[NB] Mazdaspeed - poprawa dzwięku i mocy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

16 paź 2012, 21:16

Przejeździłem sezon seryjnym autem (bez przedniej tablicy rejestracyjnej, z amerykańskimi światłami).
Wrażenia bardzo pozytywne - to moja pierwsza mazda i jej pierwszy rok w Polsce.
Chciałbym jednak dokonać delikatnych modyfikacji - bez ingerencji w silnik.
Najbardziej niepodoba mi się dźwięk. I mogłaby trochę lepiej jechać..
Wiem, że są wątki temu poświęcone ale często informacje są sprzeczne.
Proszę też o konkretne miejsca w okolicach W-wy gdzie mógłbym ulepszyć Miatkę.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

16 paź 2012, 21:34

koalos pisze:z amerykańskimi światłami

Świecisz wszystkim z naprzeciwka w oczy, wstydź się!

Przednie lampy do wymiany na wersję dla ruchu prawostronnego, z tyłu miej co chcesz, migający czerwony stop mnie nie dziwi ale innych może.

Edit:
Ponieważ w USA są lampy symetryczne to też podlegają wymianie na wersję asymetryczną obowiązującą dla ruchu prawostronnego.

koalos pisze:Najbardziej niepodoba mi się dźwięk.

Załóż "stożek" i dźwięk będzie suuuuper ale rozmawiać przy 70km/h się nie da.

koalos pisze:I mogłaby trochę lepiej jechać

Dołóż większe turbo.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 8:04 przez wojteks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

16 paź 2012, 21:42

Przecież on już ma turbo.

Trzeba było kupić inne auto. Jak chcesz wiecej mocy to sobie odpowiedz ile. Zmien komputer sterujacy, wtryski i wysteruj potwora. Bo jak rozumiem lepiej jechac tzn. szybciej jechac. Do tego wymien zawias i stabilizatory. No i wydech bardziej przelotowy tez by sie przydal. Czytaj ... zrob tuning.

pozdro
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 21:46 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

16 paź 2012, 21:45

Dzięki za rady ale mam turbo...wystarczy przeczytać temat.
Sprzedający (P. Marcin, roadstery - dziękuję) oferował mi wymianę na lampy europejskie ale obaj byliśmy zdania, że warto zachować samochód taki jak wyjechał z fabryki.

[ Dodano: 16-10-2012, 22:48 ]
Przepraszam - ubiegłeś mnie.
Głównie chodzi mi żeby przyjemniej "gadał" - może nie jak bokser Subaru ale milej niż oryginał.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

16 paź 2012, 21:49

wojteks pisze:Przednie lampy do wymiany na wersję dla ruchu prawostronnego, z tyłu miej co chcesz, migający czerwony stop mnie nie dziwi ale innych może.


Nawet nie zapytam, czy kiedyś widziałeś jak świecą światła w Mazdaspeedzie i jakiego są rodzaju, ale czy Ty chociaż widziałeś kiedyś Mazdaspeeda?

wojteks pisze:Załóż "stożek" i dźwięk będzie suuuuper ale rozmawiać przy 70km/h się nie da.


Ekhu, ekhu... kolego "specjalista", zamilcz dla własnego dobra, proszę.

wojteks pisze:Dołóż turbo.


A Ty przestań dokładać drewna do tego ogniska, bo już i tak jesteś spalony.

A dla kolegi z MSMem polecam fora zagraniczne - w Polsce NIKT, podkreślam NIKT tego profesjonalnie nie zrobi nawet za grube złotówki, a jedynie podda normalnemu tuningowi jak każde inne auto (chociażby brak części/wiedzy będzie przeszkodą). Jeżeli chodzi o dźwięk to koniecznie modyfikacja wydechu, jeśli moc - wiele dróg, jednak najsłuszniejszą będzie podniesienie doładowania i zmiana sterowania paliwem - i tu również polecam fora z za wielkiej wody lub w ostateczności nasze domorosłe turbo-projekty :wink:

W seryjnym MSMie można podnieć doładowanie bezpiecznie do 0.8-0.9 bara i tym samym wraz z wydechem podejść pod 230-250hp.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

16 paź 2012, 22:07

Swego czasu rozpoznawałem temat i najsensowniejsze wydały mi się rozwiązania oferowane przez [URL=http://www.flyinmiata.com/index.php?dept=68]Flyin' Miata[/URL].
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

16 paź 2012, 22:17

dmk pisze:w Polsce NIKT, podkreślam NIKT tego profesjonalnie nie zrobi nawet za grube złotówki, a jedynie podda normalnemu tuningowi jak każde inne auto

tak z ciekawości możesz mi wyjaśnić czym różni się ta profesjonalna robota od np. wstawienia np. ECU Mastera DET3, sondy szerokopasmowej i EGT (chyba, że MSM ma już coś takiego, nie wiem nie znam się :razz: ) ?
Ja tam amator jestem ale wstawiłbym wyżej wymienione rzeczy + przelot np. 2,5 cala na porządnych tłumikach i myślę że byłaby i moc i dźwięk :mrgreen:
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2012, 22:27

koalos pisze:Najbardziej niepodoba mi się dźwięk. I mogłaby trochę lepiej jechać..

Wyrzuć seryjny wydech i zrób nowy, z seryjnym dolotem to samo. Dźwięk się zmieni na taki, jaki będziesz chciał. Boxer to nie będzie, ale na pewno będzie inaczej.
Oba te elementy są seryjnie bardzo restrykcyjne i od razu zacznie "lepiej" jechać niż seria. Jeśli Ci to nie wystarczy, dopiero wtedy zastanów się co chcesz jeszcze.
Dżunior pisze:Swego czasu rozpoznawałem temat i najsensowniejsze wydały mi się rozwiązania oferowane przez Flyin' Miata.

Akurat FM nie oferuje nic takiego, czego nie można u nas wyprodukować na bardzo dobrym poziomie za porównywalną lub mniejszą kasę.
dmk pisze:A dla kolegi z MSMem polecam fora zagraniczne - w Polsce NIKT, podkreślam NIKT tego profesjonalnie nie zrobi nawet za grube złotówki, a jedynie podda normalnemu tuningowi jak każde inne auto (chociażby brak części/wiedzy będzie przeszkodą).

Możesz rozwinąć ? Bo szczerze mówiąc nie kumam tego stwierdzenia ? Myk polega jedynie na tym, aby był to ktoś kto przemyśli co robi a nie będzie na pałę kopiował rozwiązania z
zupełnie innych marek niż Mazda. A z forów, szczególnie tych zza wielkiej wody, naprawdę istotnych szczegółów się nie dowiesz wcale, niestety.

Po
eM
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 0:20 przez majkel, łącznie zmieniany 3 razy.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

16 paź 2012, 23:06

Ok - czyli dolot i wydech.
Myślę, że nie będę potrzebował więcej mocy.
Gdzie? Wolałbym W-wę lub okolice.
Możecie polecić konkretne rzeczy i miejsca.
Orientacyjne koszty przy rozsądnym stosunku jakość/cena.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

16 paź 2012, 23:35

Ja mogę jedynie polecić tłumiki m-techa, które przy pełnym przelocie zapewniają ciszę (przynajmniej jak na moje :razz:)
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2012, 23:51

koalos pisze:Gdzie? Wolałbym W-wę lub okolice.

Na wydech możesz poprosić spokojnie o wycenę 2 miejsca.
Jedno to SSG w Łomiankach, Piotr PMcomp ma tam swój robiony. Drugie to El-Tec w Piastowie. Uspawali już dość dawno kompletny wydech i dolot do jednego klubowego turboprojektu, 2 lata jeździ i nic się nie rozpada. Gunner niedawno też tam swój wydech podobno robił. Podjedź do jednych i drugich i pogadaj na spokojnie o tym jakie mają być efekty. Ani jedni ani drudzy tani nie są, ale metaloplastyka na dobrym poziomie.
Co do dolotu, przejrzyj sobie manuale do gratów sprzedawanych przez FM i Begi i wymyśl swoją wersję. Akurat i jedne i drugie nie są doskonałe i warto te ich koncepcje nieco poprawić :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

17 paź 2012, 0:37

Moja wiedza o układzie dolotowym pochodzi z google'a i "slangu" słyszanego w serwisach tak więc tworzenie własnej koncepcji - opartej nawet na fachowej lekturze - raczej nie wchodzi w grę.
Znacznie bardziej podoba mi się koncepcja kompetentnej osoby doradzającej...
A potem równie kompetentnej (tej samej lub innej) osoby wykonującej ustalony projekt.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 paź 2012, 7:54

tekkenfan pisze:tak z ciekawości możesz mi wyjaśnić czym różni się ta profesjonalna robota od np. wstawienia np. ECU Mastera DET3, sondy szerokopasmowej i EGT (chyba, że MSM ma już coś takiego, nie wiem nie znam się ) ?


majkel pisze:Możesz rozwinąć ? Bo szczerze mówiąc nie kumam tego stwierdzenia ? Myk polega jedynie na tym, aby był to ktoś kto przemyśli co robi a nie będzie na pałę kopiował rozwiązania z
zupełnie innych marek niż Mazda. A z forów, szczególnie tych zza wielkiej wody, naprawdę istotnych szczegółów się nie dowiesz wcale, niestety.


Już rozwijam. Strojenie świnką czy standalonem nie jest dla mnie rozwiązaniem "eleganckim" - można zrobić nawet przejściówkę pod komputer i wpiąć to bezinwazyjnie w wiązkę (i tu pytanie do majkela - MSMy mają te same wtyczki co NBflki do komputera? badałeś temat?), ale to nadal półśrodek (przeszczep ECU będzie prawdziwym rozwiązaniem, a dobrze wiemy, że żadna z firm tuningowych tego nie zrobi - u pmcompa DETIII w trybie stand alone to nieskromnie była moja mała rada, Piotr pojechał do swoich ludzi i bach.. założyli, ale jednak rok później majkel ogarniał kabelkologię od podstaw do MSa :mrgreen: ). Begi ma np. w ofercie przygotowanie mapy w seryjnym ECU do 12psi (http://www.bellengineering.net/product_info.php?products_id=695). Bardzo fajna opcja wraz z dodaniem większego intercoolera, a praktycznie nic się więcej nie trzeba modyfikować (ewentualnie wtryski większe zamówić).
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 8:03 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

17 paź 2012, 7:58

Pogadaj z Kociołem, wiecznie grzebie się przy swoim MSMie.
Agi
Posty: 1074
Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Warszawa URS

17 paź 2012, 10:09

Napisałam do Ciebie priv :)
2010-2011 NCFL Sport 2.0 PRHT '09 Papryka
2011-2016 NBFL MAZDASPEED Miata 1.8 Turbo '05 Filipek
2019 - ? NCFL Club 2.0 Powershift '13 Kolo
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

17 paź 2012, 16:05

Dzięki.
Odpisałem.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 paź 2012, 19:19

dmk pisze:przeszczep ECU będzie prawdziwym rozwiązaniem, a dobrze wiemy, że żadna z firm tuningowych tego nie zrobi

Jak na moje to jest gorsze rozwiązanie niż strojenie na EM lub MS. Każdy silnik jest inny a coś co jest do wszystkiego jest do niczego.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

17 paź 2012, 19:28

majkel pisze:
Dżunior pisze:Swego czasu rozpoznawałem temat i najsensowniejsze wydały mi się rozwiązania oferowane przez Flyin' Miata.

Akurat FM nie oferuje nic takiego, czego nie można u nas wyprodukować na bardzo dobrym poziomie za porównywalną lub mniejszą kasę.

Za mniejszą - nie sądzę (a na pewno nie wspomniane w wątku firmy). Za porównywalną - zapewne tak, tyle że wówczas IMHO lepiej ściągnąć jednak graty od F'M. P&P, sprawdzone, dopracowane (jeśli wierzyć opiniom z sieci).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

17 paź 2012, 21:18

Rozmawiałem dziś - nieco przy okazji, odbierałem drugi pojazd - o swoich zamiarach w serwisie zajmującym się głównie sportowymi samochodami. I dwóch, w mojej opinii bardzo dobrych fachowców, miało rózne zdania - tzn. obaj zgodzili się, że wydech to podstawa (choś mieli nieco inne koncepcje jego zrobienia), natomiast jeden stwierdził, że robienie dolotu jest raczej zbędne (poza jednym elementem, który należałoby zmienić). Kolejne wątpliwości...a jeśli Begi lub FM to ktoś je ściąga czy muszę to robić sam?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

17 paź 2012, 21:25

W ściąganiu z USA nie ma nic trudnego. :wink:
Płatność realizujesz za pomocą usługi PayPal, zwykłej karty kredytowej lub karty wirtualnej (jeśli boisz się płacić kredytową).
Z wysyłką również nie ma większego problemu - polecam [URL=http://www.polameronline.com/]Polamer Mail Order[/URL] - przy większych gratach wychodzi taniej niż w popularnych firmach kurierskich.

Był o tym temat na forum swego czasu - poszukaj.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

17 paź 2012, 21:48

Samego ściągania się nie boję. Nawet pewnie znajomi mogliby kupić rzeczy na miejscu i przesłać do Polski. Problemem jest to, że nie wiem co kupić..po prostu nie znam się na tym. Chciałbym stwierdzenie: kup A a nie B bo...a następnie montaż. Na papierze/monitorze wszyscy są dobrzy/najlepsi - potem rzeczywistość to weryfikuje.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 paź 2012, 22:13

tekkenfan pisze: to jest gorsze rozwiązanie niż strojenie na EM lub MS


Nie do końca zrozumiałeś, albo ja się niejasno wyraziłem. Przeszczep na MSa lub polskiego EMU. Nikt Ci nie będzie chciał ogarną kabelkologii, wystroić wszystkie mapy, dorobić regulator napięcia, sterowanie klimą itd. - jest jedna taka osoba do której można się zgłosić, ale nie pieniędzmi do niej droga :mrgreen:

[ Dodano: 17-10-2012, 23:14 ]
koalos pisze:po prostu nie znam się na tym


I jeśli mam być szczery, to pozostań przy obecnej mocy modyfikując ewentualnie wydech. Do czasu aż się nie poznasz, nie zrobisz tego profesjonalnie w tym kraju, a nawet na tym kontynencie :wink:

Monitor nie monitor, flyin'miata czy begi robią pewnie przynajmniej raz dziennie coś przy speedzie, a w Polsce jeździ ich zaledwie kilka - więc szkoda eksperymentować na żywym organizmie. Gdybyś od zera składał wszystkie klocki (NBfl i plany na kompresor/turbo) to jednak trochę inne podejście by było do problemu.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

17 paź 2012, 22:55

Prawdopodobnie nigdy się nie poznam..
Prawdopodobnie nigdy nie będę miał czasu (ani chęci) aby zdobyć rzetelną wiedzę (stary jestem...)
Czyli wstępne sugestie, co do których wszyscy są zgodni to:
1.(bezwzględnie) wydech
2.(względnie) dolot
Gdzie? SSG, EL-T..ściąganie Begi, FM..?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 paź 2012, 23:32

koalos pisze:2.(względnie) dolot


Raczej nie ruszać. Seryjny dolot w MSie jest dość dobrze policzony, podobnie jak w zwykłej NBfl. "Duktu" do intercoolera i tak nie będziesz zapewne ruszał (a fabryczny IC starcza bez problemu do doładowania, które masz), a część przed turbiną to tak naprawdę pucha z filtrem powietrza i trąbka. Wymiana papierowego filtra powietrza na np. stożek to średni pomysł (jakość filtrowania którą zapewnia filtr papierowy jest warta zachowania go w porównaniu ze stożkiem i niezauważalnym "przyrostom", które idą za takimi modyfikacjami). Ewentualnie chcąc uzyskać gardłowy dźwięk i nie martwiąc się o filtr można pokusić się o projekt kawałka dolotu ze stożkiem, ale to tylko dla poprawy doznań dźwiękowych i lepszego samopoczucia.

PS Jeśli chodzi o wydech popatrz na gotowce, możesz znaleźć różne nagrania i może wpadnie Ci coś w ucho :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
koalos
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: WD

18 paź 2012, 13:40

To jeszcze małe pytanie: czy wymiana wydechu nie będzie w następstwie wymagała jakiś innych zmian? Nie będzie "check engine"ów itp? Czy trzeba będzie coś zmieniać w komputerze, silniku...?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 paź 2012, 14:27

koalos pisze:To jeszcze małe pytanie: czy wymiana wydechu nie będzie w następstwie wymagała jakiś innych zmian? Nie będzie "check engine"ów itp? Czy trzeba będzie coś zmieniać w komputerze, silniku...?


To jest bardzo słuszne pytanie, a szczerze powiedziawszy nie wiem, czy MSM ma dwie sondy jak każda NBfl, czy jednak ze względu na współdzielony blok z NB (BP4W) ma jedną sondę. Jeżeli ma jedną sondę wystarczy ją wrzucić w podobnej odległości co seryjna, jeśli dwie pozostaje temat katalizatora, ale o tym możesz poszukać sobie tutaj :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

19 paź 2012, 6:03

Koledzy dobrze radzą.
Albo w SSG w Łomiankach albo w El-tecu w Piastowie zrób sobie kompletny wydech tj. kolektor 4-2-1, przelotowy metalowy kat, tłumik srodkowy i najważniejszy, bo od niego będzie zależał dźwięk, tłumik końcowy. Powstawiasz tam sobie wszystkie seryjne sondy a jak będziesz chciał to porobisz dziury na więcej. Jesli masz jakies preferencje dźwiękowe to możesz kupić markowy "warczący" wypasiony tłumik końcowy na rynku w USA. Np. ja chciałem aby było bardzo cicho i mam specjalny tłumik końcowy.
Po wymianie wydechu uzyskasz kilka koni więcej. Nie pamietam jak jest z dolotem w MSMie, tu najlepiej skontaktuj się z Kociołem, on miał jakiś markowy wypasiony.

A jak masz za duzo kasy do wydania na dopłatę to proponuję zamiane na moją Mizię, znajdziesz ją w podpisie, dostaniesz ogarnięte auto z kompleksowym tuningiem i 226 konikami pod maską :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 paź 2012, 6:36

pmcomp pisze:kolektor 4-2-1


Chybia Piotrze zapomniałeś, że on ma turbinę - kolektora i downpipe'a nie ruszaj!
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 paź 2012, 8:18

Chyba że "baranek" rownoodleglosciowy ale liczony a nie robiony "na pale"
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2012, 9:26

dmk pisze:nie wiem, czy MSM ma dwie sondy jak każda NBfl, czy jednak ze względu na współdzielony blok z NB (BP4W) ma jedną sondę.

MSM osprzętowo jest NBflem, ma normalne 2 sondy wąskopasmowe.
dmk pisze:(i tu pytanie do majkela - MSMy mają te same wtyczki co NBflki do komputera? badałeś temat?

Ta, MSM jest dość dobrze rozkminiony. Nie jest najłatwiej, ale o tym później jak się czasowo ogarnę nieco :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ