Silnik 323 GTX/GTR

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

09 wrz 2011, 11:32

O korby też bym się raczej nie martwił. W BP, nawet tych wolnossących, seryjnie były kute. Przynajmniej w 323BG, nie wiem czy w MX-5 też.
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 wrz 2011, 14:11

Jacek176 pisze:nie wiem czy w MX-5 też

hm, jak by nie było, każda korba jaką spotkamy w samochodach od... dawna dawna to odkuwka matrycowa, więc stwierdzenie że korba z 323 jest kuta, sama prawda, z tym że każda korba jest kuta czy to w skodzie czy maździe seryjnej.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2022, 10:55

Odkopuję stary temat:

Z postów powyżej można wywnioskować że SWAP 1,8 BP na Silniki 1,8 z GTX lub GTR jest nieopłacalny a silniki BP w wielu aspektach sprawują się lepiej i jest mniej rzeźby.

Pytanie: czy ktoś próbował zabawy z silnikiem ( lub częściami silnika) 1,6 GTX (B6T) w Miacie NA 1,6 (B6ZE) ?

Nigdzie nie mogę znaleźć wyczerpującej analizy różnic pomiędzy tymi silnikami.... czysto teoretycznie jeśli silnik 1,6 GTX to ten sam silnik co w miacie NA tylko montowany poprzecznie to czy mając silnik 1,6 GTX wykorzystać go jako bazę części do tuningu silnika w NA ?

Z góry dziękuję za wszelkie przydatne linki lub wskazanie tematu na forum jeśli coś przeoczyłem.

P.S na razie jedyne 2 źródła jakie znalazłem to:
https://www.miataturbo.net/diy-turbo-di ... 578/page2/
https://forum.miata.net/vb/archive/inde ... 35082.html



Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ