Cześć,
Ostatnio za grosze udało mi się kupić antenę do NA którą chyba naprawiłem. Teraz po przeczytaniu paru lektur wiem, że antenka w NA była inna.
Skoro już ją mam nie zaszkodzi spróbować zamontować jej na próbę do auta, może podejdzie.... nie mniej jednak pojawił się problem bo obie anteny mają różną ilość przewodów i nie mam pojęcia jak to podłączyć.
We wtyczce w NBfl mam 3 przewody i wg. opisów mamy:
szary/czarny - sygnał z radia (+V otwieranie, 0V zamykanie)
czarny - ziemia
niebieski/czerwony - zasilanie zza gniazda zapalniczki (10A)
Wtyczka anteny NA ma 4 przewody i nie rozumiem opisu:
niebieski/biały _______ACC (via 15A CIGAR fuse) [zasilanie z aku]
zielony/żółty ______Extend/retract control signal from radio (+V up, 0V down) [sygnał z radia]
czarny/żółty _____Ig1 (via 10A METER fuse) [następne zasilanie z aku???]
niebieski/czerwony _________B+ via 10A antenna fuse (in 2-fuse fuse box added in trunk) [trzecie zasilanie?]
Jeżeli dobrze rozumiem w NA mamy możliwość podpiąć się do zasilania z zapalniczki lub bezpośrednio do akumulatora poprzez małą skrzynkę z bezpiecznikami zamontowaną obok akumulatora. Wystarczy w takim razie podpiąć przewód niebieski/czerwony z nbfl do dowolnego kabla zasilającego, mam rację?
Korzystając z obrazka przedstawiającego podpinanie anteny uniwersalnej dla NA wnioskuję, że gość podpiął sygnał do kabla ziel/biały, następnie zasilanie do nieb/czerw i masę bezpośrednio do obudowy auta.
Montaż anteny NA w NBFL
schemat
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Elektryka już za mną!!
By uruchomić tą antenkę na jednym zasilaniu trzeba zewrzeć wszystkie zasilania razem, wtedy powinna ładnie się złożyć. Dołożenie +12V z przewodu sygnałowego ziel/żół powoduje uruchomienie się silniczka i wysunięcie antenki.
Rozkładając ją na części pierwsze w celu regeneracji znalazłem sposób na przywrócenie funkcjonalności w przypadku gdy silnik zatarł się/spalił itp.
Wystarczy rozkręcić obudowę i wyjąć zębatkę zaznaczoną poniżej:
Dzięki tej operacji będziemy mogli z dużą łatwością składać ją ręcznie.
Generalnie jeżeli mamy problem i antena się nie wysuwa niekoniecznie winny jest silnik. W moim przypadku wyciągnięcie wszystkiego, kąpiel w rozpuszczalniku i ponowne nasmarowanie całości rozwiązało problem. Silnik nie miał siły się obrócić nawet o mm.
By uruchomić tą antenkę na jednym zasilaniu trzeba zewrzeć wszystkie zasilania razem, wtedy powinna ładnie się złożyć. Dołożenie +12V z przewodu sygnałowego ziel/żół powoduje uruchomienie się silniczka i wysunięcie antenki.
Rozkładając ją na części pierwsze w celu regeneracji znalazłem sposób na przywrócenie funkcjonalności w przypadku gdy silnik zatarł się/spalił itp.
Wystarczy rozkręcić obudowę i wyjąć zębatkę zaznaczoną poniżej:
Dzięki tej operacji będziemy mogli z dużą łatwością składać ją ręcznie.
Generalnie jeżeli mamy problem i antena się nie wysuwa niekoniecznie winny jest silnik. W moim przypadku wyciągnięcie wszystkiego, kąpiel w rozpuszczalniku i ponowne nasmarowanie całości rozwiązało problem. Silnik nie miał siły się obrócić nawet o mm.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2014, 15:34 przez turbo pchała, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Krzywy pisze:Czy to nie radio powinno sterować anteną czasem? Ja swoim mam przewód dla anteny choć sam mam bat i uważam że jest dużo bardziej stylowy.
Mam tylko nadzieję że nikt mi go nie uwali.
Oczywiście radio czyli kabelek zielony/żółty steruje. Pomyliłem się z tym ACC.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Przegrzebałem wczoraj cały internet i jedyne co wyczytałem to informacje, że nie da się podłączyć tej anteny do NB, antena jest krótsza i radio nie będzie dobrze odbierało oraz okablowanie nie jest przystosowane do podłączenia jej w NB.
Wszystkie 3 mity zostały przeze mnie sprawdzone i obalone
Skompletowałem wszystkie materiały w castoramie i zabrałem się dziś do 'drutowania'.
Może komuś ta wiedza się przyda więc punktuje co trzeba zrobić:
1. Okablowanie
Do kostki w NBfl podłączone są trzy przewody, sygnał, +12V i masa. Antena z NA ma 4 przewody podłączone do kostki i jeden bezpośrednio do obudowy anteny.
W kostce anteny należy zewrzeć ze sobą trzy przewody - nieb/biał, czar/żół i nieb/czerw następnie będziemy podłączać to do zasilania +12 z aku czyli kabla nieb/czerw we wtyczce NBfl.
Kabel ziel/żół anteny łaczymy z szary/czarn na wtyczce - jest to sygnał do uruchomienia się silniczka
Masy nie trzeba podłączać bo antena bierze ją bezpośrednio z obudowy samochodu.
Nie chciałem niszczyć oryginalnej kostki więc podłączyłem wszystko na małych końcówkach tulejkowych a następnie zaizolowałem termokurczem.
2. Wstępne pasowanie
Wbrew opinią wyczytanym w necie stwierdzam, że nie ma problemu ze spasowaniem zewnętrznej plastikowej obudowy do karoserii. Pasuje ona idealnie.
Na początku ustawiamy plastik w najlepszej pozycji, a następnie przykręcamy całą antenkę dociskając ją od wewnątrz do karoserii.
Plastikową obudowę można przekręcić wg. uznania wiec wbrew opinią nie wystaje ona zbytnio poza obrys.
3. Mocowanie
Gdy antena siedzi już na miejscu trzeba ją do czegoś przymocować. Ja w tym celu użyłem jakieś profile znalezione w castoramie oraz blachowkręty z gumowymi podkładkami.
Po lewej trzeba niestety wkręcić się w wewnętrzną blachę. By nie dać powodów do wdarcia się rdzy dziurkę i śrubkę wypełniłem silikonem. Robiłem taki w innych autkach i nie miałem nigdy problemu.
Z prawej strony mamy oryginalną blaszkę do mocowania anteny, dodatkowa dziurka załatwia sprawę.
Do tak przygotowanego stelaża możemy przykręcić mocowanie anteny. Całość jest bardzo sztywna i stabilna.
Nie zabrakło również nowej rurki do odprowadzania wody.
Całość prezentuje się tak:
Jak widać prawie mechanizmu nie widać:
A tak po zamontowaniu boczków:
Całość zajęła mi godzinkę. Zaletą tej anteny wg. mnie jest jej długość, nie wystaje tak bardzo ponad dach w porównaniu do tej z NB.
Wszystkie 3 mity zostały przeze mnie sprawdzone i obalone
Skompletowałem wszystkie materiały w castoramie i zabrałem się dziś do 'drutowania'.
Może komuś ta wiedza się przyda więc punktuje co trzeba zrobić:
1. Okablowanie
Do kostki w NBfl podłączone są trzy przewody, sygnał, +12V i masa. Antena z NA ma 4 przewody podłączone do kostki i jeden bezpośrednio do obudowy anteny.
W kostce anteny należy zewrzeć ze sobą trzy przewody - nieb/biał, czar/żół i nieb/czerw następnie będziemy podłączać to do zasilania +12 z aku czyli kabla nieb/czerw we wtyczce NBfl.
Kabel ziel/żół anteny łaczymy z szary/czarn na wtyczce - jest to sygnał do uruchomienia się silniczka
Masy nie trzeba podłączać bo antena bierze ją bezpośrednio z obudowy samochodu.
Nie chciałem niszczyć oryginalnej kostki więc podłączyłem wszystko na małych końcówkach tulejkowych a następnie zaizolowałem termokurczem.
2. Wstępne pasowanie
Wbrew opinią wyczytanym w necie stwierdzam, że nie ma problemu ze spasowaniem zewnętrznej plastikowej obudowy do karoserii. Pasuje ona idealnie.
Na początku ustawiamy plastik w najlepszej pozycji, a następnie przykręcamy całą antenkę dociskając ją od wewnątrz do karoserii.
Plastikową obudowę można przekręcić wg. uznania wiec wbrew opinią nie wystaje ona zbytnio poza obrys.
3. Mocowanie
Gdy antena siedzi już na miejscu trzeba ją do czegoś przymocować. Ja w tym celu użyłem jakieś profile znalezione w castoramie oraz blachowkręty z gumowymi podkładkami.
Po lewej trzeba niestety wkręcić się w wewnętrzną blachę. By nie dać powodów do wdarcia się rdzy dziurkę i śrubkę wypełniłem silikonem. Robiłem taki w innych autkach i nie miałem nigdy problemu.
Z prawej strony mamy oryginalną blaszkę do mocowania anteny, dodatkowa dziurka załatwia sprawę.
Do tak przygotowanego stelaża możemy przykręcić mocowanie anteny. Całość jest bardzo sztywna i stabilna.
Nie zabrakło również nowej rurki do odprowadzania wody.
Całość prezentuje się tak:
Jak widać prawie mechanizmu nie widać:
A tak po zamontowaniu boczków:
Całość zajęła mi godzinkę. Zaletą tej anteny wg. mnie jest jej długość, nie wystaje tak bardzo ponad dach w porównaniu do tej z NB.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Odgrzebuję, bo podziękowania się należą za temat... fakt, ni chu chu tutorial mi nie pomógł, bo ja miałem antenę NA do NA, ale pomysł mi poddał - i za to podziękować chciałem
Masz piwo przy najbliższej okazji
Masz piwo przy najbliższej okazji
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Fajnie, że się komuś przydało!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 236
- Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
- Model: Inny
- Wersja: Bez miatowy :(
- Lokalizacja: SZY
Właśnie tego szukaliśmy
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
witam serdecznie
ja natomiast mam problem tego typu, że zamontowałem antenę kupioną na allegro, link poniżej
http://allegro.pl/antena-elektryczna-mazda-tribute-mx-6-mx-5-323f-i6479055402.html
pasuje idealnie w poprzednie mocowanie ale niestety z podłączeniem jest problem. Antena ma trzy przewody.... czarny masa (z karoserii auta) czerwony (podłączyłem do fioletowo-czerwonego w kostce auta) no i dalej mam problem z zielonym bo gdzie bym go nie podłączył (mam tu na myśli 2 pozostałe przewody w kostce tj czarny i biało czarny) to antena nie reaguje. Dopiero po styknięciu zielonego z czerwonym antena się wysunie.
Zero reakcji na włączanie i wyłączanie radia. Może coś zmostkować...nie mam już pomysłów na to...
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
kuba
ja natomiast mam problem tego typu, że zamontowałem antenę kupioną na allegro, link poniżej
http://allegro.pl/antena-elektryczna-mazda-tribute-mx-6-mx-5-323f-i6479055402.html
pasuje idealnie w poprzednie mocowanie ale niestety z podłączeniem jest problem. Antena ma trzy przewody.... czarny masa (z karoserii auta) czerwony (podłączyłem do fioletowo-czerwonego w kostce auta) no i dalej mam problem z zielonym bo gdzie bym go nie podłączył (mam tu na myśli 2 pozostałe przewody w kostce tj czarny i biało czarny) to antena nie reaguje. Dopiero po styknięciu zielonego z czerwonym antena się wysunie.
Zero reakcji na włączanie i wyłączanie radia. Może coś zmostkować...nie mam już pomysłów na to...
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
kuba