ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

20 maja 2012, 10:41

Planuje zakup tego urządzenia pod koniec czerwca. Na razie bd testował na Hondzie taty, a jak kupię Miate to chciałbym ją troszkę podstroić :) Stąd też moje pytanie:
Ktoś się tym bawił i może wypowiedzieć się na ten temat? Jak ma się stosunek możliwości det3 do ceny? Z góry dzięki za pomoc.

Link:
http://www.ecumaster.com/produkty_det3.html

PS. Jeśli był już taki temat to przepraszam, bo jestem nowy :mrgreen:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 maja 2012, 10:50

strzele że z dobre 10 aut jeździ na forum, wystarczy poszukać, dyskusji jeszcze więcej. Osobiście uważam że cena/jakość bardzo dobrze wypada, raczej ciężko o coś tańszego i sprawie radzącego sobie z projektami soft doładowanie pozwalającego stabilnie wystroić. O możliwościach N/A ciężko mi się wypowiedzieć, za ten $$ ciężko oczekiwać lepszej np. rozdzielczości czy większego osprzętu, ale maruderzy znajdą się wszędzie i na wszystko;)

Jednak nie oczekiwałbym cudów z strojenia seryjnej miaty na decie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

20 maja 2012, 12:37

Dzięki za info. Co do strojenia seryjnej miaty wiem, że szału nie będzie ale zawsze coś :) Ostatnio jak widziałem się ze znajomym po "strojeniu" to jeszcze bardziej mnie natchnęło na DET3 :lol: Co do modów jakie planuję na początek to dolot, kolektory, "cichy" przelot itd. I po głupim dolocie będzie trzeba już mieszankę inaczej stroić. A z każdym modem jeździć do strojenia jak dla mnei jest bez sensu :)

Ogólnie w malcu mam gaźnik bez elektroniki więc mogę się mylić. Z tematyką gaźników temat ogarniam(polerka, dysze, regulacja itd.), a we wtryskach bez kompa nie zdiałam raczej nic. A chciałbym zacząć już zabawę z tym w Hondzie taty, żeby ogarniać już coś jak kupię Miatkę :)
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

20 maja 2012, 15:48

jak chcesz zamontować i co stroić ECUmajstrem ??

ma być w formie świniaka czy FI ??
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

20 maja 2012, 19:30

Tak jak pisałem chce sobie potestować to w Hodzie taty (zobaczyć co potrafi itd), a potem bawić się przy miacie. Jak chodziło Ci o coś innego to sorka, ale tak jak pisałem na razie niezbyt dużo ogarniam :???:
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2012, 19:43

Ale ty chcesz to sam robić? Nie mając nawet wiedzy by odpowiedzieć na pytanie czy ma to robić jako świnia czy fuel implant?

Bez przesady, nie musisz zakładać świni żeby robić dolot i przelot. Chociaż efekt pewnie będzie lepszy, natomiast nie sądzę żebyś samym DETem ugrał cokolwiek, fabryczny komputer Ci to uniemożliwi. Do strojenia będziesz jeszcze potrzebował sondy afr, czyli kolejne 8 stówek.
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

20 maja 2012, 19:55

Stąd właśnie moje pytanie co tym dam radę zdziałać bez dokupowania innych rzeczy jak właśnie sonda afr ;)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2012, 20:07

Nic :wink: jakieś dane do wystrojenia musisz mieć, z kosmosu ich nie odczytasz. No i po pierwsze - musisz mieć wiedzę żeby te dane jakoś interpretować, wiedzieć co oznaczają. Ja bym się dwa razy zastanowił i najpierw przeczytał dokładnie do czego taki DET służy i jak to wszystko działa, co to są mapy, co te śmieszne liczby oznaczają itp itd :wink: bo możesz sobie z deczka popsuć. Z resztą niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni, ja w życiu ecumastera w łapie nie miałem :mrgreen: natomiast nie zabierałbym się za to bez doświadczenia, to nie jest hop-siup
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2012, 20:17

grzes pisze:ednak nie oczekiwałbym cudów z strojenia seryjnej miaty na decie.

Ja bym nawet nie oczekiwał kompletnie nic. A na pewno nic takiego, co uzasadniałoby wydanie więcej niż 100 PLN. DET to nie magiczne pudełko z dodatkowymi koniami, to sprzęt pozwalający zmodyfikować czas otwarcia wtryskiwacza. Bez modyfikacji osprzętu przy których taka zmiana jest potrzebna jego zastosowanie (i zastosowanie jakiejkolwiek świni dowolnego producenta) jest bezcelowe.
Wojtek JDM pisze:już zabawę z tym w Hondzie taty

Chcesz DETem poprawiać seryjne ECU Hondy ? Gratuluje pomysłu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

20 maja 2012, 20:24

ECU master i sterownik silnika to delikatne urządzenia i jeśli :noob: do końca nie wie co robić to lepiej oddać auto w ręce jakiegoś fachowca bo może się to skończyć sporymi wydatkami :/

z podpięciem ecu mastera pod mazdowski przepływomierz są pewne problemy, z racji tego że ECU master ma inną rezystancje wewnętrzną niż seryjny sterownik wartość napięcia przez niego odczytywana jest wyższa i jeśli się tego odpowiednio nie zmodyfikuje to auto będzie zalewane :P

podobnie jest z hallotronowym czujnikiem położenia wału, z racji tego że triger jest na 4 zębach zapłon można jedynie opóźniać
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 maja 2012, 20:38

snafu pisze:z podpięciem ecu mastera pod mazdowski przepływomierz są pewne problemy, z racji tego że ECU master ma inną rezystancje wewnętrzną niż seryjny sterownik wartość napięcia przez niego odczytywana jest wyższa i jeśli się tego odpowiednio nie zmodyfikuje to auto będzie zalewane

podobnie jest z hallotronowym czujnikiem położenia wału, z racji tego że triger jest na 4 zębach zapłon można jedynie opóźniać


no to tam już pół biedy, z samym map-em można już pojeździć i dobre wyniki osiągać, same cofanie kąta to też pół biedy, szkoda tylko że zakres cofnięcia kończy się na 5 stopniach od bazowego? tak czy inaczej, środek jest dobry moim zdaniem, tylko przypadek nie ten.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2012, 20:54

Wojtek JDM pisze:a jak kupię Miate to chciałbym ją troszkę podstroić

Jeśli dobrze rozumiem intencje autora wątku, to ten pomysł jest kompletnie bez sensu. Modyfikacja sterowania w seryjnej miacie bez żadnych innych modyfikacji miałaby jakikolwiek sens jedynie w dwu przypadkach:
- przejście na zmienny kat wyprzedzenia zapłonu w przypadku NA. Tyle że akurat do tego SA jest potrzebne.
- w przypadku NB widzę jedynie jakąś próbę zrobienia sobie bardziej dopasowanej konfiguracji (ekonomiczna i mocowa) korzystając z korekty sondą szerokopasmową. Pomysł nie ukrywam naciągany mocno, bo naprawdę trudno mi znaleźć jakikolwiek powód w NB do robienia takiego moda.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

20 maja 2012, 20:57

dzieki Panowie o takie odpowiedzi mi chodzilo. Co do mojej wiedzy to wystroje wiekszosc gaznikow itd ale jak juz chodzi wlasnie o takie cuda to jestem ciemny. Z ecu hondy slyszalem wlasnie co jest. Jednym slowem gdy cos sie pomodzi najlepiej jest jechac do PROMOTORA i tyle :D jeszcze raz dzieki
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2012, 21:15

Wojtek JDM pisze:Jednym slowem gdy cos sie pomodzi najlepiej jest jechac

Jednym słowem jeśli się nie jest pewnym, że się ogarnia to co się chce wykonać należy sobie grzebanie odpuścić a nie jeździć gdziekolwiek. Ewentualnie pojechać na basen/piwo/spacer, co kto tam lubi :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 maja 2012, 21:15

Jednym slowem gdy cos sie pomodzi najlepiej jest jechac do PROMOTORA i tyle jeszcze raz dzieki


też nie. ;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

21 maja 2012, 14:14

Ciekawią mnie jeszcze oferty na allegro podnoszenia mocy. Teraz na szybko nic nie znalazłem, ale kiedyś widziałem takich sporo. Reklamowału firmy, które np. w toyocie aygo zwiększają moc o 20-30% w cenie jakoś 700zł za usługę to było. Twierdzili oni, że producent zostawia jeszcze duży zapas mocy, który blokuje komp. Rozumiem, że pic?

Co do strojenia musze trochę poczytać na ten temat żeby nie być aż tak zielonym :bang: i wtedy zobaczę :)

Co do modów to chodzi mi o zwiększenie mocy o 10-20km bez jakiegoś szału ;)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2012, 14:33

Wojtek JDM pisze:Twierdzili oni, że producent zostawia jeszcze duży zapas mocy, który blokuje komp. Rozumiem, że pic?

W turbodizlu jak najbardziej.

Coś z tym wątkiem zrobię, może go z czymś połączę...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

21 maja 2012, 14:46

To akurat dotyczyło toyoty aygo 1.0 wolnossące 68km seria bodajże.
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2012, 14:50

Wojtek JDM pisze:To akurat dotyczyło toyoty aygo 1.0 wolnossące 68km seria bodajże.

To szczerze wątpię w taki przyrost, zazwyczaj nie ma takich zapasów "znikąd" na benzynowych wolnossakach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

21 maja 2012, 16:09

trochę poczytałem w necie i moja wiedza staje się coraz większa :D Zależy mi głównie na sterowaniu dawką paliwa, więc lepsze byłaby technologia fual implant bo steruje wtryskami bezpośrednio, a nie przez seryjne ECU. Jednak chciałbym też w dalszej przyszłości pobawić się z wałkami i zapłonem i tu znów przydałby się fuel implant. W takim razie jakie jeszcze lepsze możliwości ma świniak? Zmienianie kąta zapłonu i mieszanki nie tykając się seryjnego ECU(jak to robi świniak) jest lepsze. Nie wiem jeszcze tylko jak to jest z moimi ustawieniami. Czy urządzenie musi być non stop podpięte czy wystarczy, że zapiszę moje ustawienia? Sorka, że tak truję o tym, ale bardzo ciekawi mnie ten temat i chciałbym liznąć tych podstaw chociaż. :roll: Dlaczego tak się uparłem na to? Chciałbym mieć w aucie mieszankę oraz zapłon pod moją kontrolą tak jak mam w malcu(tyle że w malcu jest gaźnik, a zapłon wyprzedzam przesuwając czujnik) i daltego tak mi na tym zależy. Tak już mam, że muszę wiedzieć co i jak mam ustawione ;) Temat myślę przyda się też dla innych osób stawiających pierwsze kroki :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 maja 2012, 18:05

Ja z takich tematów jestem zielony, ale gaźnik, a sterowanie Ecu Masterem to chyba 2 różne światy i nie ma tego co porównywać. I radzę uważać i nie brać się za to bez sensownej wiedzy, bo tata może być niezadowolony jak będzie musiał kupić nowy silnik do swojej hondy ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2012, 18:30

Wojtek JDM pisze:Czy urządzenie musi być non stop podpięte czy wystarczy, że zapiszę moje ustawienia?


Świniak działa poprzez modyfikowanie sygnałów kompa. Nie zapisuje nic na nim, nic z nim nie zmienia. W kompie mazdy przed NC nie da się nic zmienić, nie da się flashować i robić innych tego typu sztuczek. Jest również przez tego kompa ograniczony.

Robienie mapy zapłonu a ustawianie gaźnika w maluchu to nie jest to samo :facepalm: Założenie ecumastera bez żadnych innych, poważnych modyfikacji absolutnie nic Ci nie da.
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

21 maja 2012, 19:59

swimmer pisze:
Wojtek JDM pisze:Czy urządzenie musi być non stop podpięte czy wystarczy, że zapiszę moje ustawienia?


Świniak działa poprzez modyfikowanie sygnałów kompa. Nie zapisuje nic na nim, nic z nim nie zmienia. W kompie mazdy przed NC nie da się nic zmienić, nie da się flashować i robić innych tego typu sztuczek. Jest również przez tego kompa ograniczony.

Robienie mapy zapłonu a ustawianie gaźnika w maluchu to nie jest to samo :facepalm: Założenie ecumastera bez żadnych innych, poważnych modyfikacji absolutnie nic Ci nie da.


Czyli pozostaje mi tylko fuel implant mam rozumieć? :)
Wiem przecież, że to dwa różne światy bo w malcu nie mam elektroniki wcale. Nie miałem na myśli, że to to samo nawet wrecz przeciwnie. Dzięki za wyjaśnienie co do świniaka. A jeżeli DET działa jako fuel implant to rozumiem musi być podpięty non stop pod kompa?
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2012, 20:27

On zawsze musi być podpiety do kompa, zawsze musi modyfikować sygnały które do kompa trafiają jeżeli ma być coś zmienione, na tym polega jego istota, jeżeli zadajesz takie pytanie to nadal nie rozumiesz jak to działa - na chłopski rozum - sygnały z czujników idą do świniaka, świniak interpretuje je według narzuconych wcześniej parametrów, wysyła zmienione sygnały do kompa, zmieniając je tak żeby uzyskać jakiśtam pożądany efekt(poprawiajcie jeśli się mylę). Tryb fuel impant jest, wydaje mi się, równie nie zasadny co tryb zwykłego swiniaka u Ciebie.

Jeżeli naprawdę chcesz się bawić w takie rzeczy na poważnie, idź trochę poważniejszą drogą. Kup jakiegoś standalone, zakręć się w jakimś miejscu gdzie będziesz mógł się nauczyć podstaw strojenia, sam tego nie ogarniesz, niech ktoś Ci pomoże. Jeżeli już chcesz wszystko kontrolować to kup SA - Megasquirta albo cokolwiek innego i ucz się na tym - nadal możesz poważnie uszkodzić silnik jeżeli coś zrobisz źle samemu(zacznijmy od tego że w ogóle nie odpalisz) ale ma to jakikolwiek sens przy braku poważniejszych modów.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2012, 22:57

Po pierwsze tak bardzo ogólnie. Dobra rada na początek. Spróbuj zmienić ciut optykę. Nie wychodź od narzędzia zastanawiając się potem co z nim zrobić, tylko zrób sobie cel a potem do niego dopiero dobieraj narzędzia.
Tak bardzo w skrócie.
Wojtek JDM pisze:Nie wiem jeszcze tylko jak to jest z moimi ustawieniami. Czy urządzenie musi być non stop podpięte czy wystarczy, że zapiszę moje ustawienia?

Potrzebujesz stanowczo jakiejś literatury. Czegoś z zakresu "sterowanie silnikami spalinowymi" albo jakoś tak. Niestety nie znam za bardzo pozycji polskojęzycznych ale podejrzewam że w katalogu WNT albo WKiŁ coś ciekawego się znajdzie.
Jeśli mówimy o zasadzie działania piggyback czyli świni w zakresie sterowania paliwem, to wyobraź sobie (albo poczytaj jakiś manuskrypt) analogię do komputera wtrysku LPG. To działa dokładnie na takiej samej zasadzie. Twój sterownik na wejściu ma podłączone sygnały wtryskiwaczy z seryjnego komputera, na wyjściu zaś podłączone wtryskiwacze. W zależności od konfiguracji może na wyjściu zwiększyć czas otwarcia wtryskiwaczy, zmniejszyć go lub pozostawić bez zmian czas otwarcia otrzymany z seryjnego ECU. Specyficzna funkcjonalność FI w DET3 polega jedynie na tym, że możesz ustawić czas otwarcia z wewnętrznej tablicy, kompletnie bez podłączonych sygnałów wtryskiwaczy z seryjnego ECU.
Wojtek JDM pisze:bo w malcu nie mam elektroniki wcale

No jak to :mrgreen: Przecież masz tam elektroniczny zapłon z czujnikiem :mrgreen: Załóż sobie mechaniczny aparat z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu, to dopiero wtedy będziesz mechaniczny :mrgreen:

Skrobnę trochę wiecej komentarzy zapewne wkrótce :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

22 maja 2012, 15:24

dzieki za porzadne wyjasnienie :) na razie nie mam miaty a co dopiero myslec o turbo :D dopoki nie zawita turbo nie bedzie DETa ale doszkalac sie juz mozna. :D
Co do malca faktycznie w el byly juz nanoplexy, jednak zaplon da sie przyspieszyc przesuwajac czujnik
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 maja 2012, 19:57

http://ecumaster.com/download/DET3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20FIT%20Manual.pdf
http://ecumaster.com/download/DET3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20Manual.pdf
http://forum.japanese-fanatics.com/viewtopic.php?f=26&t=232
http://forum.japanese-fanatics.com/viewtopic.php?f=26&t=186

jako ze kazdy lubi cos sobie czasem napisac to ja mzoe tez a co. :)
silnik bierze sobie sygnaly z czujnikow takich jak czujnik polozenia walu (zeby wiedziec keidy wtryskwiac paliwo i keidy ma nastapic zaplon; ze ma to robic raz na 4 takty na danym cylindrze i w gornym polozeniu tloka) oraz wielu innych czujniko,np czuj. temp wody, czuj. temp powietrza (zimneijsze jest gestrze;wg wzoru zmien o= (t1+273)/(t2+273) wiec trza go dolac wiecej do paliwa zeby stosunekl poweitrza do palwia air fuel ratio afr byl ten sam kolo 13 zalozmy); sond lambda by silnik pracowal w sprzezoniu zwrotnym na poziomie afr 14,7)

najwazniejsze co potrzebujesz z det3:
-wziasc sygnal z polozenia walu ( czujnika hala) i podpiac go odpowiednio pod det3 wg schematu
- wziasc sygnal z czujnika temperatury zasysanego pwoeitrza
-wziasc podlaczyc innoveta lc1 z sonda szerokopasmowa (ta umiescic w kolektroze); z tego bedziesz mial sygnal napeiciowy linioowy 0-5v okreslajacy twoj poziom afr; wg neigo bedzie stroil zmienial mape paliwa
-podpiac aparat zaplonowy wg schematow odpowiednich ; sygnal ten ebdzie rpzechodzil przez det3 i wychodzil z niego. wchodzacy sygnal bedzie mozna modyfikowac i opozniony znow wysalac do ecu mazdy
- odciac kable idace na wtryskiwacze przy ecu mazdy i podpiac je pod det3.

mapy zaplonu i paliwa wygladaja mniej wiecej tak:

jedno wyjscie pwm wykorzystane na wtryski, drugie pwm do sterowania cisnienia doladowania (zeby roslo wraz z obrotami); poza tym wejscie i wyjscie analogowe do oszukiwania przeplywki wykorzystuje oraz mape zaplonu do opozniania go wraz z zwieksajcym sie boostem.poza tym det3 ma jeszcze wyjscie parametryczne ddzieki ktoremu mozemy np ustawic zalaczenie nosa w zaleznosci od jakichs czynnikow wejsciowych.
U mnie wyglada to tak (wersja 1,8bp z turbo):
[url=http://img219.imageshack.us/i/log640x480.gif/]Obrazek[/url]
legenda:
kolor neibieski-obroty silnika z czujnika polozenia walu znajdujacym sie w aparacie zaplonowym
kolor jasno zielony-odczyta afr z lc1
kolor różowy- doladowanie z map sensora 1V odpowiada okolo 0 bara a 1,6V okolo 0,6 bara
kolor ciemno zielony- opoznienie zaplonu
[url=http://img199.imageshack.us/i/wykres640x480.gif/]Obrazek[/url]


zaplon:
[url=http://img193.imageshack.us/i/zaplon640x480.gif/]Obrazek[/url]
wtryski:
[url=http://img405.imageshack.us/i/wtryski640x480.gif/]Obrazek[/url]
ebc:
[url=http://img406.imageshack.us/i/ebc640x480.gif/]Obrazek[/url]

schemat podlaczenia:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/718/schematpiwo.png/]Obrazek[/URL]
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

22 maja 2012, 20:07

No Panowie nawet nie wiem jak wam dziękować :roll: Myślę, że nie tylko mi się to przydało. :) DET3 kupię jak zachce mi się uturbić Miatkę, a na razie odpuszczę. Naprawdę jeszcze raz wielkie dzięki :!:
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 maja 2012, 22:01

Ja bym ten temat przypiął do FAQ szukania mocy. Na bank jeszcze nie jeden user będzie pytał o strojenie N/A czy istotę EMa.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

30 paź 2012, 20:45

Może nie udało mi się za dobrze wczytać, ale jeszcze takie pytanko, jakie są max możliwości det3? Jakie są granice modyfikacji tego komputera z map sensorem 4bary? Takim jak ten z tej aukcji
[URL=http://moto.allegro.pl/ecumaster-det-3-ecu-master-map-sensor-4b-i2735718247.html]allegro[/URL]
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
ODPOWIEDZ