Supercharged miata
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Kubski pisze:perver pisze:Nie wiem tylko co lepsze?
Turbo czy Kompresor?
Po co sie tak meczyc?
Wlasnie, po co sie tak meczyc gdy VW juz produkuje Golfa z kompresorem i turbo na raz - Golf GT TSI:
[URL=http://editorial.carsales.com.au/car-review/2623705.aspx]http://editorial.carsales.com.au/car-review/2623705.aspx[/URL]
i po Polsku:
[URL=http://www.autokrata.pl/lod/1281/test_volkswagen_golf_1_4_tsi/]http://www.autokrata.pl/lod/1281/test_volkswagen_golf_1_4_tsi/[/URL]
Kempi
widze że temat spi....
A ja dzis po przejechaniu suprą 3litry turbo ,pomyślalem że jak na do wigili dopieszcze mazde to czas zacząć odkladać gotówke na swap 1.8 + tuning or turbinke or kompresorek.
Ktoś pisał że jesli nie ladujemy wiecej jak 0,4 bar to nie ma sensu okuwać silnika.A ja w sprzedaży widzialem że są turbo kity po 4-5 tys + montaż.Zaczyna powoli mi brakować mocy.Nie będe patrzyć na 100-200 przyspieszenie bo to nie na polske ale zeby tak minimum 7 do setki sie zbierało...
Wystarczy tutaj 1.8 ? bo chyba ciązko?
A ja dzis po przejechaniu suprą 3litry turbo ,pomyślalem że jak na do wigili dopieszcze mazde to czas zacząć odkladać gotówke na swap 1.8 + tuning or turbinke or kompresorek.
Ktoś pisał że jesli nie ladujemy wiecej jak 0,4 bar to nie ma sensu okuwać silnika.A ja w sprzedaży widzialem że są turbo kity po 4-5 tys + montaż.Zaczyna powoli mi brakować mocy.Nie będe patrzyć na 100-200 przyspieszenie bo to nie na polske ale zeby tak minimum 7 do setki sie zbierało...
Wystarczy tutaj 1.8 ? bo chyba ciązko?
Zakladaj turbo do 1.6. Jak rozwalisz silnik to wtedy bedziesz myslal o swapie na 1.8. Zacznij zbierac kase na torsena, bo przy takich osiagach jakie Ci sie marza, szybko rozwalisz dyferencjal.
Moj znajomy w Chicago wlasnie zaklada turbo do seryjnego 1.6, ma w planah 250 rwhp na codzien i do 300 rwhp od swieta (demo na hamowni).
[URL]http://www.we-todd-did-racing.com/slideshow/52184_otdRI[/URL]
Tylko ze jego zestaw jest drozszy niz 4-5 tys. zl. Za sam kolektor wydechowy zaplacil w przelizeniu okolo 2 tys. zl. Do sterowania uzywa komputera Megasquirt.
Moj znajomy w Chicago wlasnie zaklada turbo do seryjnego 1.6, ma w planah 250 rwhp na codzien i do 300 rwhp od swieta (demo na hamowni).
[URL]http://www.we-todd-did-racing.com/slideshow/52184_otdRI[/URL]
Tylko ze jego zestaw jest drozszy niz 4-5 tys. zl. Za sam kolektor wydechowy zaplacil w przelizeniu okolo 2 tys. zl. Do sterowania uzywa komputera Megasquirt.
Nasze seryjne 1.8 z troche popsutym wydechem na 16 calach robi setke w 7,6sek na G-tech
Czas na 1/4 mierzony oficjanie na zawodach pare dni temu to 15,689s bez czasu reakcji.
Zeby zejsc do 7sek na 100km/h to trzeba miec 15 cali i mysle ze dobry dolot i wydech powinien wystarczyc. Choc prawie 0,5 sek to dosc sporo to mysle ze przy wzroscie mocy w granicach 10-15 KM jest to wykonalne.
Czas na 1/4 mierzony oficjanie na zawodach pare dni temu to 15,689s bez czasu reakcji.
Zeby zejsc do 7sek na 100km/h to trzeba miec 15 cali i mysle ze dobry dolot i wydech powinien wystarczyc. Choc prawie 0,5 sek to dosc sporo to mysle ze przy wzroscie mocy w granicach 10-15 KM jest to wykonalne.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
15.689 to juz czas calkiem znośny.Prawie taki czas jak podkręcona bez turbo i kompresora civic 1.5 5 gen tyle ze ona ma 15.55.
Kubski myśle ze przesadzasz z rozwalaniem silnika na doladowaniu 0,3-0,4 bara...
Poj przy tak malym doladowaniu chyba nie robi różnicy.Bo i w civicach i w gtxach są 1.6 poj... Myśle ze przy mocy 150-160 koni miata by już ladnie latała.Jakie sa koszty swapa na 1.8 i czy są ludzie którzy by sie tego podjeli w stolicy?
Kubski myśle ze przesadzasz z rozwalaniem silnika na doladowaniu 0,3-0,4 bara...
Poj przy tak malym doladowaniu chyba nie robi różnicy.Bo i w civicach i w gtxach są 1.6 poj... Myśle ze przy mocy 150-160 koni miata by już ladnie latała.Jakie sa koszty swapa na 1.8 i czy są ludzie którzy by sie tego podjeli w stolicy?
Ben_sage pisze:Kubski myśle ze przesadzasz z rozwalaniem silnika na doladowaniu 0,3-0,4 bara...
Ja nic takiego nie napisalem, to Ty chciales zaczac od swapa na 1.8 + turbo. Ja napisalem zebys zaczol od uturbienia tego co masz, a jesli z jakiegos powodu zepsujesz silnik, to dopiero wtedy go wymieniaj. W Miatach slabym elementem jest tylny dyferencjal, latwo pada nawet przy wzroscie mocy o 40KM. Pomaga wymiana na dyferencjal Torsen.
Ben_sage pisze:Jakie sa koszty swapa na 1.8
jesli dobrze pamietam to sprzeglo wraz z kolem zamachowym z 1,8 pasuje do 1,6, ale czy na odwrot to nie wiem. jesli pasuje to wtedy wymiana powinna sie dac ograniczyc do silnika i kompa
Jezeli silnik bedzie z NA, to kompa nie trzeba wymieniac. Uzyjesz wieksze wtryski z 1.8 i to skompensuje zapotrzebowania na paliwo wynikajace z wiekszej pojemnosci.
Tutaj sa elementy, ktore trzeba skompletowac/wykonac do przeprowadzenia swapu:
[URL]http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4535&parentid=0&stocknumber=04-70500%20%201994-97[/URL]
i tutaj jest krotki opis co i jak:
[URL]http://www.flyinmiata.com/tech/1.8_conversion.php[/URL]
Tutaj sa elementy, ktore trzeba skompletowac/wykonac do przeprowadzenia swapu:
[URL]http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4535&parentid=0&stocknumber=04-70500%20%201994-97[/URL]
i tutaj jest krotki opis co i jak:
[URL]http://www.flyinmiata.com/tech/1.8_conversion.php[/URL]
Troszke też 1.6 mięknie przy 100-150km/h.
Czy wogóle warto sie bawić w 1.8 i efekt bedzie elegancki czy moze lepiej odlozyć wiecej i nabyć kompresor np ? Niech ktoś powie o roznicach przy wiekszych predkosciach.
Tam na stronie widze turbo czy ja dobrze licze cena jest 8 tys i to cały zestaw + koszty montażu tak ? Myśle ze te 03-0,4 bara by dalo z 40koni więcej
Z tego co widze to koszty wyszły by z 4-5 tys z robocizną? na swap 1.8 ?
Czy wogóle warto sie bawić w 1.8 i efekt bedzie elegancki czy moze lepiej odlozyć wiecej i nabyć kompresor np ? Niech ktoś powie o roznicach przy wiekszych predkosciach.
Tam na stronie widze turbo czy ja dobrze licze cena jest 8 tys i to cały zestaw + koszty montażu tak ? Myśle ze te 03-0,4 bara by dalo z 40koni więcej
Z tego co widze to koszty wyszły by z 4-5 tys z robocizną? na swap 1.8 ?
Kubski pisze:Ben_sage pisze:Kubski myśle ze przesadzasz z rozwalaniem silnika na doladowaniu 0,3-0,4 bara...
Ja nic takiego nie napisalem, to Ty chciales zaczac od swapa na 1.8 + turbo. Ja napisalem zebys zaczol od uturbienia tego co masz, a jesli z jakiegos powodu zepsujesz silnik, to dopiero wtedy go wymieniaj. W Miatach slabym elementem jest tylny dyferencjal, latwo pada nawet przy wzroscie mocy o 40KM. Pomaga wymiana na dyferencjal Torsen.
A jak jest ze szpera normalnie montowana w 1.8??? To nie torsen niestety.
Ktos wie ile to wytrzyma?
Ben sage. Ja bym sie nie bawil w swap. Bez sensu. Po swapie bedziesz mial osiagi seryjnego 1.8. Ja bym robil tak jak pisze Kubski. Turbo lub kompresor i heja!!!
Nie wiem ile wytrzymuje silnik 1.6 ale seryjne 1.8 wytrzymuje podobno nawet do 250 KM na kolach!!!! Tak twierdzi nasz forumowy kolega Kempi z USA. Wiec niech 1.6 wytrzyma te 180 KM to juz masz naprawde szybka fure.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
180 koni O_O
Moj brat w gtxie ma około 170koni przy masie 1200kg auto zbiera sie w 6,8 sek.
Ja myśle ze jakbym miał 150 koni to by mi wystarczyło w zupelnosci.
Co drożej wyjdzie kompresor czy turbo ?
Majac w ręku 7-8 tys moge o czymś myśleć czy za wcześnie?
Moj brat w gtxie ma około 170koni przy masie 1200kg auto zbiera sie w 6,8 sek.
Ja myśle ze jakbym miał 150 koni to by mi wystarczyło w zupelnosci.
Co drożej wyjdzie kompresor czy turbo ?
Majac w ręku 7-8 tys moge o czymś myśleć czy za wcześnie?
Jak tak czytam to normalnie odpowiedz na turbo miate mozna by kopiowac z kazdego innego forum. Nie zaleznie czy to trabant czy porshe.
Do turbo lub kopresora zawsze trzeba doliczyc ok 50% kwoty wydanej na silnik do zrobienia sprzegla,hamulcow,zawieszenia i ewentalnie cos jeszcze co wyjdzie przy okazji bo nie ma co sie oszukiwac nie dlubiemy nowego auta wiec zawsze po drodze moze wyjsc jakas kupa.
Do turbo lub kopresora zawsze trzeba doliczyc ok 50% kwoty wydanej na silnik do zrobienia sprzegla,hamulcow,zawieszenia i ewentalnie cos jeszcze co wyjdzie przy okazji bo nie ma co sie oszukiwac nie dlubiemy nowego auta wiec zawsze po drodze moze wyjsc jakas kupa.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
jeśli wy mowicie o 200 koniach to chyba juz o zawodach 1/4 mili mówicie...
Mówilem ze brat w gtxie ma 180 koni i jak jedzie bez zakupów przy masie auta 1200 robi w 6,8 sek.Ja myśle ze poczciwe 160-170 koni mu wystarczy.Mam też na mysli tutaj oszczenosci podzespołów silnika i innych.Gdyby było i NB miata i wiecej gotówki to why not
Zbieralem kase na NA teraz musze drugie tyle uzbierać na co innego.... będzie ciązko....
Widzialem Filmiki z kompresorkiem.Duzo miatek to ma..... Można też czasem dorwac kompresorek używany za 4-5 tys nadaje sie taki ?
Czy Jakieś zmiany nalezalo by zrobić poza hamulcami,zawieszeniem itp
Chodzi o kolektor,wydech czy musi być tutaj dedykowane do kolektora czy obojetnie jaki?
Mówilem ze brat w gtxie ma 180 koni i jak jedzie bez zakupów przy masie auta 1200 robi w 6,8 sek.Ja myśle ze poczciwe 160-170 koni mu wystarczy.Mam też na mysli tutaj oszczenosci podzespołów silnika i innych.Gdyby było i NB miata i wiecej gotówki to why not
Zbieralem kase na NA teraz musze drugie tyle uzbierać na co innego.... będzie ciązko....
Widzialem Filmiki z kompresorkiem.Duzo miatek to ma..... Można też czasem dorwac kompresorek używany za 4-5 tys nadaje sie taki ?
Czy Jakieś zmiany nalezalo by zrobić poza hamulcami,zawieszeniem itp
Chodzi o kolektor,wydech czy musi być tutaj dedykowane do kolektora czy obojetnie jaki?
przy turbo kolektor "zastepuje" turbina - w zestawie jest wszystko co potrzeba by uturbic miatke
w kompresor jest napedzany przez pasek, wiec w wydech nie ingeruje.
sygerujac sie jednak wieloma wypowiedziami przy fi powinno sie udroznic dolot (w zestawach rowniez jest dostarczany) i wydech. przy turbinie odpada koszt kolektora, wiec mozna sie skupic na sportowym katalizatorze i reszcie
w kompresor jest napedzany przez pasek, wiec w wydech nie ingeruje.
sygerujac sie jednak wieloma wypowiedziami przy fi powinno sie udroznic dolot (w zestawach rowniez jest dostarczany) i wydech. przy turbinie odpada koszt kolektora, wiec mozna sie skupic na sportowym katalizatorze i reszcie
Kto ma kata ten ma
Seryjny wydech slabo będzie spaliny odprowadzać i będzie dusić silnik.
A czy kompresor to też cały zestaw jak turbo ?
Chyba pod kompresor bym sie przymierzał a tam chyba niema zadnych kolektorów itp.
Czy na zdjęciu tylko nie widać?
Bede musiał więcej placków kręcic w tellepizzy to może jakoś uzbieram kasy
Seryjny wydech slabo będzie spaliny odprowadzać i będzie dusić silnik.
A czy kompresor to też cały zestaw jak turbo ?
Chyba pod kompresor bym sie przymierzał a tam chyba niema zadnych kolektorów itp.
Czy na zdjęciu tylko nie widać?
Bede musiał więcej placków kręcic w tellepizzy to może jakoś uzbieram kasy
Ben_sage pisze:Bede musiał więcej placków kręcic w tellepizzy to może jakoś uzbieram kasy
dobre
zalezy jak chcesz - sa zestawy i sa osobno - na flyin miata sa zestawy. do sprezarki nie trzeba wymieniac kolektora bo korzysta z energii dostarczonej przez silnik, a nie spaliny
ja tez bym sie sklanial bardziej na sprezarke tylko czy do 1,8 i 1,6 sa kompatybilne? w sumie na flyin nie ma wyboru wersji silnikowej, wiec moze spasi do obu
...jeszcze wystarczy uzbierac i mocy przybywaj