Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
31 sty 2012, 16:49
hella_flush pisze:żonom kupcie klasyczne, czerwone, Mini
Zapominasz o tym że każdy ma inne priorytety jeśli chodzi o posiadanie i używanie miaty więc Twoja cenna rada mi się nie przyda. Moja żona jeździ za mało żeby wydawać pieniądze na drugie auto więc taki zakup jest bezcelowy. Ale miatą czasem jeździ i nie będe jej tego odmawiał.
Prawda jest taka że fotele skórzane w NBFL są wyjątkowo kiepskie jeśli chodzi o trzymanie boczne i w mojej byłej NA nie zatrzymywałem się na drzwiach podczas pokonywania ostrzejszego zakrętu z zawrotną prędkością 70 km/h.
Dlatego fake Bride jest ciekawą alternatywą dla seryjnych foteli jednocześnie zachowując minimum funkcjonalności. Chociaż ktoś wyżej napisał że są też fotele Mirco z regulacją oparcia.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
-
hella_flush
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
31 sty 2012, 20:45
Tomai pisze:Chociaż ktoś wyżej napisał że są też fotele Mirco z regulacją oparcia.
Raczej nie chcesz tanich kubłów z regulacją oparcia, uwierz, albo na YT pooglądał filmiki z testów takich fotel...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
Szczupak
- Posty: 1631
- Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
01 lut 2012, 13:09
a jak się mają tanie kubły z regulacją do seryjnych foteli? w sensie czy może być gorzej?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
ravestation
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
01 lut 2012, 13:27
raczej niebezpieczniej... oparcia potrafią się często łamać...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
-
Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
-
Kontakt:
05 lut 2012, 16:31
Czy ktoś mógłby podać dopuszczalną (sprawdzoną) szerokość fotela na wysokości ramion? Chodzi mi o NBfl. Przytoczona przez ree szerokość 508[mm] wydaje się być błędna - każdy fotel Mirco ma w tym miejscu ok. 580-600[mm], podobnie jak wiele modeli Sparco czy Bimarco...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
05 lut 2012, 16:47
Też intryguje mnie szerokość foteli na wysokości ramion, są najszersze w tym właśnie miejscu i na wielu fotach przeglądanych w sieci prawie stykają się z tapicerką na drzwiach....cóż Miata to niezbyt wielkie auto
Kolejny dylemat to sposób mocowania foteli, myślałem o zrobieniu stałych mocowań na wzór takich jakie OMP jakie zakupił wiktoch do swojego GTR-a, ale fotel idzie mocno w dół i przy moim wzroście siedzenie prawie na podłodze Miaty nie byłoby chyba komfortowe
-
tmx89
- Posty: 3044
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
- Model: NA
- Lokalizacja: Katowice
05 lut 2012, 18:07
Dżunior pisze:Czy ktoś mógłby podać dopuszczalną (sprawdzoną) szerokość fotela na wysokości ramion? Chodzi mi o NBfl. Przytoczona przez ree szerokość 508[mm] wydaje się być błędna - każdy fotel Mirco ma w tym miejscu ok. 580-600[mm], podobnie jak wiele modeli Sparco czy Bimarco...
sparco pro 2000 ma 595 mm tak samo jak mirco ale z ta roznica ze sparco ma te poszerzenia na wysokosci 572 mm a mirco na 595 mm wiec mirco powinny bez problemu wejsc ... skoro rave'owi sie zmieniscily nam tez musza wejsc
-
wiktoch
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
06 lut 2012, 13:00
tmx89 pisze:sparco pro 2000 ma 595 mm tak samo jak mirco ale z ta roznica ze sparco ma te poszerzenia na wysokosci 572 mm a mirco na 595 mm wiec mirco powinny bez problemu wejsc ... skoro rave'owi sie zmieniscily nam tez musza wejsc
wpływ na to czy się zmieszczą ma jeszcze miejsce mocowań. u mnie w sprincie szerokość kubła wynosi 515mm i mieści się w sumie na styk
(fotel na dedykowanych mocowaniach OMP). Ale jeżeli montowałbyś sam na jakiś uniwersalnych mocowaniach to jest miejsce żeby przesunąć fotel w stronę środkowego tunelu. I wtedy powinno się zmieścić bez problemu 595mm. No i druga sprawa - to co napisałeś - na jakiej wysokości wypadają te poszerzenia.
ja wczoraj znalazłem chwilę żeby przymierzyć moje spinty do mocowań OMP - jest dobra i zła wiadomość. dobra: jest super fajnie nisko. zła: jak dla mnie jest zdecydowanie za blisko kiery - muszę chyba dokupić szyny (czyli siedzisko pójdzie jeszcze trochę do góry ale i tak powinno być niżej niż w ORI fotelu:
kubeł jest podobnie wysoki jak ORI - ale widać różnicę właśnie w szerokości na wys. ramion:
tutaj widać ile mozna go jeszcze odsunąć - ale i tak będę go pasował docelowo dopiero po montażu HardDoga:
pozdr
wik
-
ravestation
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
06 lut 2012, 14:08
u mnie była masa kombincji spawacza, który wykonywał dla mnie mocowania, by pro2000 weszły...
należy również pamiętać, że strony w mx5 są asymetryczne (strona pasażera ma więcej miejsca)... fotele u mnie są przesunięte maxymalnie do tunelu środkowego
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
-
tmx89
- Posty: 3044
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
- Model: NA
- Lokalizacja: Katowice
06 lut 2012, 14:20
ravestation pisze:należy również pamiętać, że strony w mx5 są asymetryczne
wlasnie mi sie wydawalo ze sa symetryczne gdyz w UK jezdza takimi samymi miatami jak u Nas na tych samych fotelach itp ?? Moze chodzi Ci o hamulec reczny itp ??
-
ravestation
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
06 lut 2012, 14:51
nie... spawacz na początku zrobił mocowanie mojego fotela, a następnie zrobił 2gie symetryczne, które nie pasowało... stona pasażera ma więcej miejsca...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
-
Hubal
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 lut 2011, 15:24
- Lokalizacja: Warszawa
06 lut 2012, 22:11
wiktoch pisze:ja wczoraj znalazłem chwilę żeby przymierzyć moje spinty do mocowań OMP - jest dobra i zła wiadomość. dobra: jest super fajnie nisko. zła: jak dla mnie jest zdecydowanie za blisko kiery - muszę chyba dokupić szyny (czyli siedzisko pójdzie jeszcze trochę do góry ale i tak powinno być niżej niż w ORI fotelu:
Jeżeli chcesz jeździć na torze to bliska odległość kiery jest poprawna. Jak jeżdżę na torze to zawsze podsuwam fotel lekko do przodu w stosunku do tego jak mam na mieście. Według instruktorów, jak siedzisz w fotelu i opierasz się barkami o oparcie powinieneś bez trudu (ręka minimalnie zgięta) położyć nadgarstek na centralnej części kierownicy. Jeżeli musisz się nachylić lub naciągnąć rękę to kiera jest za daleko. Spróbuj pojeździć, może nie ma takiej tragedii jak Ci się wydaje
Hubal
-
sebna
- Posty: 2726
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Dublin
07 lut 2012, 10:37
Hubal pisze:Jeżeli chcesz jeździć na torze to bliska odległość kiery jest poprawna. Jak jeżdżę na torze to zawsze podsuwam fotel lekko do przodu w stosunku do tego jak mam na mieście. Według instruktorów, jak siedzisz w fotelu i opierasz się barkami o oparcie powinieneś bez trudu (ręka minimalnie zgięta) położyć nadgarstek na centralnej części kierownicy. Jeżeli musisz się nachylić lub naciągnąć rękę to kiera jest za daleko. Spróbuj pojeździć, może nie ma takiej tragedii jak Ci się wydaje
+1 ja tak jeżdżę na co dzień, plus oparcie pod kątem prostym praktycznie. Takie ustawienia dają najlepszą kontrole / czucie + widoczność (i są wygodne jak dla mnie).
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
wiktoch
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
07 lut 2012, 10:52
Hubal pisze:Jeżeli chcesz jeździć na torze to bliska odległość kiery jest poprawna. Jak jeżdżę na torze to zawsze podsuwam fotel lekko do przodu w stosunku do tego jak mam na mieście. Według instruktorów, jak siedzisz w fotelu i opierasz się barkami o oparcie powinieneś bez trudu (ręka minimalnie zgięta) położyć nadgarstek na centralnej części kierownicy. Jeżeli musisz się nachylić lub naciągnąć rękę to kiera jest za daleko. Spróbuj pojeździć, może nie ma takiej tragedii jak Ci się wydaje
Zgadzam się że bliska odległość do kiery jest pożądana i przydatna. Sam jeżdżę podobnie jak opisał to sebna ale mówię Wam że jest za blisko. To znaczy może i byłoby w porządku ale planuję wymienić kierę na nową z dużym osadzeniem (ok. 90mm) a do tego jak się uda to może i nawet quick releasa zamontuję - czyli płaszczyzna kierownicy zblizy się jeszcze o kilkanaście cm do fotela i będzie mało komfortowo.
pozdr
wik
-
sebna
- Posty: 2726
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Dublin
07 lut 2012, 12:27
No to czekam na updejt
bo sam się nad tym fotelami zastanawiam. Najbardziej oczywiście by mnie interesowały wrażenia z wygody w codziennym użytkowaniu (nie mam na myśli wsiadania wysiadania bo wiadomo jak to wygląda z kubłami) i dłuższe trasy.
Bo są jeszcze sparco speed, które są bliźniaczym fotelem ale z większą ilością poduszek i wygodą (ale kosztem nieco wyższego siedzenia w stosunku do Sprintów a zmienić OE chce przede wszystkim dlatego, że moja głowa wystaje praktycznie ponad obrys szyby bez kasku nie wspominając jak założę kask).
Swoją drogą pierwsza klasa mody
. Widzę mamy podobny roadmap z modami
Pozdro
EDIT: Speed i Sprint (skorupa jest dokładnie ta sama)
Ostatnio zmieniony 07 lut 2012, 13:07 przez
sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
swimmer
- Posty: 1394
- Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
- Lokalizacja: Warszawa
07 lut 2012, 12:37
Kiedy ja się ustawiłem poprawnie, czyli tak żeby nadgarstek można było położyć na górze kierownicy, to okazało się że mam po pierwsze bardzo mało miejsca na nogi, po drugie za mało miejsca na manewrowanie kierą. Efekt był taki że ręce miałem "przyspawane" do jednego położenia na kierownicy i podświadomie prowadziłem na Ułężu tak żeby nie przekraczać jednego obrotu, co było słabe szczególnie w poślizgach bo jak już trzeba było się nakręcić to szło to za wolno. Wróbel skwitował to stwierdzeniem, żebym nie prowadził na Kubicę i się trochę odsunął, bo za duży jestem na taką pozycję w tym samochodzie. Tak więc, to oczywiście kwestia indywidualna ale to ustawienie z nadgarstkiem nie zawsze najlepiej działa
Mam 187 wzrostu, 84 wagi.
-
sebna
- Posty: 2726
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Dublin
07 lut 2012, 13:04
Ja mam 186 i 71kg
Fakt z nogami nie ma co zrobić ale co zrobić
ważniejsze ręce - mam nadzieje że z owymi fotelami będę siedział na tyle nisko żeby kierownica nie ocierała o nogi - jak tak dalej będzie to będzie mniejsza kiera ze ściętym spodem i jakimś odsadzeniem.
Coś w tym stylu np:
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
MEDYK
- Posty: 93
- Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
- Lokalizacja: Ashbourne IRL
-
Kontakt:
08 lut 2012, 0:11
Pozwólcie że wbije się w temat, a nóż widelec moje doświadczenia komuś się przydadzą. Z fotelami kubełkowymi przynajmniej w moim przypadku jest tak. Są o niebo lepsze od moich oryginałów. Na początku mogą sprawiać wrażenie trochę przyciasnawych ale właśnie ta cecha sprawia że samochód jest o wiele bardziej wyczuwalny a pozycja za kierownicą jest bardziej stabilna. Dużo łatwiej jest kontrolować samochód w poślizgu. Wysiadanie i wsiadanie wymaga trochę gimnastyki ale z tym trzeba się będzie liczyć. Wydaje mi się że w dobraniu dobrej pozycji za kierownicą pomaga sama kierownica. W przypadku kubełków jednoczęściowych polecam kierownice ze znacznym odsadzeniem. Ponieważ, nie będziemy musieli wtedy podsuwać fotela do przodu co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a jakiekolwiek siedzenie z oderwanymi plecami od oparcia żeby sięgnąć kierownicy mija się z celem. Dodam tylko że do montażu moich kubłów wykorzystałem szyny z ori foteli. Po małych przeróbkach spasowały jak ulał i wciąż mam ten luksus przesuwania do przodu i do tyłu
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
-
sebna
- Posty: 2726
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Dublin
08 lut 2012, 8:31
Ja raczej nie będę miał komfortu szyn bo chce zejść jak najniżej się da żeby w kasku moja głowa nie wystawała poza obrys samochodu. W jakich kubełkach jeździsz?
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
wiktoch
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
08 lut 2012, 9:04
sebna pisze:Bo są jeszcze sparco speed, które są bliźniaczym fotelem ale z większą ilością poduszek i wygodą (ale kosztem nieco wyższego siedzenia w stosunku do Sprintów)
też się nad nimi zastanawiałem nad tym modelem i pewnie jak miałbym brać kubły ze sklepu to brałbym właśnie te. Ale trafiły mi się używki sprinty w idealnym stanie i super cenie więc grzechem byłoby nie skorzystać. Ciekaw jestem o ile wyższe są te speed'y od sprintów? w sensie siedziska. być może różnice nie są aż tak duże
sebna pisze:a mam 186 i 71kg
to dam Ci znać sebna jak wzglda eksploatacja moich kubełków, wsiadania/wysiadania i odległości od kiery bo jestem podobnych gabarytów: 180 cm / 73kg
MEDYK pisze:W przypadku kubełków jednoczęściowych polecam kierownice ze znacznym odsadzeniem
też mi tak doradzono dlatego będę brał osadzenie ok 90mm. A żeby było łatwiej wsiadać/wysiadać to chciałbym zamontować quicka ale niestey trochę to kosztuje
MEDYK pisze:Dodam tylko że do montażu moich kubłów wykorzystałem szyny z ori
+1 a jakie kubły masz zamontowane u siebie?
pozdr
wik
pozdr
wik
-
MEDYK
- Posty: 93
- Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
- Lokalizacja: Ashbourne IRL
-
Kontakt:
08 lut 2012, 11:28
Kubły kupiłem używane na aukcji używane. SPARCO ale nigdzie nie widziałem ( nie zwróciłem uwagi ) jaki to jest model. Być może nie są oryginalne nie wnikam w to. Żeby udało się ich zamontować do fotela w każej szynie wykożystałem jeden istniejący już otwór starego mocowania ale drugi musiałem przewiercić ponieważ kubeł miał je trochę bliżej siebie. Z kolei żeby całość zamontować do podłogi trzeba było istniejące otwory mocowań w szynach poszerzyć trochę na boki bo zmienił się nieznacznie rozstaw miedzy szynami. Nie powiem że było łatwo, bo było trochę rzeźby ale byłem mocno zmotywowany i w końcu się udało.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
09 lut 2012, 17:27
Przeglądając galerię producenta Mirco natrafiłem na dość ciekawą alternatywę kubełka do NA. Wygląda skromnie, bardzo grzecznie w porównaniu do krzykliwych kubłów z mocnym brandingiem Sparco, Bride itd.
-
Załączniki
-
- 32867358047e6c7672f8cb.jpg (53.55 KiB) Przejrzano 1586 razy
-
majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
09 lut 2012, 17:33
Bardzo fajnie by mogły wyglądać w czerwonej NA
Jak ktoś nie ma parcia na szelki - jak znalazł.
A może fotele Intergroclin?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
09 lut 2012, 17:54
majk - dobre bo polskie
coraz częściej zaczynam wychodzić z założenia że chyba lepiej posiadać polski fotel niż chinola udając że ma się Bride
Mirco za cenę do 500zł oferuje kilka modeli kubłów w dowolnej konfiguracji kolorystycznej, z gratisowymi poduszkami lędźwiowymi i haftem na życzenie. Można sobie zażyczyć logotypy Mazdy, Mazdyspeed, nick z forum, ksywę, imię kota albo innego gejo misia znanego z JDM-owych stickerów
-
Kondi
- Posty: 288
- Rejestracja: 18 sty 2009, 16:23
- Lokalizacja: KRAKÓW
09 lut 2012, 18:06
irakleo, Bardzo ładny ten fotel
Sam myślę o nim
Ale jeszcze rozważam ofertę Bimarco
Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach.
-
majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
09 lut 2012, 18:08
irakleo pisze:majk - dobre bo polskie
coraz częściej zaczynam wychodzić z założenia że chyba lepiej posiadać polski fotel niż chinola udając że ma się Bride
Mirco za cenę do 500zł oferuje kilka modeli kubłów w dowolnej konfiguracji kolorystycznej, z gratisowymi poduszkami lędźwiowymi i haftem na życzenie. Można sobie zażyczyć logotypy Mazdy, Mazdyspeed, nick z forum, ksywę, imię kota albo innego gejo misia znanego z JDM-owych stickerów
Ja bym sobie Inter Grocliny wstawił, ale weź tu dorwij Akupresurę w dobrym stanie...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
09 lut 2012, 18:11
Kondi pisze:irakleo, Bardzo ładny ten fotel
Sam myślę o nim
Ale jeszcze rozważam ofertę Bimarco
nie natknąłęm się na Bimarco w oldschoolowej wersji
ale zaraz przekopię ich ofertę.
majk pisze:Ja bym sobie Inter Grocliny wstawił, ale weź tu dorwij Akupresurę w dobrym stanie...
trochę Poldkiem zalatuje....no i to nie kubeł tylko głębszy, w pełni regulowany fotel
-
sebna
- Posty: 2726
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Dublin
09 lut 2012, 18:16
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
Kondi
- Posty: 288
- Rejestracja: 18 sty 2009, 16:23
- Lokalizacja: KRAKÓW
09 lut 2012, 18:18
[ Dodano: 09-02-2012, 19:23 ]
irakleo, Nie ma w ofercie Bimarco kubełka "oldschoolowego", ale fotele też bardzo przyzwoite (cenna do jakości) i mam dość blisko żeby kupić od producenta
sebna, Te fotele są od Cobry ?
Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach.