NB 1.6 korekta zapłonu za pomocą DET3

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Beavis78
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2023, 8:35
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wieliczka

04 kwie 2023, 10:59

Mam pytanie do użytkowników DET w tym samochodzie. Przy modyfikowaniu sygnału z CMP do ECU o jakie wartości można realnie zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu?
Po analizie triggerów na wale oraz kole wałka rozrządu domyślam się, że do obliczania pozycji ECU potrzebuje jednocześnie dwóch sygnałów z CKP i CMP i pewnie kombinacja tych sygnałów wygląda mniej więcej tak:
CMP __|__|____|__|____|__|____|__|_____|
CKP______|_|______________|___________

Pytanie jaki efekt daje zmienianie tylko jednego sygnału?

Przeanalizowałem temat na tym forum https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=8587
ale ten wątek porusza problemy modyfikacji zapłonu w NA
Beavis78
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2023, 8:35
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wieliczka

25 maja 2023, 7:39

Minęło tyle czasu i zero podpowiedzi. Spróbuje doszczegółowić temat to może pojawią się sugestie.
Samochód uturbiłem. mechanicznie jest już skończony i jestem na etapie elektroniki. Sterowanie silnikiem będzie przez fabryczny ECU i DET w trybie FI. Sonda szerokopasmowa będzie sterowana STA AFR.
Chciałbym też mieć możliwość korekty zapłonu. Z racji tego, że za pomocą DET 3 w tym aucie mamy tylko możliwość opóźniania zapłonu to plan jest taki, żeby przesunąć mocowanie CKP o jakiś kąt lub wykonać nowego triggera z przesuniętymi zębami o jakiś kąt.

jakiś kąt to powinien być kąt o jaki maksymalnie można opóźnić zapłon w tym samochodzie.

Różne źródła podają różnie. Jedni piszą, że tylko 2-3 stopnie a inni piszą że 9 stopni to maks. zapewne do tego można dojść doświadczalnie, ale skoro wiele osób montowało DET w tym aucie to pewnie wie jakie maksymalne korekty są przyjmowane przez ECU.
temat dla mnie staje się juz pilny wiec proszę o sugestie.

Głupio, że odpowiadam na własne pytania, ale doświadczalnie zbadałem temat i aktualizuję tą wypowiedź dla osób chcących zmierzyć się z tym problemem.
obróciłem trigger o 180 i w ten sposób uzyskałem ogromne przesunięcie zapłonu o kilkadziesiąt stopni. sterownik silnika to przyjął.
Drugie doświadczenie jakie wykonałem to eksperymenty z mocowanie CKP i za każdym razem ECU się skutecznie dał oszukać.

morał z tego taki, że spokojnie można w uchwycie CPK wykonać drugi otwór i przesunąć jego mocowania dając tym samy przyspieszenie zapłonu ok 10 stopni co później w DET daje możliwość swobodnej regulacji od -10 do + kilkudziesięciu stopni.
ODPOWIEDZ