Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wallace
Posty: 21
Rejestracja: 18 wrz 2015, 17:11
Model: Inny

20 paź 2015, 19:03

Cześć, a co powiecie na dolot K&N 69-6000TR do NB 1.8. Czy taki filtr zwiększy moc samochodu czy tylko zmieni dźwięk silnika? Czy ktoś z forumowiczów ma może założony taki zestaw i co może o nim napisać.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 paź 2015, 16:18

Przestańcie się nad tym zastanawiać - zakładajcie stożek. Satysfakcja gwarantowana, albo zwrot kasy :D

Mówię to każdemu, co jakiś czas i nikt mi na początku nie wierzy, a jak już się przejedzie autem ze stożkiem, albo założy u siebie, to jest wielkie: "o ja pier***!". Simota na ori rurach brzmi rewelacyjnie, dodaje Miacie charakteru i w ogóle nie przeszkadza w użytkowaniu. Serio, to ma same plusy. Powinni je montować fabrycznie. Ostatnio Johnson i Galazka je zakładali. I też są zachwyceni :)

viewtopic.php?p=350883#p350883
szmitas
Posty: 165
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Luboń

24 paź 2015, 18:30

makler pisze:Gość ze sklepu w raszynie


Czy ten sklep to http://www.woboteam.pl/ ?

Na allegro też sprzedają części i wspomniany komplet wynosi koło 135zł + osłona za 30zł.

PS: średnica do NB to 70mm?
Wallace
Posty: 21
Rejestracja: 18 wrz 2015, 17:11
Model: Inny

24 paź 2015, 19:46

No to zdecydowana różnica w cenie. K&N 69-6000TR do NB 1.8 kosztuje 900zł
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2015, 22:46

szmitas pisze:
makler pisze:Gość ze sklepu w raszynie


Czy ten sklep to http://www.woboteam.pl/ ?

Na allegro też sprzedają części i wspomniany komplet wynosi koło 135zł + osłona za 30zł.

PS: średnica do NB to 70mm?

Tak ten, średnica chyba tak ktoś juz wcześniej pisał. Zrobili jakaś osłonę ? Jak rozmawiałem z typem to mówił ze zrobi taki zestaw bo jest zainteresowanie.
Mx-5 2003 1.8 146 KM
szmitas
Posty: 165
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Luboń

26 paź 2015, 6:55

Dzięki za informację.

Na allegro sprzedają w dwóch rozmiarach:
http://allegro.pl/oslona-termiczna-filt ... 59832.html
http://allegro.pl/oslona-termiczna-filt ... 12229.html

Pytanie tylko czy zmieści się u nas pod maską (przy Twoim umieszczeniu stożka)...
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

26 paź 2015, 15:55

szmitas pisze:Dzięki za informację.

Na allegro sprzedają w dwóch rozmiarach:
http://allegro.pl/oslona-termiczna-filt ... 59832.html
http://allegro.pl/oslona-termiczna-filt ... 12229.html

Pytanie tylko czy zmieści się u nas pod maską (przy Twoim umieszczeniu stożka)...


przecież taka osłona nic nie da....co tego ze sam stożek osłonisz z jednej strony jak przód i tył odsłoniety i gorace powietrze będzie się mieszało i dochodziło.... lepiej mocniej zabudować stożek z dobrym doprowadzeniem powietrza od zderzaka
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2015, 18:37

Zgadzam się, strata kasy
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2015, 19:15

nickesh v2.0 pisze:Przestańcie się nad tym zastanawiać - zakładajcie stożek. Satysfakcja gwarantowana, albo zwrot kasy :D

Mówię to każdemu, co jakiś czas i nikt mi na początku nie wierzy, a jak już się przejedzie autem ze stożkiem, albo założy u siebie, to jest wielkie: "o ja pier***!". Simota na ori rurach brzmi rewelacyjnie, dodaje Miacie charakteru i w ogóle nie przeszkadza w użytkowaniu. Serio, to ma same plusy. Powinni je montować fabrycznie. Ostatnio Johnson i Galazka je zakładali. I też są zachwyceni :)

viewtopic.php?p=350883#p350883

Zgadzam się, wspaniały mod po niskiej cenie :P powinni to seryjnie montować :P
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 paź 2015, 19:16

Zamontowałem u siebie - jestem mega pozytywnie zaskoczony - przy spokojnej jeździe cisza, a po depnięciu gazu :diablo: :poklony: :ryjezesmiechu: :diablo:
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

30 paź 2015, 17:03

Ja mam u siebie TYPHOON + 100 do dźwięku i to tyle
ale mam inne pytanie odnośnie osłon - kojarzycie coś co by pasowało najlepiej P&P do NBFL i miało sens - ew do delikatnych przeróbek aby osłonić stożek od silnika ? niestety nie mam czasu rzeźbić czegoś od zera... a może ktoś ma jakiś projekt narysowany ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

31 paź 2015, 16:25

kolego prymus nie mam zdjec bo auto sprzedalem ale w nb-flu nie jestem pewien czy tez w nb-ku jest taki zaslepiony otwor po lewej stronie auta (kierowcy ) przed lampa -ciagniesz od wlotu w zderzaku przez ten otwor spiro az do stozka i stozek odzielasz blacha aluminiowa wymiary okolo 30 na 23 cm i masz zimny dolot tak mialem
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

31 paź 2015, 16:36

na 1 zdjeciu w tym miejscu jest zaczerpywane powietrze -spiro rura fi 100 a na drugiej fotce wyjscie spiro do filtra stozkowego
Załączniki
Z MAZDA DOLOT.jpg
Nokia e72516.jpg
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

31 paź 2015, 16:38

w tym dziale pomagam , jak zrobic dolot ,ale w innym temacie prubuje usyskac odpowiedzi jak w nceku zalozyc stozek i czy dzwiek bedzie fajny to zaden klubowicz nie odpisze , a maja tyle do powiedzenia
Robertus
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

01 lis 2015, 11:40

Z tym ze ten dolot na zdjęciu wyżej jest bardzo kiepski.
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

01 lis 2015, 20:46

+1 Andy, dolot bierze powietrze z okolic choldnicy = cieple powietrze, dodatkowo spiro grzeje sie od tej samej chlodnicy...

gdzies w necie ostatnio widzialem taki wichajster, co bierze powietrze z jednego slusznego miejsca - podszybia.
mozna tez kupic inny diwajs, taki snorkel, bodajrze od Racing Beat, ktory zakladasz na seryjna puszke filtra i tez ciagnie z podszybia. daje to jakies 5km przyrostu w 1.6 no i nie zakladasz stozka ktory w 90% przypadkow udaje ze filtruje powietrze. jedyny problem to cena za kawalek carbonowej rurki - ok 150$ bodajze

storzek zalozony tak z d**y, jak w wiekszosci przypadkow w autach N/A = wiecej wrzasku i mniej koksu
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

01 lis 2015, 21:11

IMHO jak ktoś nie ma parcia na urywanie tysięcznych części sekundy na torze to stożek jest jednym z najlepszych tanich modów ever. Miata dostaje w końcu zajebistego pazura. Dźwięk w tunelu...... :slinotok: Ktokolwiek jeszcze się zastanawia i ma wątpliwości powinien jak najszybciej potuptać do sklepu :kciuk:
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

02 lis 2015, 9:51

Kto powiedział ze filtr musi byc w miejscu seryjnego lub zbliżonym, pod zderzak go np :D Masz turbo i ic to mozesz mnie sie tym przejmować, w na trzeba sie troche przyłożyć, spasowanie elementów dolotu w na tez jest duzo ważniejsze. Pozatym jak robisz dolot, zrób wydech ;) W na to sie robi parami. To tak jakby wecej zjeśc i nie mieć jak sie wysrać.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

02 lis 2015, 18:01

a kolega jeden z drugim strasznie sie wymadrzaja nie widzac ktoredy spiro idzie i nie widzac mojego dolotu wrecz mi wmawiaja ze idzie przez chlodnice i grzeje sie rura jesli nie chcecie to nie musze wiecej podpowiadac na ogolnym bo zawsze ktos tu przemadrzaly ma racje -jak koledzy chcecie to na priwa wysle opis jak i ktoredy rurka przechodzi aby sie nie grzala 3 miesiace prub , a tu przemadrzali niech sie przekomarzaja jaka maja wielka wiedze
Robertus
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 lis 2015, 21:26

koro13 pisze:a kolega jeden z drugim strasznie sie wymadrzaja nie widzac ktoredy spiro idzie i nie widzac mojego dolotu wrecz mi wmawiaja ze idzie przez chlodnice i grzeje sie rura jesli nie chcecie to nie musze wiecej podpowiadac na ogolnym bo zawsze ktos tu przemadrzaly ma racje -jak koledzy chcecie to na priwa wysle opis jak i ktoredy rurka przechodzi aby sie nie grzala 3 miesiace prub , a tu przemadrzali niech sie przekomarzaja jaka maja wielka wiedze


Nie obraź się, ale widząc na zdjęciach Twój dolot(głównie odgrodzenie :D stożka), idę o zakład że IAT(temp.zas.pow) masz zdecydowanie wyższą niż seria z fabrycznym airboksem.
Nie wierzysz? sprawdź z inną Miatą poprzez np appkę torque dla OBD i sam zobaczysz te 3 miesiące prób...jak krew w piach :git:
A jak chcesz zobaczyć ideał dolotowy to zajrzyj do Dr. Kokona :poklony:
A jeden z drugim mają rację :senkju: imo oczywiście.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

03 lis 2015, 8:56

miesiace prub


metota prub i błenduf jes najlepsza.





Skąd i po co to ten Hejt.



W NC nie trzeba tworzyć "dolotu" dla stożka bo można skorzystać fajnie z seryjnego podprowadzenia powietrza -> dolnej części puszki na filtr. Także nie wiem nad czym tu poemat pisać.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

03 lis 2015, 11:53

no dobra a gdyby zrobić tą osłonę tak (jak na zdjeciu czerwonym) i gdyby była w miarę szczelna - przylegająca do maski + dać wejście tej rurki spiro w miejscu przeciwmgielnego - co sądzicie ?
Załączniki
stozek.PNG
stozek.PNG (287.02 KiB) Przejrzano 2499 razy
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

03 lis 2015, 13:10

mocy z tego nigdy nie będzie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

03 lis 2015, 14:58

Nie sądzę aby ktokolwiek, kto choć trochę zasięgnął forumowych opinii na temat stożka, oczekiwał od tego moda podniesienia mocy. Wstawienie samego stożka, w sposób jaki tu najczęściej praktykujemy, znacząco poprawia dźwięk silnika i dodaje co najwyżej "konie subiektywne", czyli jednorożce :geeejj: - to jest sens tego moda.

A cała reszta, jak przegrody, osłony, rurki i fragmenty mebli łazienkowych (pozdro, Czester :twisted: ), mają za zadanie zniwelować ew. spadek mocy i nie dopuścić do tego, żeby osiągi się pogorszyły. No i oczywiście +10 do bling-bling za rurę w zderzaku i akwarium pod maską ;)
Ostatnio zmieniony 03 lis 2015, 16:19 przez nick.es, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

03 lis 2015, 15:56

nickesh v2.0 pisze: mają za zadanie zniwelować ew. spadek mocy i nie dopuścić do tego, żeby stan osiągi się pogorszyły.


mocy nie oczekuje mi właśnie o to chodzi...
przejechałem się ostatnio zdrową NBFL 1.8 taką jak moja bez stożka i mam nieodparte wrażenie że u mnie szczególnie w dolnych obrotach jest -10KM co najmniej...
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

03 lis 2015, 17:47

tak tylko ze podczas jazdy auta ped powietrza schladza lepiej niz seria otoczenie stozka i do samego stopzka wpada chlodniejsze powietrze , chocby nawet przez ped auta
Robertus
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

03 lis 2015, 17:56

grzes pisze:W NC nie trzeba tworzyć "dolotu" dla stożka bo można skorzystać fajnie z seryjnego podprowadzenia powietrza -> dolnej części puszki na filtr. Także nie wiem nad czym tu poemat pisać.

Grześ, coś więcej na ten temat? ;)
Ostatnio zmieniony 03 lis 2015, 19:17 przez jqb, łącznie zmieniany 1 raz.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

03 lis 2015, 19:12

koro13 pisze:tak tylko ze podczas jazdy auta ped powietrza schladza lepiej niz seria otoczenie stozka i do samego stopzka wpada chlodniejsze powietrze , chocby nawet przez ped auta


Znowu się nie zgodzę.
W miejscu o którym rozmawiamy pędu powietrza w czasie jazdy nie ma z uwagi na zakrycie chłodnicą, pasem przodu, reflektorem itd. Jakiś ruch powietrza zapewne jest ale obok pędu to on nawet nie leżał, dlatego o "chłodzeniu" stożka można zapomnieć. Gdybyś miał wyprowadzony stożek w grillu lub np. zamiast reflektora to wtedy zgoda.
Jest za to pęd gorącego powietrza radośnie dmuchającego na Twój stożek ZAWSZE kiedy termostat włączy wentylator chłodnicy-sam sprawdź i się przekonaj-właśnie to jest największy problem pod maską Miaty w kwestii robienia porządnego dolotu.
Seria tutaj będzie o niebo lepsza bo filtr jest w airboksie więc gorące powietrze z chłodnicy mu nie straszne. Zobacz sobie też gdzie seria ma chwyt powietrza do owego airboksa...japońce nie zrobili go tak z fantazji lub z przypadku a z rozmysłem 8-)
Oczywiście rura którą zrobiłeś jakoś pomaga...ale to nadal jest mod powodujący pogorszenie osiągów...ale ten dźwięk :mrgreen:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

03 lis 2015, 21:22

Ja takie coś wyrzeźbiłem. Airbox Simota mrrrruczy fantastycznie, długość dolotu zbliżona do K&N Typhoon, a powietrze ciągnie z tego otworu za lampą, który sięga do nadkola(jak seria). Pomiar na hamowni wykazał 113KM i 132Nm, więc bez strat :mrgreen:
Załączniki
20150726_212619.jpg
20150909_114537.jpg
Ostatnio zmieniony 19 lis 2015, 8:54 przez seba1433, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

04 lis 2015, 9:05

seba1433 pisze:Ja takie coś wyrzeźbiłem. Airbox Simota mrrrruczy fantastycznie, długość dolotu zbliżona do K&N Typhoon, a powietrze ciągnie z tego otworu za lampą, który sięga do nadkola(jak seria). Pomiar na hamowni wykazał 113KM i 132Nm, więc bez strat :mrgreen:


no to wygląda zacnie ! i roboty dużo nie ma,
czy można kupić samą obudowę filtra ? ciekawe czy on by podeszła do filtra KN, masz może wymiary simoty ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
ODPOWIEDZ