Od dłuższego zamierzam zbudować komputer do mojej miaty. Z założenia chciałbym by całość (chipsety, zasilacze, multitouch) mieściła się w 1 obudowie 2 dinowej.
O ile dość dobrze sobie radzę z kodem i hardware, o tyle nie znam się zbytnio na car audio. Zatem czy ktoś z was mógłby polecić jakiś system do:
A) zasilenia głośników w miacie
B) zasilenia elektroniki - z tego co estymuje będę potrzebował 2 linii 5V
Oczywiście wszystko musiałoby być zasilane z wtyczki do radia (oczywiście wyjścia idzie zmodować) i mieścić się w tej 2 dinowej obudowie. Wiec sądzę że wielkie zasilacze odpadają.
Zasilanie
Czyli rozdzielenie zasilenia z wtyczki do radia na chipsety i wzmacniacz
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
A) Nie masz czasem na myśli wzmacniacza? Są tu osoby, które są w stanie coś sensownego doradzić. Dobry DAC i powinno grać całkiem nieźle.
B) Po co ci 2 linie 5V? Jaki prąd potrzebujesz?
Szedłbym pewnie w stronę jakiejś małej przetwornicy impulsowej 12>5V.
B) Po co ci 2 linie 5V? Jaki prąd potrzebujesz?
Szedłbym pewnie w stronę jakiejś małej przetwornicy impulsowej 12>5V.
MattB pisze:Od dłuższego zamierzam zbudować komputer do mojej miaty. Z założenia chciałbym by całość (chipsety, zasilacze, multitouch) mieściła się w 1 obudowie 2 dinowej.
Rozwiń...

RS pisze:B) Po co ci 2 linie 5V? Jaki prąd potrzebujesz?
Ja też nie rozumiem ocb... Jak chcesz upchnąć jakieś mikroPC, to przecież są gotowe zasilacze do tego ? A jeśli te 5V tylko do zasilenia układów, to stabilizator 5V i po sprawie ?
Kurak pisze:Rozwiń...
No chce mieć peceta i filmy puszczac

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 16 lis 2012, 20:17
- Model: Inny
- Wersja: E92 @ 392 bhp
- Lokalizacja: Kraków
W sumie szczegółowe plany zamierzałem ujawnić później w jakimś ustrukturyzowanym projekcie
Ale mogę podać parę rzeczy jako zajawkę.
Główne założenie z którego wychodzę to zapełnić 2 din'owego slota w moim NB. Dlatego, nie chcę by zasilacz (i tutaj też wzmacniacz pod audio) wychodził poza obudowę. Takie rozwiązanie - które przestrzega wymiarowych norm jak i standardu jeśli chodzi o doprowadzenie zasilania można łatwo zreplikować nie tylko w mx 5 nb
Samą obudowę mogę zlepić bez problemu z żywicy albo zaprojektować w CADzie i gdzieś wydrukować w 3d.
Za wyświetlacz może posłużyć [URL=http://www.chalk-elec.com/?page_id=1280#!/~/product/category=3094861&id=21750207]taki[/URL] wyświetlacz z objętościowym mutlitouchem. Jest tego sporo na rynku w róznych cenach.
Serce stanowiłby klaster rapsberry pi - prawdopodobnie złożony z 2 nodów w [URL=http://www.southampton.ac.uk/~sjc/raspberrypi/]taki[/URL] sposób. Stąd potrzebuje zasilania 5V
by zasilić rpi przez micro usb. Na rpi prawdopodobnie będzie zainstalowany Debian na którym będzie całe gui - ale może być też coś innego jak raspbian albo android. Rpi służyłby też jako DAC - chyba że będzie tak beznadziejny, iż wymaga czegoś innego.
Tutaj pojawiają się kwestie zarówno audio jak i elektryki na których niestety sie nie najlepiej znam
(ba ograniczam moja znajomość wzmaków jedynie do setupów słuchawkowych)
Taki setup stanowiłby bazę załego systemu - i oczywiście byłby w stanie odtwarzać audio i video. Jednak zastosowań jest o wiele więcej - i imo można go dowoli rozszerzać, jak np:
Ostatnim założeniem jest utrzymanie projektu kompletnie open sourcowo - tak by każdy mógł sobie wgrać gotowy pakiecik i samemu zbudować takie cacko
----
Edit: generalnie to hobby project - nie mam własnego garażu by rozbebeszyć auto więc pozostaje mi nafaszerowanie go elektroniką

Główne założenie z którego wychodzę to zapełnić 2 din'owego slota w moim NB. Dlatego, nie chcę by zasilacz (i tutaj też wzmacniacz pod audio) wychodził poza obudowę. Takie rozwiązanie - które przestrzega wymiarowych norm jak i standardu jeśli chodzi o doprowadzenie zasilania można łatwo zreplikować nie tylko w mx 5 nb

Samą obudowę mogę zlepić bez problemu z żywicy albo zaprojektować w CADzie i gdzieś wydrukować w 3d.
Za wyświetlacz może posłużyć [URL=http://www.chalk-elec.com/?page_id=1280#!/~/product/category=3094861&id=21750207]taki[/URL] wyświetlacz z objętościowym mutlitouchem. Jest tego sporo na rynku w róznych cenach.
Serce stanowiłby klaster rapsberry pi - prawdopodobnie złożony z 2 nodów w [URL=http://www.southampton.ac.uk/~sjc/raspberrypi/]taki[/URL] sposób. Stąd potrzebuje zasilania 5V

Tutaj pojawiają się kwestie zarówno audio jak i elektryki na których niestety sie nie najlepiej znam

Taki setup stanowiłby bazę załego systemu - i oczywiście byłby w stanie odtwarzać audio i video. Jednak zastosowań jest o wiele więcej - i imo można go dowoli rozszerzać, jak np:
- - podłączyć moduł z porządnym gps'em i zamienić skrzynke w gps'a zintegrowanego z yanosikiem
- zamontować moduły do wifi i gsm'a
- zrobić system antykradziezowy ktory by przy każdym uruchomieniu auta logował adres urządzenia na zewnętrznym serwerze, dawał dostęp zdalny, nadawał pozycję gps
- zrobić kamerkę działającą na zasadzie czarnej skrzynki.
- zintegrować obraz z kamery z google mapsami
- a na koniec zintegrować z np megasquirtem i pozwalać na dynamiczne zmiany profili mieszanki w locie - np sport mode / criuse mode (o ile MS na to pozwala i mechanicznie to dozwolone

- itp itd
Ostatnim założeniem jest utrzymanie projektu kompletnie open sourcowo - tak by każdy mógł sobie wgrać gotowy pakiecik i samemu zbudować takie cacko

----
Edit: generalnie to hobby project - nie mam własnego garażu by rozbebeszyć auto więc pozostaje mi nafaszerowanie go elektroniką

[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/545006.html]
[/URL]

lecimy OT ale trudno.
imho trochę ślepa ścieżka. 2 sztuki raspa to jakieś 300 PLN i tak naprawdę oprócz paru portów GPIO i dwu żałosnych procesorków nadal masz niewiele , zewnętrzne klocki będą konieczne. Trochę się moim raspem pobawiłem, android na przykład mulił na nim przerażająco. Nie sprawdzałem Debiana, gentoo po dwu dniach kompilacji było w miarę żwawe ale i tak szału nie robiło...
Takie rozwiązanie jest zbędne i niepotrzebne. Poza bardzo niszowymi przypadkami przy sterowaniu alphaN to co nazywasz "profile" zawiera normalna konfiguracja i nie ma powodu nic przełączać. Po prostu w różnych punktach obciążenia i sposobu jazdy jest ona bardziej lub mniej nastawiona na moc lub ekonomię. Jedynie przy alphaN chcąc zmienić charakretystykę trzeba załadować/przełączyć całą wcześniej dobrze przygotowaną konfigurację.
Po
eM
MattB pisze:klaster rapsberry pi - prawdopodobnie złożony z 2 nodów
imho trochę ślepa ścieżka. 2 sztuki raspa to jakieś 300 PLN i tak naprawdę oprócz paru portów GPIO i dwu żałosnych procesorków nadal masz niewiele , zewnętrzne klocki będą konieczne. Trochę się moim raspem pobawiłem, android na przykład mulił na nim przerażająco. Nie sprawdzałem Debiana, gentoo po dwu dniach kompilacji było w miarę żwawe ale i tak szału nie robiło...
MattB pisze:- a na koniec zintegrować z np megasquirtem i pozwalać na dynamiczne zmiany profili mieszanki w locie - np sport mode / criuse mode (o ile MS na to pozwala i mechanicznie to dozwolone )
Takie rozwiązanie jest zbędne i niepotrzebne. Poza bardzo niszowymi przypadkami przy sterowaniu alphaN to co nazywasz "profile" zawiera normalna konfiguracja i nie ma powodu nic przełączać. Po prostu w różnych punktach obciążenia i sposobu jazdy jest ona bardziej lub mniej nastawiona na moc lub ekonomię. Jedynie przy alphaN chcąc zmienić charakretystykę trzeba załadować/przełączyć całą wcześniej dobrze przygotowaną konfigurację.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 16 lis 2012, 20:17
- Model: Inny
- Wersja: E92 @ 392 bhp
- Lokalizacja: Kraków
A słuszne słuszne uwagi
Jeśli chodzi o rpi wybrałem je ze względu na dość duże zaplecze supportowe i natywnie linuxowe środowisko. Tysiące extension boardów do kupienia w stanach. Wiem, że nie jest to ani najbardziej ekonomiczne rozwiązanie ani najwydajniejsze - bo o wiele łatwiej wrzucić tam jakiś PC mITX (bo chyba się zmieści). Jednak daje dość dobry balans pomiędzy wyzwaniem i przyjemnością budowania tego wszystkiego - a wydajnością i ceną
Co do MS przyznaje - za wyjątkiem paru tekstów które przeczytałem w sieci
- nie mam pojęcia co można i co potrafi. Raczej bazuje to na profilach które producenci obecnie pakują w auta.

Jeśli chodzi o rpi wybrałem je ze względu na dość duże zaplecze supportowe i natywnie linuxowe środowisko. Tysiące extension boardów do kupienia w stanach. Wiem, że nie jest to ani najbardziej ekonomiczne rozwiązanie ani najwydajniejsze - bo o wiele łatwiej wrzucić tam jakiś PC mITX (bo chyba się zmieści). Jednak daje dość dobry balans pomiędzy wyzwaniem i przyjemnością budowania tego wszystkiego - a wydajnością i ceną

Co do MS przyznaje - za wyjątkiem paru tekstów które przeczytałem w sieci

[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/545006.html]
[/URL]

Brzmi słodko, ale takie cacko wyjdzie ponad kilozeta na miękko
może zamiast Rpi użyć "zwykłego" pecta? Tj mała płyta główna, dysk CF (ta sama magistrala co ATA)? Kiedyś było coś takiego jak nVidia ION chyba, o ile pamietam, taka platforma all-in-one.

A ja od swojej strony jestem bardzo Ciekawy jaki wzmacniacz zamierzasz w to upchać
bo nawet obecnie produkcje w Klasie H lub T są znacznie większe gabarytowo niż wnęka 2 din w NB. A sam przetwornik DAC niewiele wnosi do sprawy. Bo nadal potrzebujemy zewnętrznego urządzenia z dodatkowym zewnętrznym zasilaniem.

Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 16 lis 2012, 20:17
- Model: Inny
- Wersja: E92 @ 392 bhp
- Lokalizacja: Kraków
Tak się akurat składa, że mam 2 wolno leżące rpi
więc tu sie nie przejmuje - chociaż jestem pewien że komercyjne radyjko/stacje multi 2 din kupiłbym taniej - ale gdzie bym znalazł taka radość składania
Co do wzmaka nie mam pojęcia
liczyłem raczej na waszą pomoc i ekspertyzę. W końcu takie radyjo też musi mieć jakieś wzmocnienie w środku. Jedyne co mi przychodzi na chwilę obecną do głowy to jakiś wzmak słuchawkowy - ale to nie jest chyba najlepsze rozwiązanie 


Co do wzmaka nie mam pojęcia


[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/545006.html]
[/URL]

MattB pisze:Co do wzmaka nie mam pojęcia liczyłem raczej na waszą pomoc i ekspertyzę. W końcu takie radyjo też musi mieć jakieś wzmocnienie w środku. Jedyne co mi przychodzi na chwilę obecną do głowy to jakiś wzmak słuchawkowy - ale to nie jest chyba najlepsze rozwiązanie
Ja mam wzmak JBLa walający się gdzieś po domu, fabryczny z Peugeota 407 chyba.