NC brak sterowania z kierownicy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie mam sterowania z kierownicy.
Ten kabel Remote z wiązki radia pod co mam złączyć?
Na drugim foto jest wiązka idącą z przejściówki Bose która odpowiada za kierownicę. Mam je spiąć złączką?
Ten kabel Remote z wiązki radia pod co mam złączyć?
Na drugim foto jest wiązka idącą z przejściówki Bose która odpowiada za kierownicę. Mam je spiąć złączką?
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
napisz cos wiecej bo nie łapie do końca. Co jest na gornym zdjeciu a co na dolnym. Do czego podlacza sie minijacka?
ogolnie rzecz biorac sterowanie radia z kierownicy jest zrobione podobnie jak tempomat - drabinka rezystorowa przywierana do masy.
ogolnie rzecz biorac sterowanie radia z kierownicy jest zrobione podobnie jak tempomat - drabinka rezystorowa przywierana do masy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Na gornym foto jest wiazka radia ktore chce podlaczyc.
Na dolnym jest jack ktory odpowiada za sterowanie z kiedy, to jack ktory wychodzi z adaptera od BOSE. Ten jack normalnie dziala w inych radiach i sterowanie z kiery dziala, tutaj w radio nie ma miejsca na jacka do sterowania, tylko mikrofon. Okazalo sie po wrzuceniu posta...
Na dolnym jest jack ktory odpowiada za sterowanie z kiedy, to jack ktory wychodzi z adaptera od BOSE. Ten jack normalnie dziala w inych radiach i sterowanie z kiery dziala, tutaj w radio nie ma miejsca na jacka do sterowania, tylko mikrofon. Okazalo sie po wrzuceniu posta...
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A radio ma w ogóle jakaś możliwość sterowania z kiery? Jest na ten temat coś w instrukcji?
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Chyba musi miec skoro na kostce ma kabel STEERING WHEEL REMOTE. Tak to rozumiem
- niezalogowany
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
możesz wrzucić model radia? może instrukcja nam coś wiecej powie
- niezalogowany
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
hmm... myślę że słowo adapter może być kluczowe
https://www.youtube.com/watch?v=WrxGtlpNjQE
z tego co widzę, komunikacja po tym niebieskim kablu jest cyfrowa http://support.jvc.com/consumer/support ... eCodes.pdf
trzeba by machnąć jakiś interfejsik na arduino
a ten filmik dość mocno mnie w tym utwierdza z tego co widzę, komunikacja po tym niebieskim kablu jest cyfrowa http://support.jvc.com/consumer/support ... eCodes.pdf
trzeba by machnąć jakiś interfejsik na arduino
Dzieki za pomoc, nie wyczytalem tego co ty znalazles. Thxniezalogowany pisze: ↑22 maja 2021, 9:01hmm... myślę że słowo adapter może być kluczowe
2021-05-22 09_54_36-Instrukcja obsługi JVC KW-DB92BT (96 stron).png
a ten filmik dość mocno mnie w tym utwierdza https://www.youtube.com/watch?v=WrxGtlpNjQE
z tego co widzę, komunikacja po tym niebieskim kablu jest cyfrowa http://support.jvc.com/consumer/support ... eCodes.pdf
trzeba by machnąć jakiś interfejsik na arduino
Ale widze ze to niewarte zachodu, musze poszukac podobnego radia ale juz z dedykowanym wejsciem jack na sterowanie z kiery.
- niezalogowany
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
ale z tego co w tym filmiku było, to wejście jack vs ten niebieski kabelek to to samo, to musiałbyś znaleźć wręcz radio dedykowane pod mazdę (albo z jakimś konfigurowalnym wejściem) lub adapter mazda -> radio
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Aby mieć sterowanie z kierownicy potrzebujesz moim zdaniem coś takiego jak adapter Autoleads CP2. Nie wiem tylko która wersja jest potrzebna po wymianie radia Bose na to JVC. Ja wymieniałem nie-Bose na Kenwooda i działa bardzo fajnie, można zaprogramować każdy z przycisków w kierownicy, aby np. odbierać lub odrzucać połączenia telefoniczne. Instalacja jest praktycznie plug and play, nie potrzeba żadnej dodatkowej przejściówki.
Kupowałem na Allegro: https://allegro.pl/oferta/sterowanie-z- ... 7136210069
Kupowałem na Allegro: https://allegro.pl/oferta/sterowanie-z- ... 7136210069
Ale ja mam już przejściówkę z radia bose na normalne ISO i Jack do kierownicy. Ta przejściówka działa z innymi radiami które mają wejście jack do sterowania z kiery. To faul tego JVC że nie ma tego wejścia. Dlatego wolę zmienić radio niż adaptery. Wiele modelów ma wejście na mikrofon i sterowanie z kiery, o dziwo to radio nie ma.niezalogowany pisze: ↑22 maja 2021, 10:36ale z tego co w tym filmiku było, to wejście jack vs ten niebieski kabelek to to samo, to musiałbyś znaleźć wręcz radio dedykowane pod mazdę (albo z jakimś konfigurowalnym wejściem) lub adapter mazda -> radio
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Jack w JVC/Kenwood to jest do mikrofonu nie do sterowania z kierownicy. Sterowanie z kierownicy łączy sie lutując odpowiedni kabelek wychodzący z wiązki radia z odpowiednim kabelkiem przejściówki. Jeżeli dobrze pamietam to jest jedyny kabelek który sie łączy poprzez lutowanie, gdyż tem adapter jest przygotowany na wszystko co wychodzi z Mazdy, ale jednocześnie można go podłączyć z różnymi markami radia, które sterowanie rozwiązują w nieco odmienny sposób. Widzę ze z oczywistych powodów JVC tak samo sie konfiguruje jak mój Kenwood i instrukcji tego adaptera należy połączyć niebiesko-żółty przewód radia z takim samym przewodem wychodzącym z adaptera i to wszystko (obrazek radia w tej instrukcji jest oczywiście pogladowy (-:)
- Załączniki
-
- A9944A06-65A9-468B-9F97-A24F049144FE.jpeg (174.71 KiB) Przejrzano 1628 razy
Ostatnio zmieniony 22 maja 2021, 14:18 przez Gieras, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Uzupełniając poprzedniego posta w instrukcji twojego radia jest pokazane ze właśnie kabelek niebiesko-żółty sluzy do zdalnego sterowania (patrz poniżej). Bez elektronicznego adaptera, który będzie tłumaczył sygnał z tego kabla do przełączników w kierownicy sie nie obejdzie IMHO.
- Załączniki
-
- 3D330246-A2F2-43EC-A574-D19030690386.jpeg (328.46 KiB) Przejrzano 1627 razy
Ostatnio zmieniony 22 maja 2021, 14:20 przez Gieras, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak jak napisałem, do adaptera bose.
Adapter ma 3 wyjścia, 2 kostki iso i ten właśnie kabel jack który podłączam pod inne radia i odpowiada za kierownicę.
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Znalazłem coś takiego, co może wskazać kierunek dalszych poszukiwań. Zwróć uwagę, ze z takiej samej złączki jak do Bose wychodzi jack jak u ciebie oraz dodatkowy kabelek do podłączenia radia sterowanego przewodem. Ta przejsciowka wg sprzedawcy jest potrzebny do adaptera, który rownież sprzedają, ale Ty już być może taki sam właśnie posiadasz w samochodzie. Może wystarczy zamienic te przejściówki lub wyprowadzić z twojej złączki kabel z tego samego miejsca i zadziała? Ryzyko klasy 30 zł (-:
https://www.car-tronic.pl/uniwersalny-p ... o-jvc-p295
https://www.car-tronic.pl/uniwersalny-p ... o-jvc-p295
- Załączniki
-
- 9F717C19-2281-4C06-95D4-27424607ABC3.jpeg (850.92 KiB) Przejrzano 1613 razy