Opinie na temat Mazdy MX-3 V6

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

21 sty 2013, 16:20

Witam :) Kolega przymierza się do tej Madzi w V6 i słyszał różne opinie na temat tego silnika. Pomyślałem, że może ktoś z was coś wie o tym motorze lub nawet miał takie autko. Z góry dzięki za odpowiedź :grin:
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 sty 2013, 16:28

V6 z Mx-3 to k8? Pamiętam, że na mazdaspeed była opinia, że znalezienie takiego w dobrym stanie graniczyło z cudem... Ale szczegółów nie pamiętam :(
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 sty 2013, 17:25

Poczytaj na mazdaspeed, dużo tego kiedyś tam było, nie wiem jak teraz, bo nie wchodzę od paru lat.
Pamiętam że sporo potrafił spalić ten silnik, 12l/100 nie było problemem, ale dźwięk Vki na stożku... :slinotok:
Osiągi podobne do mx-5 1,8.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

21 sty 2013, 19:52

Dzwiek silnika nawet i bez stozka to juz miod dla moich uszu. Jezdzilem taka, ale krotko. Po remoncie silnika przesiadlem sie do innego auta. Natomiast brat, ktoremu oddalem V6 sprzedal silnik i wrzucil 2.5 V6 KL-ZE Niestety raczej sie nie wypowie bo od tamtego czasu auto wiecej stoi niz jezdzi. Od siebie moge dodac, ze 2.5V6 w tej budzie zbiera sie z kazdych obrotow niesamowicie, a krecone wysoko brzmi jak pocisk tudziez prawie jak silnik doladowany kompresorem :D

Ogolnie w tym modelu z takim silniku sa problemy z aparatem zaplonowym (wada fabryczna czy cus), rdza to jak w kazdej mazdzie - standard, pozycja za kierownica bardzo fajna, niska, mnie odpowiadala. Plusy takie, ze masz skladana tylna kanape, 270L bagaznika wiec mozna troche zapakowac.

jesli chodzi o jakis tuning to malo gratow do tego jest, prawie wcale na naszym rynku wiec w gre wchodzi rynek za oceanem glownie. Oczywiscie serwis swoje kosztuje, trudny dostep do gratow, wiecej swiec, zaworow (jak sie cos sypnie) itp.

Tak jak wyzej chlopaki pisza, na mazdaspeed jest tego troche w roznych opcjach ew. mx-3.pl, gdzie braciak moderuje :D

Ze swojej strony polecam chociaz fun nie ten co w Miatce ;)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 sty 2013, 22:07

Sigma pisze:V6 z Mx-3 to k8? Pamiętam, że na mazdaspeed była opinia, że znalezienie takiego w dobrym stanie graniczyło z cudem...

niestety to prawda.. swego czasu szukałem z znajomym dla niego, sam objeździłem taką z silnikem 1.6 r4.. no i po przeszukaniu rynku na ile tylko mogliśmy, wydaniu kupy paliwa i obejrzeniu sterty zajechanych, porozciekanych motorów, sprowadzilismy dla niego 1.6 od naszych niemieckich sasiadow, jezdzi chyba juz z 3 albo 4 lata, tylko eksploatacja i tankowanie.. do tego rdzy nie widac! takze z opinia ze z rdza sie nie zgadzam, znam 2 sztuki od prywatnych znajomych, obie z niemiec przed 3/4laty i obie ZDROWE, na prawde zdrowe, co mnie mocno dziwi, ale to jeszcze ta epoka mazdy, ze zadbany egzemplarz ktory nie mial okazji gdzies zagnic z nudow, trzyma sie dobrze.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 sty 2013, 1:48

Wojtek JDM pisze:Witam :) Kolega przymierza się do tej Madzi w V6 i słyszał różne opinie na temat tego silnika. Pomyślałem, że może ktoś z was coś wie o tym motorze lub nawet miał takie autko. Z góry dzięki za odpowiedź :grin:

Przegenialne auto! Mialem takowe i bylem mega zadowolony. W odroznieniu od wersji R4 ma inna zawieche, tapicerke, pakiet spoilerow i kierownicą lepiej sie kreci bo ma mniej obrotow od oporu do oporu.
Silnik brzmi pieknie, jak nic w tej klasie aut. Ma natomiast jedna wade WSZYTKIE K8 palą olej. Nie ma zdrowych k8 i tego mozesz byc pewien, nawet nie masz co liczyc, ze za pomoca cudu kupisz zdrowa jednostke. Lepiej kupic juz zeswapowany KL lub lepiej KLZE, mniej oleju znika z miski ;) z K8 cos nie wyszlo w fabryce :P
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ