a nie ma tam regulacji poziomu z roznych zrodel? W pioneerach nazywalo sie to SLA (sound level adjust), w Kenwoodzie tez to mam. Daje sie ladnie wyrownac poszczegolne wejscia.monkahead pisze: ↑10 lut 2024, 19:03W moim odczuciu Atoto dużo ciszej odtwarza muzykę ze Spotify, na tym samym ustawieniu głośności w radio, niż np z karty microSDAlex pisze:Z tym że to zdaje się był polift i słuchałem chyba ze Spotify bo to moje główne źródło obecnie, i najłatwiejsze do testowania.
[NC1] modyfikacje seryjnego audio krok po kroku
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4605
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
To wszystko zależy od setupu. monkahead ma Bose, więc dochodzi do atoto jeszcze oryginalny wzmacniacz. Ja miałem radio non-bose (w NCfl radio robił bodajże Clarion) i ono ma samo z siebie większą moc (Atoto gra ciszej przy niezmienionej reszcie toru), dodatkowo muzykę puszczałem głównie z adaptera bluetooth aux z AptX, atoto ma tylko SBC. Porównałem oba radia po montazu przepinając je na zmianę i słuchając tych samych utworów - na serii było nieco lepiej. Podpiąłem też ten adapter na aux do atoto i też grało to słabiej niż seria, więc prawdopodobnie kwestia samych komponentów radia i wbudowanego wzmacniacza. Co nie zmienia faktu, że z atoto jestem zadowolony i absolutnie nie twierdzę, ze gra źle (tym bardziej że od czasu tych testów trochę się pobawiłem ustawieniami equalizera + fader trzeba dać bardzo na przód - i to też poprawiło dźwięk). W moim setupie po prostu seria dawała radę . Ale Atoto bajka, biorąc pod uwagę jakość i funkcjonalność do ceny.
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
- Alex
- Donator
- Posty: 4605
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jeszcze troche ale juz nie tak dlugo. Zamowilem zabawki, za pare dni pewnie przyjda. W tej chwili brakuje mi tez NC bo zadomowila sie u kolegi w warsztacie ale mam nadzieje ze wkrotce juz wroci
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Polini
- Donator
- Posty: 33
- Rejestracja: 20 lip 2020, 10:47
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa
Udało mi się ogarnąć radio, kamerę cofania, wygłuszenie i głośniki więc podzielę się swoimi spostrzeżeniami
Ramka - kupiłem Scosche MA1532B - jakość spoko, lepsza niż typowe chińczyki chociaż nie jest tak dobrze spasowana na górze jak OEM lub ta którą ma @Gieras, ale nie ma jakiegoś dramatu
Radio - zdecydowałem się na Atoto F7 ze względu na dobre opinie + linuxa który działa mega szybko (jak wsiadam do samochodu np. pod sklepem to muzyka z telefonu potrafi polecieć już po 5 sekundach od przekręcenia kluczyka więc łączy się mega szybko. Nie będę instalował żadnych aplikacji więc nie potrzebuje androida bo wszystko co chce znajdę w CarPlay’u. Można ustawić sobie kolor przycisków podobny do seryjnego podświetlenia + logo Mazdy na ekranie startowym Za jednostkę zapłaciłem 550 zł i wydaje mi się że nie znajdzie się nic lepszego ani za taką kwotę ani nawet za 2x więcej
Do seryjnej wiązki kupiłem na allegro rozbudowany adapter (taki żeby z adaptera wychodziły wszystkie kable dzięki czemu mogłem podpiąć sterowanie kierownicy).
*Zdjecie1
Oczywiście te kostki po prawej odciąłem bo są zbędne . Przy montażu radia wypiąłem też z kostki pin odpowiadający za ściemnianie ekranu po włączeniu świateł bo jest to IMO zbędne w kraju w którym 24h na dobę jeździ się z włączonymi światłami i to do tego w cabrio
Póki co jestem z radia zadowolony, mam tylko dwa mini problemy - sterowanie przyciskami kierownicy po odpaleniu działa poprawnie a za 15 minut potrafi się wysypać i przyciski mylą funkcje. Drugi problem to to, że po każdym odpaleniu samochodu muszę przejść do equalizera i ruszyć suwak od basu bo go nie ma - napisałem do supportu ale nie dostałem jeszcze odpowiedzi.
Różnica w jakości dźwięku vs. seryjne radio była zauważalna ale niewiele - głównie dzięki bardziej rozbudowanemu equalizerowi, jednak to mi nie wystarczyło, więc postanowiłem wjechać w temat wygłuszenia i „budżetowego” audio Blowa z polecenia Alexa i muszę przyznać że był to strzał w dziesiątkę
Maty wygłuszające: Bitmat AB-25 + AB-25 Premium oraz pianki wygłuszające memory Bitmat M10s.
Wygłuszałem metodą „mieszaną” - część zewnętrzną wykleiłem dokładnie prawie w 100% matą AB-25 + przy głośnikach dodatkowa mata premium. Część wewnętrzną wygłuszałem metodą Alexa, czyli małe kawałki w odpowiednich miejscach tak żeby dało się w przyszłości bez problemu dostać np. do silników szyb. Boczek cały dokładnie wyklejony pianką memory 1 cm (zdecydowałem się na tą piankę bo dzięki niej łatwiej jest dopasować boczek do drzwi).
Oczywiście do montażu głośników kupiłem dystanse MDF POWE + złącza głośnikowe tak żeby nie reanimować kostek ze starych głośników i nie bawić się w lutowanie. Tu protip - jak szukacie na allegro złączy to szukajcie tych do Focusa mk1 - po wpisaniu frazy „złącze głośnikowe Mazda” nie wyszukiwało mi odpowiedniego typu kostki :/
*Zdjęcie2
Niskim kosztem udało się ogarnąć zestaw w którym głośniki grają naprawdę przyzwoicie a różnica pomiędzy tym a serią jest kolosalna.
Do tego wszystkiego dołożyłem kamerę cofania z AliExpress poleconą przez @Monkahead. Kamera ma fajną jakość, wydaje się solidna i oczywiście bardzo ułatwia parkowanie. Kabel udało mi się przepuścić seryjnym otworem w klapie i budzie oraz peszlem którym idzie kabel od oświetlenia rejestracji, dalej puściłem go tunelem środkowym. Dzięki poradom Monkahead’a udało się podłączyć oba tryby pracy (włączenie kamery w każdej chwili z poziomu Atoto + automatycznie odpalenie po wrzuceniu wstecznego).
*Zdjecie3
Sorry za ścianę tekstu
Ogromne podziękowania dla @Alex za przedstawienie pomysłu na wygłuszenie drzwi i „budżetowe” audio, oraz dla @monkahead za pomoc przy podłączaniu kamery cofania
Ramka - kupiłem Scosche MA1532B - jakość spoko, lepsza niż typowe chińczyki chociaż nie jest tak dobrze spasowana na górze jak OEM lub ta którą ma @Gieras, ale nie ma jakiegoś dramatu
Radio - zdecydowałem się na Atoto F7 ze względu na dobre opinie + linuxa który działa mega szybko (jak wsiadam do samochodu np. pod sklepem to muzyka z telefonu potrafi polecieć już po 5 sekundach od przekręcenia kluczyka więc łączy się mega szybko. Nie będę instalował żadnych aplikacji więc nie potrzebuje androida bo wszystko co chce znajdę w CarPlay’u. Można ustawić sobie kolor przycisków podobny do seryjnego podświetlenia + logo Mazdy na ekranie startowym Za jednostkę zapłaciłem 550 zł i wydaje mi się że nie znajdzie się nic lepszego ani za taką kwotę ani nawet za 2x więcej
Do seryjnej wiązki kupiłem na allegro rozbudowany adapter (taki żeby z adaptera wychodziły wszystkie kable dzięki czemu mogłem podpiąć sterowanie kierownicy).
*Zdjecie1
Oczywiście te kostki po prawej odciąłem bo są zbędne . Przy montażu radia wypiąłem też z kostki pin odpowiadający za ściemnianie ekranu po włączeniu świateł bo jest to IMO zbędne w kraju w którym 24h na dobę jeździ się z włączonymi światłami i to do tego w cabrio
Póki co jestem z radia zadowolony, mam tylko dwa mini problemy - sterowanie przyciskami kierownicy po odpaleniu działa poprawnie a za 15 minut potrafi się wysypać i przyciski mylą funkcje. Drugi problem to to, że po każdym odpaleniu samochodu muszę przejść do equalizera i ruszyć suwak od basu bo go nie ma - napisałem do supportu ale nie dostałem jeszcze odpowiedzi.
Różnica w jakości dźwięku vs. seryjne radio była zauważalna ale niewiele - głównie dzięki bardziej rozbudowanemu equalizerowi, jednak to mi nie wystarczyło, więc postanowiłem wjechać w temat wygłuszenia i „budżetowego” audio Blowa z polecenia Alexa i muszę przyznać że był to strzał w dziesiątkę
Maty wygłuszające: Bitmat AB-25 + AB-25 Premium oraz pianki wygłuszające memory Bitmat M10s.
Wygłuszałem metodą „mieszaną” - część zewnętrzną wykleiłem dokładnie prawie w 100% matą AB-25 + przy głośnikach dodatkowa mata premium. Część wewnętrzną wygłuszałem metodą Alexa, czyli małe kawałki w odpowiednich miejscach tak żeby dało się w przyszłości bez problemu dostać np. do silników szyb. Boczek cały dokładnie wyklejony pianką memory 1 cm (zdecydowałem się na tą piankę bo dzięki niej łatwiej jest dopasować boczek do drzwi).
Oczywiście do montażu głośników kupiłem dystanse MDF POWE + złącza głośnikowe tak żeby nie reanimować kostek ze starych głośników i nie bawić się w lutowanie. Tu protip - jak szukacie na allegro złączy to szukajcie tych do Focusa mk1 - po wpisaniu frazy „złącze głośnikowe Mazda” nie wyszukiwało mi odpowiedniego typu kostki :/
*Zdjęcie2
Niskim kosztem udało się ogarnąć zestaw w którym głośniki grają naprawdę przyzwoicie a różnica pomiędzy tym a serią jest kolosalna.
Do tego wszystkiego dołożyłem kamerę cofania z AliExpress poleconą przez @Monkahead. Kamera ma fajną jakość, wydaje się solidna i oczywiście bardzo ułatwia parkowanie. Kabel udało mi się przepuścić seryjnym otworem w klapie i budzie oraz peszlem którym idzie kabel od oświetlenia rejestracji, dalej puściłem go tunelem środkowym. Dzięki poradom Monkahead’a udało się podłączyć oba tryby pracy (włączenie kamery w każdej chwili z poziomu Atoto + automatycznie odpalenie po wrzuceniu wstecznego).
*Zdjecie3
Sorry za ścianę tekstu
Ogromne podziękowania dla @Alex za przedstawienie pomysłu na wygłuszenie drzwi i „budżetowe” audio, oraz dla @monkahead za pomoc przy podłączaniu kamery cofania
- Załączniki
-
- Adapter
- IMG_3742.jpeg (449.65 KiB) Przejrzano 425 razy
-
- Złącze do glosnikow
- IMG_3743.jpeg (183.63 KiB) Przejrzano 425 razy
-
- Kamera
- IMG_3744.jpeg (340.36 KiB) Przejrzano 425 razy
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Czyli to podłączenie, które Monkahead pokazywał na zdjęciach w tym wątku działa ci poprawnie i kamera włącza sie przy wrzucaniu wstecznego oraz można ja włączyć z aplikacji w radiu? Czy tez zrobiłeś jakaś modyfikacje, bo Monkahead pisał wyżej, ze to prźestalo mu działać, ale później nie napisał jak rozwiązał problem.
- Polini
- Donator
- Posty: 33
- Rejestracja: 20 lip 2020, 10:47
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa
Działa dokładnie tak jak opisałeśGieras pisze: ↑28 kwie 2024, 17:33
Czyli to podłączenie, które Monkahead pokazywał na zdjęciach w tym wątku działa ci poprawnie i kamera włącza sie przy wrzucaniu wstecznego oraz można ja włączyć z aplikacji w radiu? Czy tez zrobiłeś jakaś modyfikacje, bo Monkahead pisał wyżej, ze to prźestalo mu działać, ale później nie napisał jak rozwiązał problem.
Z tego co pamiętam problemem u Monkahead’a był złamany kabel gdzieś w miejscu przejścia z klapy do bagażnika, ale nie jestem pewien @monkahead potwierdzisz?