ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

22 cze 2015, 15:53

Mayk pisze:Powiem tak - na 1.41 nigdy auta nie udało mi się odpalić, jest tam jakiś bug w sofcie.


Jest już wersja z patchem, który podobno naprawa tego "jakiegoś buga" ;)

Szczerze mówiąc wróżycie wszyscy z fusów - nie wiadomo, czy jest ciśnienie na listwie (może pompa nie pracuje?), do tego wtryskiwacze słychać, więc nie ma potrzeby ich wyciągać (chyba, że ktoś chce prysznic w PB brać). Nie wiadomo też nic o podpięciu, nie ma projektu do pomacania.. gdybanie takie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

22 cze 2015, 17:29

nie zauważyłem nigdzie, że tfutfu99 pisał że słyszy wtryski, dlatego pomyślałem o takim teście bo jak się samemu grzebie to czasami ciężko usłyszeć wtryski siedząc w aucie ;). Nikt nie każe puszczać ich w powietrze, można listwę włożyć w jakąś wanienkę czy cuś.

dmk pisze:czy jest ciśnienie na listwie (może pompa nie pracuje?)

Skoro odpala na ori ECU to zakładam że pompa pracuje bo do przejścia na FIT jedyne co robisz to wyciągasz wtryski z ECU i wpinasz je w DETa

dmk pisze:gdybanie takie.

No niestety tak to już jest z internetem ;)

tfutfu99 pisze:Czyli det podaje masę nawet przed rozruchem

W DET3 masz funkcję Prime Pulse, która powoduje że po przekręcenia kluczyka na pozycję ON wtryskiwane jest troche paliwa dla ułatwienia rozruchu.

Co do FW to popieram Mayka, odpal na jakimś starym sofcie, bo z tymi nowymi często jest więcej problemów niż powinno być.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 cze 2015, 22:40

Tak jak wspomniałem, najnowszy możliwy 1.41 po prostu nie działa - u Wojtka odpaliliśmy bez problemów auto na 1.30.
Podkusiło mnie by zrobić update do 1.41 i tyle było z pracującego normalnie silnika.

Po downgrade do 1.30 wszystko wróciło do normy.

PS Nie mam pojęcia co z nim nie tak dokładnie bo nie diagnozowałem, zachowuje się tak jakby tracił synchronizację zapłonu albo odcinał wtryski przy próbie przejścia w tryb Afterstart - twierdzi, że wtryski dostają sygnał ale paliwo/iskra znika ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

23 cze 2015, 19:33

Faktycznie miałem wgraną wersję 1.41 i wielką nadzieję, że po cofnięciu do wersji stabilnej 1.30 będzie ok. Jednak to nie zadziałało. Mayk a może podesłałbyś mi ustawienia z działającego samochodu, może w końcu zacznie działać.
Mikołaj
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 cze 2015, 19:47

Podeślij mi na pw mejla - podeślę Ci jakieś wstępne mapy, na których auto odpala... - przy czym jutro bo lapka zostawiłem w pracy :facepalm:

W przypadku parametrów Ignition wybierz "retard single signal", czujnik halla, 8 zębów na 720 stopni i nie zapomnij o rezystorze pull'up, który musi być podpięty do wejścia Ignition IN.
110@???KM
134@???Nm
kamilwlkp
Posty: 54
Rejestracja: 03 wrz 2015, 10:49
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Poznań

06 paź 2016, 2:55

Odkopuje temat Deta :) a więc moi drodzy, od kilku dni walczę z podłączeniem Det3 w trybie FI bądź jego konfiguracją w mojej turbionej NA. Problem polega na tym iż auto nie odpala. Przy próbie odpalenia wyświetla się informacja "SYNCHRONIZED" natomiast po prawej stronie na zmianę "CRANKING" I "WAITING" przy czym to pierwsze trochę krócej :p zaznaczam, iż mapę z konfiguracją mam wygraną od Mayka i najprawdopodobniej pochodzi z NB, czyli jednym z zapytań, które przychodzą mi do głowy jest konfiguracja czujników, czy trzeba w niej coś zmienić? Wiem, iż wczesne NA miały TPS działający tylko w 3 pozycjach. Kolejny temat to firmware, które wyżej wymieniony magik poradził mi zmienić na 1.25. Tutaj problem zaczyna robić.producent- na kompie w folderze ecumaster fuel implant posiadam trzy różne wersje firmware do zainstalowania (1.27, 1.29, 1,30) natomiast 1.25 jest dostępne w folderze ecumaster (bez fuel implant) i po jego wgraniu, zaraz po przekręceniu kluczyka wtryski już leją paliwo. Zaznaczam, iż Det3 jest sprawny, właśnie wrócił z rewizji w Ecumasterze. Wtryski podpięte są w trybie bank fire, na dwóch bezpiecznikach po 5A wg zaleceń producenta i Andyego:) być może ktoś tutaj posiada Firmware 1.25 do FI albo jeżdżącą NA z pierwszych lat produkcji z turbo i wysterowanym odpowiednio Detem i podzieliłby się jakimś info? Wszystkie pomysły mile widziane poza komentarzami żeby męczyć Mayka, nie ma czasu na pierdoły ;) . Całość podłączona wg poniższego schematu.
Załączniki
schematpiwo.png
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 kwie 2017, 7:52

odkopie troche temat. Intryguje mnie kwestia sterowania zaplonem. Z tego co czytam sugerowane jest podlaczenie sygnalu CMP z CAS i uzycie opcji "retard single signal". Ale ma to swoje ograniczenia i pytanie jest czy nie moznaby zrobic tego inaczej, lepiej?

Testowalem wczoraj opcje "retard two ignition modules signal" na sygnalach CKP i CMP z CAS. To niestety nie ma zamiaru dzialac, pewnie dlatego ze sygnaly sa "niesymetryczne" tzn. maja rozna ilosc impulsow w czasie.

A co gdyby tak podlaczyc dwa sygnaly sterujace modulami zaplonowymi? Te sa juz symetryczne. Probowal tego ktos?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 kwie 2017, 13:01

Tak, i to działa. Polecam.
110@???KM
134@???Nm
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

05 kwie 2017, 3:27

Obrazek
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
tom.k
Posty: 9
Rejestracja: 04 kwie 2017, 8:52
Model: Inny

05 kwie 2017, 8:29

Mayk pisze:Tak, i to działa. Polecam.


Zależy jak zmienia sie czas ładowania cewki w komputerze, bo to ma wpływ na poprawne obliczenie prędkości obrotowej i kąta.
Ale generalnie sterowanie modułami jest mniej problematyczne i odporne na zakłócenia.
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

14 kwie 2017, 16:57

Czy jest różnica od jakiego modelu Forda (4 cyl) będzie edis? Jest tego kilka rodzajów. Zachęcony kilkoma wpisami na forum odnośnie przyspieszenia zapłonu zainwestuję w koło 36-1 i ten czujnik o raz det'a przy okazji że silnik na wierzchu.
W aucie będzie kilka innych modyfikacji oprócz tego.
Lenix
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2021, 13:16
Model: NA
Wersja: 1.6 90
Lokalizacja: Poznam

21 lis 2021, 14:34

Witam, mocny odkop

Panowie mam problem z det3 FI, soft 1.41

Na 1.6 90hp turbo set

Problem jest z sterowaniem zapłonem,
Po sygnale z CESa- widzi obroty, odpala, działa mega dobrze ale brak reakcji na zapłon (retard sigle signal, hall, 2 sygnały na 720st)

Multitooth też działa ale tylko na sygnale z cesu który pokazuje połowę obrotów gdyż minimalna wartość sygnałów na 720st to 4, ale mimo złych obrotów odpala, śmiga itd również brak reakcji na zaplon

Próbowałem wpinać się w moduł cewki ale niepowodzenie,

Wszystko podpinam git, ignition in z pullup em, ignition out na seryjne ecu
ODPOWIEDZ