ND 2.0 Turbo BBR

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

10 mar 2024, 11:44

Cześć , po sprzedaży mojej NC , wraca mi choroba na MX-5 :) Elastyczność portfela wzrosła dlatego zastanawiam sie nad ND i dołożenia do niej turbo od BBR. Moje pytanie, koszt turbo i samochodu już znam. Ale jakie są mniej więcej koszty samej robocizny, strojenia itp ? Czy warto inwestować w wersję z 184 silnikiem? Czy lepiej poszukać zdrowszej tańszej ND1?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

10 mar 2024, 14:41

ND2 nie przyjmie turbo. Za słabe tłoki, za lekki wał. No i w ND2 trzeba by ewentualnie wymieniać sterownik. Czyli pewnie jakieś EMU a więc i wiązka. Gruba sprawa.

ND1 ma bebechy co ogarną turbo a do tego sterownik przyjmie Ecuteka.

Swoją drogą mamy krajową technologię i doświadczenie. Nie trzeba importować od brytoli.
@MMRS
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 mar 2024, 16:25

powiedz to mmrsowi bo moze tego nie wie ktory od dwoch lat jezdzi z turbo. a chyba przez 5 lat wczesniej jedzil z kompresorem (fakt z nizszymi mocami).
download/file.php?id=106188
viewtopic.php?f=22&t=28515&start=540

jak co warto zapytac sie u zrodla bo z tego co wiem robienie turbawki juz w cenniku tez sa.
https://www.instagram.com/mmrspl/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

10 mar 2024, 16:47

@piwo ja wiem, że MMRS ma turbo, i że miał kompresor. Itd.
Piszę właśnie żeby się kolega do niego zgłosił.
I piszę też, że jak w planie turbo to trzeba szukać ND1 a nie ND2 😉
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 mar 2024, 17:32

ja bym nic nie szukal i sie najpierw skontaktowal z mmrsem by poprowadzil za reke. i zadnych bbr chyba ze ktos chce zle i na dodatek duzo drozej.
a jak ktos chce troche ksoztow zaoszczedzic to:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=218526
i wygrac :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=218556
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2024, 6:19

ND2 to nie jest dobry silnik na doładowanie. Zarówno w ND1 jak i ND2 lepiej korby wymienić. ND2 natomiast ma za słabe tłoki, za małe wtryski i na dodatek Ecutek tego nie wspiera. Trzeba stroić Versatunerem. Oczywiście można założyć kute tłoki, ale z tego co wiem to raczej są odprężone, a to jeszcze zwiększa apetyt na paliwo, co z kolei potęguje problem z wtryskami. Więc silnik ND2 to raczej zostawiłbym pod Stage 3 i wysokie obroty a ND1 pod turbo kupował. Tam wszystko się zgadza, mocniejszy tłok, ecutek support, wydajniejszy wtrysk. Tylko korbę zmienić, montować turbo, stroić i jeździć.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2024, 6:26

kamilsloma pisze:
10 mar 2024, 11:44
Cześć , po sprzedaży mojej NC , wraca mi choroba na MX-5 :) Elastyczność portfela wzrosła dlatego zastanawiam sie nad ND i dołożenia do niej turbo od BBR. Moje pytanie, koszt turbo i samochodu już znam. Ale jakie są mniej więcej koszty samej robocizny, strojenia itp ? Czy warto inwestować w wersję z 184 silnikiem? Czy lepiej poszukać zdrowszej tańszej ND1?

Ja bym szukał ND1.
Raczej zakułbym silnik, zakładanie turbo bez kutej korby to zawsze ryzyko. Nie jedna motorownia wyleciała już w powietrze bo coś poszło nie tak. Poza tym bez zakucia można dmuchać max 0.48 bara, nie więcej, co przy kosztach całego zestawu turbo trochę wygląda słabo, płacisz tyle pieniędzy a robisz 240 koni. Nie lepiej wtedy kupić ND2 i zrobić 230 na ND2? Oczywiście, większy moment powiesz przy turbo, zgadza się, ale tymczasem ND2 pociągnie z obrotów na 8k i niemal w d… jesteś 😁 … i kosztowo i performance’owo. A koszt stage3 kilka razy mniejszy 😁
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2024, 6:58

@piwo , @latar wielkie dzięki za dobre słowo, natomiast @kamilsloma, tak jak ww wspominali, trochę kasy można zaoszczędzić , no chyba że chcesz koniecznie twin scrolla pakować, nasze możliwości kończą się na single scrollu, dlatego chcemy tam mniejszą turbosprężarkę włożyć niż u mnie. A to wszystko z uwagi na to że mamy dostęp do żeliwnych kolektorów. Jak odgrzebiemy się z bieżączki to bierzemy się za 2 zaplanowane turbowozy ND. Gdybyś chciał podyskutować to zostawiam Cie kontakt na PM.
ODPOWIEDZ