Mazda Miata silnik

dziwny silnik na youtube

Forum przeznaczone do umieszczania multimediów.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

18 paź 2007, 11:58

Witam, powiedzcie co to za dziwny silnik to nie jest chyba nasz standardowy ??

http://www.youtube.com/watch?v=18L4udyo1cM&mode=related&search=miata

jakis swap ??
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5468
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 paź 2007, 14:50

cabriofun, jest to typowa Monster Miata czyli swap na silnik od forda V8 5.0 www.monstermiata.com :twisted:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

18 paź 2007, 21:21

o boże nie wiedzialem że aż 5.0 ;-) no a jak most to wytrzymuje, pozatym fiveopac pochwal sie jak to nitro smiga, filmik widzialem, ale jakis opis dokładniejszy od którego biegu załączasz, czy masz kocyk grzewczy, jak to jest pod maską rozwiązane i jak z ciepłem silnika?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

19 paź 2007, 3:27

cabriofun pisze:no a jak most to wytrzymuje

wszystko jest pozmieniane - to juz nie jest miata tylko skladak :roll:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5468
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 paź 2007, 18:38

cabriofun pisze:o boże nie wiedzialem że aż 5.0 ;-) no a jak most to wytrzymuje, pozatym fiveopac pochwal sie jak to nitro smiga, filmik widzialem, ale jakis opis dokładniejszy od którego biegu załączasz, czy masz kocyk grzewczy, jak to jest pod maską rozwiązane i jak z ciepłem silnika?

Tak jak R.E.D. zauwazyl, z monster miatki to juz tylko buda i kola pozostaly ;)

Co do podtlenku to silniczek łyka jak mlody pelikan, strzelam od pierwszego biegu ale wymaga to troche treningu i medytacji by przypadkiem nie dojsc do odcinki bo moze byc kuku ;) z tego samego powodu lepiej nie utracic trakcji, wiec strzal na jedynce wymaga wprawy ale z drugiej strony mocno poprawia czas sprintu.
Kocyka nie potrzebuje, bo butla przewaznie jest pelna, zreszta nawet przy butli napelnionej do 1/4 efekt jest slabszy tylko o jakies 30%.
Podtlenek azotu przy rozprezaniu sie jak kazdy gaz ma etndencje do mrozenia wszystkiego na co napotka, wrzuce filmik jak slodko zamraza moj testowy słoik ;) Jednym slowem obniza temperature w komorze spalania w efekcie czego temperatura nigdy nie wyskakuje ponad norme. Ani razu nie zdarzylo mi sie osobiscie anie w autach w ktorych montowalem gaz aby wplywalo to na cieplote silnika, przynajmniej na 15 sekundowym strzale.

Pod maska wygalda to nastepujacao:

Obrazek
To zielone nad przepustnica to czujnik polozenia przepustnicy, zapobiega strzalowi przy nie do konca otwartej przepustnicy.

Obrazek
A to solenoidy i wtryskiwacz w najbardziej optymalnym miejscu, bardzo wazne jest by gaz mial miejsce na wymieszanie sie z paliwem i powietrzem zasysanym przez silnik - kazdy cylinder musi zostac obdarowany mocą po równi, inaczej amen ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 paź 2007, 2:50

Fiveopac pisze:To zielone nad przepustnica to czujnik polozenia przepustnicy, zapobiega strzalowi przy nie do konca otwartej przepustnicy.

po puszczeniu gazu odcina doplyw podtlenku?
jesli tak, to rozweselajac silnik od pierwszego biegu trzymasz gaz w podlodze podczas zmiany biegow? :???:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5468
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 paź 2007, 9:57

R.E.D. pisze:po puszczeniu gazu odcina doplyw podtlenku?

Tak, dokladnie tak to dziala.
R.E.D. pisze:jesli tak, to rozweselajac silnik od pierwszego biegu trzymasz gaz w podlodze podczas zmiany biegow? :???:

A skad ten wniosek? Normalnie zmieniasz biegi, wciskasz gaz, wlacza sie wtrysk i jedziesz dalej, w tej materii nic sie nie zmienia.
W otwartej przepustnicy chodzi o to zebys nei strzelil sobie wiecej podtlenku niz silnik jest w stanei spalic czyli aby nei gromadzil sie w dolocie. Grozi to nawet rozsadzeniem dolotu gdy cofnie sie plomien z cylindra. Silnik musi miec mozliwosc maksymalnego wkrecania sie na obroty, dlatego podtlenek dziala tylko wtedy gdy gaz jest wcisniety na 100% a obroty wyzsze niz 3,5 tys obr.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 paź 2007, 13:32

Fiveopac pisze:A skad ten wniosek?

napisalem "jesli tak" :wink:

to po kazdej zmianie biegu wciskasz ponownie?
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

21 paź 2007, 12:57

Ile auto ma do setki na podtlenku tak średnio, i czy na wyższych biegach bardziej czuć doładowanie ?? btw zdiecia cos nie smigaja
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5468
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 paź 2007, 22:27

R.E.D. pisze:to po kazdej zmianie biegu wciskasz ponownie?

Nie, uruchamiam system przyciskiem i to wszystko. Tzw strzal dziala tak dlugo jak mam wcisniety gaz na 100%, zmieniam bieg - odpuszczam gaz, puszczam sprzeglo - wciskam gaz i system automatycznei zaczyna podawac gaz :) Po wyscigu puszczam gaz i w dowolnej chwili rozbrajam system przyciskiem.

A tak wyglada zamrozony słoik po dwu sekundowym strzale testowym:

Obrazek

Ile auto ma do setki na podtlenku tak średnio, i czy na wyższych biegach bardziej czuć doładowanie ?? btw zdiecia cos nie smigaja


Im wyzszy bieg tym dzialanie czuc bardziej :) niskie biegi po prostu szybko sie koncza. Na 400 m czas skrocony jest o sekunde, jak tylko dorwe sie do gtech'a zmierze czas do setki.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 paź 2007, 23:31

aha - no to teraz juz kumam na jakiej zasadzie to dziala :cool:
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

24 paź 2007, 15:27

Z takiej butli ile masz startów z 10-20 ? i 200zl napelnianie czy jak to wygląda w praktyce?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5468
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 paź 2007, 18:07

Ben_sage pisze:Z takiej butli ile masz startów z 10-20 ? i 200zl napelnianie czy jak to wygląda w praktyce?


Ok 25-30. Napelnienie ok 250 za 4,5 kg ale nie da sie oproznic calkowicie butli, zreszta na bardzo niskim cisnieniu w butli czuc ze to juz nie to wiec lepiej oprozniac butle do 30% objetosci i napelniac. Butle napelniasz w punktach , gdzie maja specjalna pompe do NX/NOS/ZEX itp , w wawie jest kilka punktow gdzie nabijesz butle .
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ