K&N Typhoon pytanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
niestety nikt nie zaprojektował takowego zestawu do silnika 1.6 z racji iż takich nie ma w usa, czy może ktoś wie jak wygląda pasowalność tego zestawu?? To znaczy mam okazję kupić cały zestaw za 700zł do silnika 1,8 i nie wiem czy podejdzie to do mojego 1.6??
Dodatkowo czy przy tym zestawie odrazu za filtrem myślę że nadal muszę zamontować przepływomierz??
Pozdrawiam
BB
niestety nikt nie zaprojektował takowego zestawu do silnika 1.6 z racji iż takich nie ma w usa, czy może ktoś wie jak wygląda pasowalność tego zestawu?? To znaczy mam okazję kupić cały zestaw za 700zł do silnika 1,8 i nie wiem czy podejdzie to do mojego 1.6??
Dodatkowo czy przy tym zestawie odrazu za filtrem myślę że nadal muszę zamontować przepływomierz??
Pozdrawiam
BB
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
700 zł to taniocha, normalnie chodzą po 800 (cena + przesyłka z UK), a w Polsce raz znalazłem za 1150 zł... to dopiero szok
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dla mnie szok i tak
za kawałek rurki i filtr bo ile się nie mylę to to jest ten zestaw...
można się wzorować na oryginale i zrobić kopię, albo na hamowni przetestować różne długości itd. a i tak wyjdzie taniej.

za kawałek rurki i filtr bo ile się nie mylę to to jest ten zestaw...
można się wzorować na oryginale i zrobić kopię, albo na hamowni przetestować różne długości itd. a i tak wyjdzie taniej.
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=365558
Polecam jak najbardziej.Pomysł genialny w swojej prostocie. Simota airbox jest na allegro;>
Polecam jak najbardziej.Pomysł genialny w swojej prostocie. Simota airbox jest na allegro;>
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Za tą cenę popatrz na gumy i inne od samco i normalny stożek K&N. Dolot nie powinien się różnić (1.8 i 1.6), ale 700zł za... 0.5KM? 1KM? Nie przekonuje mnie to 

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
dmk pisze:ale 700zł za... 0.5KM? 1KM? Nie przekonuje mnie to
Nie chodzi o moc tylko o dźwięk

Nie wiem jak z kompatybilnością 1.6 i 1.8


i +5 do lansu przy otwartej masce
ale kazdy ma prawo usprawniac miate wedlug wlasnych upodoban, sam kiedys myslalem o dolocie, k&n latwo zainstalowac, ale czesto sa tak poustawiane ze ciagna cieple powietrze, wiec wtedy koniami sie nie pocieszysz 


Oversteer- you drive down road and turn the wheel, but the back of the car turns round and you go off the road and crash into a tree and you die.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
DieSpinnePL pisze:Nie chodzi o moc tylko o dźwięk![]()
Ale co ma dolot K&N do dźwięku?!
Stożek? Owszem.. dolot za 700zł? Chyba tylko krzyk drugiej połówki za zmarnowanie kasy

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
irakleo pisze:Byle jaki chiński stożek za 50zł i kawał kwasowej lub aluminiowej rury będą buczały pod maską identycznie jak markowy K&N
Jeżeli mówimy o stożku - byle jaki chiński stożek nie będzie tak filtrował jak K&N, gwarantuję

Jeżeli mówimy o dźwięku - prawda. Kupowanie kawałka sylikonowej rury za 700zł to lekka przesada imo.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:
Jeżeli mówimy o stożku - byle jaki chiński stożek nie będzie tak filtrował jak K&N, gwarantuję![]()
Zapewne.....ale różnic w mocy i momencie i tak nie będzie żadnych......a jeśli nawet, to tak minimalne że różnica będzie nieodczuwalna


AirBox od simoty juz od dawna mam w samochodzie, myslalem teraz nad zamiana tej czarnej plastikowej rury dolotowej na cos ladnego chromowanego
szukalem wstepnie K&N Typhoona ale moze jeszcze przejade sie do kolegi co robi balustrady wtedy moze cos wymysli,
macie moze jakies plany z wymiarami jaka srednice powinna miec ta rura, gdzie sie podlancza dodatkowe przewody od podcisnienia etc?? chodzi mi oczywiscie o rure miedzy filtrem a silnikiem

szukalem wstepnie K&N Typhoona ale moze jeszcze przejade sie do kolegi co robi balustrady wtedy moze cos wymysli,
macie moze jakies plany z wymiarami jaka srednice powinna miec ta rura, gdzie sie podlancza dodatkowe przewody od podcisnienia etc?? chodzi mi oczywiscie o rure miedzy filtrem a silnikiem

-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
LeDiable jeśli dobrze pamiętam ma Typhoon'a pod maską
Zapytaj go na PW 


byle chiński nie może być...
po pierwsze filtr musi być suchy, żeby nie zabić przepływki
większość filtrów jest mokra czyli należy je oliwić
po pierwsze filtr musi być suchy, żeby nie zabić przepływki
większość filtrów jest mokra czyli należy je oliwić
mx5 10th Anniversary
Filtr ma filtrować - to jest priorytet. Więc jak już robić jakiś tam dolot to z takim filtrem żeby wyłapał kurz i brud, a nie z jakąś chińską gąbką kąpielową przyciętą na kształt i podobieństwo stożka... No chyba, że koniecznie chcemy cały syf z ulicy mieć w komorze spalania.
zyzy pisze:po pierwsze filtr musi być suchy, żeby nie zabić przepływki
większość filtrów jest mokra czyli należy je oliwić
Przepływki nie zabija naoliwiony filtr, tylko filtr w który ktoś wpakował cały aerozol oleju naraz, bo myślał że tak trzeba - częsty temat na forach pewnych marek.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May