Fotele sportowe

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 wrz 2013, 0:07

Moim zdaniem całkowicie prawidłowy montaż. Jak blacha jest w miarę gruba i dobrze zespawana. Gdzie dorwałeś fotele z Lotusa?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

18 wrz 2013, 12:45

Pełno ich na nutzach.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

18 wrz 2013, 14:39

Dzieki za rady, fotele kupilem na forum VX220 w UK- ich fotele to odpowiedniki Elise S2 bez probaxa (Speedster).

Myslalem o kwasowce 3mm. Zamiast spawac, da sie ladnie wyciac takie mocowania i je odpowiednio nagiac w prasie. W taki sposob robilem pierwsze mocowania do szyn, wrzuce wieczorem rysunki, moze komus sie przydadza.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

25 paź 2013, 19:00

jakie znacie kubly ktore wchodza bez problemu do miaty?

Czy bimarco cobra do nich nalezy? Czy bimarco cobra jest dobrym wyborem, jesli moge go bardzo tanio kupic?

JEsli schodzi, to czy ktos ma w miacie? Bo martwie sie czy mi w niego tylek wejdzie...
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 paź 2013, 11:30

proponuje przeniesc do dzialu "moc i osiagi"
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 lis 2013, 21:44

Polecam wciąż mirco na wymiar, u siebie mam wrc i jest to optymalny rozmiar dla wagi 80-85kg. Miałem do wyboru do niebieskiej mirco lub sparco pro2000, ale sparco były zbyt tapczanowate na tor w porównaniu do mirco. Musisz znaleźć kogoś kto ma kubła usadzić się pomierzyć i zamówić dla siebie.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

03 lis 2013, 22:53

autopaga pisze:Polecam wciąż mirco na wymiar, u siebie mam wrc i jest to optymalny rozmiar dla wagi 80-85kg.


Hohoho, ja ostatnio siedziałem wlaśnie w mirco wrc i do moich 65kg był jak wyrzeźbiony pod mój chudy zadek, idealnie wszystko wszędzie pasowało, od góry do dołu ;)
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

04 lis 2013, 7:17

Qbatron, wiem, ze troche pozno... Ale mam Cobre 2 i niestety bez rzezby nie wejdzie. A jak jeszcze chcialbys miec mozliwosc przesuwania, to bedziesz siedzial jak na taborecie... :sad:
Z bimarco jest jeszcze Expert (z tym, ze sporo drozszy) i on miesci sie jako tako...
P.S. Tez szukam jakiegos kubla, ktory bedzie dobrze siedzial w Miatce, a przy okazji bedzie sie go dalo przesuwac...
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2013, 8:35

kociol pisze:Qbatron, wiem, ze troche pozno... Ale mam Cobre 2 i niestety bez rzezby nie wejdzie. A jak jeszcze chcialbys miec mozliwosc przesuwania, to bedziesz siedzial jak na taborecie... :sad:
Z bimarco jest jeszcze Expert (z tym, ze sporo drozszy) i on miesci sie jako tako...
P.S. Tez szukam jakiegos kubla, ktory bedzie dobrze siedzial w Miatce, a przy okazji bedzie sie go dalo przesuwac...


Ja mam sparco sprinty na zmodzonych szynach omp. Mieści się idealnie, do dachu mam dooobre kilka centów(przy wzroście 188) więc siedzę duuużo niżej niż w oem NBfl mogąc fotel przesuwać. Minusem tych stołków jest rurowa konstrukcja, gdybym sam miał teraz wybierać poszedłbym w laminat.
Rules are made to be broken
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

04 lis 2013, 8:38

Jak każda osoba, która przetestowała rurki vs laminat :mrgreen:
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

04 lis 2013, 11:19

A czym dokladnie laminat przewyzsza rurki? Masa, sztywnosc?
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

04 lis 2013, 12:08

Po pierwsze i najważniejsze bezpieczeństwo, po drugie - w moim przypadku - komfort w laminacie był o wiele większy.
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

04 lis 2013, 12:41

Przy moich 95 kg i 100 cm w pasie to raczej tylko Mirco XL - czyba ze znacie jeszcze jakieś inne propozycje dla takiego "poteżnego" faceta to poproszę.
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

04 lis 2013, 12:54

Jeździłem w bimarco futura, szeroki, ma homo, tylko wątpię, żeby do miaty go wpasować
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 lis 2013, 12:59

wojteq pisze:Po pierwsze i najważniejsze bezpieczeństwo


Nie natknąłem się nigdzie na dyskusję rurka vs laminat, a to ciekawe. Możesz przybliżyć motyw?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

04 lis 2013, 13:26

wojteq pisze:Jeździłem w bimarco futura, szeroki, ma homo, tylko wątpię, żeby do miaty go wpasować


Próbowałeś?
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2013, 15:29

wojteq pisze:Po pierwsze i najważniejsze bezpieczeństwo, po drugie - w moim przypadku - komfort w laminacie był o wiele większy.


Zgadzam się z kolegą w obu kwestiach
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 lis 2013, 16:04

co się dzieje z człowiekiem i fotelem o konstrukcji rurowej w razie dzwona? co się dzieje w analogicznej sytuacji z takim z odlewu?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2013, 16:22

Kim Son San pisze:co się dzieje z człowiekiem i fotelem o konstrukcji rurowej w razie dzwona? co się dzieje w analogicznej sytuacji z takim z odlewu?


Tego Ci nie powiem bo nie miałem okazji tak testować obu konstrukcji :lol:
Mówi się że przy mocnym dzwonie bokiem i odrobinie pecha rurka może Ci zrobić kuku jak to metalowy ajzol który uda się w stronę Twojego ciała...laminat ma mniej ofensywną naturę i właśnie dlatego jest uważany za konstrukcję lepszą niż rurowy. Lepiej nie umiem tego wyjaśnić :cool:
Rules are made to be broken
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 lis 2013, 20:24

Dodatkowo w razie jak cos penetruje kabine to jednak dobry laminat jest calkiem mocny i chroni jak skorupa pasazera.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

05 lis 2013, 3:50

ja przepraszam, że się wtrącę, ale czy mógłby ktoś napisać, które z testowanych przez was foteli pasujących do miaty pozwalają siedzieć niżej niż fabryka? (w NA) bez możliwości przesuwu oraz z. byłbym wdzięczny za małe streszczenie :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 lis 2013, 6:57

Na każdym kuble tak samo, kwestia jest taka ile fotel ma gąbki pod tyłek na laminacie. No i jeżeli chcesz zejść naprawdę nisko trzeba raczej na bocznych mocowaniach.
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

05 lis 2013, 7:24

Miałem do czynienia z Mirco i sparco, Nie widzę różnicy, poza ceną. Co do mirco 3 lata przejeździłem w mirco RC, idealny dla osób szczupłych do 180cm, a najlepiej do 175 nawet . Dla wyższych GTS powinien urywać dupe. Gąbeczki w mirco nie zniszczyły sie ani troche przez te 3 lata, przelotni nie miałąy nawet rys. Są ultra sztywne, a nawet dzwona w nich miałem ;) Zdjałem słup bokiem i nie poczułem nawet uderzenia. Szczerze polecam Mirco do Aut które nie potrzebują homologacji FIA.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 lis 2013, 9:39

Hantkus pisze:rurka może Ci zrobić kuku jak to metalowy ajzol który uda się w stronę Twojego ciała


Rozumiem tę argumentację, jednak zastanawiam się jak w takim razie udało się takiemu sparco sprint dostać homologację FIA. Nie to, żebym podważał wyższość kubła z odlewu, tylko nie jestem pewien, czy jest sens demonizować rurkowy.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

05 lis 2013, 10:10

Kim Son San pisze:Rozumiem tę argumentację, jednak zastanawiam się jak w takim razie udało się takiemu sparco sprint dostać homologację FIA. Nie to, żebym podważał wyższość kubła z odlewu, tylko nie jestem pewien, czy jest sens demonizować rurkowy.


O to to, dokladnie tak samo chcialem powiedziec.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 lis 2013, 10:14

Ja rurek nie demonizuję bo sam na nich jeżdżę, po prostu gdybym teraz sam kupował fotele wolałbym laminat głównie ze względu na większy komfort...
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 lis 2013, 10:47

Kumam. Swoją drogą, ktoś w tym roku narzekał, że mu się kolejny laminat rozlazł. Nie jestem pewien, czy to nie był Trela.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

05 lis 2013, 10:56

zajcol pisze:
wojteq pisze:Jeździłem w bimarco futura, szeroki, ma homo, tylko wątpię, żeby do miaty go wpasować


Próbowałeś?


Na wiosne bede probowal, bo mam go nawet na szynach uniwersalnych posadzonego.

Odnosnie laminatu, to dodatkowo jest on w stanie pochlonac, jakas czesc energii uderzenia. Rurka, pomimo swoich zalet (rozmiar, masa), ma wady, do ktorych bym zaliczyl: mniejsza sztywnosc, niepewne zachowanie konstrukcji rurkowej w razie uderzenia (laminat po pochlonieciu energii sie rozpada, rurka zrobi kuku), wygoda. Oczywiscie to moje osobiste odczucia po kilku tysiacach km w kublach sparco sprint/bimarco/ recaro

Aha jakby ktos chcial przymierzyc kubla do miaty to zapraszam
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 lis 2013, 11:03

Przecież ktoś na forum wsadził nie wiem jakim cudem mirco xl, więc każdy wejdzie. Tylko mowa o NA, które ma dużo cieńsze boczki. Mirco ma kolejną zaletę że można je sobie dowolnie skonfigurować u producenta, ja zamawiając swoje zgłosiłem 7 przeróbek/opcji w stosunku do standardowego. Można nawet zamówić rozstaw dolnych otworów aby pasowały p&p pod szyny z mx'a i tutaj UWAGA szyny pasażera nie są centralnie w stosunku do kierownicy, są przesunięte 2,5cm w którąś stronę.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

05 lis 2013, 11:32

Andy pisze: Szczerze polecam Mirco do Aut które nie potrzebują homologacji FIA.


Pierwsze modele Mirco już mają homo, więc jak komuś zależy na papierku .. :wink:
ODPOWIEDZ