sterowanie ori. radia klawiszami kierownicy w Nbfl

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

26 maja 2012, 15:02

witam!
zamontowałem klawisze od 323F, które to pasują idealnie jak i podłączenie dwóch przewodów we wtyczke kierownicy
niestety nie chodzi... :
teraz rozgryzam w czym tkwi problem (podłączenie itp)
ale może ktoś, z szanowwnego grona ma jakieś doświadzenia lub wiedzę zasłyszaną...
będę wdzięczny.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/717/mx5kiera.jpg/]Obrazek[/url]
pozdr.
E.
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

27 maja 2012, 11:52

A sprawdziles czy radio ma podłączone kable pod sterowanie z kierownicy? lub czy w ogóle ma wyprowadzone do tego kable w kostce?
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

27 maja 2012, 20:18

Wszystko fajnie kolego. Ale Czy twoja taśma w Kierownicy obsługuję sterowanie z kierownicy? Bo seryjna taśma od NB i NBFL ma obsługę 3 przewodów w taśmie 2szt do wyzwolenia poduszki + 1 przewod odpowiadający za klakson.

Jedynie w przypadku zastosowanie SpinLocka z obsługą sterowania w kierownicy pomoże.

Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
sunday_driver
Posty: 232
Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
Model: Inny
Lokalizacja: Wa

28 maja 2012, 9:30

Enduro pisze:zamontowałem klawisze od 323F, które to pasują idealnie

wow, guziczki przy kierownicy, a ja już chciałem kroić kiere, żeby coś tam wsadzić. Masz może zdjęcia jak to się mocuje do kierownicy?
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 9:56

kazda tasma w nbfl ma obsluge multifunkcji, byly 2 rodzaje tasm ale roznily sie tylko producentem. jedna kosc 2 pinowa odpowiada za poduszke a 4 pinowa jest do klaksonu i multifunkcji. dzis to sprawdzilem u siebie i wszystko sie zgadza. ale samo radio nie chce obslugiwac przyciskow, ciekawe czy mozna to jakos przeprogramowac czy trzeba radio zmieniac
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2012, 14:20

sterowanie podlaczone i dziala z oryginalnym radiem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

03 wrz 2012, 20:42

halo pochwal się jak to zrobic ...
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2012, 9:33

kupujesz przyciski mocujesz je do kierownicy podlaczasz kostke do tasmy od str poduszki. po drugiej stronie tasmy dokladasz 2 przewody w 2 ostatnie piny w pierwszym jest klakson. prowadzisz je do radia i podlaczasz w pin 1P i 1N z tego co pamietam ale musialbym dokladnie to sprawdzic jeszcze na 100%
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

07 wrz 2012, 11:40

dzięki - pobawię się w wolnym czasie
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

15 lis 2012, 19:24

Donek pisze:..prowadzisz je do radia i podlaczasz w pin 1P i 1N z tego co pamietam ale musialbym dokladnie to sprawdzic jeszcze na 100%

to sprawdz i napisz gdzie dokladnie podpioleś te przewody do radia..
w sumie mam zamiar zamontować takie oto radio z nawigacją
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/853/dsc08017c.jpg/]Obrazek[/URL]
występujące w Xedach 9, MPvach i niekiedy w mx 5,
odpowiednio podłączyć no i dodać jakis wzmak z dodatkowymi głośnikami (m.in dwa suby pasywne w bagażnik
pozdr.
Enduro
Ostatnio zmieniony 30 lis 2013, 20:00 przez Enduro, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

15 lis 2012, 21:25

Enduro, dobrze napisalem w kosci radia tej duzej pin 1P i 1N sa odpowiedzialne ze sterowanie i ja je wlasnie mam podlaczone,
ps. fajne to radyjko dorwales. pozdr
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

15 lis 2012, 21:33

Donek pisze:..
ps. fajne to radyjko dorwales. pozdr

no taki telewizorek
P.S. senkju za info
pozdr.
E
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

17 lis 2012, 18:37

Enduro pisze:odpowiednio podłączyć no i dodacć jakis wzmak z dodatkowymi glośnikami (m.in dwa suby pasywne np. od mazdy 3 BOSE, bo one są korzystnie płaskie) w bagażnik
pozdr.
Enduro


Najpierw musialbyś się dobrać do końcowki mocy i sprawdzić czy to radio pozwoli Ci na wlutowanie sensownego sygnału wyjściowego. Ponieważ seria z mazdy oferuje nam 1V na wyjsciu a to stanowczo za mało.

Poza tym powodzenia z tym wkładaniem subów do bagażnika :turla: Najpierw zacznij od wycięcia blachy pod dywanami bo póki co masz szczelnie odgrodzony bagażnik od kabiny co za tym idzie niewiele usłyszysz :ryjezesmiechu:

Pozdr
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

17 lis 2012, 18:51

vampirek pisze:..masz szczelnie odgrodzony bagażnik od kabiny co za tym idzie niewiele usłyszysz :ryjezesmiechu:
Pozdr V.

jak wiesz basy czyli niskie częstotliwości potrafią "przechodzic" przy zapory, szczególnie przez np. blaszkę o grubości 2-3 mm prawie bezproblemowo i na pewno tzw. fundament basu będzie słyszalny w aucie. Wycinanie jakichkolwiek blach z konstrukcji auta odpada co ewidentnie by je osłabiło, a to może odzwierciedlać się w sztywości pojazdu (nie wspomnę o opcji wypadku :sad:
co do wyjscia, to zawsze lekko/amatorsko może podeprzeć sie adapterem podłączonym do wyjscia głośnikowego w celu zmiejszenia sygnalu (po niskiej).
nie jest to rozwiązanie HiFi, ale na zawody to nie będę raczej jeździł, bo do tego trzyba by zakupic już dawno nieprodukowanego Kenwood 1023, ktorego kiedyś posiadałem osobiście (na pewno wiesz, o czym pisze!)..
przyznam, że było by idealnie jakby jakaś złota rączka wyprowadziła mi chinche..
choc na tym radiu (clarion), na tylnej scianie poza dwowa okrągłymi gniazdami, jest jedno gniazdo własnie tego typu i prawdpoodobnie podaje ono przefiltrowany sygnał z przedwzmaka do użycia na celu subwoofera :loser:
pozdr.
E
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 10:46 przez Enduro, łącznie zmieniany 3 razy.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

17 lis 2012, 20:01

Ta blacha nie jest konstrukcyjna :) ale skutecznie oddziela kabine od bagażnika. Obecnie w bagażniku u siebie wożę Focal`a 20V2. I mimo odpowiednio zrobionej skrzyni mimo dobrego nakarmienia go prądem Tylko wypełnia dolne pasmo. A o tzw wykopie mimo wszystko można zapomnieć. (chociaż to też może być wina dość dobrego i stosunkowo mocnego Przodu :kciuk: )

Te adaptery nadają się jedynie do pchania karuzeli :) Lepszym rozwiązaniem już jest wykorzystanie wzmacniacza który posiada wejście po wysokiej, wtedy problem byłby rozwiązany. :)

Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

17 lis 2012, 23:04

vampirek pisze:...Lepszym rozwiązaniem już jest wykorzystanie wzmacniacza który posiada wejście po wysokiej, wtedy problem byłby rozwiązany. :)
Pozdrawiam
V.

wlasnej skorze przekonalem się, że po takim podłączeniu radio mi się zawieszało..
ale wezme tą wersje po uwage tymbarziej że mam takie dwa wzmacniacze jak i moduł na stanie i jak będzie tak daleko to potrenuje, co wybrac i z czym połączyć
pozdr.
E
Ostatnio zmieniony 30 lis 2013, 20:19 przez Enduro, łącznie zmieniany 2 razy.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

18 lis 2012, 11:38

To powiem Ci ze jeszcze malo widziales :) sa rozne sposoby podania sygnalu na wzmacnoacz

Podstawa to:
Radio + Low Input
Radio + Hi Input

Ten drugi moze byc wykonywany przez adapter ktory czesto i gesto stwarza problemy a z jakoscia nie ma nic wspolnego. Lub przez wzmacniacz ktory jest wyposazony w takie wejscie. Dla przkladu modele Helixa z serii B lub modele Vibe black box, Light Box, space box z tego co pamietam tez posiada takie wejscia srednia polka Clariona.

Kolejnym sposobem podlaczenia jest polaczenie przez procesor Stand Alone rowniez wykorzystujacy wejscie HI Input. Dzieki niemu mamy duzo wiecej mozliwosci wystrojenia systemu. Z popularniejszych Rockford 3sixty v2 lub v3. Ewentualnie cos z wloszczyzny Audison Bit One.

Nastepny sposob polaczenia przez tzw swiatelko obsluguja je niektore odtwarzacze i zmieniarki. Polaczenie to pozwala uzyskac jak najmniejsze straty w dzwieku. U mnie to polaczenie kest wykorzystywane w konfiguracji. Sony C90r + Sony XDP 4000x calosc polaczona swiatlem i UniLinkiem. Analogicznie dla Alpiny Jest to polaczenie typu AiNet.

Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

19 lis 2012, 11:40

vampirek pisze:To powiem Ci ze jeszcze malo widziales :) ....
V.

absolutnie nie mialem tu celu uchodzic za kogos kto więcej, duzo więcej widzał w kwestii audio HiFi niz ty, ale jak zapewne wiesz, niewielu inwestuje w sprzęt typu Audioson,Hifonics lub podobne urządzenia dodatkowe z dzialu HiFi, do auta..
i dlatego konieczne jest wyszukiwanie opcji pośredniej, w stosunku jakość a cena
E.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 17:41 przez Enduro, łącznie zmieniany 3 razy.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

19 lis 2012, 12:59

Dlatego mowie o rowniez tanich rozwiazaniach typu helix z serii b lub nizszych modelach clariona :)
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

23 gru 2012, 21:04

jako inicjator/pionier powyższej przeróbki, dodaje kolejne, uzupełniające posty
m.in. w celu uproszczenia montażu.
i tak pokazane tutaj jest, gdzie dokładnie wsadzić we wtyczkę od radia, te brakujące przewody

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/steuergungmx111.jpg/]Obrazek[/URL]


które to należy podciągnąć do kierownicy tj. do wtyku od pierścienia airbagu
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/850/mxwtrykmodforum.jpg/]Obrazek[/URL]

to te dwa białe kabelki (fotke otrzymałem od kolegi, mocno związanego zawodowo z mazdą, bo trochę trudno mi było ten wtyk sfotografować dokładnie, jak jest w aucie zabudowany.
P.S.
gdyby ktoś potrzebowal originale styki radiowe, to posiadam takowe jeszcze i je ostąpię po koleżeńsku za darmo.
pozdr.
E
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

20 sty 2015, 20:02

Czy taki pilot
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4965355753
Będzie pasował do ori radia w nbfl, czy będzie dużo rzeźby?
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2015, 20:07

piotr-gka pisze:Czy taki pilot
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4965355753
Będzie pasował do ori radia w nbfl, czy będzie dużo rzeźby?

Elektrycznie powinien działać ale nie wiem gdzie i jak tą manetke zamontujesz
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

20 sty 2015, 20:21

Czyli jaki, jak nie taki?
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2015, 20:36

Taki jak w pierwszym poście na zdjeciu
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

20 sty 2015, 20:54

A do drewnianej nardi będzie pasował?
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

20 sty 2015, 21:47

Powinien pasować, bo drewniany masz tylko wieniec, reszta jest taka sama w każdej kierownicy NBFL i częsci NB oraz częsci 323f z końca produkcji. Ja właśnie zabieram się za podłączenie przycisków z pierwszego zdjęcia tego postu do mojego radia w NBFL i czytam z uwagą co piszecie.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2015, 21:54

Ja mam drewnianą z memoriesa i wszystko pasuje i działa
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

20 sty 2015, 22:21

Donek, to jak byś słyszał gdzieś o takich klawiszach, to daj znać.
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

21 sty 2015, 9:20

Jest tego sporo na allegro. Kupujesz kierownicę z Mazdy 323f razem z klawiszami, chyba że znajdziesz same klawisze. Tak czy tak - koszt niewielki.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

21 sty 2015, 11:27

Popatrz pan popatrz, jakie to proste. O kupnie całej kierowcy nie pomyślałem. :oops:
ODPOWIEDZ