Hej, przesiadłem się na Speeduino od @Alex i powoli uczę się strojenia.
Jednakże ciągle z tyłu głowy mam strach przed stukami . Namieszałem trochę przez zmianę triggera, ale jeździ i mapa paliwa zaczyna wyglądać zacnie, auto zbiera się też całkiem dobrze, nawet chwilami zaskakująco, ale problem mam z podejściem do zapłonu. Mam podłączony wzmacniacz do seryjnego czujnika spalania stukowego i teoretycznie coś na tym słychać, ale problem polega na tym, że nie wiem czy słyszę to dobrze i czy coś na podstawie tego da się w ogóle określić.
Stąd poszukuję kogoś, kto słuchał kiedyś czegoś takiego i ma w tym jakieś doświadczenie, oraz chciałby poświęcić chwilę czasu, posłuchać tego i mnie nakierować, czy na podstawie tego jestem coś w stanie usłszeć i że jeszcze jest dobrze (bo tu mam ciągle stracha).
Super gdyby trafił się ktoś w okolicach Łodzi, ale i dalej mogę spróbować dotrzeć.
Pomoc przy słuchaniu stukowego
Szukam kogoś, kto posłuchałby spalania stukowego w okolicach Łodzi
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Z moich doświadczeń zarówno z bardzo starymi autami typu FSO polonez ale też nowszymi jak Honda Prelude, Impreza GD czy NC to
- spalanie stukowe słychać wyraźnie nawet gołym uchem. Dźwięk jest charakterystyczny jakby się gwoździe w silniku przesypywaly albo ktoś młotkiem tłukł. W silnikach wolnossących nie powoduje to wcale momentalnej katastrofy
- wystarczy przesadzić albo cofnąć o 2-3 stopnie by zjawisko pojawiło się bądź zniknęło (to pamiętam np z Prelude gdzie można było podobnie jak w NA kręcić aparatem zapłonowym wpływając na kat bazowy)
- stuk pojawia się szczególnie łatwo w chwili gwałtownego wzrostu obciążenia np szybka zmiana biegu i od razu gaz. Tak miałem w NC 1.8 która jak potem odkryłem miała korekty paliwowe na sporym plusie więc po restarcie ECU zanim się zaadaptowała to było to słychać.
Sproboj dołożyć np z 5 stopni zapłonu w 2 sąsiadujących komórkach np przy 2500rpm przy map 95 i 100. Powinieneś coś usłyszeć. Jeśli nie dołóż więcej.
A i sprawdź wczesniej lampa stroboskopowa czy 10st to na pewno 10
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- spalanie stukowe słychać wyraźnie nawet gołym uchem. Dźwięk jest charakterystyczny jakby się gwoździe w silniku przesypywaly albo ktoś młotkiem tłukł. W silnikach wolnossących nie powoduje to wcale momentalnej katastrofy
- wystarczy przesadzić albo cofnąć o 2-3 stopnie by zjawisko pojawiło się bądź zniknęło (to pamiętam np z Prelude gdzie można było podobnie jak w NA kręcić aparatem zapłonowym wpływając na kat bazowy)
- stuk pojawia się szczególnie łatwo w chwili gwałtownego wzrostu obciążenia np szybka zmiana biegu i od razu gaz. Tak miałem w NC 1.8 która jak potem odkryłem miała korekty paliwowe na sporym plusie więc po restarcie ECU zanim się zaadaptowała to było to słychać.
Sproboj dołożyć np z 5 stopni zapłonu w 2 sąsiadujących komórkach np przy 2500rpm przy map 95 i 100. Powinieneś coś usłyszeć. Jeśli nie dołóż więcej.
A i sprawdź wczesniej lampa stroboskopowa czy 10st to na pewno 10
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- czarobest
- Posty: 155
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki, pewnie masz rację, ja się jednak boję i jakoś za ostrożnie podchodzę może .Alex pisze: ↑08 sie 2023, 18:50Z moich doświadczeń zarówno z bardzo starymi autami typu FSO polonez ale też nowszymi jak Honda Prelude, Impreza GD czy NC to
- spalanie stukowe słychać wyraźnie nawet gołym uchem. Dźwięk jest charakterystyczny jakby się gwoździe w silniku przesypywaly albo ktoś młotkiem tłukł. W silnikach wolnossących nie powoduje to wcale momentalnej katastrofy
- wystarczy przesadzić albo cofnąć o 2-3 stopnie by zjawisko pojawiło się bądź zniknęło (to pamiętam np z Prelude gdzie można było podobnie jak w NA kręcić aparatem zapłonowym wpływając na kat bazowy)
- stuk pojawia się szczególnie łatwo w chwili gwałtownego wzrostu obciążenia np szybka zmiana biegu i od razu gaz. Tak miałem w NC 1.8 która jak potem odkryłem miała korekty paliwowe na sporym plusie więc po restarcie ECU zanim się zaadaptowała to było to słychać.
Sproboj dołożyć np z 5 stopni zapłonu w 2 sąsiadujących komórkach np przy 2500rpm przy map 95 i 100. Powinieneś coś usłyszeć. Jeśli nie dołóż więcej.
A i sprawdź wczesniej lampa stroboskopowa czy 10st to na pewno 10
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Faktycznie muszę tak zrobić z tym przesunięciem przy obciążneniu i po prostu słuchaniem, bo chyba wyjścia innego nie ma niż to w końcu usłyszeć, wtedy będę spokojniejszy o inne komórki.
Lampą już ustawiłem jak trzeba i jest w punkt .
- Alex
- Donator
- Posty: 4612
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Szukanie limitu polega m.in na tym że się go czasem przekracza. Najlepiej w kontrolowanych warunkach. Kilka st zapłonu za dużo przez moment silnika nie zabije.
W NC (seryjnych a czasem nawet w wystrojonych) w logach rejestrują się okazjonalne sygnaly stuku na poziomie 2-3 stopnie czasem więcej. W większości przypadków ECU reaguje tak szybko że tego nie słychać. Ale zjawisko jest i wynika raz ze z niedoskonałości czujników i obróbki sygnału (czujniki nie tylko w Mazdzie potrafią łapać rezonanse np wydechu) dwa z faktu że dla optymalnej efektywności silnik musi pracować blisko stuku.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
W NC (seryjnych a czasem nawet w wystrojonych) w logach rejestrują się okazjonalne sygnaly stuku na poziomie 2-3 stopnie czasem więcej. W większości przypadków ECU reaguje tak szybko że tego nie słychać. Ale zjawisko jest i wynika raz ze z niedoskonałości czujników i obróbki sygnału (czujniki nie tylko w Mazdzie potrafią łapać rezonanse np wydechu) dwa z faktu że dla optymalnej efektywności silnik musi pracować blisko stuku.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- czarobest
- Posty: 155
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
No dobra, dzisiaj tak zrobiłem i dawałem dużo przy 2500-3000 obrotów, chyba udało się w końcu z raz usłyszeć taki inny charakterystyczny dźwięk w słuchawkach, jakby metaliczny. Z tym, że musiałem dać aż z 30 stopni. No w każdym razie powoli będę może odważniej z tym trochę próbował .
Tu fajnie słychać jak to brzmi
[youtube]https://youtu.be/DPgVKgzc6WE?si=jlGlik_GJwHKSYeh&t=305[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/DPgVKgzc6WE?si=jlGlik_GJwHKSYeh&t=305[/youtube]