Tanie turbo miata with ebay.com / kompresor

Czyli cenne wskazówki,rady i to co powinienem wiedzieć.

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

18 paź 2007, 13:49

W planach mam robienie turbo na wiosne bo na zime sensu niema.
W planach mam zamówic tobie taki turbo za jakieś moze z 2-3 miesiące najpózniej.
Rozmawialem z firmami oferowali mi montaż tego w okolicach 2-3 tys.
Calość około max-5 tys groszowa sprawa.Ktoś srednio pisal o tym zestawie i mowiliscie o flain miata.Oczywiscie roznica w cenie naprawno nie mała wiec jest to dziwne porównanie.A tak na poważne to myśle naprawde poważnie o tym temacie.

cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MIATA-COMPLETE-TURBO-KIT-1-6-MOTOR-W-FUEL-INJECTO_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ014QQitemZ330176444488QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

Jeśli dobrze licze to cena tego cacka to około 2400-2500zl jest tu napisane complete.

Myślalem o doladowaniu motora 1.6 na 0,3 bara na początek.

Prosił bym o wypowiedzi oparte na prawdzie a nie informacjach wyssanych doslownie z d...y.Wiem że tego niema za bardzo w polsce ale może ktos gdzies daleko ma jakiegoś znajomego lub kogos kto o tym slyszal.Robią tez takie turbo kity chyba do innych autek.Na allegro widzialem do hond sciagniete po 4 tys?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2007, 16:55 przez Ben_sage, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 paź 2007, 14:38

zacznijmy od tego, ze nawet nie ma informacji jaka to turbina

ogladales rzeczy tego ebay`owicza? najdrozsza rzecza jaka sprzedal to byla pilka z autografami za 181 zielonych - nawet bym mu nie zaufal w innym temacie niz rugby :wink:

przegladajac dalej jego aukcje wychodzi, ze moja pierwotna mysl byla sluszna. koles sprzedaje kit, ktory kupil miesiac wczesniej. wiec mozesz miec nadzieje, ze albo rozwalil miate i nie zdazyl tego zamontowac, albo po prostu jest to kompletnym gownem :wink:

a po opinii, ktora mozna zobaczyc w komentarzach pierwotnego sprzedawcy typu
[code:1]parts dont fit. didnt return emails. different things in the pic[/code:1]
wolalbym nie dziadowac.

sprawa jest prosta - gdyby to bylo takie tanie i piekne to montowaliby takie kity seryjnie :wink:

chcesz miec porzadne osiagi - zrob to porzadnie. chcesz miec porzadnie zrobione - kup porzadny sprzet :wink:

wiem, ze mozesz sie obruszyc, ze nie wszystko drogie jest najlepsze, ale komentarze mowia same za siebie - jeden kolo napisal, ze turbina mu padla po miesiacu :shock:

jesli chcesz miec tanio to zrob sobie sam. widzialem, ze ludzie kombinuja z turbinami wyjmowanymi z seryjnych mercow - kupujesz na szrocie o wiele taniej, a reszte rzezbisz - dostaniesz produkt o podobnej lub wyzszej jakosci + satysfakcja i tansze koszty :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 paź 2007, 14:46

Ben_sage, jaka moc twoje auto mialo na hamowni? Jaka masz komprese na poszczegolnych cylindrach? Odpowiesz na ten pytania, to wtedy moge sie rozpisac.
Co do kitu z ebay to jest to slynan chinska turbina, ktorej zimna strona slicznie sie rozkleja, a caly kit nie jest plug and play, raczej plug and rzeźba.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

18 paź 2007, 15:33

Dzięki za szybkie wypowiedzi.

Czy turbina może pajsc przy doladowaniu 0,3-0,4 bara przy odpowiednim traktowaniu jak jest nowa i nie mamy pecha?.Musiało być chyba coś nie tak z nia lub montażem.

Fiveopac nie bardzo mnie interesowało ile ma koni.Podobnie sie zbiera jak inne 1.6 NA.
Szczególowe badania podejme przed ostateczną decyzja.Sami wiecie ze plany są a pózniej sie zmieniaja.A może trafie tanio używany kompresorek.Narazie trudno coś na ten temat mówic.Za 2-3 miesiące wpadnie troszke gotówki,może jakieś promocje bedą albo miata pójdzie na drugi świat przez moją nadpobudliwość....
Kumple by mnie wysmiali jakby dowiedzieli sie ze do wartej 15 tys miaty wsadzilem turbo za 12 tys.Na flain kosztuje 10 + montaż koszty.W tym momencie zadaje sobie pytanie czy naprawde warto pchać sie w koszta.

Sa też inne lub podobne turbo kity u innych ebayowców ten przykladowo jest do 1.8
cgi.ebay.com/ebaymotors/94-97-98-99-03-MAZDA-MIATA-MX-5-1-8L-T25-T28-TURBO-KIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ016QQitemZ260171979537QQrdZ1QQsspagenameZWDVW


Turbina padła mialto może? pech,zle zamontowal,za duzo wymagań miał.Wykladając gotówke ponizej 2,500tys chyba nie bede płakać aż tak bardzo.Może warto zaryzykować?

Nie ogranicze pytań bo mało o turbo tutaj jest nadal na forum.Musi być ktos ten pierwszy ;D
Znam tylko podstawy angielskiego i trudno jest mi czytac z pełnym zrozumieniem o turbo na zagranicznych forach.

Wolałbym kompresor ale nowe to też wydatek koło 10 tys.
Może wiecie czy gdzieś daje rade kupić używany(gdzie sie rozglądać) za pół ceny ?

Jestem niezdecydowany bo z kolei te turbo tanie a nie chce miec pod 1/4 mili a kompresorek w sumie przekracza granice moich wymagań.Interesuje mnie uczciwa moc rzędu 170 koni nie naciaganymi tuningami.

Zaraz po kupnie miaty ten pomysł nie dawal mi spokoju.... :cry:

Nikt też nie powiedzial że bedzie gorzej zamiast lepiej.Mam nową prace w sphinxie ;D juz nie telepizza hahaha.


Nie stawiam nowego postu.Znalazlem coś takiego to około 6 tys.
cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MIATA-MP62-COLDSIDE-SUPERCHARGER-KIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33741QQihZ017QQitemZ270176805235QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 paź 2007, 17:02

Ben_sage pisze:Fiveopac nie bardzo mnie interesowało ile ma koni.Podobnie sie zbiera jak inne 1.6 NA.

Nie tak, probuje przekazac tresc, jakoby turbo moze byc gwozdziem do trumny twojego silnika. Silniki miat trzymaja moc nawet jak sa w stanie agonalnym, moj szanowny kolega tez szedl ze mna leb w leb natomiast dzis jego silnik jest juz na złomie bo byl padaką na dobiciu.
Dopoki nie upewnisz sie, ze masz sprawny silnik w 100% nie porywaj sie na turbo! Inaczej odkladaj 3000 na remont. Poza tym po miesiacu na 1000% bedziesz szukal nowego sprzegla, ale to pewnie wiesz.
W kazdym badz razie zabierasz od strony ogona za uturbianie silnika. Nie wiesz na czym stoisz. Sprawdz stan silnika i podzespolow inaczej czekaja cie lawina napraw

W/w turbiny nie rozpadaja sie, dlatego ze sa zle zalozone, rozpadaja sie dlatego ze sa podróbkami made in china. Tak jak buty na gieldzie, masz adidasy i masz addidasy. Porownanie jakosci obu jest bardzo trafne, taka wlasnie jakosc prezentuje ten kit. Jedyne co ma nadajace sie do uzycia to intercooler i orurowanie. BOV i regulator cisnienia paliwa wg osob ktore to zakladaly to pomyłka.
Pamietaj, ze nowa turbina to wydatek rzedu 800$, chyba to o czyms swiadczy zestawiajac to z cena calego kit'u.

Z drugeij strony, jak chcesz eksperymentowac, to bardzo chetnie pokibicuje i pomoge na tyle ile bede potrafil, natomiast, lepiej zebys dolozyl drugei tyle na bezproblemowy zestaw Greddy @0,3 bar.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

18 paź 2007, 17:27

Widzialem pare zarżniętych silników hond jak sikaly olejem i parą.
Moja mazda tak niema i facet pierwszy mechanik który robił chlodnice zaprzyjazniony mówił że jest w dobrym stanie.Nie pytalem go w jaki sposób do tego podszedł.
Silniki mazdy nie padają chyba z nia na dzień , no chyba że rozrząd poleci.
U mnie przebieg ma 140tys.

Five a co powiesz o kompresorku? Wyżej dalem linka to jest chyba używany kompresor.
Widzialem że wiekszość z nas byla za kompresorem.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 paź 2007, 17:48

Ben_sage pisze:U mnie przebieg ma 140tys.

1. Zasada, nie wierzymy w przebieg
2. Zasada, sprawdzamy silnik na diagnostyce i hamowni! ;) na oko to w szpitalu umarł.

Kompresor z linku jest bardzo zacny, co prawda na wyrost bo Eatony mp62 wstawia sie do aut powyzej 2 litra, do madzi bardziej pasuje mniejszy mp45.
Zaleta tego zestawu, jest to ze jest ulozony po zimnej stronie silnika i zastepuje seryjny kolektor dolotowy efektem czego nie potrzeba intercoolera oraz orurowania. Tylko ta cena...
Plus kompresora jest taki, ze odczucia z jazyd jest taka jakbys pod maska mial wiekszy silnik tj. ładuje rownomiernie od dolnych obrotow w przeciwienstwie do turbo gdzie czuc moment wkrecania sie sprezarki. Co kto lubi.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

18 paź 2007, 19:10

Ładnie mówiąc turbo dziura.W takim razie czekam do wiosny i wtedy oszacuje moj fundusz.Może skusze sie na supercharged jesli bedzie w cenie około 6tys za używke?.


A oto i on prosze? na coś takiego można sie skusić ? Five orientujesz sie ile wezma mi za montaż takiego czegoś?
cgi.ebay.com/ebaymotors/SCION-XB-SUPERCHARGER-MP45-02-up-BRAND-NEW_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33597QQihZ013QQitemZ230159811468QQrdZ1QQsspagenameZWD1V
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

18 paź 2007, 19:35

Hmm, kompressor z ostatniego linka zdecydowanie nie jest kompletny, brakuje chociażby dolotu pomiędzy filtrem a kompressorem.
Musisz liczyć około 9 tyś za osprzęt + około 1,5-2,5 za montaż i strojenie. Dwa lata temu zapłaciliśmy za używany kompressor do NA prawie 10 tyś. zł.(do tej z płomieniami z której jest tu śmiech) Zakładał to mechanik z Warszawy który jest chyba w kontaktach, ale On się już nie dotknie do kompressora w miacie :lol:

Do tego dolicz koszty manipulacyjne, np. drugi sprawny silnik :wink:

To był democar niemieckiej firmy więc taka przeróbka miała sens, ale w Twoim wypadku celowałbym bym w NB 1.9.
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

18 paź 2007, 21:17

Kurna nikt nie chce za 12 tysiecy turbo ani kompresora.
Niema sensu ladować w 12 tys w turbo do NA, to może sens bedzie tanio kupic jakąś lipe made in china.
Ja napewno na to 10-12 tys nie wydam, bo wtedy bardziej by sie oplacalo sprzedać i kupic jakaś fure 4x4 z turbo.

Trzeba kombinować metodami prób i blędów.Tak jak mówie taki zestawik dużo nie kosztuje.Turbine można jakąs wykręcic w polsce jak tamta sie schrzani.

Może do tego czasu padnie jakiś nowy genialny pomysł ze strony forumowicza.
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2007, 23:35

Nie wiem ile w tym prawdy ale powtorze to co slyszalem. Podobno gdzies w Łomiankach zakaldaja niezle turbiny za ok 6 czy 7 tys tak ze 1,6 miala bo ok 190 km. Za ok 13 tys masz turbo i zakuty silnik. W porownaniu do zestawu z flyin maiat to chyba cena jest niska. Na 30 uturbionych samochodow zaden sie nie zrypal - Tak slyszalem, osobiscie sie nie dowiadywalem ale moge sie dopytac znajomego ktory o tym wspominal.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

19 paź 2007, 3:20

Fiveopac pisze:ompresor z linku jest bardzo zacny, co prawda na wyrost bo Eatony mp62 wstawia sie do aut powyzej 2 litra

na flyin miata sa zestawy dokladnie z tym samym kompresorem i w podobnych cenach :wink:
osobiscie chetnie bym wycelowal w sprezarke, ale raczej te kity do 1,8 nie beda kompatybilne z 1,6 :cry:
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

19 paź 2007, 7:35

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MIATA-MP62-COLDSIDE-SUPERCHARGER-KIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33741QQihZ017QQitemZ270176805235QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

This kit makes great power and will take your miata from 110rwhp to at least 190rwhp out of the box. It is for the 01-05 miata but will also work with 99-00

Tutaj facet tak napisal chodzi mu chyba o NB 1.6 ? ja sie pomylilem czy on ?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

19 paź 2007, 13:33

Ben_sage pisze:Tutaj facet tak napisal chodzi mu chyba o NB 1.6 ?

raczej nie bo zamiescil zdjecie 1,9 :roll:
zestaw nie ma intercoolera i kosztuje 2550 - na flyin miata masz za 2800 ze wszystkim. poza tym oni maja rozroznienie na roczniki 99-00/01-05 bo silniki byly inne, wiec kolo raczej nie wie co pisze, co mozna juz osadzic po wzroscie mocy ze 110 koni w silniku 1,9 :lol:

na ebayu jest tak samo duzo mlotkow i naciagaczy jak na allegro tylko sa dwie roznice: na ebayu najwiecej zarabia sie na pakowaniu i wysylce bo niektorzy maja kosmiczne ceny za ta usluge. druga sprawa to komenty - jak ktos ma ponizej 99% to juz nie jest dobrze jesli chcesz miec szybka i bezproblemowa transakcje :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 paź 2007, 18:00

R.E.D. pisze:raczej nie bo zamiescil zdjecie 1,9 :roll:
zestaw nie ma intercoolera i kosztuje 2550 - na flyin miata masz za 2800 ze wszystkim. poza tym oni maja rozroznienie na roczniki 99-00/01-05 bo silniki byly inne, wiec kolo raczej nie wie co pisze, co mozna juz osadzic po wzroscie mocy ze 110 koni w silniku 1,9 :lol:

Przytoczony zestaw nie potrzebuje intercoolera bo:
a) jest kompresorem ;)
b) jest po zimnej stronie silnika

Niemniej jak sie bawic, to w turbine, moment wkrecania sie turbiny jest bezcenny za reszte... mastercard ;)

Co do soft turbo w Wolsce to mozna uderzyc do Grabowski Motorsport radzi sobie z tymi instalacjami. Co prawda robi instalki z epoki kamienia łupanego (np. dodatkowy wtryskiwacz w dolocie) ale o dziwo to dziala i jest calkiem niezawodne.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 paź 2007, 2:41

Fiveopac pisze:a) jest kompresorem ;)

wiekszosc zestawow ma intercoolery, wiec nie wiem w czym jest roznica? z tego, co pamietam im chlodniejsze powietrze tym lepsze spalanie, ale na nie poradziloby siebie z zassaniem powietrza przez intercooler - dlatego nie montuje sie takowych seryjnie w samochodach, ktore nie sa wyposazone w turbo/supercharger :wink:

ciekawi mnie tez dlaczego wiekszosc renomowanych firm daje zestawy ze wskazaniem na montaz nad kolektorem wydechowym :???: chodzi o latwiejszy projekt i doprowadzenie rur do intercoolera? bo w doladowanych silnikach dlugosc ukladu dolotowego chyba juz nie ma znaczenia? :???:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 paź 2007, 0:15

Fiveopac pisze:wiekszosc zestawow ma intercoolery, wiec nie wiem w czym jest roznica? z tego, co pamietam im chlodniejsze powietrze tym lepsze spalanie, ale na nie poradziloby siebie z zassaniem powietrza przez intercooler - dlatego nie montuje sie takowych seryjnie w samochodach, ktore nie sa wyposazone w turbo/supercharger :wink:

ciekawi mnie tez dlaczego wiekszosc renomowanych firm daje zestawy ze wskazaniem na montaz nad kolektorem wydechowym :???: chodzi o latwiejszy projekt i doprowadzenie rur do intercoolera? bo w doladowanych silnikach dlugosc ukladu dolotowego chyba juz nie ma znaczenia? :???:


Punkty a i b musisz czytac razem :)
Turbina z racji konstrukcji (napedzany jest spalinami) sama z siebei nagrzewa zassysane powietrze dlatego aby je schlodzic stosuje sie intercooler.
Kompressor napedzany jest paskiem i dlatego nie nagrzewa sie jak turbo czyli takze nie podgrzewa powietrza. Jesli jest zalozony nad kolektorem wydechowym to dostaje od niego temperatury wiec trzeba je czyms schlodzic ale i tak nie w takim stopniu jak w przypadku turbo.
Jesli zalozymy kompresor po drugiej stronie silnika czyli zamiast kolektora dolotowego jedyne cieplo jakiego dozna to to od glowicy silnika :)

Przy pomocy intercoolera upychamy wieksza ilosc powietrza w jednostce objetosci oraz oddalamy wizję spalania stukowego.

Dlugosc ukl.dol. ma znaczenie, wplywa na tzw. lag czyli opoznienie w doladowaniu, im wiecej powietrza jest w rurach, tym wiekszego cisnienia potrzeba by je "przepchac". Im dluzsze rury tym wieksza tzw. turbo dziura.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

24 paź 2007, 11:56

Im dluzsze rury tym wieksza tzw. turbo dziura.

czyli przy komprsorku nie warto sie bawic w intercooler, zamontowac go przy kolektorze dolotowym i miec jak najkrotsze rury? :???:
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

25 paź 2007, 4:35

Fiveopac, jakie oceny miales z fizyki w szkole? Bo jak bylo o teori gazow to musiales chyba spac.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 paź 2007, 10:09

Kubski pisze:Fiveopac, jakie oceny miales z fizyki w szkole? Bo jak bylo o teori gazow to musiales chyba spac.

Nie mialem fizyki, w przedszkolu jej nei bylo a do podstawowki sie juz nie dostalem- za niska ocena z leżakowania.

Moze napiszesz cos Profesorze Zwyczajny fizyki konkretnie a nie czynisz jakies glupie uwagi w moja strone :roll:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

25 paź 2007, 13:39

Wplyw temperatury obudowy czy otoczenia w jakim znajduje sie turbo/supercharger jest pomijalnie maly (moze miec wplyw na temperature powietrza zasysanego, ale tutaj tak konstrulujemy dolot, zeby zasysal zimne powietrze).

Na temperature powietrza skompresowanego najwiekszy wplyw maja dwa czynniki:
- cisnienie doladowania, im bardziej skompresujemy powietrze, tym bardziej wzrasta jego temperature (odwrotnie jest przy dekompresji), jezeli ktos kiedys pompowal opony w rowerze reczna pompka, to wie ze robi sie ona ciepla w czasie pompowania.
- sprawnosc mechaniczna kompresora turbo/superchargera, mowi nam to ile energi mechanicznej dostarzonej do kompresora idzie na sprezanie powietrza, a ile idzie na jego podgrzewanie; dla wiekszosci kompresorow turbo sprawnosc miesci sie pomiedzy 70-80%, natomiast dla superchargerow jest to pomiedzy 50-80% w zaleznosci od jego budowy. Dlatego turbo w wiekszosci przypadkow da nam wieksza moc przy tym samym cisnieniu doladowania.

Wiekszosc gotowych zestawow z superchargerem pracuje na malych cisnieniach doladowania (powietrze jest niewiele podgrzewne) i nie potrzebuje intercoolera. Sa jednak oferowane upgrady podnoszace doladowanie (mniejsze kolko napedzajace na superchargerze) i wtedy wiekszosc ludzi zaklada intercoolery.
Tutaj wychodzi wlasnie wada superchargere, ktory jest montowany bezposrednio na kolektorze dolotowym, bo wprawdzie ma duzo mniejszy lag, ale nie mozna zainstalowac IC i w latwy sposob podniesc moc.

Nie wszystkie zestawy turbo wymagaja intercoolera (rowniesz ze wzgledu na male cisnienie doladowania, tak zwane soft-turbo). Przykladowo orginalny zestaw Greddy nie ma intercoolera. Jednak przy jego modyfikacji i podniesieniu cisnienia doladowania juz trzeba zalozyc intercooler.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 paź 2007, 15:29

ok skoro mamy juz troche teorii to moze napiszesz jak to wyglada w praktyce. czy oplaca sie montowac superchargera po stronie wylotu i dodawac intercooler?

z ta temperatura to chyba nie doknca jest tak pieknie bo pamietam ze na kolektory wydechowe zaklada sie jakies tasmy odporne na wysokie temperatury zeby obnizyc temperatury turbiny. moze nie wplywa to znaczaco na temperature powietrza w dolocie, ale ponoc na zywotnosc turbiny bardziej :???:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

25 paź 2007, 15:39

W nawiązaniu do fizycznych opowieści, proponuję zacząć od [URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnanie_Clapeyrona_%28stan_gazu_idealnego%29]równania Clapeyrona[/URL], a potem przejść do [URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Przemiana_adiabatyczna]przemiany adiabatycznej[/URL] bo taka (w przybliżeniu) zachodzi zarówno w turbo jak i kompresorze.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

26 paź 2007, 2:17

R.E.D. pisze:z ta temperatura to chyba nie doknca jest tak pieknie bo pamietam ze na kolektory wydechowe zaklada sie jakies tasmy odporne na wysokie temperatury zeby obnizyc temperatury turbiny. moze nie wplywa to znaczaco na temperature powietrza w dolocie, ale ponoc na zywotnosc turbiny bardziej :???:

Kolektor wydechowy owija sie tasma nie po to zeby obnizyc temperature spalin idaca do turbo, ale zeby ja podniesc. Im wieksza temperatura spalin, tym wieksza energia, turbo wkreca sie wczesniej na obroty i jest tez lepsza reakcja na gaz. Im wyzsza temperatura po stronie goracej, tym lepiej dla turbo.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 paź 2007, 2:30

Faktycznie, pominalem to mojej wypowiedzi, ciesze sie, ze kol. Kubski wykazal sie czujnascia i w pore mnie wypunktował.

Omawiany link ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MIATA-MP62-COLDSIDE-SUPERCHARGER-KIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33741QQihZ017QQitemZ270176805235QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting ) rzekomo daje przyrost mocy rzędu 70% bez koniecznosci schladzania powietrza (poza odparowaniem paliwa ktore jest wtryskiwane w spreżone powietrze - wg producenta). Mozliwosci sa dwie - albo schladzanie przez parowanie niewilkiej ilosc paliwa jest rownie skuteczne co intercooler albo temperatura sprężanego powietrza przez kompresor (ok 0,6 bara) jest na tyle niska iz nie wymaga efektywnego schladzania. No chyba,ze efekt przeniesienia kompresora ze strony ciepłej na zimna nie jest jednak tak pomijalnie mały...
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

26 paź 2007, 3:50

Jezeli ktos mysli o turbo/superchargerze to powinien zapoznac sie z tym tematem
http://miataturbo.net/showthread.php?t=4288
Moze to wam zaoszczedzic duzo pieniedzy.
Warto takze przeczytac jedna z tych ksiazek:
http://www.amazon.com/Maximum-Boost-Turbocharger-Engineering-Performance/dp/0837601606/ref=pd_bbs_sr_1/104-2478912-1079913?ie=UTF8&s=books&qid=1193364556&sr=8-1
http://www.amazon.com/Street-TurbochargingHP1488-Installation-High-Performance-Turbocharger/dp/1557884889/ref=pd_bbs_sr_2/104-2478912-1079913?ie=UTF8&s=books&qid=1193364556&sr=8-2
ODPOWIEDZ