Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200 / BBR SUPER 220

MAZDA MX5 ND1 - UPGRADE MOCY DO 200 HP

Ogłoszenia sponsorowane

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2022, 12:14

bjorm pisze:
27 cze 2022, 10:22
Jesli zadaje pytanie w nieodopwiednim miejscu to prosze o przeniesienie.

Co stoi na przeszkodzie zeby przeszczepic do ND 2.5 Skyactive?

2.0 200Nm przy 4600
2.5 250Nm przy 4000
Pytanie nie jest głupie. 2.5 to silnik poprzeczny a 2.0 wzdłużny. Trzeba byłoby dorobić mocowania to po pierwsze. Druga sprawa koszta. Trzecia sprawa to czas. Po czwarte, jaki jest tego potencjał skoro mamy ND2 które można kręcić do 8k rpm i osiągamy przy tym 220 koni?
W przypadku ND2 temat mamy rozpracowany.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 cze 2022, 12:29

Myslalem bardziej o tym jaki opcji dla ludzi którzy rzadko siedzą na czerwonym polu.
Co prawda te 250Nm to 50Nm bliżej końca dla skrzyni ale jednak ciekawa opcja. Ale skoro trzeba by zmieniać konstrukcje mocowania to tak jak piszesz, koszty bez sensu. Lepiej koksowac 2.0 👽
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2022, 12:35

bjorm pisze:
27 cze 2022, 12:29
Myslalem bardziej o tym jaki opcji dla ludzi którzy rzadko siedzą na czerwonym polu.
Co prawda te 250Nm to 50Nm bliżej końca dla skrzyni ale jednak ciekawa opcja. Ale skoro trzeba by zmieniać konstrukcje mocowania to tak jak piszesz, koszty bez sensu. Lepiej koksowac 2.0 👽
Pytanie ile kosztuje motorownia i czy znajdzie się śmiałek, który chciałby taką przekładkę w swoim ND przeprowadzić. My jesteśmy na propozycje otwarci. Skrzynia to nie problem. Zrobimy jakiś cooler kit.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 cze 2022, 7:17

MMRS pisze:
27 cze 2022, 12:35
Pytanie ile kosztuje motorownia i czy znajdzie się śmiałek, który chciałby taką przekładkę w swoim ND przeprowadzić. My jesteśmy na propozycje otwarci. Skrzynia to nie problem. Zrobimy jakiś cooler kit.
Rozwiniesz myśl z cooler kitem? Myślałem że to NM i słabe materiały zabijają (projektowaną dla 1.5) skrzynię w ND - czyżby jednak przyczyną była temperatura?
Awatar użytkownika
weede
Posty: 100
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

28 cze 2022, 8:36

Trochę zmieniając temat wszedł kompresor kit dla ND2 -> https://www.miataspeed.com/products/ede ... nd-miata-1

15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2022, 9:55

mike_d pisze:
28 cze 2022, 7:17
MMRS pisze:
27 cze 2022, 12:35
Pytanie ile kosztuje motorownia i czy znajdzie się śmiałek, który chciałby taką przekładkę w swoim ND przeprowadzić. My jesteśmy na propozycje otwarci. Skrzynia to nie problem. Zrobimy jakiś cooler kit.
Rozwiniesz myśl z cooler kitem? Myślałem że to NM i słabe materiały zabijają (projektowaną dla 1.5) skrzynię w ND - czyżby jednak przyczyną była temperatura?
W ciągu najbliższych kilku tygodni chcemy zrobić coś sensownego. Auto będzie uturbione, teraz to będzie dobry moment ku temu, aby na torze przetestować jak długo wytrzyma skrzynia uzbrojona w chłodnicę 😉
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2022, 9:59

weede pisze:
28 cze 2022, 8:36
Trochę zmieniając temat wszedł kompresor kit dla ND2 -> https://www.miataspeed.com/products/ede ... nd-miata-1

Możemy dostać bardzo dobrą cenę na ten zestaw 🙋‍♂️
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 lip 2022, 11:55

MMRS pisze:
28 cze 2022, 9:55
mike_d pisze:
28 cze 2022, 7:17
MMRS pisze:
27 cze 2022, 12:35
Pytanie ile kosztuje motorownia i czy znajdzie się śmiałek, który chciałby taką przekładkę w swoim ND przeprowadzić. My jesteśmy na propozycje otwarci. Skrzynia to nie problem. Zrobimy jakiś cooler kit.
Rozwiniesz myśl z cooler kitem? Myślałem że to NM i słabe materiały zabijają (projektowaną dla 1.5) skrzynię w ND - czyżby jednak przyczyną była temperatura?
W ciągu najbliższych kilku tygodni chcemy zrobić coś sensownego. Auto będzie uturbione, teraz to będzie dobry moment ku temu, aby na torze przetestować jak długo wytrzyma skrzynia uzbrojona w chłodnicę 😉
Co by nie pisać obie moje skrzynie (v1 i v5) zabiłem podczas upalnych dni, dobrych kilka km od startu. Zbyt gorący olej może być jednym z czynników zabijających skrzynie ND. Albo zły olej...

Rafał, dlatego nie mogę się doczekać wizyty u Ciebie!

Dziś przeczytałem ten wątek z ogromną ciekawością. Zgaduję, że dzięki Tobie wielu ludzi może się zdziwić widząc szybko przyśpieszające NDeki przy wysokich prędkościach.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2022, 12:59

Wojtek, czas pokaże, historia oceni. Niemniej jednak jutro będę mieć transmission cooler kit na miejscu. Zobaczymy jak pójdzie montaż i jak to będzie wszystko działać :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2022, 12:53

Witam po dłuższej przerwie,
nie bardzo wiedziałem gdzie wrzucić info, ostatecznie to chyba najlepszy topic do tego tematu - dla zainteresowanych, posiadam silnik do Mazdy MX5 ND2 2.0 Skyactiv-G 184 HP. Gdyby ktoś chciał dokoksować ND1, tym samym dać nura :lol: ze 160 HP ---> na cirka 220 HP zapraszam do kontaktu :D :D :D

Jak kręci się taki silnik wbudowany w system ND1 poniżej:

https://www.instagram.com/p/CeRwMuLL4XU/?hl=pl

Poniżej to piękne serducho 8-) :jupi:
IMG_2901.jpg
IMG_2901.jpg (706.15 KiB) Przejrzano 2272 razy
IMG_2900.jpg
IMG_2900.jpg (752.47 KiB) Przejrzano 2272 razy
IMG_2895.jpg
IMG_2895.jpg (743.39 KiB) Przejrzano 2272 razy
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2022, 13:49

Taka mała ciekawostka dla fanów wielko-średnicowych sekcji centralnych w NDkach.
Po naszej rekomendacji kolega Michał zamienił customową, 2.5 calową sekcję centralną na taką o fabrycznym przekroju 2.25 cala...
Warunki na hamowni nieporównywalnie skrajnie, natomiast zauważalnie:
- wyższa moc
- wyższy moment
- lepszy dół
MX5 ND1 2.25inch vs MX5 ND1 2.5inch.jpg
MX5 ND1 2.25inch vs MX5 ND1 2.5inch.jpg (852.92 KiB) Przejrzano 2229 razy
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 sie 2022, 14:47

Wydech był przelotowy, czy może jakiś katalizator po drodze?
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2022, 17:57

ace pisze:
12 sie 2022, 14:47
Wydech był przelotowy, czy może jakiś katalizator po drodze?
Nie pamiętam, ale miedzy tymi dwoma pomiarami zmienną była temperatura i sekcja centralna. Kolektor decat a końcowy chyba był całkiem przytkany. Mogę zapytać jak to ważne.
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 sie 2022, 20:20

Wydaje mi się, że katalizator też może pełnić funkcję elementu generującego ciśnienie zwrotne. Zastanawiam się, na ile by się to potwierdziło.

Obrazowo: 2.5"+kat 200cpsi może by dało taki sam efekt jak 2.25+kat 100cpsi?
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2022, 12:56

ace pisze:
13 sie 2022, 20:20
Wydaje mi się, że katalizator też może pełnić funkcję elementu generującego ciśnienie zwrotne. Zastanawiam się, na ile by się to potwierdziło.

Obrazowo: 2.5"+kat 200cpsi może by dało taki sam efekt jak 2.25+kat 100cpsi?
Kolega z Czech zaraportował, że po wspawaniu katalizatora dół się poprawił, w tym aucie, w wersji wolnossącej, a nawet w wersji z kompresorem zbyt luźny wydech nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie wiem jak to wygląda w przypadku starszych generacji, musisz pytać tych co się nimi zajmują 🤷‍♂️
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

14 sie 2022, 13:21

Wydaje mi się, że ogólna zasada powinna być taka sama. Cóż, trzeba modyfikować i mierzyć!
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

14 sie 2022, 18:02

MMRS pisze:
12 sie 2022, 17:57
ace pisze:
12 sie 2022, 14:47
Wydech był przelotowy, czy może jakiś katalizator po drodze?
Nie pamiętam, ale miedzy tymi dwoma pomiarami zmienną była temperatura i sekcja centralna. Kolektor decat a końcowy chyba był całkiem przytkany. Mogę zapytać jak to ważne.
2.5 miał katalizator 100-kę, reszta wydechu taka sama - catback od MG. Poza inną sekcją centralną jedyne różnice 'mechaniczne' to nowe świece i gęstszy olej w skrzyni. :lol:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2022, 19:00

heretic pisze:
14 sie 2022, 18:02
MMRS pisze:
12 sie 2022, 17:57
ace pisze:
12 sie 2022, 14:47
Wydech był przelotowy, czy może jakiś katalizator po drodze?
Nie pamiętam, ale miedzy tymi dwoma pomiarami zmienną była temperatura i sekcja centralna. Kolektor decat a końcowy chyba był całkiem przytkany. Mogę zapytać jak to ważne.
2.5 miał katalizator 100-kę, reszta wydechu taka sama - catback od MG. Poza inną sekcją centralną jedyne różnice 'mechaniczne' to nowe świece i gęstszy olej w skrzyni. :lol:
Też miałeś zielone Denso? 😁
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

14 sie 2022, 22:03

MMRS pisze:
14 sie 2022, 19:00
heretic pisze:
14 sie 2022, 18:02
MMRS pisze:
12 sie 2022, 17:57


:D Nie pamiętam, ale miedzy tymi dwoma pomiarami zmienną była temperatura i sekcja centralna. Kolektor decat a końcowy chyba był całkiem przytkany. Mogę zapytać jak to ważne.
2.5 miał katalizator 100-kę, reszta wydechu taka sama - catback od MG. Poza inną sekcją centralną jedyne różnice 'mechaniczne' to nowe świece i gęstszy olej w skrzyni. :lol:
Też miałeś zielone Denso? 😁
Oczywiście :D
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

15 sie 2022, 19:08

heretic pisze:
14 sie 2022, 22:03
MMRS pisze:
14 sie 2022, 19:00
heretic pisze:
14 sie 2022, 18:02

2.5 miał katalizator 100-kę, reszta wydechu taka sama - catback od MG. Poza inną sekcją centralną jedyne różnice 'mechaniczne' to nowe świece i gęstszy olej w skrzyni. :lol:
Też miałeś zielone Denso? 😁
Oczywiście :D
Ciekawe zatem jak u Antka po wymianie świec 🤔
A u Ciebie jak teraz z komfortem jazdy? Czasami nie zrobiło się ciszej? Jaki miałeś końcowy ostatnio na pomiarze?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

16 sie 2022, 19:43

MMRS pisze:
15 sie 2022, 19:08
heretic pisze:
14 sie 2022, 22:03
MMRS pisze:
14 sie 2022, 19:00


Też miałeś zielone Denso? 😁
Oczywiście :D
Ciekawe zatem jak u Antka po wymianie świec 🤔
A u Ciebie jak teraz z komfortem jazdy? Czasami nie zrobiło się ciszej? Jaki miałeś końcowy ostatnio na pomiarze?
Jest zauważalnie ciszej, zwłaszcza na autostradzie, chociaż nadal to nie jest komfortowy samochód :lol:
Końcowy był ten sam przy obydwu pomiarach.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

27 sie 2022, 6:36

MMRS pisze:
13 lip 2022, 12:59
Wojtek, czas pokaże, historia oceni. Niemniej jednak jutro będę mieć transmission cooler kit na miejscu. Zobaczymy jak pójdzie montaż i jak to będzie wszystko działać :)
W autach wyścigowych w USA ale tez słyszałem ze na rodzimym podwórku już tez, padają skrzynie pomimo ich chłodzenia. W USA nawet po kilka aut w wyścigowy weekend. Wiec to nie kwestia chodzenia wyłącznie.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 sie 2022, 9:47

Danillo pisze:
27 sie 2022, 6:36
MMRS pisze:
13 lip 2022, 12:59
Wojtek, czas pokaże, historia oceni. Niemniej jednak jutro będę mieć transmission cooler kit na miejscu. Zobaczymy jak pójdzie montaż i jak to będzie wszystko działać :)
W autach wyścigowych w USA ale tez słyszałem ze na rodzimym podwórku już tez, padają skrzynie pomimo ich chłodzenia. W USA nawet po kilka aut w wyścigowy weekend. Wiec to nie kwestia chodzenia wyłącznie.
Danillo,

im więcej momentu i nieliniowości w podawaniu mocy, tym większa szansa na zgruzowanie skrzyni biegów. Do tego pewnie trzeba jeszcze dorzucić styl jazdy i traktowanie przekładni przez kierowcę. Jak się okaże, że sytuacja jest nie do uratowania będziemy myśleć co tam włożyć, aby odwrócić trend. Na pewno nie będziemy pchać pieniędzy w przysłowiowego „trupa”, próbując uzdrawiać coś czego uzdrowić się nie da. Samo chłodzenie na pewno nie zaszkodzi łożyskom. Jak mają strzelić koła zębate to pewnie lepsze chłodzenie nie pomoże, ale jak mają paść łożyska w wyniku przegrzania to tym tropem idąc koła zębate prawdopodobnie też do piachu w następnym rzucie. Z tymi skrzyniami w ND to generalnie dziwna sprawa. W wielu przypadkach sama moc nie odgrywa teoretycznie głównych ról, wystarczy spojrzeć na kilka przykładów z naszego podwórka, kiedy skrzynie padały z fabryczną mocą na pokładzie. Swoją MX5 mam od 2016 roku, moja wersja skrzyni padła po pierwszym Jastrzębiu, później wleciał kompresor, od tego momentu auto było jakieś 12-13 razy na torze i nadal śmiga - sumarycznie od wymiany skrzyni 70k km nalotu. Samo poprawienie chłodzenia na pewno nie zaszkodzi, a w połączeniu z upgrade’m Grześka być może wytrzyma dużo dłużej. Pomyśleliśmy sobie, że odpalając turbo warto sprawdzić jak spisze się poprawa chłodzenia skrzyni biegów. Startujemy w tym samym momencie, czas pokaże ile to wytrzyma. 🙂🙂🙂
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

29 sie 2022, 20:04

@MMRS Oczywiście trzymam kciuki, żeby skrzynia była już na zawsze, chłodzenie na pewno jej nie zaszkodzi, szczególnie że jest już po kuracji u Grześka. Próbowałem przeczytać wątek o skrzyniach w ND na forum miata.net ale tam jest 300 stron a i tak nie doszli do przyczyny czemu te skrzynie padają, choć teorii były wiele. A padają nawet nowe, nawet z dwumasą i nawet jeżdżone delikatnie. Być może TTTM po prostu, choć to marna pociecha.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2022, 21:12

Danillo pisze:
29 sie 2022, 20:04
@MMRS Oczywiście trzymam kciuki, żeby skrzynia była już na zawsze, chłodzenie na pewno jej nie zaszkodzi, szczególnie że jest już po kuracji u Grześka. Próbowałem przeczytać wątek o skrzyniach w ND na forum miata.net ale tam jest 300 stron a i tak nie doszli do przyczyny czemu te skrzynie padają, choć teorii były wiele. A padają nawet nowe, nawet z dwumasą i nawet jeżdżone delikatnie. Być może TTTM po prostu, choć to marna pociecha.
Danillo pisze:
29 sie 2022, 20:04
@MMRS Oczywiście trzymam kciuki, żeby skrzynia była już na zawsze, chłodzenie na pewno jej nie zaszkodzi, szczególnie że jest już po kuracji u Grześka. Próbowałem przeczytać wątek o skrzyniach w ND na forum miata.net ale tam jest 300 stron a i tak nie doszli do przyczyny czemu te skrzynie padają, choć teorii były wiele. A padają nawet nowe, nawet z dwumasą i nawet jeżdżone delikatnie. Być może TTTM po prostu, choć to marna pociecha.

Niestety nie jest po kuracji u Grzegorza, jak padnie - trudno, będziemy dumać co z tym zrobić … jest po prostu słaba, szkoda tylko że jakością nie dorównuje silnikowi ND 🤷‍♂️
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

04 wrz 2022, 18:26

A jak sprawa wygląda z AT? Można spodziewać się podobnych przyrostów mocy po kolektorze i walkach (nd 2)?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2022, 19:53

vodka pisze:
04 wrz 2022, 18:26
A jak sprawa wygląda z AT? Można spodziewać się podobnych przyrostów mocy po kolektorze i walkach (nd 2)?
Robiliśmy AT ND1 - szału nie było. Trzeba robić remap skrzyni biegów do którego Michał nie posiada softu. W przypadku AT ND2 lepiej poprzestać na kolektorze.
Nie robiliśmy upgrade’u ND2 AT i raczej nie będziemy testować tej konfiguracji.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2022, 10:48

Danillo pisze:
29 sie 2022, 20:04
@MMRS Oczywiście trzymam kciuki, żeby skrzynia była już na zawsze, chłodzenie na pewno jej nie zaszkodzi, szczególnie że jest już po kuracji u Grześka. Próbowałem przeczytać wątek o skrzyniach w ND na forum miata.net ale tam jest 300 stron a i tak nie doszli do przyczyny czemu te skrzynie padają, choć teorii były wiele. A padają nawet nowe, nawet z dwumasą i nawet jeżdżone delikatnie. Być może TTTM po prostu, choć to marna pociecha.
Akurat byłem przez lata z tym wątkiem na bieżąco. Skrzynie w ND padają wg wzoru
1. Wczesna wersja skrzynie (v1-v3) + LSD + agresywna jazda w zakrętach + przyczepne opony - szansa na padnięcie jest ogromna (wystarczą 3 czynniki z wymienionych na raz i to raczej kwestia czasu)
2. v5 w ND1 (po wymianie gwarancyjnej) + LSD + agresywna jazda w zakrętach - padnięcie niestety też nastąpi, choć o połowę rzadziej niż w punkcie 1
3. nd2 - tu pojawiają się inne problemy, np problemy z wkładaniem biegu (a tu uważam, że TTTM, mam trzecią skrzynię, a teraz jeszcze z dwumasem z ND2 i w zimny poranek bywa ciężko). Podczas torowego upalania padła bodajże jedna na miata.net.

Rozmawiałem z przygotowującym na tor NDeki TGauto, nie padła im ani jedna skrzynia w ND2.

Przyczyną padania na 80% jest zbyt wiotka obudowa (odlew) skrzyni biegów, na szczęście można to niwelować w różny sposób - śliskie opony (seryjne rozwiązanie :-), dwumas, delikatniejsze mapowanie na dole (ND2 vs. ND1), czy lekki zamach by Grześ.

Obie skrzynie padły mi po nagrzaniu oleju w upalny dzień, raz w zakręcie, raz na prostej, więc trop MMRSa z chłodnicą oleju uważam za słuszny.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2022, 12:14

Zobaczymy jak to będzie się spisywało w moim setupie:
- lekki zamach by Grześ
- MOTUL 75W140 w skrzyni
- chłodnica oleju

Turbo pewnie nie pomorze, niemniej jednak więcej dla skrzyni biegów aktualnie zrobić nie mogę 😂🙂
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

23 wrz 2022, 7:15

A w jaki sposób lekki zamach pomoże tej skrzyni? Nie mogę sobie tego mechanicznie wytłumaczyć.
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ