Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

22 cze 2017, 17:50

A możesz pokazać swój dolot? Ten co teraz mam jest z aluminium i się szybko nagrzewa
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 643
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

22 cze 2017, 19:42

thekingisback pisze:A możesz pokazać swój dolot? Ten co teraz mam jest z aluminium i się szybko nagrzewa


Moje rozwiązanie znajdziesz w tym wątku na przykład zaczynając od np 3 lutego br
cofnij się( jak mówią do tyłu) i parę tanich propozycji można znaleźć.
Dolot czy z Al czy silikon czy co by nie wstawił będzie się w komorze silnika nagrzewał i nie ma na to rady.
Może mniej rury z podwójną ścianka i izolacja termiczną( takie też są stosowane)
W NBFL można przez OBDII podejrzeć air temp przed lub za przepływomierzem.
Różnica przy cold short air intake i standard jest znaczna więc rura powinna być jak najkrótsza.
i jej początek jak najbliżej miejsca gdzie jest stały przepływ zewnętrznego powietrza
i jak najdalej od gorących miejsc- np kolektor wylotu spalin.
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

22 cze 2017, 21:34

Faktycznie fajne to twoje rozwiązanie, ciekaw jestem czy u mnie podeszła by ta wersja bez ściągania pasa przedniego. Możesz coś powiedzieć o efektach jak zamontowales to u siebie?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 643
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

23 cze 2017, 8:29

quote="thekingisback"]Faktycznie fajne to twoje rozwiązanie, ciekaw jestem czy u mnie podeszła by ta wersja bez ściągania pasa przedniego. Możesz coś powiedzieć o efektach jak zamontowales to u siebie?[/quote].

Ponieważ nie znalazłem szczegółów rozwiązania o które mi chodziło tylko
zdjęcia jakiegoś podobnego dolotu wykonanego w technologi druku 3D wpadłem
w pionierskie działania które samo w sobie zawiera większy nakład pracy i kosztów.
Ja zdemontowałam pas aby "rozpoznać teren w boju" .Mam nadzieję ,że doczytałeś ,że
wersja "short cold air intake" jest dedykowana i "wydrukowana" dla NA po swapie silnika 1.8 NBFL .
Teraz już nie muszę demontować pasa .Aby wyjąć stożek do konserwacji
(raz w roku )wystarczy ,że zdejmę osłonę silnika i od dołu można go wyjąc.
Mój stożek jest w seryjnej obudowe natomiast stożek a'la grzybek chyba powinien się dać się
połknąć przez paszczę.Dla NBFL należałoby się zastanowić jak dostać się przed chłodnicę
i jak poprowadzić rurę dolotową od stożka.
Wersja na którą przywołał endriu : download/file.php?id=36076&mode=view
jest najmniej inwazyjna i od tego bym zaczął. Potem bym się zają tą nakładka aluminiową
i tam wywiercił otwór na rurę tak aby wpasowała się przed chłodnicę. .A potem to już bułka z masłem :D
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

23 cze 2017, 13:09

Yoozef pisze:quote="thekingisback"]Faktycznie fajne to twoje rozwiązanie, ciekaw jestem czy u mnie podeszła by ta wersja bez ściągania pasa przedniego. Możesz coś powiedzieć o efektach jak zamontowales to u siebie?
.

Ponieważ nie znalazłem szczegółów rozwiązania o które mi chodziło tylko
zdjęcia jakiegoś podobnego dolotu wykonanego w technologi druku 3D wpadłem
w pionierskie działania które samo w sobie zawiera większy nakład pracy i kosztów.
Ja zdemontowałam pas aby "rozpoznać teren w boju" .Mam nadzieję ,że doczytałeś ,że
wersja "short cold air intake" jest dedykowana i "wydrukowana" dla NA po swapie silnika 1.8 NBFL .
Teraz już nie muszę demontować pasa .Aby wyjąć stożek do konserwacji
(raz w roku )wystarczy ,że zdejmę osłonę silnika i od dołu można go wyjąc.
Mój stożek jest w seryjnej obudowe natomiast stożek a'la grzybek chyba powinien się dać się
połknąć przez paszczę.Dla NBFL należałoby się zastanowić jak dostać się przed chłodnicę
i jak poprowadzić rurę dolotową od stożka.
Wersja na którą przywołał endriu : download/file.php?id=36076&mode=view
jest najmniej inwazyjna i od tego bym zaczął. Potem bym się zają tą nakładka aluminiową
i tam wywiercił otwór na rurę tak aby wpasowała się przed chłodnicę. .A potem to już bułka z masłem :D[/quote]
Właśnie czytałem i widziałem że u mnie to zaduzo kombinacji z tym by było. Z drugiej strony gorzej bo trzeba ściągnąć pas przedni. Chyba narazie zostawię tak jak jest. BTW wczoraj sprawdzałem. Temp zasysanego powietrza i dochodzila do 27 C. Wydaje mi się że trochę dużo nie miałem czasu poszukać jaka jest u innych
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 643
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

23 cze 2017, 13:42

Właśnie czytałem i widziałem że u mnie to za dużo kombinacji z tym by było. Z drugiej strony gorzej bo trzeba ściągnąć pas przedni. Chyba na razie zostawię tak jak jest. BTW wczoraj sprawdzałem. Temp zasysanego powietrza i dochodziła do 27 C. Wydaje mi się że trochę dużo nie miałem czasu poszukać jaka jest u innych[/quote]

Temperatura powietrza w dolocie będzie ca temp zewnętrzna im krótsza będzie rura dolotowa.
W moim dolocie jak temp zewnętrzna była 9 stopni to czujnik( przez OBDII) podawał w czasie jazdy 11.
Ale na postoju już trochę się podnosiła bo oddziaływała chłodnica. Teraz w lecie jak jest
temp 24 stopnie to czujnik temp pokazuje 26-27.W miejscu gdzie standardowy dolot NA pobiera
powietrze jest ca wyższa o 20 stopni i więcej , a na postoju jeszcze więcej szczególnie rośnie jak włączy się
wentylator chłodnicy. W NBFL pewnie jest inaczej bo jest dopływ powietrza z nadkola ale długość dolotu zwiększa opory i wzrost temperatury powietrza zanim powietrze dojdzie do kolektora .
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

23 cze 2017, 13:57

Dokładnie teraz u mnie na dworze jest 28 c i mega duchota to jak jechałem to temperatura zasysanego powietrza dochodziła do 35 w czasie jazdy a na postoju nawet do 40c.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
sewo
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2017, 10:17
Model: Inny
Wersja: mx5 NA
Lokalizacja: Poznań

09 lip 2017, 11:03

u mnie tak to wygląda ;)
Załączniki
20170708_140959.jpg
20170708_140959.jpg (1.59 MiB) Przejrzano 5872 razy
20170708_140954.jpg
20170708_140954.jpg (1.56 MiB) Przejrzano 5872 razy
20170708_140949.jpg
20170708_140949.jpg (1.7 MiB) Przejrzano 5872 razy
Awatar użytkownika
Wilko77
Posty: 180
Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
Model: NA
Wersja: relaksacyjna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 lis 2017, 17:14

Dziś ja pobawiłem się w małego mechanika. Trochę druciarstwa, chciałem ładnie, ale na drodze dolotu stanęła rozpórka... W związku z tym dolot ma 1 kolanko, 1 rurkę, słowem jest krótszy.
Co nie wpływa na to, że dźwięk jest jak z 5 cylindrów w silniku Volvo. Mega zaskoczenie! Na filmiku nie słychać tego aż tak bardzo, mam wrażenie, że silnik obciążony daje dużo intensywniejszy dźwięk, niż na luzie. Jest grubo i soczyście.

Spadek mocy nie jest odczuwalny, subiektywnie +11 jednorożców do mocy :twisted: :ryjezesmiechu:

https://youtu.be/-hHkRTMd6I8
2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

02 gru 2017, 22:03

Czy ktoś zakładał filtr w ten sposób? Coś trzeba przerabiać w NB? Obrazek


P. S. Post w temacie nr 1000 :D
kicu13
Posty: 51
Rejestracja: 30 sty 2017, 22:33
Model: Inny
Wersja: Miracle
Lokalizacja: bot

05 gru 2017, 12:23

Ja mam tak założony filtr w swojej NB tylko bez osłony. Nic nie przerabiałem jedynie co trzeba zrobić, to gdzieś zbiornik na płyn do spryskiwaczy przenieść, ale to nie jest jakieś bardzo skomplikowane. :D
Awatar użytkownika
Kszysiek
Posty: 70
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:38
Model: NA

27 lut 2018, 20:11

Z góry przepraszam, wiem, że to już było, ale:
Napisałem prosto z mostu do WOBOTEAM, że rzekomo wiedzą co i jak dobrać, żeby założyć dolot ze stożkiem w MX5 NA.
Odpowiedzieli, że nie mają dedykowanych układów do Mazdy MX5.
Dlatego chcę Was prosić o pomoc i potwierdzenie, czy te elementy:

http://www.woboteam.pl/filtry-stozkowe-simota/3032-filtr-stozkowy-120x132-60-76mm-blue.html
http://www.woboteam.pl/akcesoria/500-uchwyt-mocowanie-filtra-dolotu.html
http://www.woboteam.pl/adaptery/542-adapter-filtra-77mm.html
http://www.woboteam.pl/rury-aluminiowe/468-rura-aluminiowa-fi-75mm-300mm.html
http://www.woboteam.pl/kolanka-laczniki-redukcje-gumowe/2081-kolanko-dolotu-63-76mm-90st.html

będą OK dla MX5 NA, rocznik '90.
(Wszystko 76mm, tak jak pisał Phill)
Czy ten stożek daje odpowiednie wrażenia akustyczne? :D


Thanks fam
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

28 lut 2018, 5:47

Wyjście z przepustnicy ma chyba 63mm. Reszta układu 70mm. Stożek też na 70mm.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
Tito01
Posty: 41
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:42
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

01 mar 2018, 11:23

Kszysiek pisze:Czy ten stożek daje odpowiednie wrażenia akustyczne? :D


Thanks fam


Wrażenia dźwiękowe rekompensują utratę tych 5 koni :) W lutym zamawiałem zestaw z Raszyna, nie mieli problemu z dobraniem elementów, nic nawet nie sprawdzałem. W moim przypadku konieczne było skrócenie rurek aluminiowych.
Tak to wygląda:Obrazek

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
siwyzgr
Posty: 771
Rejestracja: 21 maja 2018, 13:43
Model: NA
Wersja: piękna, czerwona
Lokalizacja: Warszawa / Zgierz

12 cze 2018, 12:52

Witam,
Panowie, czy ktoś z Wa-wy pożyczyłby zestaw z Raszyna na pomiar mocy? Jestem świeżo po zhamowaniu auta u Zbyszka i jestem skłonny zrobić drugi pomiar, celem sprawdzenia działania stożka, jeśli tylko ktoś użyczy mi go do takiego testu.
Mając 1.6 pod maską moc i moment są dla mnie ważniejsze niż dźwięk, w związku z tym, jeśli faktycznie okazałoby się, że stożek "zamula" niższe zakresy obrotów, to bym się na niego nie decydował.
Przy okazji będzie w końcu udowodnione co i jak.
Ktoś chętny na taki eksperyment?
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

12 cze 2018, 21:33

cześć, mam na zbyciu dolot ze stożkiem jak na zdjęciu:
Obrazek
założyłem u siebie CAI Jackson Racing i będę się pozbywał stożka z rurą
może chcesz zanabyć okazyjnie po uprzednim przetestowaniu?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

28 cze 2018, 7:52

Założyłem zestaw a'la Raszyn. Auto na zimnym wchodzi na 1500 obrotów, po przegazówce na 2000 i z czasem spada do 1500. Po przejechaniu kawałka trasy objaw znika. Czy to jest kwestia (o której czytałem na forum) uczenia się nowych składów mieszanki i ewentualnie metodą na kijek jak po odpięciu aku ją ogarniać? Czy jak to uwielbiają mówić mechanicy "jeździć i obserwować"?
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2018, 10:53

cześć, poratuje ktoś linkiem do "zestawu z Raszyna za 135PLN" do NBFL 1.6? Przejrzałem sklep i już go nie ma chyba a nie wiem co się w nim znajdowało dokładnie :)
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

28 cze 2018, 12:15

Tego nie mają w ofercie jako jeden produkt. Zadzwoń lub napisz do nich.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2018, 12:33

Aaa to coś mi się ubzdurało, że to jest w komplecie też dostępne :) to dzięki, tak zrobię!
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

28 cze 2018, 13:54

Oskarek pisze:nie wiem co się w nim znajdowało dokładnie :)

Dwa kolanka 90 stopni, dwie rurki alu 10cm, filtr stożkowy, opaski zaciskowe - wszystko na 70mm (do NBFL), blaszka do mocowania. Kilka stron wcześniej masz fajny manual co potrzeba i jak montować.

W moim temacie masz zdjęcie z wczoraj po montażu.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

29 cze 2018, 11:54

VooR pisze:Założyłem zestaw a'la Raszyn. Auto na zimnym wchodzi na 1500 obrotów, po przegazówce na 2000 i z czasem spada do 1500. Po przejechaniu kawałka trasy objaw znika. Czy to jest kwestia (o której czytałem na forum) uczenia się nowych składów mieszanki i ewentualnie metodą na kijek jak po odpięciu aku ją ogarniać? Czy jak to uwielbiają mówić mechanicy "jeździć i obserwować"?


Obecnie objaw jest non stop, nie wraca na obroty 800... Opaski wszystkie dokręcone, czujnik temperatury sprawdzony. Objawy na luzie na parkingu 1500-2000 falowanie, najmniejsze dotknięcie gazu i leci do 3500-4000 obrotów... Na ori filtrze nie było takich objawów. Powoli mi się kończą pomysły...
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

29 cze 2018, 13:03

VooR pisze: Powoli mi się kończą pomysły...

Przepustnica wyczyszczona? Kolektor dolotowy wyczyszczony? To spróbuj pokręcić śrubeczką od wolnych obrotów.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

29 cze 2018, 13:06

szymek pisze:
VooR pisze: Powoli mi się kończą pomysły...

Przepustnica wyczyszczona? Kolektor dolotowy wyczyszczony? To spróbuj pokręcić śrubeczką od wolnych obrotów.
Ale jeśli nie działo się nic na ori to czemu nagle miałoby się dziać w tym zakresie?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

29 cze 2018, 13:31

Zamontuj może z powrotem ORI na chwilę i wtedy będziesz miał pewność czy to kwestia przypadku czy rzeczywiście coś powiązanego ze stożkiem.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 cze 2018, 13:45

Zrobiłbym jak radzi tomasz01. A śrubki wolnych obrotów bym nie ruszał, bo skoro wszystko bylo ok i problem wystąpił nagle to raczej nie tędy droga.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

29 cze 2018, 15:00

Przegoniłem właśnie auto pod czerwone pole i się znowu uspokoił. Zobaczę za jakieś 2h jak odpalę znowu co będzie.
A jak nie dojdę co i jak to wleci oryginał i zbadam temat.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

10 lip 2018, 19:39

Tak trochę z innej beczki: Ostatnio dowiedziałem się że ta zawinięta rurka wychodząca z oryginalnej puszki filtra służy tylko jako wygłuszenie dolotu... Faktycznie po jej zdemontowaniu dźwięk a'la stożek ale nie aż tak głośny :roll: Powie ktoś do czego jeszcze mógłby służyć taki zawijas? :?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 lip 2018, 20:23

Wg mnie jest po to żeby do filtra było zaciągane powietrze z okolic lampy= chłodniejsze. Tam przy lampie jest też chyba jakiś otwór do nadkola jeśli dobrze pamiętam.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

12 lip 2018, 7:00

Fifkers pisze:Wg mnie jest po to żeby do filtra było zaciągane powietrze z okolic lampy= chłodniejsze. Tam przy lampie jest też chyba jakiś otwór do nadkola jeśli dobrze pamiętam.


Tutaj chodzi chyba o ten zawijas taki na tej rurze co idzie przed silnikiem, z takim jakby zbiorniczkiem śmiesznym. To jest rezonator i to wygłusza.
The answer is always Miata.
ODPOWIEDZ