Fotele sportowe

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

04 maja 2015, 14:11

Dżunior pisze:Pod fotelem masz jedną dużą kostkę realizującą wszystkie funkcje związane z fotelem (grzanie, czujnik zapiecia pasów, zajętości fotela, poduszka). Rozpinasz wtyczkę i tyle. Jeśli nie chcesz mieć błędu poduszki, musisz zasymulować jej istnienie odpowiednim rezystorem wpiętym w kostkę, ale tu już Ci nie pomogę.


Dzięki Dżunior :)
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 lip 2015, 15:34

fajna alternatywa, biorąc pod uwagę choćby szerokość uszu na poziomie 510mm! Cena nie zabija - podobna do nowego sparco rev, ale ten shipping cost :/

http://rev9autosport.com/tuckin99-type- ... seats.html

Obrazek
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 gru 2015, 13:04

mam na oku fajny kubeł, ale niestety w uszach ma 600mm... do NA pewnie bym go wepchnął, skoro pro2000 weszło, a ono ma (590-595mm)

pytanie do użytkowników NBFL, czy komuś udało się wpakować kubeł o podanych parametrach i opuścić go względnie nisko ?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

01 gru 2015, 15:21

Hej, mam na oku Mirco WRC z mocowaniami do NA i pytanie jak wygląda przełożenie go do NB? Uda się to zrobić P&P czy trzeba dokupić jakieś mocowania/prowadnice etc? Drugie pytanie, czy jeśli w NA bez problemu się mieściły (zapewne podpiłowane uszy) to do NB też wejdą bez problemu, czy tutaj jest jeszcze mniej miejsca i jest ryzyko, że trzeba będzie dodatkowo coś porzeźbić pilnikiem?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

01 gru 2015, 15:38

Zagadaj do autopagi, fotele oryginalnie jeździły w jego czarnej NA z wnętrzem z NB.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

07 gru 2015, 9:15

Czy ktoś może próbował wsadzić / wsadził do NB kubełek Mirco RC ???
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

14 gru 2015, 11:57

Pytanie do jeżdżących w kubłach z seryjnymi pasami w NB. Jak rozwiązaliście mocowanie wejścia na wtyczkę do pasów? Seryjnie jest ona przykręcona do kawałka metalu zgrzanego do prowadnic i dodatkowo ten metal jest przykręcony na 2 śruby do fotela. Niezbyt mi się uśmiecha dziurawienie kubła, a tym bardziej zostawienie tego tylko i wyłącznie na tym zgrzaniu. Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu przez przykręcenie tego elementu do tunelu środkowego, jak to miało miejsce w NA. Znajdzie się ktoś z jakimś doświadczeniem w tym temacie ? :roll:
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 gru 2015, 11:59

w temacie auta Dextera są fotki, jak to wygląda
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 gru 2015, 12:45

ravestation pisze:w temacie auta Dextera są fotki, jak to wygląda

Hmmm... nie wiem co miałeś na myśli rave, ja nigdy nie miałem zestawu kubełki + oem pasy ;) Wykorzystywałem oem szyny, ale ramię z zatrzaskiem miałem odkręcone i od tego samego czasu co fotele miałem też pasy szelkowe. Aczkolwiek robiłem teraz testy przedsprzedażowe i Mirco LS wchodzi na oem szyny z przykręconym ramieniem do wpinania pasów. Nie wiem jak to będzie z innymi fotelami.

Pozdr.
DEX
Ostatnio zmieniony 14 gru 2015, 12:46 przez DEXTER, łącznie zmieniany 1 raz.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 gru 2015, 12:46

odniosłem się do tego:

ma-rc pisze:Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu przez przykręcenie tego elementu do tunelu środkowego, jak to miało miejsce w NA. Znajdzie się ktoś z jakimś doświadczeniem w tym temacie ? :roll:


Ty z tego co widziałem masz wspawaną tabliczkę na śrubę oczkową w tunelu
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 gru 2015, 12:48

ravestation pisze:odniosłem się do tego:

ma-rc pisze:Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu przez przykręcenie tego elementu do tunelu środkowego, jak to miało miejsce w NA. Znajdzie się ktoś z jakimś doświadczeniem w tym temacie ? :roll:


Aaa. Zgadza się, miałem (mam cały czas) tam wspawane kostki do pasów.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 gru 2015, 19:09

Czy ktoś z was dysponuje zdjęciami albo potrafi wytłumaczyć jak zamontować kubeł do OEM szyn. Szczerze powiedziawszy najlepiej chciałbym wykorzystać mocowania dolne fotela ale nie wiem czy to jest wykonalne.

Na razie wykombinowałem to sobie tak, że kupię płaskownik wielkości podstawy fotela i do niego dokręcę kubeł na podkładkach oraz szyny. Nie wiem tylko na ile to jest możliwe do zrobienia.

Część z was jeździ w kubłach z OEM mocowaniem, będę wdzięczny za sugestie lub zdjęcia.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

24 gru 2015, 0:41

Chcesz zamawiać kubły czy już masz?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 gru 2015, 6:24

Mam Sparco Sprinty V. Już wczoraj poczytałem i wydaje się że sprawa będzie prosta. Rozstaw srob w Sparco jest o 1cm większy niż tych OEM. Powinno wystarczyć rozszerzenie otworów w podstawie szyn o 5mm z każdej strony
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

24 gru 2015, 6:26

Tylko pamiętaj, że szyny są asymetryczne kierowca-pasażer.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

24 gru 2015, 8:24

jako "sparco-wspolkupiec" Czestera, rozumuiem,ze szyny MX sa asymetryczne,a sparco lewy i prawy fotel maja szyny te same
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

24 gru 2015, 8:44

Czyli obaj montujecie fotel kierowcy?
To jeszcze zabawniej - po tej stronie środek fotela i środek szyn jest przesunięty względem siebie o ok. 2 cm patrząc w osi samochodu. Chyba w wątku autopagi jest zdjęcie z naniesionymi wszystkimi wymiarami. A sprinty raczej bedą miały dziury symetrycznie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
thewildone86
Donator
Donator
Posty: 215
Rejestracja: 05 lis 2013, 21:00
Model: NB
Wersja: 10AE 1.8+
Lokalizacja: Krotoszyn

24 gru 2015, 9:20

Mam u siebie dwa kubły Mirco LS z Dexterowego chomika i mogę je szczerze polecić! Trzymają świetnie, nie są za szerokie w ramionach, więc nie kolidują z szybą, oraz są jednoczęściowe i lekkie - 5,9kg/szt vs. 8,9kg/szt w Sparco Sprint (który na dodatek jest rurowcem).

Montaż na ori szynach i pełna funkcjonalność :kciuk:
MX-5 NB 1.8 10th Anniversary: viewtopic.php?f=22&t=14493 :jupi:

Instagram Profile: https://www.instagram.com/jurij_86/
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

24 gru 2015, 9:44

prawy fotel ma szerzej szyny.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 gru 2015, 12:31

To nawet lepiej bo plaskownik do montażu wystarczy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
andrius7
Posty: 29
Rejestracja: 30 paź 2014, 7:16
Lokalizacja: Lithuania

25 gru 2015, 21:29

hi all, i'am in need of your help :) because my reading Polish isn't as good as i wish (i am better in chatting), i'm looking for bucket seat to fit my NB, but it seems not to easy.. i'am trying to make my decision from Bimarco Expert seats and Mirco seats, but i hope you can point me to the right Mirco seat?

any help will help :)
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 gru 2015, 21:56

I would suggest giving mirco a call - they already know how to modify their seats to fit into mx-5. Unfortunately all will need trimming in shoulders as seat needs to be not more than ~54 cm wide to fit. If you want a direct fit, sparco sprint is your choice (it's 51 cm wide).
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

25 gru 2015, 22:34

thewildone86 pisze:Mam u siebie dwa kubły Mirco LS z Dexterowego chomika i mogę je szczerze polecić! Trzymają świetnie, nie są za szerokie w ramionach, więc nie kolidują z szybą, oraz są jednoczęściowe i lekkie - 5,9kg/szt vs. 8,9kg/szt w Sparco Sprint (który na dodatek jest rurowcem).

Montaż na ori szynach i pełna funkcjonalność :kciuk:


1. Sparco sprint trzymają znacznie lepiej niż LS .
2. Kubły w ori szynach siedzą za wysoko , imho .

To tak , w temacie sprostowania ode mnie ... ;)
Awatar użytkownika
thewildone86
Donator
Donator
Posty: 215
Rejestracja: 05 lis 2013, 21:00
Model: NB
Wersja: 10AE 1.8+
Lokalizacja: Krotoszyn

26 gru 2015, 2:20

Siedziałem i w jednych i w drugich i nie wydaje mi się. No ale jeździłem już tylko w Mirco, więc też nie twierdzę, że mam 100% rację 8-)
MX-5 NB 1.8 10th Anniversary: viewtopic.php?f=22&t=14493 :jupi:

Instagram Profile: https://www.instagram.com/jurij_86/
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 gru 2015, 9:05

thewildone86 pisze:Siedziałem i w jednych i w drugich i nie wydaje mi się. No ale jeździłem już tylko w Mirco, więc też nie twierdzę, że mam 100% rację 8-)


Każdy jest inaczej zbudowany i co innego mu pasuje. Osobiście podchodzi mi najbardziej Sparco sprint. Siedziałem w różnych kubłach zanim zdecydowałem się na konkretny i nie było konkurencji do sprintów. Rozstaw ramion jest idealny dla mnie, nie ruszam się ani na milimetr trzymając kierownicę, są też dość wąskie na dole. Większość kubłów dla mnie była tam za szeroka i bez dodatkowych poduszek nie byłoby różnicy między ori. Latałem jak szmata...
Trzeci argument który za nimi przemówił to fajny wygląd, pasują do daily IMO.

Z tym argumentem, że na szynach jest za wysoko też się nie zgodzę. Mam 178cm i siedząc na podłodze nie widzę dosłownie nic oprócz liczników, nieba i kierownicy.

Reasumując kubeł to sprawa mocno indywidualna ;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
thewildone86
Donator
Donator
Posty: 215
Rejestracja: 05 lis 2013, 21:00
Model: NB
Wersja: 10AE 1.8+
Lokalizacja: Krotoszyn

26 gru 2015, 10:03

czester_ pisze:Reasumując kubeł to sprawa mocno indywidualna ;)


+ 1 :kciuk: Amen.

Zgadzam się - wszystko zależy od budowy każdego z nas i każdemu podejdzie coś innego, dlatego polecam "przymierzyć" się najpierw do możliwie największej liczby kubłów i wybrać ten najlepszy pod siebie :D
MX-5 NB 1.8 10th Anniversary: viewtopic.php?f=22&t=14493 :jupi:

Instagram Profile: https://www.instagram.com/jurij_86/
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

26 gru 2015, 11:31

thewildone86 pisze:Zgadzam się - wszystko zależy od budowy każdego z nas i każdemu podejdzie coś innego, dlatego polecam "przymierzyć" się najpierw do możliwie największej liczby kubłów i wybrać ten najlepszy pod siebie :D


Oczywiście, że tak - jeśli ktoś używa kubła jako gadżetu tuningowego .

Zawsze się uśmiecham natomiast na stwierdzenia , że płytki kubeł dobrze trzyma i dobór to sprawa czysto indywidualna, zazwyczaj są to głosy osób które po prostu w niczym innym nie jeździły po torach ...
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

26 gru 2015, 11:41

czester_ pisze:Z tym argumentem, że na szynach jest za wysoko też się nie zgodzę. Mam 178cm i siedząc na podłodze nie widzę dosłownie nic oprócz liczników, nieba i kierownicy.



Bo pozycja ogólnie w NA/NB jest fatalna, i żeby choć trochę to zniwelować - musisz posadzić kubeł dosłownie na podłodze . Przy wzroście powyżej 175 i tak nigdy nie będzie dobrze - za nisko dla widoczności i pedałów , za wysoko cały czas w stosunku do kierownicy . Od 15 lat w każdym aucie miejskim znajdziesz lepszą pozycję niż w Miacie , ale to już zupełnie inny temat ...
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 gru 2015, 11:47

Remik ja chyba tak nie dramatyzuje :) kubeł + szyny jest dla mnie idealnie i dobrze się czuje przy takiej konfiguracji.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
thewildone86
Donator
Donator
Posty: 215
Rejestracja: 05 lis 2013, 21:00
Model: NB
Wersja: 10AE 1.8+
Lokalizacja: Krotoszyn

26 gru 2015, 12:09

Każdy ma prawo do własnego zdania. Inna sprawa, że każdy swoje chwali... ;) Nie chciałem rurowca z zasady, ale siedziałem w obu fotelach i LS podszedł mi bardziej. Komuś innemu Sprinty mogą bardziej leżeć - no i co z tego? Nic :lol:

Nie ma jednej słusznej drogi i trochę śmieszą mnie takie wywody - bo nie jesteśmy na szczęście wszyscy tacy sami :ryjezesmiechu:
MX-5 NB 1.8 10th Anniversary: viewtopic.php?f=22&t=14493 :jupi:

Instagram Profile: https://www.instagram.com/jurij_86/
ODPOWIEDZ