Strona 5 z 8
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 05 lis 2021, 20:58
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 10 lis 2021, 8:40
autor: MMRS
Koledzy, mały update, z zaliczkami czekamy już tylko na 2 osoby. Jak tylko będzie komplet rozpoczynamy zabawę 🖐
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 10 lis 2021, 10:17
autor: enzoMK
Czy w tej "promocji" jest szansa na wałki ze strojeniem do NCFL
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 10 lis 2021, 18:56
autor: MMRS
enzoMK pisze: ↑10 lis 2021, 10:17
Czy w tej "promocji" jest szansa na wałki ze strojeniem do NCFL
Po konsultacji z ekipą poszło do Ciebie PW
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 16 lis 2021, 11:50
autor: MMRS
Panowie, proces zaliczkowania zakończony powodzeniem. W dniu jutrzejszym odbiorę zamówione przez Was graty, a w przeciągu paru dni zaczniemy wspólnie budować grafik. Aby uniknąć zamieszania z terminami, z każdym z Was skontaktuję się osobiście.
Last call, gdyby ktoś chciał jeszcze dołączyć do zamówienia.
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 17 lis 2021, 20:02
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 19 lis 2021, 13:39
autor: Liliputek
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 11 gru 2021, 10:56
autor: MMRS
Siemka, po jednym z ostatnich strojeń Doktora DiSiego postanowiłem wrzucić Wam „forumowego” posta w kontekście układu wydechowego. Pewnie nic odkrywczego nie napiszę w tym zakresie, niemniej jednak być może znajdzie się ktoś na tym forum, komu w jakikolwiek sposób ten post pomoże w doborze rozwiązań dotyczących tego obszaru w Waszym samochodzie Większość z Was jest świadoma jak istotnymi elementami w silniku wolnossącym jest układ dolotowy i wydechowy. Nad tym drugim doktoryzowaliśmy się jakiś czas temu porównując przede wszystkim sekcje centralne stock vs 2.5”. Oczywiście rozważamy w tym momencie bardzo nietypowy silnik, jakim jest dwulitrowy SkyActiv - G. Już dawno z chłopakami z ekipy doszliśmy do wniosku, że 2.5” sekcja centralna do układu wydechowego nie wnosi nic poza:
- wzrostem nakładów finansowych
- wzrostem hałasu
- obniżeniem wydajności silnika
Kilka lat temu sam wpadłem w tę pułapkę kupując 2.5” środek od BBR GTi. Efekt? Jak wyżej niestety. Zapytacie pewnie jaki zatem setup? Nasza rekomendacja poniżej, i absolutnie nie ma to znaczenia jakie finalnie zastosujecie w tym silniku wałki, czy zostawicie stock, czy też będzie to BBR, Odula, proponowany w wątku Świątek czy jeszcze coś skastomizowanego przez jakiegoś innego producenta:
- kolektor? 4-1 lub 4-2-1 wedle preferencji, z doświadczenia przyrosty daje 4-1
Nie testowany układ z walkami ŚWIĄTKA / Kolektorem 4-2-1 wkrótce będzie przebadany. W układzie z walkami w stocku zdecydowanie 4-1
- sekcja centralna? Stock. Można zastosować rozwiązanie Mazdy z końcowym Bastuck. Mazda skróciła środkowe 2.25” i przed tłumikiem końcowym zastosowała 2.5”. Tego typu rozwiązanie względnie utrzymuje poziom hałasu na wodzy i pomaga tunerowi w uzyskaniu przybliżonego przyrostu mocy do końcowych typu Cobalt, Ulter, Goodwin Racing czyli końcowych generujących zdecydowanie wyższe poziomy hałasu.
- końcowy? Luźny przelotowy, końcowy wydech, może być również aktywny.
Układ jest prosty, luźny kolektor wydechowy —> zwężenie w środku —> znowu rozprężamy spaliny jakimś sensownie brzmiącym końcowym.
Nie ma sensu moim zdaniem „topić” pieniędzy w środek, który nie przynosi nawet odrobiny korzyści.
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 12 gru 2021, 10:05
autor: MMRS
Setup wydechowy nr 1:
1. Kolektor 4-1 BBR GTi
2. Środek MG Motorsport 2.5"
3. Końcowy MG Motorsport
- image00029.jpeg (465.45 KiB) Przejrzano 3292 razy
Setup wydechowy nr 2:
1. Kolektor 4-1 Archouse
2. Środek stock 2.25"
3. Końcowy Bastuck
- image00056.jpeg (158.96 KiB) Przejrzano 3292 razy
Zdecydowanie gładszy przebieg krzywych mocy i momentu w zestawie nr 2. W przypadku systemu nr 1 będziemy podmieniać środek na stock. W przypadku auta numer 2 należy sprawdzić katalizator, ewentualnie świece. Auto z końcowym Bastuckiem robiło 164 HP, po kolektorze 4-1 generowało 181 HP, natomiast po wałkach 195 HP. Nie jest to zły wynik, co nie zmienia faktu, że wyraźnie odbiega od normy.
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 15 gru 2021, 9:34
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 17 gru 2021, 17:54
autor: bjorm
No fajnie sie cisnie do 7500rpm ale od 6400 nic sie nie dzieje. A sorry, dzieje sie, spadek momentu
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 18 gru 2021, 10:53
autor: Alex
Do 7000 moc jest praktycznie stała, auto będzie dzięki temu skutecznie przyspieszało. Kolejne 500 obrotów też może się czasem przydać
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 18 gru 2021, 12:50
autor: bjorm
Niemal stala to jest od 6400 do 6800. Pozniej spada, przeciez wiem ze to widzisz
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 18 gru 2021, 13:12
autor: Alex
Oj żebyś przypadkiem nie wyczuł tego spadku o 1-2KM na dupohamowni
zresztą nawet wyzej gdy moc bardziej spada to i tak przyspieszenie na danym biegu będzie lepsze niż po zmianie na wyższy bieg. To już całkiem serio.
Naprawdę najbardziej liczy się to jak auto jedzie, myślę że nie jest źle.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 18 gru 2021, 13:30
autor: bjorm
Nie wiem dlaczego czarowanie liczbami zawsze musi byc na plus, nie na minus
ale ok
Jak cokolwiek idzie do gory to zawze jest to WZROST! ale jak cos idze w dol to juz jest ''raczej nieodczuwalne''
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 20 gru 2021, 9:48
autor: MMRS
bjorm pisze: ↑17 gru 2021, 17:54
No fajnie sie cisnie do 7500rpm ale od 6400 nic sie nie dzieje. A sorry, dzieje sie, spadek momentu
A to moment powinien do 7500 wzrastać?
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 20 gru 2021, 10:03
autor: MMRS
bjorm pisze: ↑18 gru 2021, 13:30
Nie wiem dlaczego czarowanie liczbami zawsze musi byc na plus, nie na minus
ale ok
Jak cokolwiek idzie do gory to zawze jest to WZROST! ale jak cos idze w dol to juz jest ''raczej nieodczuwalne''
Ktoś tu czaruje liczbami?
A to czy liczby są na + czy na - weryfikuje na końcu kierowca / właściciel.
Gdzieś kiedyś słyszałem że u góry jedzie się mocą....
BTW - wrzuć swój wykres, chętnie obejrzę jak moment rośnie do odcięcia.
P.S. Zawsze można wrzucić kit BBR
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 20 gru 2021, 13:45
autor: TerminatorPi
Alex pisze: ↑18 gru 2021, 13:12
Oj żebyś przypadkiem nie wyczuł tego spadku o 1-2KM na dupohamowni
zresztą nawet wyzej gdy moc bardziej spada to i tak przyspieszenie na danym biegu będzie lepsze niż po zmianie na wyższy bieg.
Well, nie zawsze.
Przypominam:
viewtopic.php?p=453261#p453261
Na samym końcu czwórki i piątki wchodzimy już w obszar, w którym lepsze przyśpieszenie jest na wyższym biegu.
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 20 gru 2021, 14:40
autor: bjorm
MMRS pisze: ↑20 gru 2021, 10:03
bjorm pisze: ↑18 gru 2021, 13:30
Nie wiem dlaczego czarowanie liczbami zawsze musi byc na plus, nie na minus
ale ok
Jak cokolwiek idzie do gory to zawze jest to WZROST! ale jak cos idze w dol to juz jest ''raczej nieodczuwalne''
Ktoś tu czaruje liczbami?
A to czy liczby są na + czy na - weryfikuje na końcu kierowca / właściciel.
Gdzieś kiedyś słyszałem że u góry jedzie się mocą....
BTW - wrzuć swój wykres, chętnie obejrzę jak moment rośnie do odcięcia.
P.S. Zawsze można wrzucić kit BBR
Nie pisalem ze ty czarujesz liczbami, tylko chodzilo mi o interpertacje liczb przez Alexa.
Moj wykres nie jest taki zajebisty jak wasz, spokojnie
To czy liczby sa ok czy nie, nie weryfikuje kierowca. Bo nie piszemy o realcji liczb vs odczucia tylko o czytaniu samych liczb z wykresow. Ja np mam rownoczesnie gołe 1.8, modowane 2.0 i 2.5 z kompresorem, i nawet jezdzac 1.8 mam zajebista frajde, o czym liczby nie wspominaja zadnego slowa
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 20 gru 2021, 15:24
autor: Alex
TerminatorPi pisze:Alex pisze: ↑18 gru 2021, 13:12
Oj żebyś przypadkiem nie wyczuł tego spadku o 1-2KM na dupohamowni
zresztą nawet wyzej gdy moc bardziej spada to i tak przyspieszenie na danym biegu będzie lepsze niż po zmianie na wyższy bieg.
Well, nie zawsze.
Przypominam:
viewtopic.php?p=453261#p453261
Na samym końcu czwórki i piątki wchodzimy już w obszar, w którym lepsze przyśpieszenie jest na wyższym biegu.
Ohoho! Nie wiedziałem że komuś tj Tobie chciało się bawić w robienie wykresów trakcyjnych. Szacun
Bjorm: moment kiedyś musi zacząć spadać. Bo jakby tak nie było to byśmy kręcili i kręcili wyżej wyzej i wyzej aż w końcu silnik by się musiał rozlecieć
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 21 gru 2021, 1:10
autor: MMRS
Tym razem czerwona dama, ciekawe czy kierownik opanował maszynę w tę zimną grudniową noc
Odezwij się jak dolecisz do domu
- MX-5 BI 770AA 1.jpg (494.08 KiB) Przejrzano 3015 razy
kolektor 4-1 / Pb95 / DiSi Tune Soft vs kolektor 4-1 / wałki Świątek / Pb98 / DiSi Tune Soft
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 21 gru 2021, 18:50
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 21 gru 2021, 18:58
autor: TerminatorPi
Alex pisze: ↑20 gru 2021, 15:24
TerminatorPi pisze:Alex pisze: ↑18 gru 2021, 13:12
Oj żebyś przypadkiem nie wyczuł tego spadku o 1-2KM na dupohamowni
zresztą nawet wyzej gdy moc bardziej spada to i tak przyspieszenie na danym biegu będzie lepsze niż po zmianie na wyższy bieg.
Well, nie zawsze.
Przypominam:
viewtopic.php?p=453261#p453261
Na samym końcu czwórki i piątki wchodzimy już w obszar, w którym lepsze przyśpieszenie jest na wyższym biegu.
Ohoho! Nie wiedziałem że komuś tj Tobie chciało się bawić w robienie wykresów trakcyjnych. Szacun
Jak pisałem, akurat wtedy za bardzo nie miałem co robić więc chciało mi się poszukać danych "nominalnej krzywej" ze standardowego silnika.
Jakby ktoś chciał sobie przeliczyć na podstawie swoich danych, bo np. ma tabelkę ze swojego hamowania, mogę arkusz udostępnić.
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 21 gru 2021, 19:53
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 22 gru 2021, 15:43
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 30 gru 2021, 7:53
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 30 gru 2021, 7:57
autor: MMRS
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 30 gru 2021, 8:13
autor: Alex
wykres "serii" ND1 (171.9KM, 223,7Nm) to pelen oryginal czy po remapie?
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 30 gru 2021, 11:27
autor: MMRS
Alex pisze: ↑30 gru 2021, 8:13
wykres "serii" ND1 (171.9KM, 223,7Nm) to pelen oryginal czy po remapie?
To seria, ale auto przyjechało na aktywnym przelocie, więc końcowy podczas pomiaru był otwarty.
Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200
: 30 gru 2021, 16:01
autor: MMRS