Drogie Forumowiczki, Drodzy Forumowicze,
Rozeznajemy temat strojenia Waszych MX-5 NC i ND na hamowni w Krakowie.
Strojenie obejmowałoby pomiar bazowy, modyfikację programu, pomiar pośredni, optymalizację programu i pomiar końcowy.
Orientacyjna cena takiego strojenia to 2200 zł brutto.
Chcieliśmy poznać Wasze zdanie na ten temat i określić zainteresowanie na taki rodzaj usługi.
Bardzo proszę o wypowiedź w ankiecie.
[NC/ND] Strojenie na hamowni - Polska południowa
[NC/ND] Strojenie na hamowni
Moderator: Moderatorzy
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Chyba piłeczka jest trochę po Twojej stronie - rzuć jakimiś danymi co da w NC i ND sam program Waszego autorstwa bez innych modyfikacji, to pozwoli ludziom podjąć racjonalną decyzję czy warto na to wyłożyć hajsy. Z mojego doświadczenia wynika, że samo strojenie u DISIEGO w mojej ND2 dało progres 183 km -> 191 KM.
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Masz trochę racji.vodka pisze: ↑15 lut 2024, 16:57Chyba piłeczka jest trochę po Twojej stronie - rzuć jakimiś danymi co da w NC i ND sam program Waszego autorstwa bez innych modyfikacji, to pozwoli ludziom podjąć racjonalną decyzję czy warto na to wyłożyć hajsy. Z mojego doświadczenia wynika, że samo strojenie u DISIEGO w mojej ND2 dało progres 183 km -> 191 KM.
Generalnie strojenie ma na celu wydobycie ukrytego przez fabrykę potencjału silnika.
Strojenie w pełni seryjnego auta zmieni charakterystykę auta i pewnie doda w zależności od silnika od 5 do 10 koni, natomiast o wiele lepsze efekty będą po zamontowaniu aftermarketowych części jak kolektor wydechowy czy wałki rozrządu.
W niedługim czasie będziemy też oferowali strojenie w zestawie z naszym kolektorem lub kolektorem i wałkami - oczywiście jeśli będzie takie zapotrzebowanie.
Na dołączonym zdjęciu różnica pomiędzy w pełni seryjnym NC3 a dokładnie tym samym zestawem z naszym prototypowym kolektorem. Po strojeniu wykres byłby o wiele lepszy i myślę, że różnica mogłaby sięgnąć 15-20 koni (od serii).
- Załączniki
-
- MAD-fabworx_4-2-1_vs_OEM_graph.jpg (226.87 KiB) Przejrzano 3989 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 127
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zdecydowanie brakuje jakiegoś fachowca w południowej Polsce. Tylko z jedną uwagą - na tytuł "fachowca" trzeba sobie zasłużyć
Więc na start przydałaby się jakaś dobra promka dla odważnych, którzy będą chcieli pierwsi zrobić strojenie w nowym miejscu. 2200 zł to moim zdaniem mało konkurencyjna kwota na start. Chyba że obejmuje licencję Ecuteka, ale wątpię.

- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Fachowców mamy dwóch i nie są to ludzie, którzy stroją auta od wczoraj.
Jestem nawet pewny, że część projektów z naszego forum albo była robiona u nich, albo poprawiana przez nich.
Dodatkowo, zanim usługa wystartuje na 100%, będą już dostępne wykresy przed/po z aut testowych (seryjnych).
Strojenie będzie robione na hamowni - generuje to dodatkowe koszty, ale zarazem jest bezpieczniejsze dla prawa jazdy, portfela, a w wielu przypadkach też dla samochodu.
Jestem nawet pewny, że część projektów z naszego forum albo była robiona u nich, albo poprawiana przez nich.
Dodatkowo, zanim usługa wystartuje na 100%, będą już dostępne wykresy przed/po z aut testowych (seryjnych).
Strojenie będzie robione na hamowni - generuje to dodatkowe koszty, ale zarazem jest bezpieczniejsze dla prawa jazdy, portfela, a w wielu przypadkach też dla samochodu.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Tak jak wspomniał @SrogaDroga, ustaliłbym przede wszystkim czy oferta NC dotyczy Ecuteca i licencji na RaceROM. Kto raz miał okazję używać ten wie, że wszystko inne nie ma sensu. W sensie jak już się wrzuca $ w wydech i inne mody to absolutnie warto dorzucić na Ecuteca bo to robi mega robotę. Podana cena sugeruje, że nie jest to na Ecutecu albo jest jakaś super promocja 

- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Na początek będziemy chcieli wystartować z VersaTune, bo ma bardzo fajne możliwości i jest bardziej przystępne niż EcuTek (systemowo).
Dodatkowo, jak już odpalimy sklep, to będzie można zakupić sobie swoją licencję VersaTune i stroić nawet samemu.
W późniejszym czasie jest też plan na uruchomienie EcuTeka, z tym że do ceny wymienionej wcześniej trzeba doliczyć koszt licencji.
Z plusów EcuTeka to kilka map, rev matching.
Z minusów - brak wsparcia dla ND2.
VersaTune wspiera wszystkie NC i ND, i jest dosyć popularny w Stanach (chociaż to nie do końca wyznacznik).
Dodatkowo, jak już odpalimy sklep, to będzie można zakupić sobie swoją licencję VersaTune i stroić nawet samemu.
W późniejszym czasie jest też plan na uruchomienie EcuTeka, z tym że do ceny wymienionej wcześniej trzeba doliczyć koszt licencji.
Z plusów EcuTeka to kilka map, rev matching.
Z minusów - brak wsparcia dla ND2.
VersaTune wspiera wszystkie NC i ND, i jest dosyć popularny w Stanach (chociaż to nie do końca wyznacznik).
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.