Montaż anteny NA w NBFL

schemat

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2014, 10:53

Cześć,
Ostatnio za grosze udało mi się kupić antenę do NA którą chyba naprawiłem. Teraz po przeczytaniu paru lektur wiem, że antenka w NA była inna.

Skoro już ją mam nie zaszkodzi spróbować zamontować jej na próbę do auta, może podejdzie.... nie mniej jednak pojawił się problem bo obie anteny mają różną ilość przewodów i nie mam pojęcia jak to podłączyć.


We wtyczce w NBfl mam 3 przewody i wg. opisów mamy:
szary/czarny - sygnał z radia (+V otwieranie, 0V zamykanie)
czarny - ziemia
niebieski/czerwony - zasilanie zza gniazda zapalniczki (10A)


Wtyczka anteny NA ma 4 przewody i nie rozumiem opisu:
niebieski/biały _______ACC (via 15A CIGAR fuse) [zasilanie z aku]
zielony/żółty ______Extend/retract control signal from radio (+V up, 0V down) [sygnał z radia]
czarny/żółty _____Ig1 (via 10A METER fuse) [następne zasilanie z aku???]
niebieski/czerwony _________B+ via 10A antenna fuse (in 2-fuse fuse box added in trunk) [trzecie zasilanie?]


Jeżeli dobrze rozumiem w NA mamy możliwość podpiąć się do zasilania z zapalniczki lub bezpośrednio do akumulatora poprzez małą skrzynkę z bezpiecznikami zamontowaną obok akumulatora. Wystarczy w takim razie podpiąć przewód niebieski/czerwony z nbfl do dowolnego kabla zasilającego, mam rację?


Korzystając z obrazka przedstawiającego podpinanie anteny uniwersalnej dla NA wnioskuję, że gość podpiął sygnał do kabla ziel/biały, następnie zasilanie do nieb/czerw i masę bezpośrednio do obudowy auta.

Obrazek
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2014, 14:47

Elektryka już za mną!!

By uruchomić tą antenkę na jednym zasilaniu trzeba zewrzeć wszystkie zasilania razem, wtedy powinna ładnie się złożyć. Dołożenie +12V z przewodu sygnałowego ziel/żół powoduje uruchomienie się silniczka i wysunięcie antenki.

Rozkładając ją na części pierwsze w celu regeneracji znalazłem sposób na przywrócenie funkcjonalności w przypadku gdy silnik zatarł się/spalił itp.
Wystarczy rozkręcić obudowę i wyjąć zębatkę zaznaczoną poniżej:
Obrazek
Dzięki tej operacji będziemy mogli z dużą łatwością składać ją ręcznie.


Generalnie jeżeli mamy problem i antena się nie wysuwa niekoniecznie winny jest silnik. W moim przypadku wyciągnięcie wszystkiego, kąpiel w rozpuszczalniku i ponowne nasmarowanie całości rozwiązało problem. Silnik nie miał siły się obrócić nawet o mm.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2014, 15:34 przez turbo pchała, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

26 kwie 2014, 15:15

Czy to nie radio powinno sterować anteną czasem? Ja swoim mam przewód dla anteny choć sam mam bat i uważam że jest dużo bardziej stylowy.

Mam tylko nadzieję że nikt mi go nie uwali.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2014, 15:34

Krzywy pisze:Czy to nie radio powinno sterować anteną czasem? Ja swoim mam przewód dla anteny choć sam mam bat i uważam że jest dużo bardziej stylowy.

Mam tylko nadzieję że nikt mi go nie uwali.


Oczywiście radio czyli kabelek zielony/żółty steruje. Pomyliłem się z tym ACC.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2014, 14:26

Przegrzebałem wczoraj cały internet i jedyne co wyczytałem to informacje, że nie da się podłączyć tej anteny do NB, antena jest krótsza i radio nie będzie dobrze odbierało oraz okablowanie nie jest przystosowane do podłączenia jej w NB.
Wszystkie 3 mity zostały przeze mnie sprawdzone i obalone ;)


Skompletowałem wszystkie materiały w castoramie i zabrałem się dziś do 'drutowania'.
Może komuś ta wiedza się przyda więc punktuje co trzeba zrobić:


1. Okablowanie
Do kostki w NBfl podłączone są trzy przewody, sygnał, +12V i masa. Antena z NA ma 4 przewody podłączone do kostki i jeden bezpośrednio do obudowy anteny.

W kostce anteny należy zewrzeć ze sobą trzy przewody - nieb/biał, czar/żół i nieb/czerw następnie będziemy podłączać to do zasilania +12 z aku czyli kabla nieb/czerw we wtyczce NBfl.

Kabel ziel/żół anteny łaczymy z szary/czarn na wtyczce - jest to sygnał do uruchomienia się silniczka

Masy nie trzeba podłączać bo antena bierze ją bezpośrednio z obudowy samochodu.

Nie chciałem niszczyć oryginalnej kostki więc podłączyłem wszystko na małych końcówkach tulejkowych a następnie zaizolowałem termokurczem.
Obrazek


2. Wstępne pasowanie

Wbrew opinią wyczytanym w necie stwierdzam, że nie ma problemu ze spasowaniem zewnętrznej plastikowej obudowy do karoserii. Pasuje ona idealnie.
Na początku ustawiamy plastik w najlepszej pozycji, a następnie przykręcamy całą antenkę dociskając ją od wewnątrz do karoserii.
Plastikową obudowę można przekręcić wg. uznania wiec wbrew opinią nie wystaje ona zbytnio poza obrys.
Obrazek

3. Mocowanie
Gdy antena siedzi już na miejscu trzeba ją do czegoś przymocować. Ja w tym celu użyłem jakieś profile znalezione w castoramie oraz blachowkręty z gumowymi podkładkami.
Po lewej trzeba niestety wkręcić się w wewnętrzną blachę. By nie dać powodów do wdarcia się rdzy dziurkę i śrubkę wypełniłem silikonem. Robiłem taki w innych autkach i nie miałem nigdy problemu.
Z prawej strony mamy oryginalną blaszkę do mocowania anteny, dodatkowa dziurka załatwia sprawę.
Do tak przygotowanego stelaża możemy przykręcić mocowanie anteny. Całość jest bardzo sztywna i stabilna.
Nie zabrakło również nowej rurki do odprowadzania wody.
Obrazek

Całość prezentuje się tak:
Obrazek

Jak widać prawie mechanizmu nie widać:
Obrazek

A tak po zamontowaniu boczków:
Obrazek

Całość zajęła mi godzinkę. Zaletą tej anteny wg. mnie jest jej długość, nie wystaje tak bardzo ponad dach w porównaniu do tej z NB.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

22 kwie 2016, 13:16

Odgrzebuję, bo podziękowania się należą za temat... fakt, ni chu chu tutorial mi nie pomógł, bo ja miałem antenę NA do NA, ale pomysł mi poddał - i za to podziękować chciałem :)

Masz piwo przy najbliższej okazji :kciuk:
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2016, 18:44

Fajnie, że się komuś przydało!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
patryczek
Donator
Donator
Posty: 236
Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
Model: Inny
Wersja: Bez miatowy :(
Lokalizacja: SZY

31 gru 2016, 9:41

Właśnie tego szukaliśmy :D
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
escape01
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2017, 2:15
Model: NB FL
Wersja: silver blues

14 sty 2017, 2:35

witam serdecznie

ja natomiast mam problem tego typu, że zamontowałem antenę kupioną na allegro, link poniżej

http://allegro.pl/antena-elektryczna-mazda-tribute-mx-6-mx-5-323f-i6479055402.html

pasuje idealnie w poprzednie mocowanie ale niestety z podłączeniem jest problem. Antena ma trzy przewody.... czarny masa (z karoserii auta) czerwony (podłączyłem do fioletowo-czerwonego w kostce auta) no i dalej mam problem z zielonym bo gdzie bym go nie podłączył (mam tu na myśli 2 pozostałe przewody w kostce tj czarny i biało czarny) to antena nie reaguje. Dopiero po styknięciu zielonego z czerwonym antena się wysunie.

Zero reakcji na włączanie i wyłączanie radia. Może coś zmostkować...nie mam już pomysłów na to...

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
kuba
ODPOWIEDZ