Legalizacja swapa na 2.5 NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

karolradkow
Posty: 38
Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
Model: NC FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Radków

03 maja 2024, 5:16

Hej masz namiary gdzie wbijales w dowod silnik? I jak wygladalo to mniej więcej?
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 357
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

22 maja 2024, 23:02

karolradkow pisze:
03 maja 2024, 5:16
Hej masz namiary gdzie wbijales w dowod silnik? I jak wygladalo to mniej więcej?
Proces legalizacji jest następujący:
Należy dokonać zmiany danych technicznych pojazdu za pomocą procedury zmiany konstrukcyjnej, czyli dokonać przeszczepu w warsztacie posiadającym w dokumentach rejestracyjnych swojej działalności PKD 45.20.Z. (Ważne jest to „z” na końcu. Bez tego PKD warsztat nie może wystawiać zaświadczeń o zmianach konstrukcyjnych, ale z drugiej strony niektóre warsztaty nie zdają sobie sprawy, ze takowy PKD posiadają).

Warsztat ten wypisuje oświadczenie opisujące że został wymieniony silnik o pojemności X i mocy Y na silnik o pojemności Z i mocy V i prostym opisem potrzebnych modyfikacji. W przypadku zmiany pojemności w ramach tej samej rodziny silników warto napisać, ze zachowano fabryczne mocowania silnika oraz instalacje elektryczna.

Po uzyskaniu takiego oświadczenia należy się udać do okręgowej stacji kontroli pojazdów (ważne, aby była to Okręgowa stacja), gdzie dokonujecie przeglądu rozszerzonego i okresowego. Diagnosta dokonuje zdjęć komory silnika i jego mocowań, które wczytuje do systemu komputerowego jako materiał dowodowy. Jeżeli diagnosta będzie z tych tzw. "szczególarzy" to w przypadku dużej zmiany mocy może poprosić o dowód dokonania zmian w układzie hamulcowym, aby hamulce nadążały za mocą silnika i jeżeli tak będzie to również trzeba będzie je uzyskać w warsztacie posiadającym podane wcześniej PKD.

Stacja kontroli pojazdów wystawia stosowne kwity, które zawozicie wraz z dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu (jeżeli posiadacie) do swojego wydziału komunikacji i składacie wniosek o dokonanie zmian w dowodzie rejestracyjnym w zakresie danych technicznych pojazdu. Po około 10 dniach otrzymujecie nowy dowód. Z tym to udajecie się do ubezpieczyciela, aby dokonał stosownych zmian w polisie OC i załatwione.

Przechodziłem ten proces w pojeździe zastępczym w 2020 roku i chyba nic sie nie zmieniło w procedurze od tego momentu.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 438
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 i NC 2.5
Lokalizacja: Dzierżoniów

23 maja 2024, 7:10

Hmmm... Ale wyżej kolega autor wątku pisze, że swap zrobiony przez Five'a, a legalizacja przez rzeczoznawcę, czyli chyba jest to inna procedura niż przeszczep w warsztacie posiadającym PKD 45.20.Z i wystawienie kwitów przez ten warsztat?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2107
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

23 maja 2024, 8:52

Żółwik pisze:
23 maja 2024, 7:10
Hmmm... Ale wyżej kolega autor wątku pisze, że swap zrobiony przez Five'a, a legalizacja przez rzeczoznawcę, czyli chyba jest to inna procedura niż przeszczep w warsztacie posiadającym PKD 45.20.Z i wystawienie kwitów przez ten warsztat?
Obawiam się, że procedura opisana przez @Gieras jest jedyną rzeczywistą. Była już kilkukrotnie dyskutowana tu na forum. A w sumie post tak czytelnie skonstruowany, że tylko gdzieś przypiąć to na forum jako instrukcję SWAPa wraz z listą warsztatów;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 357
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

23 maja 2024, 13:31

Żółwik pisze:
23 maja 2024, 7:10
Hmmm... Ale wyżej kolega autor wątku pisze, że swap zrobiony przez Five'a, a legalizacja przez rzeczoznawcę, czyli chyba jest to inna procedura niż przeszczep w warsztacie posiadającym PKD 45.20.Z i wystawienie kwitów przez ten warsztat?
Wiesz, zawsze można spróbować dowiedzieć sie w swoim wydziale komunikacji jakie dokumenty bedą potrzebowali, aby dokonać zmian w dowodzie rejestracyjnym. To od urzędniczka/ki zależeć będzie czy przyjmie wniosek czy tez nie. Ponadto czy Five nie ma w swojej działaności takiego PKD? Sorki za to pytanie, bo w sumie nie wiem czy Five dłubał w silnikach w ramach działalności gospodarczej czy grzecznościowo gdyż niestety nie miałem jeszcze okazji niczego u niego robić.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 438
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 i NC 2.5
Lokalizacja: Dzierżoniów

23 maja 2024, 15:12

Zajechałem z ciekawości po robocie do OSKP, w której robię przeglądy i kierownik mówi, że wystarczy mieć opinię rzeczoznawcy, że zostały zgodnie ze sztuką zrobione zmiany konstrukcyjne (swap, podniesienie mocy), oni robią wtedy przegląd i wydział komunikacji nie robi problemów i wbija w dowód.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 357
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

23 maja 2024, 17:21

Żółwik pisze:
23 maja 2024, 15:12
Zajechałem z ciekawości po robocie do OSKP, w której robię przeglądy i kierownik mówi, że wystarczy mieć opinię rzeczoznawcy, że zostały zgodnie ze sztuką zrobione zmiany konstrukcyjne (swap, podniesienie mocy), oni robią wtedy przegląd i wydział komunikacji nie robi problemów i wbija w dowód.
No i fajnie, czyli jednak można inaczej. W takim razie jedyna różnica jest to, ze w procedurze z rzeczoznawcą trzeba za niego zapłacić, a w opisanej przeze mnie tego kosztu nie ma.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 maja 2024, 6:28

Temat wydzielony :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ