alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

28 wrz 2010, 7:35

mszczyrek pisze:Yanik, chocby dlatego ze ich tanie zawieszenia to "skladaki".

zapominasz o fakcie że sprezyny w ich zestawach to ich wlasny produkt do którego doszli metoda prób i błędów.

mszczyrek pisze:Poza tym, nie slyszalem zeby ktos jezdzil na tym sportowo.

skąd miałbyś słyszeć jeśli zapewne nie znasz nikogo kto jezdzi na zawieszeniu z FM czy to po bułki do sklepu czy to sportowo. poza tym zawieszenia typowo sportowe nie leża w kregu zainteresowań większosci uzytkowników mx-5. my szukamy kompromisu między komfortem a jakością jazdy.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 wrz 2010, 18:23

Yanik - napisałem "moim zdaniem". Uważam ze jesli cos jest do wszystkiego, to jest do niczego. Jesli zaś chodzi o kompromis miedzy komfortem i "jakością" jazdy to nie sadze by firma pokroju Flying Miata mogła wiele ulepszyć "metodą prób i błędów" w stosunku do inżynierów Mazdy dysponujących zapleczem i środkami sporego motoryzacyjnego koncernu. Po raz kolejny zastrzegam ze jest to tylko moja opinia. Broń Boże nie chce zniechecać nikogo do zakupu zestawów z FM.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 wrz 2010, 22:22

mszczyrek pisze:Irakleo, nieprawda. Jesli cos jest dobre na tor, jest dobre rowniez na droge.


mszczyrek pisze:Uważam ze jesli cos jest do wszystkiego, to jest do niczego.


trochę się już pogubiłem :twisted:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

29 wrz 2010, 8:50

mszczyrek pisze:Jesli zaś chodzi o kompromis miedzy komfortem i "jakością" jazdy to nie sadze by firma pokroju Flying Miata mogła wiele ulepszyć "metodą prób i błędów" w stosunku do inżynierów Mazdy

idąc tym tropem Tein czy Koni też niewiele mogłoby poprawić tym bardziej ze produkują zawieszenia do setek aut a nie do konkretnego modelu

mszczyrek pisze:Po raz kolejny zastrzegam ze jest to tylko moja opinia.
FM to firma która wykorzystuje w duzej czesci sprawdzone produkty, zamawia tez produkty wg wlasnych specyfikacji oparte o doświadczenia z setek godzin jazdy. Kwestionowanie jakości ich produktów przez kogoś kto nie ma zadnego praktycznego doswiadczenia z ta firmą jest mocno subiektywne i nic wartościowego nie wnosi do dyskusji na temat zawieszeń.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

29 wrz 2010, 9:53

irakleo pisze:
mszczyrek pisze:Irakleo, nieprawda. Jesli cos jest dobre na tor, jest dobre rowniez na droge.


trochę się już pogubiłem :twisted:


Irakleo - to dlatego, ze nie doczytaleś mojej wypowiedzi do końca:

"Jesli cos jest dobre na tor, jest dobre rowniez na droge. Kwestia ustawien."

Podtrzymuje swoją opinie. Też chciał bym mieć zawieszenie które na torze będzie niskie i sztywne a po wyjechaniu na ulice nagle "zmięknie" i zwiększy skok. Niestety, o ile wiem nikt do Miaty takiego nie robi. Chyba ze przed wjazdem na ulice zmieniasz sprezyny - ja jezdze na tym samym zestawie.

Yanik - moja opinia rzeczywiscie jest subiektywna i oparta na ogólnie dostepnych materialach. Prosze, podziel się z nami w takim razie swoimi doświadczeniami z zawieszeniami z FM, jestem bardzo ciekaw. Napewno wniesie to wiecej do dyskusji niz moje teoretyczne dywagacje. Którego z ich zestawów używasz?

Michal
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

29 wrz 2010, 10:11

mszczyrek pisze:Yanik - moja opinia rzeczywiscie jest subiektywna i oparta na ogólnie dostepnych materialach. Prosze, podziel się z nami w takim razie swoimi doświadczeniami z zawieszeniami z FM, jestem bardzo ciekaw. Napewno wniesie to wiecej do dyskusji niz moje teoretyczne dywagacje. Którego z ich zestawów używasz?

ja w przeciwieństwie do Ciebie nigdzie nie napisałem swojej opinii nt zawieszeń z FM, robiłem u nich kilka razy zakupy i jestem zadowolony zarówno z produktów jak i obslugi i co ważniejsze serwisu posprzedażowego i doradztwa - gdyby koszt wysyłki nie był problemem to pewnie bym jezdził tez na zawieszeniu od nich. Dlaczego? znam filozofie tej firmy i ludzi którzy w niej pracują stąd moje kąśliwe uwagi na temat twoich subiektywnych opinii wziętych z nieba. proponuje nie kontynuowac tego wątku...

i już tak merytorycznie dlaczego wybrałbym sprezyny z FM:
1) nie obniżają za bardzo samochodu jak sie stalo w przypadku kompletnego setu od koni
2) sa troche miększe niz tein
3) ew regulacja wysokości możliwa po dorzuceniu setu z ground control
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2010, 10:33

mszczyrek pisze:Niestety, o ile wiem nikt do Miaty takiego nie robi. Chyba ze przed wjazdem na ulice zmieniasz sprezyny - ja jezdze na tym samym zestawie.

I tu się mylisz. Jeśli chcesz sobie mocno usztywnić sprężyny na przejazd po torze, to bardzo prosto się to robi wkładkami usztywniającymi. Nie zmieni to oczywiście innych parametrów, ale dodatkową sztywność zapewni znakomicie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

29 wrz 2010, 10:45

majkel_c pisze:I tu się mylisz. Jeśli chcesz sobie mocno usztywnić sprężyny na przejazd po torze, to bardzo prosto się to robi wkładkami usztywniającymi. Nie zmieni to oczywiście innych parametrów, ale dodatkową sztywność zapewni znakomicie.


Szczerze mówiąc, nawet bym o czymś takim nie pomyślał. Widze że po długiej dyskusji pozostanimy przy swoich zdaniach :mrgreen:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 wrz 2010, 15:03

mszczyrek masz praktyczne doświadczenia z zawieszeniami wyższej klasy niż GAZ, czy czerpiesz swą wiedzę z forumowych mądrości? :)
Łoś
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

29 wrz 2010, 15:53

Mialem, ale nie w MX-5.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2010, 7:57

mszczyrek pisze:Chyba ze przed wjazdem na ulice zmieniasz sprezyny


Mszczyrek, a gdybyś tak zmieniał bez przerwy sprężyny to jak byś ustawił geometrię?? Masz w domu sprzęt?? Ja chyba jestem za leniwy bo mi by się nie chciało...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

02 paź 2010, 13:53

Mi nie chce się nawet sprężyn zmieniać, kupilem dodatkowy komplet na droge ale lezy nieuzywany. Co do geometri - jesli nie zmieniasz wysokości zawieszenia dlaczego mialbyś ja przestawiać?
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2010, 22:57

mszczyrek pisze:Mi nie chce się nawet sprężyn zmieniać, kupilem dodatkowy komplet na droge ale lezy nieuzywany. Co do geometri - jesli nie zmieniasz wysokości zawieszenia dlaczego mialbyś ja przestawiać?



Nie wierzę, że gdy wymienisz sprężyny na twardsze lub miększe, to trafisz idealnie w tę samą wysokość...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

03 paź 2010, 3:59

Pewnie nie - ale przeciez mozna ja bez problemu wyregulowac?
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2010, 6:27

Mszczyrek, poczytaj wszystkie swoje posty w tym wątku. Żaden Twój post nie klei się z drugim. Czy Ty dyskutujesz żeby dyskutować??
Po każdej wymianie jakiegokolwiek elementu zawieszenia (może oprócz łączników stabilizatora) należałoby udać się na geometrię. Ja swoimi poprzednimi samochodami, nawet gdy nic nie robiłem, to raz w roku byłem na geometrii. Mazdą jestem częściej, ale to inna bajka...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

03 paź 2010, 7:39

Arojano - nie widze zadnych sprzecznosci. Wyjasnij mi prosze dlaczego należałoby ustawiac geometrie po zmianie twardosci sprezyn jesli nie zmieni sie wysokość zawieszenia?
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

03 paź 2010, 21:57

mszczyrek pisze: Wyjasnij mi prosze dlaczego należałoby ustawiac geometrie po zmianie twardosci sprezyn jesli nie zmieni sie wysokość zawieszenia?


przecież taki przypadek jest tylko i wyłącznie hipotetyczny i nie istnieje, to że sprężyny "sportowe" tak je nazwijmy dają w efekcie obniżenie + utwardzenie to nie jakieś tam po prostu widzi mi się konstruktorów ale normalna kolej rzeczy w tym wypadku i konsekwencja tego czym jest sprężyna, jak jest wykonywana, z jakiego materiału i jakie ma spełniać zadanie, dywagacja w tak hipotetycznym przypadku jak: wymiana sprężyn na twardsze o tej samej "wysokości" co seria jest po prostu... kulą w płot.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

03 paź 2010, 21:58

bo się zmieni geometria? miata jest bardzo wrażliwa na jakiekolwiek zmiany. Gwarantuję Ci, że po pół roku eksploatacji nie będziesz miał tych samych nastawów co przy regulacji. Nawet jeśli nie grzebałeś nic w zawieszeniu. Poczytaj sobie na ten temat. Wątek wielokrotnie przewijał się przez forum.
Łoś
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

04 paź 2010, 10:52

Mszczyrek nie mam ochoty z Tobą dyskutować. Jak znajdziesz springi miękkie i twarde przy których geometria będzie taka sama (bez regulacji) to stawiam Ci butelkę z uchem czyli 1,75 litra...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

04 paź 2010, 12:29

moim zdaniem przy każdej zmianie w zawieszeniu, czy to sprężyna, czy tulejka należy jechac na geometrię
ja civiciem i tak samo zamierzam miatą jeździłem na geometrię raz do roku nawet jak nic nie zmieniałem
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

04 paź 2010, 18:53

Widze ze wiecie lepiej, wiec rzeczywiscie dyskusji nie ma co dalej ciagnać.

Geometrie przestawialem w tym roku w Miacie 6 (sześć) razy. Sprezyny zmienialem 2 razy. Wysokość zawieszenia 3 lub 4. Nie wiem co pisali na forum, ale zgodnie z rzeczywistością i pomiarami, przy zachowaniu tej samej bezwzglednej wysokości (a po to kupuje się regulowane zawieszenie, zeby moc ja dowolnie ustawić) katy pozostaną stałe - bo i dlaczego mialy by się zmienić?

Z mojej strony to tyle.

Michal
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

06 paź 2010, 15:23

geometria sie rozlazi w trakcie jazdy niestety. np my po kazdej rundzie driftowej lub co dwie staramy sie pojechac na geometrie.
majki
Posty: 23
Rejestracja: 19 lis 2010, 9:09

19 lis 2010, 13:21

Hej,

Chciałbym wtrącić swoje 3 grosze do tematu.

Firma Gaz, bardzo znana w JUKIEJU gdzie jak wiadomo upalarki typu Track Day są na porządku dziennym. Zawias bardzo fajny, wytrzymały, no i co ważne regulowany. Gaz sie bardzo rozwija w zawieszeniach. Starsze wersje bardzo średnie jakościowo, nowe już inna liga. Jeździłem, pomagałem przy regulacji ( raczej wypełniałem rozkazy, bo za bardzo tego nie ogarniam :) ) Do tego bardzo ładne, Gaz Gold :)
Obrazek

Oprócz Gaz'a jedynie zostaje stary i sprawdzony bilstein. zawias bardziej "czołogowo wytrzymały" i nie tak, nazwe to , finezyjny ale ma jedną olbrzymią zalete. Po jednym, dwóch supersprintach, zawias out z samochodu na regeneracje do zerkopolu, MTS'u , i po odbiorze znowu można powiedzieć nówka. Do użytku dla nas na ulice tylko B6 i B8 ( B8 do uzytku z niższymi sprężynami )

Wszystkie inne marki ( mówię ogółem ) tein, fk, czy wymysły typu TA-TECHNIX to tuningowe zawiasy które do niczego raczej się nie nadają .

To tylko moje , osobiste zdanie . Hej !!
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

19 lis 2010, 19:01

mszczyrek pisze:Też chciał bym mieć zawieszenie które na torze będzie niskie i sztywne a po wyjechaniu na ulice nagle "zmięknie" i zwiększy skok. Niestety, o ile wiem nikt do Miaty takiego nie robi.


Twardość zalezy nie tylko od sprężyny ale także od amora.

Jest taki zawias ... ja go mam.
TEIN Super Street z EDFC.

I zapewne wielu innych firm.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 lis 2010, 13:25

majki pisze:
Oprócz Gaz'a jedynie zostaje stary i sprawdzony bilstein. zawias bardziej "czołogowo wytrzymały" i nie tak, nazwe to , finezyjny ale ma jedną olbrzymią zalete. Po jednym, dwóch supersprintach, zawias out z samochodu na regeneracje do zerkopolu, MTS'u , i po odbiorze znowu można powiedzieć nówka. Do użytku dla nas na ulice tylko B6 i B8 ( B8 do uzytku z niższymi sprężynami )

to ja się już pogubiłem....ten Bilstein to taki super wytrzymały jest że po dwóch pojeżdżawkach nadaje się do regeneracji :?: :shock:
majki pisze:Wszystkie inne marki ( mówię ogółem ) tein, fk, czy wymysły typu TA-TECHNIX to tuningowe zawiasy które do niczego raczej się nie nadają .

aaaa...czyli ten GAZ to nawet lepszy od Teina..tak :?:
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2010, 13:27

no jak ktos porównuje teina, cusco do fx lub ta-technix to ja już nie mam pytań, dałeś radę chłopie :roll:
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2010, 13:29

ravestation, zwykły TEIN Street jest na prawdę przeciętny - GAZ Gold na 100% będzie lepszym zawiasem - a o cusco nie było mowy :mrgreen:

Jak dla mnie GAZ Gold będzie na podobnym poziomie jak Tein SS ;)
110@???KM
134@???Nm
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2010, 13:33

ale ja nie porównałem teina do gaz'a tylko ta-technix, czy fk... ;)
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 lis 2010, 14:03

Mayk pisze:Jak dla mnie GAZ Gold będzie na podobnym poziomie jak Tein SS ;)

no ale.....EDFC to tego już nie zakupisz a do Teina na yahoo dostaniesz używkę za grosze. Zmiana ustawień twardości z kabiny jest znacznie przyjemniejsze niż leżenie pod autem albo demontaż elementów bagażnika i gimnastyka z regulacją tyłu jeśli znajduje się ona od góry amortyzatora.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2010, 14:48

Mayk pisze:ale ja nie porównałem teina do gaz'a tylko ta-technix, czy fk... ;)


Coś w tym jest :mrgreen:
irakleo pisze:no ale.....EDFC to tego już nie zakupisz a do Teina na yahoo dostaniesz używkę za grosze.


Też prawda, ale GAZ Gold sam w sobie jest tańszy od Teina SS - tym bardziej z EDFC :)
110@???KM
134@???Nm
ODPOWIEDZ