Swap NA 1.8

Co ? Gdzie ? Jak? skąd?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

13 maja 2010, 18:51

Witam panowie i panie.

zacząłem powazniej myśleć o swapie na 1.8. Jako, że mocy troche brak i ww motor sni mi sie po nocach. W związku z tym mam pare pytan od strony technicznej i finansowej.

Po Pierwsze primo - Skąd wziąć silnik ?

Ktoś kiedyś wypowiadał się na forum, ze jest jakas firma w UK, która zajmuje się regeneracją tych motorów i sprzedaje kompletne silniki z nowymi podzespołami. Takie rozwiązanie, chociaż napewno droższe, jest dla mnie chyba najlepszą opcją. Średnio widzi mi się kupownie silnika z jakiegoś rozbitka, bo nigdy nie wiadomo co mu dolegało, może dolegać, lub dolegać będzie. Czy ktoś się orientuje jak to konkretniej wygląda i jaki mniej więcej jest koszt zakupu ?

Po drugie primo - Interesuje mnie silnik wyłącznie od NA z wiadomych powodów. Plug & Play czyli wymiana nie jest trudna. Tu pytanie, aczkolwiek dla mnie raczej oczywiste, ale wolę się upewnic. Czy cały osprzęt pasuje od 1.6 czy trzeba kupowac silnik wraz ze wszystkimi wiązkami itp. ?

Po trzecie primo ultimo - Jak wygląda kwestia pozostałych podzespołów ?
Skrzynia biegów - zostaje ta sama, czy trzeba wymieniać ? Nie wiem jak z wytrzymałością przy mocniejszym motorze.
Dyferencjał - myślę o jakimś torsenie, ale czy na początek jakbym chciał jeździć z obecnym czy nie jest za słaby ? Czy nic się nie poukręca itp. ?
Wał 1.6 a 1.8.- czyms się różnią ?
Sprzęgło - i tu również pytanie czy nie spali się od razu przy większych przeciązeniach?

To tak pokrótce główne pytania, które mnie nurtują. Jakby ktoś mnie trochę uświadomił jak to mniej więcej wygląda to będe bardzo wdzięczny. :smile:

Pozdrawiam Ja_Misiek!
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

13 maja 2010, 20:35

Też mnie to interesuje...
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

13 maja 2010, 20:38

też podczepiam się do tematu
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

13 maja 2010, 20:55

i mnie i mnie :D
Obrazek
Obrazek
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

14 maja 2010, 1:04

1.8 z NA p&p - dobry wybór... 1.8 z NB nie jest warte pier..... się i nerwów ze kabelki ze wiązka nie tego ;/

skrzynia da rade
dyfer da rade
wal da rade
sprzęgło da rade

15 czy 40 km więcej dla tych podzespołów to raczej nie jest wzrost przeciążeń.... no chyba ze sie nie umie posługiwać sprzęgłem?

wsadzasz torsena? zmieniasz odrazu półośki i wal...

wsadzasz silnik 1.8 pasuje wszystko teoretycznie, przepustnica chyba jest trochę inna i zawór krokowy? a tak to wkładasz podpinasz i można śmigać tylko lepiej na kompie od 1.8

a no i łapy od 1.6 nie dadzą rady.... niestety nie są p&p wiec przy zakupie silnika lepiej odrazu dorwać go z łapami bo osobno raczej ich nie znajdziesz.

coś jeszcze?

czy o swapach nie było już gdzieś mowy :roll: ??
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2010, 8:38

ja_misiek! pisze:Witam panowie i panie.

Po Pierwsze primo - Skąd wziąć silnik ?

Pozdrawiam Ja_Misiek!



Ja wiem skąd :!: :!: :!: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 maja 2010, 8:51

Jaro pisze:

Ja wiem skąd :!: :!: :!: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

coś mi mówi że diament będzie podzielony na mniejsze kawałki :mrgreen:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 maja 2010, 8:52

Na małe oszlifowane brylanciki ;)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 maja 2010, 8:58

przemasi pisze:Na małe oszlifowane brylanciki ;)

hehe....może skoro diamencik stoi w Gdyni to na miejscu podzielimy go na mniejsze kawałki :twisted:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2010, 8:59

Jaro pisze:Ja wiem skąd :!: :!: :!: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nie dziel skóry na niedźwiedziu....
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2010, 9:01

dziś będzie last call jak nie będzie pozytywnych info to będzie czas start :mrgreen:

Przy czym z racji znalezienia wykopaliska Irakleo ma prawo pierwszy wykręcić śrubę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

14 maja 2010, 9:03

Jaro pisze:Przy czym z racji znalezienia wykopaliska Irakleo ma prawo pierwszy wykręcić śrubę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rozumiem, że jedną :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2010, 9:04

dwie - pierwszą i ostatnią :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 maja 2010, 9:15

Ja już swoje zarezerwowałem wstępnie :P

Ale tak poważnie...mam nadzieję, że jednak zostanie w całości
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 maja 2010, 10:13

Primo - moj byly 1.8 kupilem tutaj http://www.japancar.pl/

Reszto - Potrzebujesz tych rzeczy:
http://flyinmiata.com/index.php?action=product&sku=04-70500
i reszta informacji: http://flyinmiata.com/tech/1.8_conversion.php

What do I need?
1.8 engine with intake manifold
1.8 exhaust manifold or header
1.8 catalytic converter (possibly)
1.8 injectors
1.8 motor mount brackets
1.8 alternator (possibly)
throttle body adaptor
recommended: the FM 1.8 conversion kit
also recommended: new rubber motor mounts, timing belt, new seals.

What do I reuse?
1.6 ECU and wiring harness
1.6 coils
1.6 throttle body
1.6 thermostat housing
1.6 intake tubing

What do I do?
Remove your old engine. Transfer your oil pressure sender and thermostat housing over to the 1.8. At this point, you're also in an excellent position to do a timing belt change. If you have a later 1.6 with the long nose crank, transfer your crank pulley and water pump pulley over as well. If you can't do this, then you will need the alternator from a 1994-97. Do NOT use one from a 1999 or later car. The stud on the 1.8 alternator is a little larger so you'll also have to enlarge the hole in the ring connector to attach it.

Mount the 1.6 throttle body to the 1.8 manifold - we recommend using our adaptor. Make a bracket to mount the coils to the back of the 1.8 head or use our coil bracket. Extend the wiring for the cam angle sensor. Modify the throttle cable bracket (yes, you guessed - we have one). Block off the EGR fitting with a plate. Reinstall the new engine using the 1.8 motor mounts and attach the exhaust. If you want to use stock parts, use the upper section of the 1.8 exhaust and the downpipe from the 1.6. This will let you retain your stock cat although you will have to weld a bung in place for the O2 sensor. If you use a 1.8 header, you'll also need a 1.8 catalytic converter. Use the 1.8 injectors with the 1.8 fuel rail, but all 1.6 wiring including the injector wiring harness. Basically, if it's electrical keep the 1.6 parts and everything else comes from the 1.8.

If you are using a 1999 or later engine, you'll have to mount the CAS to the back of the exhaust cam and put your 1.6 fuel pressure regulator on the 1.8 fuel rail to make it a return fuel system.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2010, 12:40

Dzwoniłem jakiś miesiąc temu do japancar i nic nie mieli, nie wiem jak teraz, ale generalnie to w ogóle nie mieli całych silników.

Co do silnika Jaro to ej ale ja byłem pierwszy w kolejce, tzn zaraz za irakleo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: chyba że Jaro zrobi licytację :D to będzie kicha :D
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

14 maja 2010, 13:38

czyli widze, ze nie ma wiekszych problemow ze swapem. cieszy mnie ze prawie wszystko pasuje.

Jaro, dawaj znac, co z diamencikiem.. :wink:
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

14 maja 2010, 13:46

Ja przerabiałem swapowanie na własnej skórze. Jakby ktoś potrzebował pomocy to chętnie. :)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2010, 14:10

Konrad a Ty te rzeczy co podał Fiveopac kupowałeś? Chyba nie są niezbędne?
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

14 maja 2010, 16:06

a ktos może się mniej więcej wypowiedzieć o kosztach takiej operacji ?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 maja 2010, 20:06

Dawca jest w komplecie i na chodzie.....a silnik pracuje cudnie. Sam własnoręcznie wypruję z niego bijące serce i spakuję do bagażnika Jaro wszelkie niezbędne elementy :wink:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 maja 2010, 20:12

irakleo, poczekaj jeszcze :P Może jeszcze będzie jeździć cała... a jak nie, to ja sobie może też coś tam wykręcę :D To nad głową... :mrgreen:
To będzie napad z kluczami w ręku :twisted:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 maja 2010, 20:25

spoko Przemo.....już Jaro mnie uprzedził że będziesz potrzebował z Włocha parę drobiazgów :wink:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 maja 2010, 20:33

Chyba tylko jeden, ale jak to AroJano napisał. Nie dzielmy skóry... :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 maja 2010, 20:40

przemasi pisze:Chyba tylko jeden, ale jak to AroJano napisał. Nie dzielmy skóry... :wink:

No przecież Jaro sam zaczął dzielić..... :mrgreen:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2010, 22:29

po tym co dziś usłyszałem to można zacząć dzielić choć fizycznie dopiero za tydzień nie wcześniej bo się nie wyrobię.... :roll:
ale może w między czasie kwity się znajdą.... :twisted:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

15 maja 2010, 20:25

Fiveopac, japancar ma ceny z kosmosu i obsługe do dupy :shock: byłem z jaworem po Windschotta był w opłakanym stanie wołali za niego 250zł ..śmiech :lol:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 maja 2010, 20:27

Jaro pisze:ale może w między czasie kwity się znajdą.... :twisted:

Muszą! Ciśnij go :evil:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 maja 2010, 20:30

cisne cisne i dlatego wkladu do lusterka prawego szukam :)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

20 lip 2011, 16:35

Witam, coraz bardziej zastanawiam się nad swapem na 1,8
Jest parę silników na allegro. Przydała by się pomoc który, jest wart uwagi. Nie chce kupić czegoś, co będzie nadawało się na śmietnik. Co dokładnie potrzebuje, czy silnik z anglika będzie spełniał swoje zadanie? Jak z wiązką, sterownikiem,widziałem w wątku tmxa że jest z tym trochę problemów. Czy mogę przełożyć rozrząd z 1,6 do "nowego" silnika? I mniej więcej jakie to będą koszty roboty itp. Silniki na allegro są od 1500zł.
ODPOWIEDZ