Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200 / BBR SUPER 220

MAZDA MX5 ND1 - UPGRADE MOCY DO 200 HP

Ogłoszenia sponsorowane

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2193
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2022, 10:48

Danillo pisze:
23 wrz 2022, 7:15
A w jaki sposób lekki zamach pomoże tej skrzyni? Nie mogę sobie tego mechanicznie wytłumaczyć.
Rozmawiałem z Grzesiem to wyjaśnię. Chodzi o energię uderzenia po zmianie biegów. Rozkręcony silnik z ciężkim zamachem prędzej zniszczy skrzynię niż z lekkim.

Jest to bardzo logiczne i gdyby nie dwumas z ND2, byłby to dla mnie pierwszy wybór. Obie skrzynie mi (oraz wszystkim innym dotąd) padły podczas zmiany biegów, zaraz po zapięciu dwójki.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3762
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 wrz 2022, 15:15

A to nie ciezszy zamach pochlania/kumuluje wiecej energii niz lekki i przez to redukuje wibracje i ''przekazanie'' energii?
edit: chociaz w sumie skoro wiecej akumuluje to i tez wiecej przenosi na skrzynie tak wiec lzejsze kolo powinno byc kojące dla skrzyni.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2022, 21:59

Objeżdżam ten zamach od dłuższego czasu, skrzynia mi się jeszcze nie skończyła...szczerze? nie mam zdania czy to pomaga czy nie, a w sieci spotkałem się z różnymi opiniami...na pewno więcej wibracji, na pewno lepsza reakcja na gaz, na pewno niższy Vmax...ale czy chroni skrzynię? Nie mam zdania....
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3762
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 wrz 2022, 8:51

A byla dwumasa w przedlifcie? Bo skoro nie to po co ja dorzucili do polifta?
Chyba po to by odciazyc skrzynie. A skoro tak to lekkie kolo raczej nie jest zdrowsze dla skrzyni niz ciezsze.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2022, 9:41

Coś w tym jest 😆
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2023, 13:23

Czołem wszystkim :D

dawno nie odświeżany topic, kilka ciekawostek z frontu wypada wrzucić :diablo:

1. Wersja "prasowa", którą miał przyjemność stroić @disi-tune

Aktualnie auto "lata" po czeskich drogach, notabene bedzie do sprzedania, gdyby ktoś szukał ciekawej ND2 z podniesioną mocą :D
1BECB47F-4F69-4271-8CFA-5FBB40DA9569.jpeg
1BECB47F-4F69-4271-8CFA-5FBB40DA9569.jpeg (123.61 KiB) Przejrzano 3419 razy
2019MX-5_Rumunia_Trasa_Transfogarska_hires18.jpg
2019MX-5_Rumunia_Trasa_Transfogarska_hires18.jpg (314.21 KiB) Przejrzano 3419 razy
ND2.jpg
ND2.jpg (896.81 KiB) Przejrzano 3419 razy
Kolektor Archouse 4-1 / sztywne sprężyny / wałki Świątek

2. Niemiecka Orange Annie ND2

Aktualnie lata po niemieckich "banach" :bicz:
MX-5 Germany.jpg
MX-5 Germany.jpg (505.39 KiB) Przejrzano 3419 razy
Kolektor SPS z katem HJS EURO6 / sztywne sprężyny / wałki Świątek / końcowy OEM

3. Czeska Orange Annie ND2

Aktualnie po czeskich drogach... :bicz:
Mazda MX-5 ND2.jpg
Mazda MX-5 ND2.jpg (911.29 KiB) Przejrzano 3419 razy
Kolektor BBR 4-1 / sztywne sprężyny / wałki Świątek / końcowy BBR

4. Czeska torówka ND2, bezkompromisowo chłostana w trakcie track day'ów
Mazda MX-5 ND2 logo.jpg
Mazda MX-5 ND2 logo.jpg (513.68 KiB) Przejrzano 3419 razy
Kolektor Archouse 4-1 / sztywne sprężyny / wałki BBR / końcowego nie pamiętam :D

Wszystkie auta strojone przez naszego forumowego magika @disi-tune

Przyjemnej lektury :winner:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2023, 16:23

A właśnie, dla tych „operujących” w okolicach „stolycy” 🤪…ostatnimi czasy @disi-tune posiadł możliwość strojenia generacji NC na platformie EcuTek…zapomniałem wspomnieć 🙄

Wesołych Świąt 🐇🐣
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2025, 13:19

No to up…mamy jakiś tam przełom w przypadku platformy ND1 😏 Zasadniczo możemy powiedzieć, że wespół z moim druhem, doktorem @disi-tune vel Skyactiv opanowaliśmy straty na dole, bez strat na górze w kontekście poprzedniej konfiguracji krzywek. Skoro chwyciliśmy trop, w kolejnym kroku pobawię się krzywkami do ND2.
Mazda MX-5 WE6FS36 Stg3 vs Stg1.jpeg
Mazda MX-5 WE6FS36 Stg3 vs Stg1.jpeg (697.51 KiB) Przejrzano 443 razy
Mazda MX-5 WE6FS36 NEW.jpeg
Mazda MX-5 WE6FS36 NEW.jpeg (654.09 KiB) Przejrzano 443 razy

Ponadto po głowie mi chodzi jeden dodatkowy remap z urządzeniem tego typu w zestawie 😈

Michał @disi-tune co o tym myślisz?
IMG_9631.jpeg
IMG_9631.jpeg (2.77 MiB) Przejrzano 443 razy
Stay Tuned !🤘✋
Awatar użytkownika
disi-tune
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2019, 20:05
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 sty 2025, 13:28

MMRS pisze:
10 sty 2025, 13:19
Ponadto po głowie mi chodzi jeden dodatkowy remap z urządzeniem tego typu w zestawie 😈

Michał @disi-tune co o tym myślisz?

IMG_9631.jpeg

Stay Tuned !🤘✋
nie wypada nie spróbować ;)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2025, 13:33

disi-tune pisze:
10 sty 2025, 13:28
MMRS pisze:
10 sty 2025, 13:19
Ponadto po głowie mi chodzi jeden dodatkowy remap z urządzeniem tego typu w zestawie 😈

Michał @disi-tune co o tym myślisz?

IMG_9631.jpeg

Stay Tuned !🤘✋
nie wypada nie spróbować ;)
No i dlatego lubię tego „doktorka” 🙃😈

Obgadamy temat na dzisiejszym śledziku 🥃
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1644
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

10 sty 2025, 13:34

Z ciekawości - skąd ten drop przy 4000-4200? Nie żeby duży, ale widać, że moment na tyle gwałtownie maleje, że wypadkowa moc spada przez chwilę.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2025, 14:47

Pewnie taki kaprys, silnika….ewentualnie hamowni
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2025, 11:11

No i mamy finał, jak uradzili tak zrobili. @disi-tune wykonał fantastyczną robotę, a auto znalazło Pana. Nowy właściciel będzie miał całe 1000 kg zabawy. Ta Miata to rasowy „zapierdalator” 😈😎

Jak widać długi kolektor UEL 4-1 zrobił robotę 💪

208 HP na podwójnie zakatowanym wydechu. Nowe krzywki plus długi kolektor przyniósł chyba najlepszy wynik ever. Nowe krzywki nie zabijają momentu na dole.
IMG_2601.jpeg
IMG_2601.jpeg (2.74 MiB) Przejrzano 337 razy


A my tymczasem zabieramy się za kolejny, projekt. Najważniejsze, że jest plan💪💪💪
Mazda MX-5 WE6FS36 NEW header Stg3.jpeg
Mazda MX-5 WE6FS36 NEW header Stg3.jpeg (660.54 KiB) Przejrzano 337 razy
Załączniki
IMG_2606.jpeg
IMG_2606.jpeg (2.15 MiB) Przejrzano 337 razy
Gargantus
Posty: 82
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

19 sty 2025, 22:46

Wczoraj odebrałem auto no i co mogę powiedzieć - jestem absolutnie zachwycony:D
Najpierw wycieczka z Wawy do Wrocławia, a dzisiaj śniadanko, kawa i za kółko. Funu było tyle, że dopiero późnym wieczorem odstawiłem auto do garażu.
Zbiera świetnie od samego dołu, jest w 100% do użytku codziennego, zrywa papcie przy każdej okazji ;D
Wiem że będę jeszcze odkrywał auto, szczególnie jak będzie cieplej, ale ja pierd*** ale fura xD

Przesiadam się z Focusa RS mk3 i zakładałem że mx5 to będzie teraz downgrade, ale kuźwa nic z tych rzeczy :lol:

Całe auto przygotowane jest świetnie, zrobiło na żywo ogromne wrażenie i strasznie, ale to strasznie mnie teraz cieszy. Żona też oszalała:)

Przede wszystkim - mega szacunek dla MMRS - fantastyczny kontakt, zaufałem w 100% i nie żałuję;]
Polecam mocno.

A ja na pewno będę aktualizował wrażenia wraz z kolejnymi kilometrami. :D :D
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1863
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2025, 8:15

Gargantus pisze:
19 sty 2025, 22:46
Wczoraj odebrałem auto no i co mogę powiedzieć - jestem absolutnie zachwycony:D
Najpierw wycieczka z Wawy do Wrocławia, a dzisiaj śniadanko, kawa i za kółko. Funu było tyle, że dopiero późnym wieczorem odstawiłem auto do garażu.
Zbiera świetnie od samego dołu, jest w 100% do użytku codziennego, zrywa papcie przy każdej okazji ;D
Wiem że będę jeszcze odkrywał auto, szczególnie jak będzie cieplej, ale ja pierd*** ale fura xD

Przesiadam się z Focusa RS mk3 i zakładałem że mx5 to będzie teraz downgrade, ale kuźwa nic z tych rzeczy :lol:

Całe auto przygotowane jest świetnie, zrobiło na żywo ogromne wrażenie i strasznie, ale to strasznie mnie teraz cieszy. Żona też oszalała:)

Przede wszystkim - mega szacunek dla MMRS - fantastyczny kontakt, zaufałem w 100% i nie żałuję;]
Polecam mocno.

A ja na pewno będę aktualizował wrażenia wraz z kolejnymi kilometrami. :D :D

Może zabrzmi to nieskromnie, ale faktycznie, silnikowo jedno z lepszych o ile nie najlepsze nasze auto w Stage’u 3 jakie wyszło spod naszej ręki, modyfikacja tego silnika w końcu „siadła” tak jak tego oczekiwałem od zawsze. Zamontowany Stage 3 plus fantastyczna robota @disi-tune zaowocowała i pozwoliła nam wycisnąć z tego silnika 208 koni przy 236 niutonometrach - wg mnie to jeszcze jest do poprawienia, w trakcie modyfikacji mieliśmy drobny problem ze świecami lub cewkami. Świece i cewki zostały wymienione, niemniej zabrakło czasu na walkę o te kilo osiemset do uzyskania 210 koni - następnym razem powalczymy 🙃🤘
Po wymianie cewek auto sprawdziliśmy na ulicy, problem został rozwiązany a odcinkę ustawiliśmy na 7800 - w ND1 gdyby ktoś miał wątpliwości. Ależ to pięknie zamyka czerwone 🖤😈 - prawda Panie Maćku @Gargantus ? 😂😂😂
Co do samej budy, auto miało niewielką przygodę i po renowacji prezentuje się całkiem poprawnie IMO 🙃
Maciek poprosił o obniżenie foteli więc wleciały obniżenia vel Cybul obydwu stołków. Fantastyczna modyfikacja. Maciek @Gargantus a jak oceniasz krótszy dyfer w kontekście podróżowania po autostradzie?
Reasumując, do pełni szczęścia potrzeba chyba jedynie grubszych stabilizatorów, ale i to pewnie z czasem wleci do samochodu. Z mojej strony nie pozostaje nic innego jak podziękować za dobre słowo, miło usłyszeć, że to co robisz ktoś jednak docenia, a tak poza tym niech auto daje Wam mnóstwo frajdy….i do zobaczenia na trasie 🤘
ODPOWIEDZ