[S] Roll bar i inne produkty MX5

Ogłoszenia sponsorowane

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

06 mar 2017, 10:14

Chyba nikt nie ma (na szczęście) takich doświadczeń...
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 mar 2017, 10:42

A czemu mają nie zadziałać? Przecież mamy napinacze pirotechniczne, które wystarczająco mocno dociągaja pasy w razie wypadku.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2017, 11:14

W rollbarze a'la Fabworx moje seryjne pasy nie zwijają się do końca swobodnie, aczkolwiek generalnie się zwijają. Nie mają żadnego problemu z blokowaniem się, także myślę, że nie ma strachu.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

06 mar 2017, 18:31

Dorzucę swoję pięć groszy;

Generalnie z rollbarem a'la Fabworx jest tak jak pisze rrutek, nie zwijają się tak swobodnie jak w oryginalne, trzeba je sobie dobrze przed jazdą ułożyć. Na nagłe pociągniecią reagują tak samo jak wcześniej - jak będzie przy realnym uderzeniu, nie wiem, ale jak są we właściwiej pozycji to wszystko jest normalnie. Po prostu trzeba zwrócić uwagę przed jazdą aby nie było dużego luzu między ciałem a pasem.U mnie są też zbędne plastiki między mechanizmem, a punktem mocowania, które dodatkowo utrudniają zwijanie, jak ję zdejmę to przypuszczam, że sprawa ulegnie poprawie.


Jest jeszcze druga indywidualna sprawa - przebieg. Przykładowo moja NA ma ok 130k przebiegu - pas kierowcy zwija się tak jak napisałem wyżej, natomiast pas pasażera działa dużo lepiej, nie tak jak oryginał ale zauważalnie szybciej i lżej. Tak więc im instensywniej mechanizm był używany tym większe prawdopodobieństwo, że pasy będą zwijać się słabiej (moim zdaniem).

Jak ktoś ma problemy ze zwijaniem to może sobie przyswoić ten wątek na który kiedyś się natknąłem, może będzie pomocny (eliminuje wykręcenie pasa przed wejściem w mechanizm):

Obrazek

Seat belt retraction fix for roll bars


Tak czy siak jeśli ktoś sie zastanawia nad rollbarem cybula to polecam i sam rollbar i usługi :) - super jakość i super obsługa.

Pozdrawiam
mj12
Posty: 7
Rejestracja: 07 maja 2013, 20:31
Lokalizacja: Wrocław

09 kwie 2017, 22:29

Uszanowania,

Pisałem do Cybula na privie ale niestety bez odpowiedzi... Czy sprzedaż/montaż rollbara jest dalej w ofercie? Jeśli nie to czy ktoś zna taką usługę w rejonie Dolnego Śląska (lub okolicach)?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

10 kwie 2017, 5:29

Napisz maila lub zadzwoń, Cybul na forumowe priv raczej nie odpowie. Z tego co wiem, oferta jest aktualna.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
mj12
Posty: 7
Rejestracja: 07 maja 2013, 20:31
Lokalizacja: Wrocław

10 kwie 2017, 6:51

flatline pisze:Napisz maila lub zadzwoń, Cybul na forumowe priv raczej nie odpowie. Z tego co wiem, oferta jest aktualna.
OK, tak się podjarałem tymi rurkami, że nie zauważyłem numeru telefonu w pierwszym poście. Dzięki :)
ODPOWIEDZ