Fotorelacja - wygłuszenie i odrdzewianie wnętrza NA/NB/NBFL

maty wygłuszające, wymiana filcu i walka z rudą

Forum przeznaczone do umieszczania multimediów.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

11 kwie 2017, 11:37

Zaden kabriolet z soft topem nigdy nie będzie oferował nam wygłuszenia na poziomie Mercedesa klasy S i Miata nie jest w tej kwestii wyjątkiem.
Dla wielu osób jest to motywacją, aby troszkę pogrzebać przy wygłuszeniu naszych pojazdów. Mi osobiście hałas jakoś szczególnie nie przeszkadzał, w końcu MX 5 to MX 5, każdy wie na co się decyduje :)
Motywacją była woda w kabinie, spowodowana rozklejoną szybą dachu, a co za tym idzie rdza i totalna degradacja większości oryginalnego wygłuszenia.

Zaznaczam, że zdjęcia nie pokazują wszystkiego, bo ubytki uzupełniałem z czasem resztkami pozostałymi po docinaniu większych kawałków masy.

Najpierw fotele, 8 śrub i po sprawie. Dywan pod soft topem miałem już zdemontowany bo wymieniałem przewody paliwowe. Demontaż części za fotelami jest prosty, wystarczy wyciągnąć kilka klipsów, użyjcie narzędzia do tapicerki żeby ich nie połamać (ewentualnie nada się młotek do wyciągania gwoździ - sprawdzone - działa).
Nie wyciągałem całej podłogi, gdyż wymaga to ściągnięcia dolnej części deski rozdzielczej, a na to nie miałem ochoty. Rozciąłem ją w niewidocznych miejscach od deską, z prawej i lewej strony, pozostawiając drobny fragment pod kokpitem. Jak wszystko zamontuję wrzucę foto, nic nie widać.

Taki widok ukazał się moim oczom po podniesieniu podłogi

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Generalnie nie było tragedii. Poza śladami rdzy, paroma plamami i kolonią mrówek nic nadzwyczajnego. W miejscach gdzie stała woda (pod pedałami i pod fotelem pasażera) filc nie nadawał się zbytnio do ponownego użytku i tak powstał pomysł wygłuszenia podłogi.

Zaopatrzyłem się w maty bitumiczne, oraz maty filcowe marki BOLL (filc posiada też warstwę bitumiczną).
Maty bitumiczne typu soft, łatwiej się je kształtuje, bez aluminium, jest zbędne w przypadku podłogi.
Na całość (podłoga od pedałów aż do tylnej szyby) zużyłem 4 maty filcowe i 10 bitumicznych. Gdzie się dało wykorzystałem stare filce aby dodatkowo wyciszyć gołe blachy.
Nie przesadzajcie z ilością mat, każda waży trochę, a większa waga niekoniecznie zrobi dobrze osiągom naszego auta.
Moim celem było głównie wytłumienie tunelu środkowego oraz tylnego podszybia, ponieważ z tych okolic dochodziło mnie najwięcej szumów i innych niepożądanych hałasów (pożądanymi są dźwięk silnika i wydechu :twisted: )

Pierwszym krokiem przed nałożeniem mat było usunięcie rdzy i zabezpieczenie powierzchni.
Szlifierka kątowa ze szczotą, Fosol i do dzieła.
Oczyszczone, umyte i odtłuszczone elementy pokryłem minią w sprayu (2 warstwy) i czarnym sprayem dla zabezpieczenia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przyklejanie mat zacząłem od tunelu środkowego, w miejscu podłokietnika. bo tam wykorzystałem największe fragmenty maty. Starajcie się zachować obcinane fragmenty, zawsze gdzieś uda się je dopasować. Aby uplastycznić matę podgrzejcie trochę suszarką, wystarczy dosłownie kilkanaście sekund. Warto zająć się wygłuszaniem gdy na zewnątrz jest chociaż 15 stopni, warto też przez pół godzinki trzymać auto odpalone, maksymalne grzanie i nawiew, ogrzeje to blachy.

Obrazek
Obrazek

Nie dublowałem oryginalnych mat bitumicznych, wypełniłem tylko gołe blachy.
Przestrzenie pod siedzeniami i resztę podłogi uzupełniłem filcem. Stary filc nałożyłem na miejsca montażowe foteli)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W tylnej części stosowałem tylko bitum, oryginalny filc był w dobrym stanie.
Oczywiście podjechałem z wygłuszeniem pod okno, nie mam tylko zdjęcia.

Obrazek

Zostaje jeszcze kwestia otworów i śrub, ja zalepiałem jak leci, a później wykorzystałem tani dziurkacz z allegro aby odsłonić odpowiednie miejsca.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ostatni etap to montaż podłogi, tapicerek i foteli, ja tego nie zrobiłem bo nadal pracuję nad wnętrzem, ale uzupełnię relację jak tylko skończę działać. Wrażenia akustyczne tez czekają na pierwszy test :)
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 15:14 przez PuszekOkruszek, łącznie zmieniany 1 raz.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2017, 11:47

Najs, sam się na coś takiego szykuje, ile Ci dodatkowej wagi doszło tak +/-? Ciekawi mnie czy w aucie da się w końcu normalnie rozmawiać z pasażerem przy 160 na liczniku :D
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

11 kwie 2017, 14:10

Jedna mata to Ok 800g, czyli jakieś 8kg. Nie odpowiem Ci o ile jest ciszej, bo narazie czekam na wahacze z cynkowania i sprężyny.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2017, 14:27

Nie no jasne, mówiłem na zaś ;) 8kg to znacznie mniej niż się spodziewałem, fajno :D
MARC1Ns
Posty: 330
Rejestracja: 18 sie 2015, 19:48
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

11 kwie 2017, 15:04

robiłem dokładnie to samo w mojej nb jakieś pół roku temu, jak jeszcze było ciepło :)
Polecam, dokładnie doczyścić podłogę i dodatkowo jeszcze podkładem i farbą antykorozyjną czy tam podobnym szitem ( o tyle o ile z dołu ją zeżre ruda pipa to od góry/wnętrza będzie bezpieczna nawet jak się zedrze pod pedałami mata - oczywiście wszystko do czasu). Dodatkowo we wszystkie szpary i otwory napsikałem uszczelniającego wosku ( jakoś tam to cudo się nazywało ), oczywiście "w razie wu", nie wiem czy to dużo zmieni, bo bać trzeba się nie podłogi, a nadkoli i podłużnic :P
Te maty trochę ważą, więc jeżeli komuś zależy na gramach to nie polecam, zwłaszcza, że AŻ TAK bardzo nie wycisza, chociaż mi wystarczyło :)
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

03 maja 2017, 9:45

a jak z grzaniem tunelu przy tych matach?
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

05 maja 2017, 0:26

Auto stoi na koziołkach, dzisiaj chodziło przez 2h non stop bo instalowałem wideband i nie zauważyłem, żeby coś się nagrzało.
Od spodu w okolicach kata jest osłona - u mnie totalnie przerdzewiała, będę zastępował ją matą z aluminium - dam znać jak wyszło
ODPOWIEDZ