rynek-nowych-samochodow kwejk
Moderator: Moderatorzy
Jakby nie patrzeć to prawda.
Kierowcy uważani są za sprawców całego zła na świecie (truciciele, mordercy, wariaci ). Dodatkowo dojeni są przez państwo do ostatniego grosza: 23% podatku od zakupu auta, 75% w cenie paliwa, drakońskie opłataty na autostradach w PL ( winieta w Szwajcarii na cały rok kosztuje w przeliczeniu 120 zł ).
Do tego producenci chcą nam wcisnąć swoje najnowsze buble o max wyliczonym przebiegu 180 tyś km a ludzie z natury nie są głupi, potrafią liczyć i takiego shitu nie dają sobie wcisnąć.
I dlatego nie ma się co dziwić że kolejek w salonach samochodowych długo albo już nawet nigdy nie będzie.
Kierowcy uważani są za sprawców całego zła na świecie (truciciele, mordercy, wariaci ). Dodatkowo dojeni są przez państwo do ostatniego grosza: 23% podatku od zakupu auta, 75% w cenie paliwa, drakońskie opłataty na autostradach w PL ( winieta w Szwajcarii na cały rok kosztuje w przeliczeniu 120 zł ).
Do tego producenci chcą nam wcisnąć swoje najnowsze buble o max wyliczonym przebiegu 180 tyś km a ludzie z natury nie są głupi, potrafią liczyć i takiego shitu nie dają sobie wcisnąć.
I dlatego nie ma się co dziwić że kolejek w salonach samochodowych długo albo już nawet nigdy nie będzie.
人馬一体
Ja natomiast uważam że ten tekst to można o kant pośladków rozbić, po pierwsze to jest podręcznikowa antyreklama, a po drugie:
Serio?
Dlaczego mialbym chciec kupic samochod tylko daltego, ze ma silnik turbo ... zamiast zwyklego wolnossącego?
Serio?
ech...
Kurak, i tak i nie. mi się ten felieton podoba, bo dość dobrze trafia w moje odczucia. zresztą w wątku o Dacii to pisaliśmy. nie podoba mi się to, że samochody muszą spełniać pseudoekologiczne normy, że mają miliard niepotrzebnych systemów pilnowania pasa, automatycznego hamowania, wspomaganie nie przekazujące żadnych informacji, zawieszenie bujające jak balia itp. a to, że napisał też o silniku to już się przyczepiłeś.
zresztą i tak nie do końca. ja w tej kwestii jestem laikiem, ale są przecież ludzie, którzy znacznie wolą silniki wolnossące od turbo i psioczą na to, że wersje M i AMG wprowadzają turbo.
artykuł wg. mnie bardzo trafny, zresztą sam czasem czytam złomnika.
No i najważniejsze - pobudzanie rynku w ten sposób to czyste zło. podatek ekologiczny, dofinansowanie do złomowania, premie dla nowych samochodów, zakaz wjazdu starych do miast. itp. dla mnie to jest tak radykalne sterowanie gospodarki, że nie mogę tego słuchać...
Kurak, i tak i nie. mi się ten felieton podoba, bo dość dobrze trafia w moje odczucia. zresztą w wątku o Dacii to pisaliśmy. nie podoba mi się to, że samochody muszą spełniać pseudoekologiczne normy, że mają miliard niepotrzebnych systemów pilnowania pasa, automatycznego hamowania, wspomaganie nie przekazujące żadnych informacji, zawieszenie bujające jak balia itp. a to, że napisał też o silniku to już się przyczepiłeś.

artykuł wg. mnie bardzo trafny, zresztą sam czasem czytam złomnika.
No i najważniejsze - pobudzanie rynku w ten sposób to czyste zło. podatek ekologiczny, dofinansowanie do złomowania, premie dla nowych samochodów, zakaz wjazdu starych do miast. itp. dla mnie to jest tak radykalne sterowanie gospodarki, że nie mogę tego słuchać...
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Nie pozostaje nam nic innego jak kupić sobie jakiegoś wielkolitrażowego potwora, nakleić na nim "pieprzyć ekologię" i kręcić bączki na starym rynku
albo pod domem jakiegoś zielonego pajaca. to by mi się podobało..

I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
lpg styknie, mniejszy haracz, i nikt o LPG nie musi wiedzieć ^
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
ree pisze:wojteks 200KM/1L to już wysokie progi.
Wysokie ale da się, motocykle tyle miewają.
ree pisze:nie mówiąc już o tym żeby się tym na co dzień dało jeździć
Ale kto mówi o jeździe na co dzień (dałoby się tylko po co).
swimmer pisze:te 200km miałbyś pewnie w okolicach 10krpm
Jak nie dużo wyżej i odgłos pracy silnika by był szlifierkowy.
swimmer pisze:Wankel dał by radę pozostać względnie cywilizowanym.
Może kiedyś i na taki silnik przyjdzie czas.
wojteks tema jest o nowych autach i montowanych w nich silnikach, które muszę być w miarę cywilizowane do jazdy na codzień (np. mieć jakieś rozsądne wolne obroty, jakaś moc poniżej 3000rpm, żywotność), a nie o srogo wydłubanych N/A, który nadają się praktycznie tylko do sportu. Mówisz motocykle, ok tylko że tam żywotność silnika nie powala raczej (moment oborotowy też nie), a masy motoru i auta się różnią, co pewnie zbyt dobrze nie wpłynie na i tak krótką żywotność silnika.
uetam żywotnośc silnika.. panuje jakieś dziwne przekonanie że np 50-60tysięcy na szlifierce to dużo.. a to gówno prawda bo ja mam w cbrce nabite z 60tysięcy i nawet oleju nie bierze jak pocisnę do odcinki..A jak ktoś nie dba, to i przy 30tysiącach będize złomem, prawda? Znam gościa który nabił jednym motocyklem 160tysięcy kilometrów i co? jeździł dalej, i się nie sypał, działał jak trzeba. może miliona nie przejedzie jak stary mercedes, ale takie gadki że jest krótka żywotność są średnim argumentem wg mnie.
Skoro byś chciał mieć 200km z litra, to dlaczego nie wstawiasz do miaty silnika z jakiegoś motocykla? Przecież można. Diesla można, to i taki silnik też się da.
Z jakiegoś powodu suzuki nie wrzuca do swifta silnika z motocykla, tylko 1.6 130km i to do wersji sport.
Skoro byś chciał mieć 200km z litra, to dlaczego nie wstawiasz do miaty silnika z jakiegoś motocykla? Przecież można. Diesla można, to i taki silnik też się da.
Z jakiegoś powodu suzuki nie wrzuca do swifta silnika z motocykla, tylko 1.6 130km i to do wersji sport.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Tekst mi generalnie nie pasi bo autor obiektywny jak hitler. A mowa o silniku fiata juz w ogole mnie rozwala, wrozenie z fusow, tym bardziej mnie to rusza bo o tym silniku wiedzialem juz sporo na dwa lata przed produkcja samochodow do ktorych mial trafic, takze.. No autor mysli ze wie, ale mocno sie mu wydaje.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance