Nauka driftu

Forum przeznaczone do umieszczania multimediów.

Moderator: Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 sty 2009, 16:04

Wszystkim zainteresowanym polecam pobranie tego filmu "instruktażowego":

http://torrenty.org/torrent/213550
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

08 sty 2009, 20:30

Ewentualnie stąd:
[URL=http://peb.pl/pozostale-gatunki/273214-rapidshare-drift-bible-biblia-driftu.html]http://peb.pl/pozostale-gatunki/273214-rapidshare-drift-bible-biblia-driftu.html[/URL]
.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2009, 20:46

Fajny film,tylko trzeba pamiętać że miszcz jeździ tam na dobrym torze których niestety u nas nie ma... najlepiej wrzucić sobie w telefon,laptopa czy co kto tam ma i ćwiczyć od razu po obejrzeniu:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

08 sty 2009, 22:21

apropo torów...
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61510&hl=
trzymam kciuki, oby to nie była sciema
sorry za offtop
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 sty 2009, 23:22

Temat torów w PL to prawdziwa żenada.....ostatnio brałem udział w lekcjach "bezpiecznej jazdy" w Szkole Jazdy Subaru w Miedzianej Górze pod Kielcami i byłem bardzo zawiedziony! Instruktorzy, program szkoleniowy spoko, ale na końcu szkolenia zrobiłem kilka odpłatynych rundek ich 340 konną Imprezą i nawet nie było porządnej prostej na torze żeby przycisnąć tą bestię. Lepiej bawiłem się Evo IX mojego przyjaciela podczas nocnej eskapady po ulicach Gdyni niż na "profesjonalnym" torze....
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

09 sty 2009, 11:42

Po co budować tory, jeśli lepiej "dla wszystkich" kiedy ich nie ma...
małolaty zabijają się na drogach - pomoc drogowa, warsztaty mają co robić...
poszalejesz po drogach - policja da Ci mandat i interes sie kręci...
Można tak wymieniać w nieskończoność...niestety :cry:
irakleo pisze:Temat torów w PL to prawdziwa żenada...

Tym zdaniem można temat torów w Polsce zamknąć...mam tylko nadzieję, że tymczasowo :evil:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 sty 2009, 16:34

irakleo - wybacz, ale na torze wyścigowym nie chodzi o to żeby cisnąć na prostej, a o to żeby zapier***** po zakrętach i im jest ich więcej i im ciaśniejsze tym tor ciekawszy... to tyle na temat torów wyścigowych.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

09 sty 2009, 19:16

Wroniasty z tym im ciaśniejszy to nie przesadzajmy :mrgreen: co do ilości zakrętów to jak najbardziej i do tego długa prosta startowa i wszyscy są zadowoleni :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 sty 2009, 19:46

Uwierzcie mi, jazda po torze który ledwo nadaje się do kartingu autem które posiada 340KM i które aż prosi się żeby mu docisnąć do podłogi jest naprawdę irytująca. Nawet nie wbiłem trzeciego biegu!!
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 sty 2009, 19:46

przemasi pisze:Wroniasty z tym im ciaśniejszy to nie przesadzajmy :mrgreen: co do ilości zakrętów to jak najbardziej i do tego długa prosta startowa i wszyscy są zadowoleni :mrgreen:


Jasne, ale tor to nie autostrada, a jazda na torze wcale nie musi oznaczać niebagatelnych prędkości. Na torze liczą się zakręty i jak najszybsze ich przejechanie... tego w Miedzianej nie brak. Zresztą rozpędzić się też można tyle, że na takie pojeżdżawki jak SJS nikt nie będzie zamykać drogi krajowej...

Na tory w polsce można narzekać, albo nie... można narzekać bo jest ich mało i są stosunkowo kiepskie. Ale z drugiej strony - skoro przez lata nie było chętnych do jeżdżenia po nich to po co było je budować? Teraz są chętni i na pewno jak poczekają to tory powstaną, jeśli nie z państwowej kiesy to z prywatnej, bo po prostu będzie się to opłacać przy odpowiedniej ilości chętnych...

To wszystko.
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

10 sty 2009, 10:29

Wroniasty zgadzam się w całości. Po miałyby być tory wyściowe skoro nie byłoby chętnych. Myślę, że z czasem powstaną bo w końcu mamy kapitalizm :razz: robi się nie to co się opłaca... i najprawdopodobniej będą to inicjatywy publiczno-prywatne bo w dziedzinach sportów i rekreacji przynoszą one obopólne korzyści dla obu stron :razz:
Misza
Posty: 552
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Model: NA
Wersja: 1.8 BRG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

10 sty 2009, 22:23

irakleo pisze:Uwierzcie mi, jazda po torze który ledwo nadaje się do kartingu autem które posiada 340KM i które aż prosi się żeby mu docisnąć do podłogi jest naprawdę irytująca. Nawet nie wbiłem trzeciego biegu!!


Cóż, pewnie jeździłeś tylko po kartingu albo po małym fragmencie części leśnej. Prosta startowa w Kielcach jest niekrótsza niż w Poznaniu (ok. 600m), a naprawdę niemałe prędkości osiąga się na fragmencie krajówki - już na łuku przy przejściu z podjazdu do zjazdu można najeść się strachu, a przed ostrym hamowaniem do prawego "Kielce 7" na końcu zjazdu z góry w Subaru byłoby spokojnie ponad 200kmh. "Hirkowy" z górki w lesie za korkociągiem to też bardzo szybki, nieco ślepy zakręt z niewielkim marginesem na błąd...

Więc na sam tor nie narzekaj, bo to grzech. Inna sprawa to jego stan techniczny no dostępność ze względu na drogę krajową... Ale w końcu pojawia się realna szansa, że w ciągu kilku lat to się zmieni.

A jeszcze jedno, jak pisał Wroniasty - tory wyścigowe to nie pasy startowe. Proste muszą być, ale przede wszystkim po to, żeby połączyć zakręty i wymusić hamowania.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

11 sty 2009, 14:56

Misza pisze:A jeszcze jedno, jak pisał Wroniasty - tory wyścigowe to nie pasy startowe. Proste muszą być, ale przede wszystkim po to, żeby połączyć zakręty i wymusić hamowania.


"Bo sztuka rajdowania przecież nie polega na wciskaniu gazu ale na umiejętnym hamowaniu." :mrgreen:
tel: 500294594 skype: lediable86
soya
Posty: 181
Rejestracja: 13 sie 2008, 17:47
Lokalizacja: Szczecin/Świnoujście

11 sty 2009, 17:30

a jak mawiał pewien znany Pan " proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców "
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 sty 2009, 21:36

Wracając do tematu - zapomniałem dodać że link który zamieściłem jest do wersji z polskim lektorem...
ODPOWIEDZ