Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200 / BBR SUPER 220
MAZDA MX5 ND1 - UPGRADE MOCY DO 200 HP
Moderator: Moderatorzy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich,
popracowaliśmy odrobinę nad alternatywą, w szczególności cenową, dla kitu, który doskonale wszyscy znają.
Zestaw, który chciałbym zaproponować zawiera:
1. Kolektor wydechowy 4-1 lub 4-2-1 (do wyboru)
2. Wałki rozrządu (bez sprężyn i podkładek)
3. Montaż zestawu
4. Remap DiSi Tune (na hamowni)
Cena pakietu: 11 800,00
Gdyby zebrała się większa grupa istnieje możliwość wynegocjowania dużo lepszych cen na "zabawki".
Gdyby były pytania zapraszam do kontaktu.
Update: powolutku będę uzupełniał topic wykresami z hamowni.
popracowaliśmy odrobinę nad alternatywą, w szczególności cenową, dla kitu, który doskonale wszyscy znają.
Zestaw, który chciałbym zaproponować zawiera:
1. Kolektor wydechowy 4-1 lub 4-2-1 (do wyboru)
2. Wałki rozrządu (bez sprężyn i podkładek)
3. Montaż zestawu
4. Remap DiSi Tune (na hamowni)
Cena pakietu: 11 800,00
Gdyby zebrała się większa grupa istnieje możliwość wynegocjowania dużo lepszych cen na "zabawki".
Gdyby były pytania zapraszam do kontaktu.
Update: powolutku będę uzupełniał topic wykresami z hamowni.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2023, 13:31 przez MMRS, łącznie zmieniany 1 raz.
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
dodaje do obserwowanych:)))
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- mike_d
- Donator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
MMRS - wyjasnię może o co mi chodzi
Nie mówię że to jest super tanio i np. 16k było właściwą ceną.
Wydawało mi się prostu że trzebaby przerobić silnika od zera żeby aż takie takie uzyski mocy w N/A zrobić.
Sledząc wątki o NA i NB odbiosłem wrażenie że żeby o głupie 30 KM podnieśc moc silnika trzebaby dziesiątki tysięcy włożyć - SkyActiv aż taki margines ma?
Nie mówię że to jest super tanio i np. 16k było właściwą ceną.
Wydawało mi się prostu że trzebaby przerobić silnika od zera żeby aż takie takie uzyski mocy w N/A zrobić.
Sledząc wątki o NA i NB odbiosłem wrażenie że żeby o głupie 30 KM podnieśc moc silnika trzebaby dziesiątki tysięcy włożyć - SkyActiv aż taki margines ma?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Koledzy którzy kupują graty w Anglii wiedzą ile taki set kosztuje. Wiadomo również jaki poziom obsługi klienta oferuje BBR. Parę osób postanowiło pochylić się nad tematem i stworzyć taki set, który oferuje BBR. W założeniu przewaga naszej oferty jest taka, że stroimy na hamowni każdy montowany zestaw. Dla bardziej wymagających jest opcja strojenia EcuTekiem -oczywiście wiąże się to z wyższymi kosztami.
Tak - mamy rozłożonego SkyActiva i pracujemy nad czymś ekstra. Czas pokaże co z tego wyjdzie
Tak - mamy rozłożonego SkyActiva i pracujemy nad czymś ekstra. Czas pokaże co z tego wyjdzie
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
tylko go na stole nie zarazcie COVID-19
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Z ciekawości, jaki będzie koszt strojenia pod EcuTekiem? Zastanawiam się nad jego zakupem ale nie mam pojęcia ile kosztuje samo strojenie.MMRS pisze: ↑04 mar 2020, 9:50Koledzy którzy kupują graty w Anglii wiedzą ile taki set kosztuje. Wiadomo również jaki poziom obsługi klienta oferuje BBR. Parę osób postanowiło pochylić się nad tematem i stworzyć taki set, który oferuje BBR. W założeniu przewaga naszej oferty jest taka, że stroimy na hamowni każdy montowany zestaw. Dla bardziej wymagających jest opcja strojenia EcuTekiem -oczywiście wiąże się to z wyższymi kosztami.
Tak - mamy rozłożonego SkyActiva i pracujemy nad czymś ekstra. Czas pokaże co z tego wyjdzie
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
to ja mam pytanie techniczne czy te sprężynki i podkładki nie są akurat słabym punktem który zostanie w silniku po wymianie wałków - coś mi się obiło gdzieś że BBR po to je zmienia
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Pracujemy nad tym, niemniej jednak na dzień dzisiejszy należałoby się w ten element zaopatrzyć w BBR. Dla bezpieczeństwa, w moim aucie przy seryjnych walkach, kręcąc wyżej silnik (odcinkę mam ustawioną na 7600) sam kupiłem u nich ten set. Zamówiłem jeden komplet wałków, który będzie dostępny za jakieś 10 tygodni, do tego czasu zrobimy benchmark głowicy. Z tymi sprężynami to ciekawa sprawa. Japońskie walki Oduli testowane były i są rekomendowane bez konieczności upgrade’u sprężyn do 7800 rpm. Maksymalne wzniosy wałków obydwu producentów różnią się na wałku ssącym o 0.05 mm i 0.75 mm na wałku wydechowym.
https://rev9autosport.com/odula-racing-cams.html
Update: Chcieliśmy skopiować walki Oduli, które wydają się być ciekawą opcją dla BBRa, ale ich koszt zakupu z podatkami i transportem jest ogromny - przy bardzo ubogim rynku sprzedaży. Gdyby jednak ktoś chciał walki w takim setupie to poproszę o info na PW. Chętnie podzielę się kosztami ściągnięcia tego seta.
https://rev9autosport.com/odula-racing-cams.html
Update: Chcieliśmy skopiować walki Oduli, które wydają się być ciekawą opcją dla BBRa, ale ich koszt zakupu z podatkami i transportem jest ogromny - przy bardzo ubogim rynku sprzedaży. Gdyby jednak ktoś chciał walki w takim setupie to poproszę o info na PW. Chętnie podzielę się kosztami ściągnięcia tego seta.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Tak wygląda nasz kolektor 4-1 po owinięciu bandażem bazaltowym.
Pominąwszy kwestię lepszego doszczelnienia zejścia w sekcję centralną, poprawiliśmy zejście w miejscu łączenia się 4 rur w jedną - jest mniej restrykcyjne i schodzi się mniejszym kątem, druga rzecz to dodaliśmy grot, którego w kolektorze BBRa brak. Grot taki zapewnia zachowanie podciśnienia w tego typu kolektorze. Grot taki jest ukierunkowany do zejścia w centralną sekcję i umiejscowiony jest tuż za miejscem, gdzie łączą się 4 rury w jedną. Przy następnym montażu postaram się wrzucić foto. Mam nadzieję, że ta dodatkowa praca przyniesie dodatkowe korzyści.
Pan vel Grot widoczny na foto powyżej.
Pominąwszy kwestię lepszego doszczelnienia zejścia w sekcję centralną, poprawiliśmy zejście w miejscu łączenia się 4 rur w jedną - jest mniej restrykcyjne i schodzi się mniejszym kątem, druga rzecz to dodaliśmy grot, którego w kolektorze BBRa brak. Grot taki zapewnia zachowanie podciśnienia w tego typu kolektorze. Grot taki jest ukierunkowany do zejścia w centralną sekcję i umiejscowiony jest tuż za miejscem, gdzie łączą się 4 rury w jedną. Przy następnym montażu postaram się wrzucić foto. Mam nadzieję, że ta dodatkowa praca przyniesie dodatkowe korzyści.
Pan vel Grot widoczny na foto powyżej.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Elegancka robota.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Poprawiliśmy to na tyle, że na pewno sonda się nie oberwie. Nie udało się tego przeprojektować na tyle, aby kompletnie nie ruszać wiązki. Porównałem dzisiaj Białą do Czerwonej i w białej jest zdecydowanie luźniej. Po wypięcia wiązki nie trzeba jej aż tak ciągnąć jak rozpłakanego dzieciaka na krawężniku, który uparł się na lizaka. Gdybyśmy zmienili położenie to wiązałoby się to ze skracaniem kolektora, a to pewnie wiązałoby się z utratą jakiegoś flow. Generalnie kolega od Białej wyjechał zadowolony. W poniedziałek następny montaż, więc będzie można podpytać o recenzje u źródła . Pokażę koledze jak to wygląda w Czerwonej, a jak w jego bolidzie. Poproszę aby zapodał jakieś info.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
W dniu dzisiejszym zrobiliśmy kolejne auto, tym razem zawitało do nas z Mazur
Myślę że Wojtek wrócił z bananem na buzi do domu.
Operacja przebiegła sprawnie i bez komplikacji. Kilka zdjęć z placu boju poniżej....
Setup: kolektor 4-1 , sekcja centralna i końcowy Bastuck - o dziwo Mazda zrobiła całkiem ciekawy set. Autostradowo dźwięk idealny. Ani za głośno ani za cicho. Fantastycznie to się zgrało z kolektorem.
Wynik: ponad 192 km i 215 Nm
Biała z Warszawy w kompletnej serii i naszym kolektorem 4-1 z finalnym wynikiem 188 km i 213 Nm.
Zadowolenie obydwu kolegów będzie nas pchać do dalszego odkrywania tajników tego ciekawego silnika.
Wykresy (zarówno ja tu na forum jak i DiSi na FB) zamieścimy jak tylko otrzymamy je od Krzyśka z MT.
Myślę że Wojtek wrócił z bananem na buzi do domu.
Operacja przebiegła sprawnie i bez komplikacji. Kilka zdjęć z placu boju poniżej....
Setup: kolektor 4-1 , sekcja centralna i końcowy Bastuck - o dziwo Mazda zrobiła całkiem ciekawy set. Autostradowo dźwięk idealny. Ani za głośno ani za cicho. Fantastycznie to się zgrało z kolektorem.
Wynik: ponad 192 km i 215 Nm
Biała z Warszawy w kompletnej serii i naszym kolektorem 4-1 z finalnym wynikiem 188 km i 213 Nm.
Zadowolenie obydwu kolegów będzie nas pchać do dalszego odkrywania tajników tego ciekawego silnika.
Wykresy (zarówno ja tu na forum jak i DiSi na FB) zamieścimy jak tylko otrzymamy je od Krzyśka z MT.
- Załączniki
-
- 161BA19F-3FC3-45DD-BF95-2DD6CB73B4D6.jpeg (2.12 MiB) Przejrzano 9420 razy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Relacja z pola bitwy oczyma Michała z DiSi Tune
https://www.facebook.com/DISItune/posts ... 5271897350
https://www.facebook.com/DISItune/posts ... 2408562303
https://www.facebook.com/DISItune/posts ... 5271897350
https://www.facebook.com/DISItune/posts ... 2408562303
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Kolejna ND1 po wymianie kolektora wydechowego. Tym razem Amerykanka w wersji CLUB. Chyba polubiła się z kolektorkiem . Setup czarnej to kolektor 4-2-1 / stockowa sekcja centralna / końcowy Cobalt . Wynik finalny 187 HP i 218 Nm.
Pzdr
Rafał
Pzdr
Rafał