Witam,
jakie powinny być kąty ustawienia zapłonu dla trzech zakresów pracy (wycieczka relaksacyjna, mały but, duży but) dla doładowanej Miaty NB/FL 1.8 w stosunku do ustawień seryjnych bez doładowania?
Pozdro
Jak ustawić zapłon w aucie doładowanym?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Seryjny ECU w 1.6NBfl bardzo sprawnie koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu dążąc do ustawienia optymalnego, w 1.8 jest zapewne podobnie. IMO zmiany mają sens wyłącznie w zakresie dużego doładowania, jak to określiłeś "dużego buta"
Rozumiem że owe trzy zakresy to jedyne trzy stany jakie rozpoznaje Twoja świnka, pomiędzy którymi nie ma nic pośredniego? Strasznie to prymitywne :neutral:
Nie wiem jaką pojedynczą wartość należałoby przyjąć. Ecumaster DET3 pozwala na korekcję 256 "pól", które u mnie wyglądają tak: (największe cofnięcie przy obecnym doładowaniu na poziomie ~0,58bara to -3stopnie)

Rozumiem że owe trzy zakresy to jedyne trzy stany jakie rozpoznaje Twoja świnka, pomiędzy którymi nie ma nic pośredniego? Strasznie to prymitywne :neutral:
Nie wiem jaką pojedynczą wartość należałoby przyjąć. Ecumaster DET3 pozwala na korekcję 256 "pól", które u mnie wyglądają tak: (największe cofnięcie przy obecnym doładowaniu na poziomie ~0,58bara to -3stopnie)
- Załączniki
-
- zaplon_dzunior.jpg (109.43 KiB) Przejrzano 808 razy
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dżunior pisze:Seryjny ECU w 1.6NBfl bardzo sprawnie koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu dążąc do ustawienia optymalnego, w 1.8 jest zapewne podobnie. IMO zmiany mają sens wyłącznie w zakresie dużego doładowania, jak to określiłeś "dużego buta"![]()
Rozumiem że owe trzy zakresy to jedyne trzy stany jakie rozpoznaje Twoja świnka, pomiędzy którymi nie ma nic pośredniego? Strasznie to prymitywne :neutral:
Nie wiem jaką pojedynczą wartość należałoby przyjąć. Ecumaster DET3 pozwala na korekcję 256 "pól", które u mnie wyglądają tak: (największe cofnięcie przy obecnym doładowaniu na poziomie ~0,58bara to -3stopnie)
Dodajmy, że nie cofniesz więcej niż 7 stopni, bo się seryjny ECU będzie buntował.
Ja bym dla "dużego buta" cofnął jakieś 4 stopnie, dla całej reszty zostawił jak jest. Generalnie cofanie dla podciśnienia to będzie wywalanie mieszanki w wydech.. co Twoja świnia potrafi w tym zakresie? Jakaś mapa? Jakieś przedziały dla doładowania? Whatever?
PS Dżunior tak się zastanawiałem, nie szkoda Ci trochę rozdzielczości tej mapy? Bo masz dość duży zapas na doładowaniu, którego nie wykorzystujesz..
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
dmk pisze:Ja bym dla "dużego buta" cofnął jakieś 4 stopnie, dla całej reszty zostawił jak jest. Generalnie cofanie dla podciśnienia to będzie wywalanie mieszanki w wydech.. co Twoja świnia potrafi w tym zakresie? Jakaś mapa? Jakieś przedziały dla doładowania? Whatever?
Bardzo proszę:
ADJUSTMENT:
Timing adjustments on the TimingCard are
similar to the PowerCard. Press the MODE
button once to enter the “GREEN” adjustment
mode. You should see a single green LED
flashing and no other lights (blue, red or
otherwise) on the TimingCard. If you hit the
button and skip beyond to the YELLOW or other
adjustment modes, simply hit the button again
until you return to the “GREEN” adjustment
mode.
The GREEN zone corresponds to boost retard at
RPMs of 0 to 2500rpm. Hit the “+” PLUS button
and the same LED will flash slowly. Hit it again
and the light will begin to move up the scale,
representing more and more timing retard (when
there is boost). Now hit the “-“ MINUS button
until the green light goes back to the first
position and is flashing slowly, then once again
until its flashing quickly, which represents no
timing retard.
Press the MODE button again to move to the
“YELLOW” adjustment mode. The YELLOW
zone corresponds to boost retard at RPMs of
2500 to 5000rpm. The display should show four
lights. This represents about 7 degrees of timing
retard under boost.
Press the MODE button again to move to the
“RED” adjustment mode. The RED zone
corresponds to boost retard at RPMs above
5000rpm. The display should show five lights.
This represents about 9 degrees of timing retard
under boost.
Finally, press the MODE button again and you
should see a green LED flashing AND a blue
LED flashing. This “GREEN WITH FLASHING
BLUE” mode represents timing being retarded in
relation to boost. This mode is still there, but 99-
00 and 01-05 computers run best without using
this mode. Leave it set to 0 (first LED flashing
quickly).
Allow the card a few seconds to save the
settings and reset from adjustment mode before
turning off the ignition power to the card. The
settings can be changed while driving the car
and will be used immediately without waiting to
for the adjustment mode to reset, but if you turn
the power off before the adjustment mode has
reset, your settings changes may not be saved.
SETTINGS & STRATEGY:
The Miata ECU’s timing curve needs the most
timing retard above 5000rpm. It needs some in
the midrange and very little or none at the low
end. Specifically, the base TimingCard setting
for 01-05 computers is 0 lights of GREEN, 4
lights of YELLOW, 5 lights of RED and 0 lights
of GREEN WITH FLASHING BLUE.
If you ever hear any detonation, try to
remember what RPM the engine was at and
adjust YELLOW or RED depending on whether
the engine was under or over 5000RPM. Be
aware that the 99-05 Miata has a factory knock
sensor, which makes it difficult to hear
detonation if you have reduced the timing retard
too much.
The TimingCard is designed to work with stock
base timing. If you have a physical device
affecting the base timing (slotted trigger wheel,
timing bracket, etc) it should be reset to stock or
removed.
Also, if you raise the boost level on the stock
non-intercooled kit, you will need to add more
timing retard. You will want to add in the
“YELLOW” and “RED” zones first rather than
using the “GREEN WITH FLASHING BLUE”.
This will keep the low end crisp on 99-05 Miata
applications.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
dmk pisze:Jakaś mapa? Jakieś przedziały dla doładowania? Whatever?
Buahahahhaha


Szczerze mówiąc pmcomp to przy Twoich świniach to ja bym tego w ogóle nie dotykał. Jeśli przy butowaniu pojawiłyby się stuki, to wtedy dopiero można na czuja trochę cofnąć. Bo określenie jakiejkolwiek konfiguracji przy założeniach "wycieczka relaksacyjna, mały but, duży but" wydaje mi się nieco karkołomne

btw, zacznij się może rozglądać za czymś sensownym do sterowania tą Twoją pompką

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel_c pisze:btw, zacznij się może rozglądać za czymś sensownym do sterowania tą Twoją pompką![]()
Dlaczego prawie wiem, o czym myślisz

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Dlaczego prawie wiem, o czym myślisz
Hehehe niekoniecznie



Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
majkel_c pisze:dmk pisze:Dlaczego prawie wiem, o czym myślisz
Hehehe niekoniecznieAle cokolwiek jest lepsze niż te pccardy dołączane do Piotra kitu
Nawet stare SMT to technologia kosmiczna przy tamtym złomie
![]()
Pozdr
eM
:neutral: :neutral: :neutral:
Powiem tak ... działa czyli spełnia swoje zadanie i jest przetestowane. Jak przyjdzie pora to się będziemy bawić w prawdziwy komputer.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)