[NCFL] Blaszki obniżające fotele Mazda MX-5 NC FL

Wersja do modeli POLIFTOWYCH i z regulacją wysokości

Ogłoszenia dotyczące sprzedaży części do Mazdy MX-5

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5368
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 sty 2023, 9:30

Wyczekiwany Zestaw obniżający dla obu foteli do poliftowych modeli Mazda MX-5 NC 2-3 FL pozwala na znaczne obniżenie siedzeń kierowcy i pasażera. Blaszki obniżają fotele o ok 25 mm i znacznie poprawią komfort siedzenia (znacznie lepszy kąt pochylenia siedziska!), zapobiegają nurkowaniu pod kierownicę podczas ostrego hamowania i likwidują problem z uderzaniem kasku w stelaż zamkniętego dachu. Dodatkowo będą niezbędnym dodatkiem dla wysokich użytkowników MX-5 NC, którzy nie mieszczą się w aucie z zamkniętym dachem.

Wersja MX-5 POLIFTOWA (NC2,NC3 od 2009) oraz do foteli z regulacji wysokości siedzenia (NC1 <2009).

Zestaw obniżający dla obu foteli Mazdy MX-5 NC FL zawiera:
- 4 blaszki ze stali nierdzewnej wycinane laserowo, gięte na CNC, otwory gwintowane by zapewnić maksymalne obniżenie.
- 8 nakrętek (klasa 8.8), 8 podkładek

Cena 200 + wysyłka inpost 15

Montaż:

1. Odłączyć akumulator

2. Fotel należy wymontować z auta - odkręcić cztery śruby mocujące fotel do podłogi, odłączyć wtyczki od wiązki

3. Odkręcić mocowania fotela kierowcy, odnitować (rozwiercić) seryjne tylne mocowania fotela pasażera.

4. Skrócić dwie szyny fotela kierowcy. Linie cięcią : 5 mm od ostatniego otworu.

5. Przykręcić nowe obniżające blaszki. Gięte do fotela kierowcy, proste do fotele pasażera.

5. Zamontować fotele używając seryjnych śrub mocujących
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-08.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-08.jpg.jpg (150.96 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-09.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-09.jpg.jpg (105.65 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-11.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-11.jpg.jpg (132.82 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-10.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-10.jpg.jpg (175.85 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-01.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-01.jpg.jpg (441.55 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-02.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-02.jpg.jpg (302.97 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-03.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-03.jpg.jpg (422.38 KiB) Przejrzano 554 razy

Linia cięcia szyny fotela kierowycy:
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-05.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-05.jpg.jpg (274.58 KiB) Przejrzano 554 razy

Odwiercanie nitów w szynie fotela pasażera:
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-seat-lowering-adapters_10-1200x827.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-seat-lowering-adapters_10-1200x827.jpg (349.65 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-seat-lowering-adapters_055-1200x827.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-seat-lowering-adapters_055-1200x827.jpg (573.79 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-seat-lowering-adapters_12-1200x827.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-seat-lowering-adapters_12-1200x827.jpg (435.68 KiB) Przejrzano 554 razy
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-04.jpg.jpg
blaszki-obnizajace-fotel-mazda-mx5-nc-fl-facelift-seat-lowering-adapters-04.jpg.jpg (277.62 KiB) Przejrzano 554 razy
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 68
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

23 sty 2023, 10:57

A jest wariant tylko dla kierowcy?
Awatar użytkownika
Bartlomiej
Donator
Donator
Posty: 78
Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2023, 10:57

Chcę to bardzo! Priv
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5368
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 sty 2023, 12:35

Bartlomiej pisze:
26 sty 2023, 10:57
Chcę to bardzo! Priv
:kciuk: Odpisane 8-)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
koldi
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2011, 8:55
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Reguły

26 sty 2023, 16:24

SrogaDroga pisze:
23 sty 2023, 10:57
A jest wariant tylko dla kierowcy?
Podbijam pytanie :)
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

05 lut 2023, 20:34

Jeśli jeszcze masz dostępne to biorę 🙂
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 621
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

13 lut 2023, 7:06

Jeśli temat aktualny prosze odane do przelewu
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5368
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 mar 2023, 10:06

Bump! Ogłoszenie cały czas aktualne :)
20230121_141618.jpg
20230121_141618.jpg (384.93 KiB) Przejrzano 193 razy
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
byebye
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Lugano

12 mar 2023, 22:22

Czy te blaszki od strony kierowcy można również zastosować do zwykłych foteli NC przedlifta (zamiast tych dedykowanych z innego wątku)? Widzę, że tutaj fotele siadają zdecydowanie niżej, efekt à la Jass Performance, o który pojawiło się już kiedyś pytanie.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5368
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 mar 2023, 12:25

byebye pisze:
12 mar 2023, 22:22
Czy te blaszki od strony kierowcy można również zastosować do zwykłych foteli NC przedlifta (zamiast tych dedykowanych z innego wątku)? Widzę, że tutaj fotele siadają zdecydowanie niżej, efekt à la Jass Performance, o który pojawiło się już kiedyś pytanie.
Nie, rozstaw jest inny dla fotela kierowcy. Z kolei blaszki dla pasażera są płaskie by równo opuściły fotel pasażera względem kierowcy. Zatem blaszki do przedlift obniżają fotel kierowcy tak jak zestaw wygiętych blaszek obniży fotel polifta.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 589
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

16 mar 2023, 9:18

Hej, lepszy kąt pochylenia siedziska - tzn że przód jest podniesiony wyżej / dupa siedzi niżej ? Jakby podpompowana kołyska ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
koldi
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2011, 8:55
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Reguły

16 mar 2023, 11:54

Konioczynka pisze:
16 mar 2023, 9:18
Hej, lepszy kąt pochylenia siedziska - tzn że przód jest podniesiony wyżej / dupa siedzi niżej ? Jakby podpompowana kołyska ?
Tak, trochę tak jest, bo zmieniasz wysokość mocowania z tyłu, a z przodu zostaje tak samo. Jeśli chodzi o wysokość, to fotel spada w dół o jakies 2-2.5 cm. Dla mnie komfortowo żeby jeździć + więcej widać zza kierownicy (w górę, np światła na skrzyżowaniu). Różnica jest między "jak się wyprostuję maksymalnie to zapieram się głową o dach" (seria) vs. "jak się wyprostuję to nadal mogę palce między dach i czubek głowy wsunąć" (blaszki).
W kasku nadal uderzam o dach, ale po prostu na torze jezdze top up...
Mam porównanie z GordyM mod szeroko stosowanym w USA - vide miata.net, bo też to przerobiłem. Na wysokość jest podobnie, ale blaszki utrzymują standardową geometrię fotela (pozycja siedziska vs oparcie). GordyM mod (jest w pełni odwracalny i praktycznie za darmo) daje możliwość troszkę lepszego pochylenia samego siedziska, natomiast mnie subiektywnie wygodniej się jezdzi z blaszkami.
Oczywiście nadal nie robi się z tego "kubełek", ale jest lepiej niż seria.
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 589
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

16 mar 2023, 12:03

Mieszczę się spokojnie, ale podparcie kończy się na przeddupiu co męczy strasznie w trasie. Już myślałem że może jakiś wałek sobie włożę pod nogę..
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
ODPOWIEDZ