tvn turbo-motorwizja
Moderator: Moderatorzy
dzis w motorwizji na tvn turbo byl crash test malych roadsterow. brala udzial mx-5. dachowala... malo optymistycznie to wygladalo..... ale na pocieszenie inne male cabrio nie wypadly lepiej:) caly tydzien sa powtorki, kto chce zobaczec ma szanse chyba do soboty.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
dokładnie.
Lepiej nie dachować... Rollbar wydaje sie mało skuteczny jak sie widzi tę przednią szybę... Klateczka by tylko zadziałała tak naprawdę.
Lepiej nie dachować... Rollbar wydaje sie mało skuteczny jak sie widzi tę przednią szybę... Klateczka by tylko zadziałała tak naprawdę.
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
klatkę mam i sie nie boje.... poza tym trudno jest mazdę zdachowac, mi sie tylko udało oderwać jedno kolo od ziemi....
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sluba pisze:klatkę mam i sie nie boje.... poza tym trudno jest mazdę zdachowac, mi sie tylko udało oderwać jedno kolo od ziemi....
Niestety ale nie mogę się z Tobą zgodzić, choć w kwestii formalnej masz rację - Miatkę trudno wywrócić.
Ostatnio jednak spotkała mnie na drodze bardzo niemiła sytuacja. Podróżowałem sobie w świętokrzyskim jakąś zwykłą drogą boczną. Wyglądała jakby przecinała pagórek na pół na dość sporej głębokości, stąd skośna ściana wyrastająca zaraz przy poboczu. Na pewnym odcinku tego wąwoziku którym szła droga po prawej stronie stworzono zatoczkę (po co - nie wiem) i owocowało to tym że w miejscu gdzie zatoczka się kończyła ściana "wąwozu" tworzyła coś w rodzaju rogu.
Jadąc tamtędy zmuszony byłem uciekać na bok przed cymbałem (mam nadzieję że się zabił za następnym zakrętem, dureń jeden) który jakieś 40m przede mną rozpoczął wyprzedzanie wyjeżdżając mi prosto na czołowe.
Szczęście że wystarczyło pobocza żebym się zmieścił ale powiem Ci coś - gdyby w takiej samej sytuacji wyjechał mi TIR zajmując prawie cały pas którym jechałem, nie miałbym wyjścia i musiałbym wiać na tą stromą ścianę. W tamtym miejscu zaś ów róg zadziałałby jak katapulta. Niski środek ciężkości dużo by tu już nie pomógł...
Nie twierdzę że nie masz racji - zgadzam się że Miatkę ciężko przewrócić ale jadąc nią warto pamiętać że pewnych sytuacji nie da się uniknąć, stąd - jak napisaliście - trzeba jeździć z głową.
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Wszystko da się przewrócić przy odpowiednio niesprzyjających warunkach. To kwestia prawdopodobieństwa, które przy niskim sportowym wozie jest po prostu mniejsze niż np przy normalnym miejskim toczydełku.
Widziałem MR2 SW 20 po dachu, sprzęt jest podobnie niski jak MX5 ale jeszcze szerszy, a jednak sie udało, wystarczyło, że gosć na wylocie z zakrętu wpadł bokiem w rów.
Widziałem MR2 SW 20 po dachu, sprzęt jest podobnie niski jak MX5 ale jeszcze szerszy, a jednak sie udało, wystarczyło, że gosć na wylocie z zakrętu wpadł bokiem w rów.