Miata z gaźnikiem Webera
Moderator: Moderatorzy
pod maska możnaby wygospodarowac miejsce na bagażnik:))
ma podniesiona maskę na zaczepach (drugie i ostatnie zdjecie) - moze ktos z was spotkał się z takim kitem do miatki? - trzeba bedzie jakoś na trackdayach wspomóc chłodzenie.... można od biedy dac dluższe śruby mocowania maski i podkładki ale nie lubie rzeźbić i wolałbym coś gotowego... jakies pomysly?
ma podniesiona maskę na zaczepach (drugie i ostatnie zdjecie) - moze ktos z was spotkał się z takim kitem do miatki? - trzeba bedzie jakoś na trackdayach wspomóc chłodzenie.... można od biedy dac dluższe śruby mocowania maski i podkładki ale nie lubie rzeźbić i wolałbym coś gotowego... jakies pomysly?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:tak płaski może być tylko boxer w Subaru albo silnik wankla w Maździe.
Wankiel nie jest plaski a po prostu mały


yanik pisze:ma podniesiona maskę na zaczepach (drugie i ostatnie zdjecie) - moze ktos z was spotkał się z takim kitem do miatki?
Sa takie kity na ebay.com natomist wbrew pozorom pogarszaja chlodzenie silnik zamiast polepszac! Podnoszac maske psujesz roznice cisnien ktora przepycha powietrze przez chlodnice.
Swoją droga wankle z RX7 nawet jako używki osiągają szalone ceny :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-MAZDA-13B-RE-EUNOS-COSMO-TWIN-TURBO-ENGINE_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1177QQhashZitem180318854038QQitemZ180318854038QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Ten silnik ma wyjątkową wydajność. Z takiej pojemności taka moc! Cóż tłoki w naszych silnikach nieprzerwanie wędrują z góry na dół i z powrotem...jednak zanim zmienią kierunek posuwu muszą się na chwilę zatrzymać...łatwo policzyć ile razy w cyklu czterosuwowym...W wanklu tłok wiruje na okrągło bez żadnych niepotrzebnych strat. Jednak wiele czytałem o krótkiej żywotności wankla, może w modelu RX8 specjaliści z Mazdy poradzili sobie z tym problemem?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-MAZDA-13B-RE-EUNOS-COSMO-TWIN-TURBO-ENGINE_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1177QQhashZitem180318854038QQitemZ180318854038QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Ten silnik ma wyjątkową wydajność. Z takiej pojemności taka moc! Cóż tłoki w naszych silnikach nieprzerwanie wędrują z góry na dół i z powrotem...jednak zanim zmienią kierunek posuwu muszą się na chwilę zatrzymać...łatwo policzyć ile razy w cyklu czterosuwowym...W wanklu tłok wiruje na okrągło bez żadnych niepotrzebnych strat. Jednak wiele czytałem o krótkiej żywotności wankla, może w modelu RX8 specjaliści z Mazdy poradzili sobie z tym problemem?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:Swoją droga wankle z RX7 nawet jako używki osiągają szalone ceny :
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
Jak na 13b Twin turbo z FD to cena jak za darmo! 13B z modelu FC sa duzo tansze. Zeby bylo smieszniej silnik Renesis z RX-8 jest prawie identyczny z 13B z FC, nawet apexi seals (listwy odzielajace czubki tlokow od siebei) sa te dokaldnie te same a jest to najwazniejszy element decydujacy o zywocie silnika wankla. Inna sprawa, ze wankiel ze wzgledu na swoja konstrukcje i smarowanie w/w uszczelek MUSI palic olej.
Fiveopac pisze:Sa takie kity na ebay.com natomist wbrew pozorom pogarszaja chlodzenie silnik zamiast polepszac! Podnoszac maske psujesz roznice cisnien ktora przepycha powietrze przez chlodnice
tez gdzies czytalem takie opinie ale mam zamiar sprawdzić to samemu. podniesienie maski moim zdaniem powinno zwiększyć podcisnienie pod maską a więc i zwiększyc przepływ powietrza przez chłodnice. sprawa nie jest droga ale warto popróbować bo w upalne dni może sie robić za gorąco...
swoją droga powinienem pomyślec o wiekszych wiatrakach do chłodnicy (nie mam seryjnej) - masz moze jakiś pomysł skąd wykombinowac jakies dobre wydajne wiatraki?
Fiveopac pisze:Jak na 13b Twin turbo z FD to cena jak za darmo!
Przy założeniu, że jest w dobrej kondycji...
Właśnie z tego względu...
irakleo pisze:Jednak wiele czytałem o krótkiej żywotności wankla
A naprawa wankla nie jest opłacalna - koszty są potężne...i prawie nikt tego dobrze zrobić nie umie. Kiedyś przerabiałem temat RX-7, ale wyleczyłem się ze względu na problemy z tymi silnikami. Działają świetnie - to genialna konstrukcja, ale przez ograniczony czas...a szczególnie, jak ktoś nie dba o ten motor. Dlatego zakup używanego wankla wydaje mi się możliwy tylko po DOKŁADNYM przejrzeniu silnika - i to w środku!
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
przemasi pisze:A naprawa wankla nie jest opłacalna - koszty są potężne...i prawie nikt tego dobrze zrobić nie umie.
Przewaznie pekaja obudowy rotoworów tzw housingi i plyty posrednie. Kumpel wlasnie stawia na nogi swojego trzeciego jzu wankla tym razem w budzie FD, wczesniej mial FC coupe i FC turbo cabrio. Silniki naprawia pewien bardzo młody chlopak w warszawie, ksywa operacyjna kojot lub rxwawa na rxklub.pl. Nie ma wiekszego speca w Polsce w temacie skutecznej naprawy wankli . Z tego co pamietam komplet uszczelek wychodzil cos.k.800zl, housingi i plates'y kupuje sie uzywki z usa i koszt reanimacji nie jest duzo wiekszy niz v6.
Fiveopac, zgadza się, ale biorąc pod uwagę 13b TwinTurbo trzeba jeszcze uwzględnić, że turbiny mogą już być też na wykończeniu (interesuje mnie FD z tym silnikiem). To cieżko sprawdzić przy zakupie, bo jak pisałeś wankel spala olej przy normalnej eksploatacji i tak ma być, wieć nieszczelną turbinę w TT raczej nie tak łatwo sprawdzić? Robi się z tego znaczna kwota niestety....do tego koszty pracy jeszcze dochodzą. Jak ktoś zna na wylot te silniki, tak jak wspomniany przez Ciebie kojot, to wie jak to zrobić, ale większość ludzi jedynie wie jak wankel działa, jeśli w ogóle to wie. Ale temat RX-7 ciągle mnie męczy
Skontaktuję się pewnie z tym kojotem za jakiś odległy czas... 

