ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

01 gru 2013, 17:05

To może ja od siebie, w ramach eksperymentu zasadziłem EMU w moim mx. MS w wersi II był wcześniej. To co podoba mi się w EMU to nieco większa rozdzielczość map, szczególnie zapłonu. No i kontroler wideband na pokładzie działający znacznie lepiej niż LC-1 które miałem nieszczęście używać wcześniej. No i konstrukcja PCB Emu vs MS jest przepaścią. W EMU jest to po prostu poskładane profesjonalnie. Jak Jadzwin wprowadzi jeszcze opcję podobną do VEAnalyze będzie naprawdę fajnie. Projekt EMU jest naprawdę rozwojowy i myśle że z czasem przy współudziale użytkowników będzie to naprawdę świetny SA. Już umożliwia podłączanie np.tabletu przez bluetooth i dzięki protokołowi AIM można zrezygnować z kilku kosztownych wskaźników (boost, AFR itp.), w opracowaniu jest moduł dzięki któremu EMU ma gadać po CAN.
Mam nadzieje że nie wsadzam kija w mrowisko... :)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 gru 2013, 17:28

Skoro już tak bardzo offtopujemy to i ja dorzucę swoje 2 grosze.
Dzisiaj miałem okazję pobawić się EMU z silnikiem CBR 600 z kompresorem M45.

skyactivwalker pisze:To co podoba mi się w EMU to nieco większa rozdzielczość map, szczególnie zapłonu


W sofcie MSextra mapy też są 16x16, jeżeli korzystałeś z któregoś z archaicznych FW w MSII to nie dziwię się, że odczułeś dużą różnicę po przesiadce na EMU.

skyactivwalker pisze:No i kontroler wideband na pokładzie działający znacznie lepiej niż LC-1 które miałem nieszczęście używać wcześniej.


Jakoś nie przypadł mi do gustu w porównaniu do mojego PLX, dynamika była zauważalnie gorsza, ale to może wina sondy, która mogła byc kiedyś przyjarna konkretnym EGT, tak samo jak termopary.

skyactivwalker pisze: Jak Jadzwin wprowadzi jeszcze opcję podobną do VEAnalyze będzie naprawdę fajnie.

+1, a na pewno nie zaszkodzi.

skyactivwalker pisze:No i konstrukcja PCB Emu vs MS jest przepaścią. W EMU jest to po prostu poskładane profesjonalnie.

MS jest dużo bardziej otwartą platformą. Wykonanie PCB stoi na wysokim poziomie. Jedynie DB37 jakoś do mnie nie przemawia, ale przynajmniej jest tanie.


skyactivwalker pisze: Projekt EMU jest naprawdę rozwojowy i myśle że z czasem przy współudziale użytkowników będzie to naprawdę świetny SA.


Też mam taką nadzieję.

Generalnie sensu w migracji MS2>EMU nie widzę, ale jeżeli ktoś składa coś od zera i ma trochę pojęcia, to można zaryzykować (Zależy też oczywiście co i za ile się kupi).

skyactivwalker pisze:Już umożliwia podłączanie np.tabletu przez bluetooth i dzięki protokołowi AIM można zrezygnować z kilku kosztownych wskaźników (boost, AFR itp.), w opracowaniu jest moduł dzięki któremu EMU ma gadać po CAN.

CANbus i możliwość współpracy z androidem po BT są w MSie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 gru 2013, 17:44

skyactivwalker pisze:No i kontroler wideband na pokładzie działający znacznie lepiej niż LC-1 które miałem nieszczęście używać wcześniej.

Heh, chyba ciężko jest znaleźć kontroler WB działający gorzej niż LC-1. Przynajmniej w moim prywatnym rankingu LC-1 zajmuje wysokie miejsce na podium w tej kategorii. O przepraszam, jest coś gorszego. Autometer, to jest po prostu katastrofa :mrgreen:
skyactivwalker pisze:to nieco większa rozdzielczość map, szczególnie zapłonu.

Rozwiniesz temat ? To interesujący kawałek, w jakich sytuacjach brakowało rozdzielczości ?
skyactivwalker pisze:Mam nadzieje że nie wsadzam kija w mrowisko...

Pewnie nie :mrgreen: Zresztą na naszym forum niewielu jest użytkowników, którzy chociaż widzieli na oczy więcej niż jedno ECU, każdy z którym można pogadać na merytoryczne argumenty jest na wagę złota :mrgreen:
skyactivwalker pisze:No i konstrukcja PCB Emu vs MS jest przepaścią.

Tu się nie zgodzę do końca. Oczywiście jeśli mowa o nazwijmy to oryginalnym PCB B&G v3.0. Ta płyta jest fatalna jeśli chodzi o rozmieszczenie wyjść/wejść poszczególnych modułów. Nie wiem co autor miał na myśli tak to projektując. Natomiast od strony konstrukcji elektrycznej/emisyjnej etc jest bardzo poprawnie zaprojektowana. Notabene patrząc tak mniej więcej od roku coraz więcej projektów porzuca oryginalne PCB, bo w miarę rozbudowy funkcji dodatkowych z oryginalnego PCB zostaje jedynie procesor i zasilanie :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

01 gru 2013, 18:57

majkel pisze:skyactivwalker napisał/a: to nieco większa rozdzielczość map, szczególnie zapłonu.

Rozwiniesz temat ? To interesujący kawałek, w jakich sytuacjach brakowało rozdzielczości ?

jakby nie patrzeć przewaga mapy 16x16 w stosunku do 12x12 a taką miałem w MS jest, nie jest to oczywiście parametr decydujący o zmianie ECU ale jeden z wielu, najważniejszym czynnikiem była moja ciekawość związana z EMU, jak na razie nie rozczarowuje mnie ten sterownik
majkel pisze:skyactivwalker napisał/a: Mam nadzieje że nie wsadzam kija w mrowisko...

Pewnie nie Zresztą na naszym forum niewielu jest użytkowników, którzy chociaż widzieli na oczy więcej niż jedno ECU, każdy z którym można pogadać na merytoryczne argumenty jest na wagę złota


w zasadzie dyskusja jest o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy. Każdy sterownik ma swoje wady i zalety. Dobrze że nie zostałem wyklęty w pierwszych dniach mojej obecności na tym forum :)
majkel pisze:Notabene patrząc tak mniej więcej od roku coraz więcej projektów porzuca oryginalne PCB, bo w miarę rozbudowy funkcji dodatkowych z oryginalnego PCB zostaje jedynie procesor i zasilanie


To skutecznie właśnie odrzuca wiele osób w w pierwszym kontakcie z MS, rozbudowa urządzenia, dodatkowe płytki, jumpery itd. i tu np. w EMU Jadźwin zadbał o odpowiednią ilość wejść i wyjść dowolnie konfigurowanych programowo i to jest niezaprzeczalna zaleta tego ustrojstwa.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2013, 9:38

skyactivwalker pisze:jakby nie patrzeć przewaga mapy 16x16 w stosunku do 12x12 a taką miałem w MS jest,

ok, wiem już o co biega. rozpiszę się Wam więcej trochę później, fajnie się wątek rozwija :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2013, 12:28

majkel pisze:
skyactivwalker pisze:jakby nie patrzeć przewaga mapy 16x16 w stosunku do 12x12 a taką miałem w MS jest,

ok, wiem już o co biega. rozpiszę się Wam więcej trochę później, fajnie się wątek rozwija :mrgreen:

Po
eM


:kciuk: :kciuk: :kciuk:
Rules are made to be broken
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

28 gru 2013, 23:08

Jakie są w praktyce możliwości sterowania alternatorem przy przejściu na SA i wywaleniu seryjnego ECU? Czy jakieś standalony są w stanie go obsłuźyć? A może budował ktoś, ew. spotkał schemat DIY regulatora? Czy może lepiej/łatwiej przejść na alternator z NA? Podejdzie plug&play? Coś kojarzę, że w NA jest inne koło pasowe (nie na wielorowek)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2013, 0:35

rogI pisze:Jakie są w praktyce możliwości sterowania alternatorem przy przejściu na SA i wywaleniu seryjnego ECU?

To żaden problem, na mazowieckiej scenie psucia emiksów od 2009 roku mniej wiecej do miat pozbawionych seryjnego sterownika wkładamy niezależne sterowniki alternatorów. Akurat teraz się kolejna, bardziej rozbudowana wersja tej konstrukcji pojawiła. I to nie ma większego znaczenia czy jest to SA, czy cokolwiek innego.
rogI pisze:Coś kojarzę, że w NA jest inne koło pasowe (nie na wielorowek)

Wielorowek był w późniejszych NA, wcześniejsze miały klina. Musiałbyś dorobić kółko alternatora, niestety nie są przekładalne pomiędzy NA i NB, zupełnie inny jest trzpień. Nie wiem jakie są koszta kółka w Poznaniu, w Wawie mistrzowie tokarki wzięli kiedyś za dorobienie stalowego kółka 200 PLN.
Ewentualnie dopasować cały alternator, taki który ma kółko wielorowkowe i wbudowany regulator. Nie rzucę konkretnym modelem, ale z innych mazd na pewno coś pasuje. Widziełem już takiego wszczepa ale nie wiem z jakiego modelu pochodziło. Alternator był Denso albo Hitachi. No i opcja o której na początku, zostawić swój alternator i go w regulator wyposażyć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

01 lut 2014, 13:09

Panowie mam pytanie. ITB da radę wystroić DETem czy za dużo zachodu i lepiej MS?
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 lut 2014, 13:49

Powinno się dać, ale lepiej pójść w MSa. BTW. 1.6 i ITB jakoś mi się nie łączy w zestaw.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2014, 15:44

Wojtek JDM pisze:ITB da radę wystroić DETem

Jeśli mówisz o DET3 z mapsensorem i konfiguracja bazująca na odczytach podciśnienia, to zależy jak skonstruujesz ITB. Jeśli rozkład podciśnienia pokrywałby cały obszar obciążenia silnika to można próbować. Jeśli natomiast miałbyś sytację, że poziom załóżmy -0,1 bar osiaga przy na przykład 50% obciążenia i dalej jest płasko to nie da się i trzeba stosować inne techniki.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 lut 2014, 16:04

majkel pisze:DET3 z mapsensorem i konfiguracja bazująca na odczytach podciśnienia


Tylko po co? DET3 FIT obsługuje Alpha-N.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2014, 16:08

RS pisze:Tylko po co? DET3 FIT obsługuje Alpha-N.

Przy czystym alphaN dość ciężko się konstruuje emulację przepływomierza dla seryjnego ECU jeśli ma to być nie tylko bolid wyścigowy ale ma też zachować cechy takiego zwykłego cywilnego samochodu. Pamiętaj że w alphaN stopień uchylenia przepustnicy nie przekłada się w całym zakresie na obciążenie silnika.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

01 lut 2014, 16:33

majkel pisze:jeśli ma to być nie tylko bolid wyścigowy ale ma też zachować cechy takiego zwykłego cywilnego samochodu


Ale ITB w Miacie raczej wyklucza bycie cywilnym samochodem. Będzie paliła jak smok i w ogóle zrobi się Warcy Ryczy Cescy. A sam dobrze wiesz, że rewelacyjnych przyrostów mocy i to jeszcze w 1.6 nie będzie, za to pojawi się sterta problemów.

PS Podszlifowałem mapy i wgrałem - jest MAF + MAP. Powiem krótko: rewelacja. Dużo bardziej "miękkie" stały się mapy, wyeliminowało to wiele sytuacji, w których np. podczas dogrzewania lubiła szarpać, ruszanie na spieku nagle stało się łatwiejsze, wolne obroty przyjemniejsze.. co prawda nad samą mapą będę musiał popracować i dostroić (czekam, aż będzie 10'C i suche drogi), ale już teraz widzę, że był to bardzo słuszny kierunek. Ogólnie duże pozytywne zaskoczenie, aczkolwiek przy podciśnieniu i niskich obrotach musiałem podlać paliwa w stosunku do tego, co wyliczył mi mój algorytm (a interpolacja mapy w zakresie 0-1000RPM to już w ogóle była jakaś porażka.. jak auto zeszło na 600RPM AFRki leciały do 20 i gasła, co w któreś wersji mapy powodowało, że dojeżdżając do świateł musiałem robić za każdym razem heel and toe :lol: ).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

01 lut 2014, 18:41

dmk pisze:
majkel pisze:jeśli ma to być nie tylko bolid wyścigowy ale ma też zachować cechy takiego zwykłego cywilnego samochodu


Ale ITB w Miacie raczej wyklucza bycie cywilnym samochodem. Będzie paliła jak smok i w ogóle zrobi się Warcy Ryczy Cescy. A sam dobrze wiesz, że rewelacyjnych przyrostów mocy i to jeszcze w 1.6 nie będzie, za to pojawi się sterta problemów.



fakt ~30KM w NA (itb+wydechem) to żaden przyrost mocy :) powiedz o jakich problemach mówisz?


nawiązując do tematu, moim zdaniem bez MSa bym sie w ITB nie bawił.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

01 lut 2014, 19:50

Dr.KoKoN pisze:
dmk pisze:
majkel pisze:jeśli ma to być nie tylko bolid wyścigowy ale ma też zachować cechy takiego zwykłego cywilnego samochodu


Ale ITB w Miacie raczej wyklucza bycie cywilnym samochodem. Będzie paliła jak smok i w ogóle zrobi się Warcy Ryczy Cescy. A sam dobrze wiesz, że rewelacyjnych przyrostów mocy i to jeszcze w 1.6 nie będzie, za to pojawi się sterta problemów.




bez MSa bym sie w ITB nie bawił.


:kciuk:

Moim zdaniem ITB jest bardziej rozwojowe niż bawienie się w dolot z IL i ugrywanie czym się da po 2-5km. Na turbo nie każdego stać, bo to wydatek jakoś 3 razy większy. Nie róbmy offtopu na ten temat co lepsze :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

01 lut 2014, 19:56

Dr.KoKoN pisze:powiedz o jakich problemach mówisz?


Braku podciśnienia do wszystkiego (przede wszystkim serwa hamulcowego), regulacji i doboru przepustnic, żeby ich reakcja na gaz była przewidywalna i w miarę liniowa, wydajności układu paliwowego (od wtrysków po pompę), doboru wtryskiwaczy i ich patternu do zastosowania (tryb świni uważam za a wykonalny przy tak gwałtownych zmianach obciążenia), porządnego filtra powietrza + dolotu zimnego powietrza, konieczności "odelżenia" koła zamachowego (co niesie w konsekwencji kwestię wyważenia wału itd.)....

Dr.KoKoN pisze:~30KM w NA (itb+wydechem) to żaden przyrost mocy


Nie mówię, że u Ciebie było to mało (wręcz przeciwnie!), ale raz, że nie miałeś 1.6, dwa, że miałeś całą mapę zrobioną pod to, a nie tłustego świniaka i trzy, że kompleksowo miałeś podłubany wydech, a silnik wyciągałeś kilka razy w roku :kciuk: - jeździło to to fajnie, brzmiało też bosko, ale było z kategorii WRC, a nie silent killer :lol:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

01 lut 2014, 19:58

Wojtek JDM pisze:Na turbo nie każdego stać, bo to wydatek jakoś 3 razy większy.


Bzdura, pozyskiwanie mocy z silnika wolnossącego jest z 5 razy droższe. Takie ITB to nie są 2-3 tys.... to, że wyrwiesz trąbki w rozsądnej cenie nie znaczy, że cała reszta pójdzie gładko/prosto/przyjemnie. Dla przykładu - w dziale giełda wisi świetna turbina za 900zł... łykałbym.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

01 lut 2014, 21:03

Tu DMK ma racje, wolnossak jest droższy :] Dobre ITB, to obrobiona głowica, wąłki, kolektor wydech, co do podciśnień robi sie puche zbiorczą z 4 kanałków, i działa nawet serwo, w oplach czesto robi sie itb w silnikach c20XE/XEV i bez większych problemów z 2.0 uzyskuje moce powzyej 240HP , ale a mape DET,em chłopaki piszą po głównie TPS i map sensorze z puchy zbiorczej. i wszystko śmiga.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2014, 11:18

Andy pisze:Dobre ITB, to obrobiona głowica, wąłki, kolektor wydech,

Pytaczowi chyba chodzi o bardziej budżetowe rozwiązanie, tak przypuszczam :D Bez dotykania czegokolwiek poza dolotem :D
dmk pisze:Ale ITB w Miacie raczej wyklucza bycie cywilnym samochodem. Będzie paliła jak smok i w ogóle zrobi się Warcy Ryczy Cescy. A sam dobrze wiesz, że rewelacyjnych przyrostów mocy i to jeszcze w 1.6 nie będzie, za to pojawi się sterta problemów.

Nie do końca. Zależy jaki jest cel ćwiczenia i jak porządnie się taki zestaw wyprodukuje. Zwróć uwagę że seryjnie robione ITB (chodzi mi głównie o motocykle) nie ma tego typu problemów. Trąbki oczywiście nie generują maksimum mocy, ale nie występują problemy o których mowa. Przepustnice z Yamahy na których Kokon produkował swój miatowy zestaw w oryginalnej konstrukcji patrząc od strony sterowania miały rozkład podciśnień na przykład dość zbliżony do normalnego rozkładu w 4cylindrowym silniku z kolektorem i jedną przepustnicą. Po przeróbce na wersję moc i osiągi robi się z tego oczywiście wrc.
dmk pisze:PS Podszlifowałem mapy i wgrałem - jest MAF + MAP. Powiem krótko: rewelacja. Dużo bardziej "miękkie" stały się mapy, wyeliminowało to wiele sytuacji, w których np. podczas dogrzewania lubiła szarpać, ruszanie na spieku nagle stało się łatwiejsze, wolne obroty przyjemniejsze.. co prawda nad samą mapą będę musiał popracować i dostroić (czekam, aż będzie 10'C i suche drogi), ale już teraz widzę, że był to bardzo słuszny kierunek.

:kciuk: I to jest bardzo słuszny kierunek :D Oczywiście dla cierpliwych a nie poszukiwaczy szybkiego efektu bez dupogodzin i analizy danych :D

Notabene, ciekawe czy ktoś by się porwał na zrobienie w emiksie ITB o zmiennej geometrii :D Niekoniecznie może od razu takie jak na załączniku, ale jakąś prostszą wersję :D

Po
eM
Załączniki
mazda787b002.jpg
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

03 lut 2014, 19:01

majkel pisze:
Andy pisze:Dobre ITB, to obrobiona głowica, wąłki, kolektor wydech,

Pytaczowi chyba chodzi o bardziej budżetowe rozwiązanie, tak przypuszczam :D Bez dotykania czegokolwiek poza dolotem :D
[

Zobaczymy czy wszystkie sprawy mi się ułożą jak trzeba i będzie kasa na to. Na początek ITB + wydech, potem zamach i może jakiś wałek ;)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

04 lut 2014, 13:26

majkel pisze:
Notabene, ciekawe czy ktoś by się porwał na zrobienie w emiksie ITB o zmiennej geometrii :D Niekoniecznie może od razu takie jak na załączniku, ale jakąś prostszą wersję :D

Po
eM


toż to 787B, słyszałem na żywo jak to gada.... majstersztyk
jedynie słuszna koncepcja silnika notabene
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lut 2014, 13:57

majkel pisze:Notabene, ciekawe czy ktoś by się porwał na zrobienie w emiksie ITB o zmiennej geometrii :D Niekoniecznie może od razu takie jak na załączniku, ale jakąś prostszą wersję :D

ozesz, to musialo pieknie wygladac gdy poruszalo sie zgodnie z obrotami jak puzon :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2014, 14:11

skyactivwalker pisze:toż to 787B, słyszałem na żywo jak to gada.... majstersztyk

ano :D dla mnie to też inżynieryjne mistrzostwo :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lut 2014, 18:43

majkel pisze:
skyactivwalker pisze:toż to 787B, słyszałem na żywo jak to gada.... majstersztyk

ano :D dla mnie to też inżynieryjne mistrzostwo :D

Po
eM


Ciekawe ile osób na komendę 787B zrobi głupią minę a ilu wjedzie szczery banan :twisted:
Ja podobnie jak Wy zaliczam się do tej drugiej grupy-dźwięk tego auta zwala z nóg!
Rules are made to be broken
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 lut 2014, 23:03

majkel pisze:
Andy pisze:Dobre ITB, to obrobiona głowica, wąłki, kolektor wydech,

Pytaczowi chyba chodzi o bardziej budżetowe rozwiązanie, tak przypuszczam :D Bez dotykania czegokolwiek poza dolotem :D
dmk pisze:Ale ITB w Miacie raczej wyklucza bycie cywilnym samochodem. Będzie paliła jak smok i w ogóle zrobi się Warcy Ryczy Cescy. A sam dobrze wiesz, że rewelacyjnych przyrostów mocy i to jeszcze w 1.6 nie będzie, za to pojawi się sterta problemów.

Nie do końca. Zależy jaki jest cel ćwiczenia i jak porządnie się taki zestaw wyprodukuje. Zwróć uwagę że seryjnie robione ITB (chodzi mi głównie o motocykle) nie ma tego typu problemów. Trąbki oczywiście nie generują maksimum mocy, ale nie występują problemy o których mowa. Przepustnice z Yamahy na których Kokon produkował swój miatowy zestaw w oryginalnej konstrukcji patrząc od strony sterowania miały rozkład podciśnień na przykład dość zbliżony do normalnego rozkładu w 4cylindrowym silniku z kolektorem i jedną przepustnicą. Po przeróbce na wersję moc i osiągi robi się z tego oczywiście wrc.
dmk pisze:PS Podszlifowałem mapy i wgrałem - jest MAF + MAP. Powiem krótko: rewelacja. Dużo bardziej "miękkie" stały się mapy, wyeliminowało to wiele sytuacji, w których np. podczas dogrzewania lubiła szarpać, ruszanie na spieku nagle stało się łatwiejsze, wolne obroty przyjemniejsze.. co prawda nad samą mapą będę musiał popracować i dostroić (czekam, aż będzie 10'C i suche drogi), ale już teraz widzę, że był to bardzo słuszny kierunek.

:kciuk: I to jest bardzo słuszny kierunek :D Oczywiście dla cierpliwych a nie poszukiwaczy szybkiego efektu bez dupogodzin i analizy danych :D

Notabene, ciekawe czy ktoś by się porwał na zrobienie w emiksie ITB o zmiennej geometrii :D Niekoniecznie może od razu takie jak na załączniku, ale jakąś prostszą wersję :D

Po
eM


Zdaje sie ze gdzies tu na forum byl film z rx7 redbulla z tym motorem, zrobiona do driftu. Wyje to zacnie, ale driver mowil, ze kipesko z momentem na dole.
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

05 lut 2014, 9:05

im krotszy dolot tym moc i moment wyzej, dlatego nikt normalny nie robi ITB zeby krecic do 6k rpm...
dlatego Andy dobrze pisze (to co ja tutaj tez kiedys pisalem) - ITB bez obrobki glowicy, walkow, doprezania i strojenia jest zwyklym kaprysem do wygladania - jak GT-Wing na Lanosie

ps. co do silnika w MadBull-u - chcialbym uslyszec 26b kiedys na zywo, bo to najpiekniejszy dzwiek silnika na swiecie (nie tylko dzwiek) - falki, rzedowki i inne tlokowce wysiadaja, nawet stare F1
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

11 lut 2014, 7:14

jako uzytkownik ITB od Kokona :) moge powiedziec ze jego zestaw byl dopracowany i pasowal plug and play do kazdej Mazdy :) co do przyrostu mocy bylo czuc ale bardziej bylo czuc moment obrotowy ktory byl dostepny od samego dolu . Fakt kazde modyfikowanie N/A czy Turbo to zabawa bez konca , wtryski, walki , ic, turbo itp. ale sam zestaw od Sluby dal mi wiele do myslenia :) jak tanim kosztem uzyskac dobry efekt N/A na seryjnym nie otwieranym silniku. Dlatego mam szalona wizje aby w Lexie zagoscilo ITB z M3 E46. Czy mi sie to uda tego nie wiem , ale nie mam ochoty na robienie swapa na 1jz lub 2jz ( koszty sa duze + duzo czasu ) a robienie turbo w seryjnym silniku 1G-FE tez mija sie z celem gdyz przyrost mocy jest maly w stosunku serii. Fakt ITB bedzie tez sztuka sama w sobie ale w dobie TuRBO BURBO, mysle ze kazde N/A jest czyms nowym :) Setup to ITB M3 E46 + Standalone EMU = koszty takie jak przy ITB w Mx-5 czyli 4-5 tys. czyli dokladnie polowa z tego co trzeba dac za turbo w Mx-5 :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

11 lut 2014, 8:21

TMX, mam nadzieje ze wiesz, ze to o czym piszesz to tylko efekt darcia japy przez dolot.... skracanie dolotu powoduje przeniesienie zarowno max mocy jak i max momentu w wyzsze partie obrotow, wiec od dolu dostepne miales tylko placebo.

no chyba ze masz wykres przed/po i faktycznie tam widac ze moment zszedl nizej...

zasada jest prosta:
-krotki dolot/wydech = max moc i moment wyzej
-długi dolot/wydech = max moc i moment nizej
pomijam kwestje pojemnosci, przekrojów itp.
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

11 lut 2014, 8:45

no wiem ale te darcie japy ma cos w sobie :)
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ