[Warszawa] Geometria zawieszenia

Forum informacyjne zawierające dane kontaktowe do warsztatów, mechaników i firm usługowych związanych z MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

26 maja 2009, 22:39

no wlasnie w moim przypadku byl problem z samym odkreceniem nakretek. grzeja nakretki okolo 3-5 sek metoda indukcyjna i odkreca sie bez problemu. nie sadze zeby cos sie rozwulkanizowalo poniewaz w bezposrednim sasiedztwie przedniego mocowania przedniego wachacza sa gumowe oslony od magla i nie widac na nich najmniejszego sladu przytopienia. mysle ze ich metody sa w 99% bezpieczne. pozyjemy, zobaczymy.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
uczen79
Posty: 130
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:28

26 maja 2009, 22:57

Panowie macie racje.
Ja opisywałem sytuacje zapieczonej śruby w tulei silentblocka, a nie nakrętki.
W przypadku śruby serwisy (a raczej punkty kowalstwa) stosują grzanie śrub palnikiem :roll:
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2009, 13:24

Polecam firmę 4turbo.pl, (serwis pod Warszawą - Piaseczno) ogarniają zawiechę głownie w subaru/evo ale miate tez poustawiają jak należy (cena usługi 165zł) z fakturą bez względu na to ile regulują. U mnie ustawili wszystko w imprezie (katy i zbieżności przód i tył). jestem bardzo zadowolony.

Full Profeska i dobry sprzęt.

pz
demol
Fuksja i Turkus :)
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

13 paź 2009, 13:40

ja polecam tą firmę w Zielonce koło Wawy
http://www.acorzechowski.pl/

biorą za geometrie( przód tył zbieżność) 260 zł o ile dobrze pamiętam
no ale ustawione jest fachura samochód w ogóle inaczej się prowadził :)
Części MX-5 512577708
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2009, 16:06

Polecam Binol w Wiązownie. Kilka miatek już zrobili.
Cała geometria wyszła mnie 120PLN. W razie nieprzewidzianych kłopotów biorą 150PLN.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

11 lip 2010, 21:36

Jesli chodzi o Wawe to mi moj mechanik polecil zaklad Andrzej Kulawik na Bokserskiej 9. Koles zajmuje sie rajdowkami i rallycrossem wiec podobno nie odwala fuszerki. Osobiscie zmienialem u nich tylko gumy na lato i jest ok.

http://www.stacjaobslugi.pl/
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

24 cze 2012, 11:48

dwa lata od ostatniego wpisu :shock: ktoś robił ostatnio geometrie? Ma polecaną miejscówkę?
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2012, 13:43

http://batexpol.pl/ na Arkuszowej. Polecane przez majkela_c. Robiłem tam niestety bez powodzenia bo miałem krzywy wahacz ale wiedzą co i jak. Niestety nie pamiętam ile płaciłem dokładnie. Kojarzy mi się, że 90zł za oś ale pewien nie jestem.
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

24 cze 2012, 16:13

Też tam robiłem i też polecam. Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem - kojarzy mi się około 200PLN za full geometrię, więc tanio raczej nie jest. Ale super sprzęt i wiedzą co i jak.

No i dodam jeszcze, że taka robota w MX5 zajmuje około godziny. A byłem z pięcioletnim synem i sami zadbali żeby mu się nie nudziło ;)

R.

Kinio pisze:http://batexpol.pl/ na Arkuszowej. Polecane przez majkela_c. Robiłem tam niestety bez powodzenia bo miałem krzywy wahacz ale wiedzą co i jak. Niestety nie pamiętam ile płaciłem dokładnie. Kojarzy mi się, że 90zł za oś ale pewien nie jestem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2012, 12:18

Też nie mogę narzekać na batex-pol bo jeśli chcesz fabryczne ustawienia to będą, gorzej jak ktoś przyjeżdża ze swoimi nastawami to są raczej nie chętni. Mnie chyba wyniosło to 180 bo było pare śrub do grzania :) Ale sprzęt mają profesjonalny :)
koogut
Posty: 6
Rejestracja: 22 sie 2012, 19:54
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2012, 19:58

yanik pisze:jak ktoś chce zaoszczedzić to w asko robią komplet za 150:)


Ale wszystko jest zrobione perfekt w takiej cenie? Bo jak tak to okazja:)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2012, 20:46

si, robiłem u nich pełną geometrię jakieś 2 tygodnie temu i tyle właśnie policzyli
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

04 mar 2013, 7:49

Przepraszam polokokt za OT w Twoim temacie, ale warto gdzieś zamieścić moje subiektywne wrażenia, tym bardziej że wspomniałeś o tym zakładzie. Podkreślam, ja mam mieszane uczucia co do obsługi

Kinio pisze:Chyba zadzwonię z rana żeby zrobili w takim razie tylko to co konieczne a resztę zostawili w spokoju


To znaczy tak, Ci goście specjalizują się głównie w oponiarstwie (wulkanizacja, renowacja - choć nie wiem z jakim efektem). Co do mechaniki to reklamują się jako doświadczony zakład, o wieloletnim stażu. Początkowo odczucia były jak najbardziej pozytywne. Właściciel bardzo miły, mechanik, ten od zbieżności przy pierwszej poprawce, również sprawiał wrażenie kompenentnego. Wiem, że nasze samochody nie są najmłodsze i zawsze coś poskrzypuje, ma prawo się zepsuć, itd., ale nie czułem się tam pewnie. Wymienili mi paski wieloklinowe, które nota bene nie kwalifikowały się jeszcze do wymiany, po czym oznajmili mi przy odbiorze, że paski raz piszczą, a raz nie. Kazali mi obserwować, a najlepiej udać się do warsztatu, w którym wymieniałem alternator w poszukiwaniu starej rolki pasowej, bo ta nowa "jest chyba niewymiarowa". Rzeczywiście paski piszczały przy ruszaniu, jednakże 2 minutowa wizyta u elektromechanika, który zakładał mi alternator, załatwiła sprawę. Panowie z Batex-Polu nie wyregulowali naciągu, uzasadniając to obawą o uszkodzenie łożysk. Elektromechanik (polecam zakład na ul. Regulskiej w Ursusie, Warszawa) trochę się obśmiał, po czym kilkoma przekręceniami nastawów wyeliminował "usterkę", bez zagrożenia dla łożysk.

Nota bene, to skrzypienie w zawieszeniu, z moich obserwacji, da się słyszeć przede wszystkim podczas jazdy po łuku (odciążenie jednej ze stron), przy jednoczesnym hamowaniu, więc możliwe, że to złe spasowanie klocków, oraz gdy auto jest jeszcze nie rozgrzane (mam na myśli zawieszenie), podczas pokonywania poprzecznych nierówności, np. garbowaty wyjazd z osiedla. Głównie problem objawia się przy hamowaniu, ewidentnie coś tam "przeskakuje". Muszę założyć wątek w dziale technicznym, może ktoś będzie znał prawdopodobną przyczynę.

Może po prostu jestem nazbyt przewrażliwiony, ale za ponad 4 koła? :oops:

Jeszcze raz, sorry za OT.

Edit:

Znalazłem odpowiedni wątek na forum

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3157

Chyba musze się do tych Panów wybrać na poprawkę, ale wcześniej wydrukuję dyskusję z załączonego linka :wink:
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 8:14 przez Chwiał, łącznie zmieniany 1 raz.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2013, 8:00

To ja swoje wrażenia opiszę po wizycie już w odpowiednim temacie, żeby tu więcej nie śmiecić bo ktoś kto będzie szukał o nich info raczej nie będzie zaglądał do moja mx-5.
Pierwsze wrażenie pozytywne bo okazało się że 949racing źle skompletowali akurat ostatnie 8 tulei które mi zostały do wymiany, więc dostałem telefon z prośbą o decyzję co robić.

Jak jakiś mod byłby chętny to można przenieść do tematu o geometrii http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2266&start=30
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

04 mar 2013, 8:12

Kinio pisze:949racing źle skompletowali akurat ostatnie 8 tulei które mi zostały do wymiany, więc dostałem telefon z prośbą o decyzję co robić.

Jak jakiś mod byłby chętny to można przenieść do tematu o geometrii http://forum.mx5klubpolska.pl/viewto...t=2266&start=30


Rzeczywiście, pod tym względem nie mam zastrzeżeń :kciuk: Popieram pomysł przeczucenia tematu.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 mar 2013, 19:51

Byłem dzisiaj na geometrii (wiecie, zima była, trochę się tak zdążyło poprzestawiać zupełnie przypadkiem :mrgreen: ) w poleconym warsztacie na Prymasa Tysiąclecia 42
Link: http://www.dobrucki.com.pl/

Geometrię ustawia tam niejaki pan Sylwek - bardzo fajny człowiek, mega komunikatywny i co najważniejsze dobrze robiący swoją robotę. Na fotel kierowcy stawia baniak z Daru Natury pełen piasku, niby prosty patent, a jakoś się z nim nie spotkałem wcześniej :wink:
Wcześniej byłem w ASKO, gdzie geometrię ustawia jego... były uczeń.

Generalnie polecam. Zapłaciłem 120zł, ale wiele do roboty nie było, więc należy przyjąć warszawską normę "około 150".
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2013, 10:54

mi tam sylwek policzył wg mojego mechanika 250 :/ wiec pewnie sobie przyciął chociaz roboty było sporo bo nowy zawias wleciał ale ustawił mi tak, że tylne prawe koło orało błotnik i wg niego nic nie tarło a dziwnym trafem mi tarło. Troche nie fair zachowanie bo jak coś jest źle i zamiast zadzwonić powiedzieć to oddał auto tak jak było. Potem gdy wróciłem do niego powiedział, że trzeba wymienić śruby regulujące. także moja ocena 3/5
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 mar 2013, 17:39

Bardock pisze:Potem gdy wróciłem do niego powiedział, że trzeba wymienić śruby regulujące.


Też to usłyszałem. Tuż po tym, jak jednej ukręcił łeb :loser:
Nie wiem co było nie tak z tarciem u Ciebie o błotnik - generalnie nie mając ET 5 albo 10 ciężko jest sprawić geometrią, żeby opona obcierała...
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2013, 12:45

Co do BatexPolu to zwracam honor. Nie jest najtaniej jak to w wielkich warsztatach ale to co mieli u mnie zrobić zrobili dobrze i baaardzo szybko. Wszystkie 8 tulei o których wymianę ich prosiłem zmienione i nasmarowane (przy czym zewnętrzne śruby dolnego wahacza ani myślały odpuścić jak z nimi walczyłem + 949racing źle skompletował zestaw i dał mi złą jedną metalową tulejkę wahacza, więc musieli dorobić), 2 śruby tylnego staba rozwiercone i wstawione nowe, po czym przykręcony stab i geometria. A to wszystko od 8 rano do chyba 14 było zrobione.
Samochód po wyprostowaniu felg i zmianie na niebite opony jedzie na wprost.
Polecam jeśli ktoś ma odpowiednią sakiewkę albo nie może sobie z czymś w zawieszeniu poradzić.
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

12 mar 2013, 12:55

Hmmm... ja jednak dalej podtrzymuje moje niemiłe wrażenie. Po ustawieniu geometrii, musiałem pojechać na poprawkę, następnie udałem się tam 3-ci raz na ustawienie geometrii od nowa. Tłumaczenie, że opony są fabrycznie uszkodzone, jakoś do mnie nie trafiało, tym bardziej, że zmiana przód-tył, nic nie dała :shock:

Gdy oddawałem samochód na przegląd, poprosiłem o krytyczny przegląd zawieszenia. Tuleje, owszem, wymieniono, ale Panowie nie zainteresowali się amortyzatorami, które jak juz ustaliłem mają zużyte gumy górnych mocowań. Efektem tego jest skrzypienie w zawieszeniu przy jeździe po łuku lub pokonywaniu poprzecznych nierówności. Do tego wspomniana przeze mnie historia z paskiem alternatora, który oddano mi niewyregulowany z propozycją samodzielnego zajęcia się tematem.

Na szczęście kolejne wizyty, w tym ponowne ustawianie geometrii, odbywały się na koszt firmy. Tyle dobrze.

Nie pojadę już do Batex-Pol'u :kciukdol:
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

12 mar 2013, 13:39

Żeby inni mieli większą zagwodkę, to i ja dodam swoją opinię :)

W sobotę byłem u nich (Batexpol) na pełnej geometrii. Wizyta umówiona na 10:00, byłem o 9:30 i od razu wjechałem na stanowisko. Po pomiarze wyszło, że każde koło mam na granicy toleracji lub tuż za nią (generalnie każdemu coś było). Dodatkowo ja zgłosiłem konieczność skręcenia kierownicy lekko w prawo przy jeździe prosto. Wszystkie śruby puściły bez problemów, więc o 10:15 to już wyjeżdzałem z zakładu. Po pierszych kilometrach mogę powiedzieć jedynie że kierownica się wyprostowała i auto jedzie tam gdzie trzeba. Także jak dla mnie OK. Cena usługi 190 PLN.

Ale też przyznać trzeba, że zakres prac u mnie był dużo skromniejszy niż u Chwiała.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2013, 18:31

T ja z grzaniem śrub 3 razy zapłaciłem 180 w batexpolu a Ty 190? :P
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

12 mar 2013, 18:54

Od razu przez telefon mi powiedzieli ze 190 jesli wszystko pojdzie OK. A jak coś miało być nie tak, to jakieś tam dopłaty do jednego punktu były (pewnie właśnie chodziło o problemy z śrobami). Na szczęście to mnie nie dotyczyło i zostaliśmy przy standardowej stawce.

Może po prostu są różni klienci? A może wiosna idzie i ceny rosną? Ciężko powiedzieć. Nie wgłębiałem się. Promocji dla klubu w każdym razie żadnej nie odstałem, a Pan sam powiedział że sporo MXów robią...
lupek
Posty: 45
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2014, 13:56

Korzystam z wielu informacji na forum, więc pora dodać coś od siebie. W tym wątku jest od dawna cisza.
Robiłem geometrię w wymienionym w tym wątku serwisie na Bokserskiej 9, http://stacjaobslugi.pl/
Śrub z tyłu nie grzali i nie odkręcili, jak zrozumiałem - nie robią tego. Ale różnica w kątach była bardzo niewielka, więc w moim przypadku to nie był problem.
Musiałem przyjechać drugiego dnia na korektę ustawienia kierownicy, bo tego nie ogarnęli za pierwszym razem.
Koszt - 160 zł. Moja ocena - fuszerki nie robią, ale rewelacji też nie.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

09 cze 2014, 13:03

Odgrzebuję temat i polecam (ponownie) Dobrucki Auto Service na Al. Prymasa Tysiąclecia 42.

Pan Diagnosta na dzień dobry opierdzielił mnie, że auto stoi zdecydowanie za wysoko i ma ogromną nadzieję, że jak następnym razem się zobaczymy to Miata będzie miała odpowiednią glebę :).

Geometria trwała 60 minut i kosztowała mnie 160 złotych.
Obrazek
Torpeda
Donator
Donator
Posty: 663
Rejestracja: 09 lip 2014, 13:07
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2014, 20:35

Dziś byłam u Dobruckiego na geometrii i rownież polecam. Przez tel mi powiedziano że maksymalnie 180 zł, na miejscu skasowali na 160. Wygląda ok, miły Pan rownież podpowiedział co jeszcze zrobić u dr.Kokon'a :) termin z dnia na dzień bez problemu do wyboru do koloru
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

27 mar 2015, 22:38

polecam geometrię w Dobrucki Auto Service na Al. Prymasa Tysiąclecia 42.
zupełnie inna jazda w nowych ustawieniach

pozdr!
Awatar użytkownika
Maciejewsky
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2017, 12:55

Trochę odkopie temat. Czy ktoś wie czy Dobrucki jeszcze istnieje? Od 2 tygodni staram się do nich dodzwonić i nic a z Białołęki trochę daleko żeby podjechać.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2017, 13:26

Istnieje, robiłem tam geometrie bodajże 2tygodnie temu właśnie
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 mar 2017, 12:49

Oni tam ustawiają zawsze te same kąty czy pytają jak jeździsz i coś dobierają pod konkretnego kierowcę?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ