Przebieg: 128000 (buda), 2300 (silnik)
Rok produkcji: 2010 (polift)
Silnik / napęd:
2.5 Duratec* - Ford Kuga hybrid (BGDA) - stopień sprężania 12.3:1 (normalnie 9.7:1) + wałki CatCams stage 1,5 / 2 (2291603) + twarde talerzyki i sprężynki zaworowe Brian Crower + panewki ACL + honowanie cylindrów + nowe pierścienie tłokowe + nowa pompa i smok oleju + nowe wszystkie uszczelki (luty 2025)
224KM / 271Nm na PB98, na PB100 albo dolewce alkoholu wyjdzie istotnie więcej
Wgrana licencja EcuTek i na tym było strojenie - tak więc są wszystkie bajery (flatshift, autoblip, procedura startowa) pierwsza mapa ma je celowo wyłączone, czwarta mapa jest serwisowa - żeby pracownik myjni nie rozwalił nam auta

Usunięty EGR i klapy w dolocie, porting i napawanie przylgni kolektora dolotowego żeby idealnie pasował do większych portów w 2.5.
Kolektor 4-1 Cybul (analogiczny do Weldman / Andy) w najlepszej pełnej osłonie termicznej (nie łatwopalny bandaż, nie średnioizolująca ceramika) - koszt samej osłony około 1900zł plus 1800zł kolektor. Strumienica zamiast drugiego katalizatora (ten odjedzie w aucie z nabywcą, ale w bagażniku)
Zestaw chłodzenia oleju oparty na adapterze MadFabWorx z termostatem (żadne chińskie kanapki), przewodach teflonowych karbowanych - bardzo giętkie, niczego nie wyrwą, co się ludziom w NC zdarzało, chłodnicy oleju Setrab szerszej niż większość a do tego 25 rzędów. Wydajna chłodnica w zestawie z termostatem i OEMowym wymiennikiem olej-woda pozwala szybko zagrzać silnik ale potem skutecznie go chłodzić.
Obróbka koła zamachowego na lekkie, nowe łożysko oporowe i nowa większa tarcza sprzęgła zamontowane dwa lata temu.
Skrzynia 6b po rewizji u Grzegorza Niemca (w tym wybierak i gumki wybieraka)
Krótki (4.1) dyfer ze szperą od NCFL
Zregenerowane w lutym 2025 wtryski, wymienione w maju 2025 świece, w marcu 2025 cewki. W tym samym czasie wymiana wymiennika olej-woda, serwis klimy, nowy pasek i mnóstwo innych rzeczy.
Zawieszenie i hamulce
Zawieszenie Thunderlane / Timbur V2 - dwudziestostopniowa regulacja twardości - najlepsze na jakim jeździłem, poza AST za 40tys zł
Stabilizatory Thunderlane / Timbur z nowymi łącznikami
Poliuretany - ale nie wszędzie, tylko tam gdzie ma to sens - przednie dolne wahacze
Przeniesione punkty mocowania przednich górnych wahaczy - tak więc na względnie tanich OEMowych wahaczach wychodzi camber ponad -3
Przednie zaciski hamulcowe od RX-8 pomalowane na czerwono
Tylne zaciski stock NC (celowo)
Klocki hamulcowe Hawk HP+
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie a także chłodzenie hamulców doprowadzone z halogenów w zderzaku
Wnętrze
Rollbar Cybul PRHT pomalowany na żółto.
Kompletny lifting wnętrza w firmie HLD z Kielc. Wnętrze wygląda super, wykonane z materiałów naprawdę wysokiej jakości. Na boczkach, oraz desce rozdzielczej zostały zrobione wstawki z prawdziwego Carbonu wykończone w bardzo wysokim połysku. Reszta elementów wnętrza, takie jak klamki, czy obudowy głośników zostały pomalowane na piano black.
Fotele zostały obszyte na nowo z dodatkowymi wstawkami z Alcantary z laserowym grawerem. Tunel środkowy, schowek, daszek zegarów oraz boczki zostały obite Alcantarą z żółtymi nitkami. Kierownica została minimalnie pomniejszona, zostało zrobione podcięcie na dole, oraz zostały dołożone bicepsy.
Tarcze zegarów od Revlimiter z żółtym obrotomierzem ala Ferriari 458. Dodano zegary Autogauge z temp oleju i wody w obudowie od ForMiata WithLove obszytej Alcantarą a potem (kolejność była tu istotna, stąd podwójny odczyt niektórych wartości) ekran na zegarach Rotaryronics pokazujący temperaturę oleju, ciśnienie oleju, temperaturę wody. Ekran ten dodatkowo pokazuje alarmy nieprawidłowych wartości, wyświetla konfigurowalny wielokolorowy pasek shiftlight, odgrywa dźwięk zmiany biegu - wszystko jest konfigurowalne. Najbardziej genialną cechą tego ekranu jest to, że integruje się bezpośrednio z CAN i nie zakłóca działania loggerów OBD2 a do tego publikuje po CAN ciśnienie i temperaturę oleju więc można je sobie logować, także w RaceChrono. Zegar temperatury wody pokazuje temperaturę na powrocie z chłodnicy, co fajnie uzupełnia się z temperaturą z silnika na Rotarytronics i pozwala lepiej widzieć jak dobrze się chłodzi (postój/szybka jazda/wentylatory) płyn chłodniczy w różnych warunkach.
Skąd tyle tych zegarów? OEMowy wskaźnik ciśnienia oleju w NC pokazuje symulowaną wartość obliczoną z temperatury płynu chłodniczego i obrotów, owszem zaalarmuje o braku ciśnienia, jak już olej będzie poza silnikiem. OEMowy wskaźnik temperatury wody, jak w większości współczesnych aut, stoi sztywniutko na 90C kiedy w rzeczywistości jest między 75C - tak na prawdę zimny silnik, jeszcze nie powinno się mocno wciskać gazu - a 110C - odpuść, ostudź.
Na zewnątrz
Zderzak z laminatu NC3 (drugi facelifting, najfajniejszy wygląd). Całe auto zostało oklejone na czarno w firmie Łowcy Blasku z Łodzi, oryginalnie auto jest srebrne.
W klapie bagażnika są zaklejone otwory po spojlerze. Cena auta uwzględnia rabat 500zł na wymianę klapy.
Latem 2024 auto przeszło usunięcie powierzchownej rdzy i konserwację podwozia w MX-5 Centrum.
Większość zdjęć może tego jeszcze nie zawierać, ale teraz w masce są zamontowane wyloty gorącego powietrza od Five (znacząco wietrzą komorę silnika, obniżają temperatury wody, oleju i w dolocie i ponoć poprawiają aerodynamikę - przód się tak nie podnosi, jeszcze nie sprawdziłem). Do tego pojawił się w końcu znaczek Mazdy na zderzaku

Inne
Auto oryginalnie budował w 2023 dla poprzedniego właściciela Śluba. Ja je serwisowałem w MX-5 Centrum i tam przeszło ostatni swap a także strojenie droga-hamownia-droga w marcu 2025.
O co chodzi z tą gwiazdką przy silniku*
Przed sprzedażą wymienię silnik, możliwe są przynajmniej dwie opcje do dogadania (jeśli zdążysz) opisane niżej. Kupisz ode mnie auto z nowym silnikiem (no chyba, że chcesz takie jak teraz - jeżdżące ale słabo i nie wiadomo jak długo - za 12000zł mniej niż w ogłoszeniu).
Co się stało? Silnik po 2300km od remontu i swapa zaczął nierówno pracować - wypadały zapłony na drugim cylindrze. Test kompresji i próba olejowa potwierdziły podejrzenia obecne od chwili montażu, że najprawdopodobniej coś jest nie tak ze spasowaniem pierścieni tłokowych.
Co zrobię? Wkładam standardowe 2.5 MZR / Duratec na tych samych ostrych wałkach - spodziewam się 205-215KM - takiego auta dotyczy podana cena. Ewentualnie ponownie mocno doprężone BGDA + porting głowicy + wałki Stage 3+ Brian Crower - wtedy można liczyć na 240 - 250KM ale cena rośnie o 15tys zł.
Ostatnie słowa
Te wszystkie modyfikacje wychodzą o wiele drożej niż się wstępnie wydaje, szczególnie robocizna. Jeśli myślisz, że doinwestujesz do takiego setupu 1.8 kupione za 35000zł to szykuj dobre 70000zł na mody i nastaw się na wiele miesięcy czekania. Poprzedni właściciel zamknął projekt na etapie 110-115tys, ja dołożyłem 50tys.
Cena
83000zł do delikatnej negocjacji (2.5 MZR / Duratec 9.7:1)
71000zł tak jak stoi (umierające 2.5 BGDA 12.3:1)
Widoczne na zdjęciach felgi Konig Hypergram 17x8” z oponami Nankang AR-1 podnoszą cenę o 4500zł. W cenie dostajesz auto na felgach OEM 17x7” i nowiutkich oponach Bridgestone.
Kontakt: 572088233