Strona 7 z 11

: 05 cze 2010, 14:08
autor: majkel
irakleo pisze:Korcą mnie - Hawk-i HPS vs EBC Yellow Stuff.....ceny zbliżone, ktoś miał do czynienia z tymi produktami?

Ja jeżdżę na HPSach (heble 270mm). Działają baaaardzo dobrze, emiks staje w miejscu :wink: Pylą oczywiście konkretnie :razz: Zresztą zapytaj się przemasiego jak mu się moje heble podobały, przejeździł na nich trochę...
Niedługo HPSy będą testowane na hamulcach 255mm, muszą się jedynie z nowymi tarczami ułożyć :wink:
Natomiast jeśli nie traktujesz emiksa jako codziennowozu to może pomyśl o Hawkach HPPlus. One są jeszcze fajniejsze, tyle że trzeba je trochę grzać. Z tego powodu się na nie nie zdecydowałem..

Po
eM

: 05 cze 2010, 17:12
autor: irakleo
HPS-y w zupełności mi wystarczą......przekonałeś mnie - zamawiam z USA w cenie 135 USD za komplet przód i tył + przesyłka

: 13 wrz 2010, 17:15
autor: Dżunior
Czy przewody hamulcowe od 1.6NB/NBfl będą pasowały do zacisków od 1.8 NBfl Sportive?
Pamiętam że przy okazji zakupów grupowych przewodów w oplocie stalowym należało określić wersję silnikową... :roll:
Pompa hamulcowa jest (jak się domyślam :wink: ) taka sama?

: 13 wrz 2010, 21:58
autor: Dr.KoKoN
pompa taka sama... przewody powinny pasowac bo w hel'ach nie ma tego dziubka wiec bedzie raczej git.

: 14 wrz 2010, 17:46
autor: mszczyrek
Okazja do sprawdzenia ile daje BBK bedzie na Ułężu - mozna zrobic porównanie z oem-owymi heblami. Zgłaszam sie na ochotnika z serią. Rysujemy kreskę, najeżdzamy z zadaną prędkością i ogień. Albo jeszcze lepiej - może ktoś ma gtecha?

Michal

: 08 paź 2010, 8:47
autor: marecek
przepraszam jeśli to zabrzmi dziwnie, ale ile tłoczków mają te BBK z mazdy sportive i dlaczego taka duża awantura o to zachowanie balansu jest? Miałem okazję zmienić seryjne hamulce (w ciut innej klasy aucie, ale z lekkim tyłem) z 288 na 312, z 1 na 4 tłoczki i wrażenia z hamowania były niesamowite... Z perspektywy czasu wydaje mi się, że to powinna być pierwsza rzecz jaką powinienem zrobić zanim w ogóle przystąpiłem do modyfikacji silnika w poprzednim aucie...

Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?

: 08 paź 2010, 10:05
autor: majkel
marecek pisze:przepraszam jeśli to zabrzmi dziwnie, ale ile tłoczków mają te BBK z mazdy sportive

jeden :mrgreen:

: 08 paź 2010, 10:12
autor: pmcomp
marecek pisze:Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?


Ja testuję na swoim samochodzie zmiane z 2 tłoczków na 6 i żadnego nagatywu nie widzę :mrgreen: .

Pozdro

: 08 paź 2010, 10:28
autor: majk
pmcomp pisze:
marecek pisze:Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?


Ja testuję na swoim samochodzie zmiane z 2 tłoczków na 6 i żadnego nagatywu nie widzę :mrgreen: .

Pozdro

Z 1 tłoczków Piotrze;)

Podsunę trop przyszłym poszukiwaczom siły G wyciągającej gałki oczne z czaszki. Zdarzyło mi się ostatnio przebywać w zjawisku znanym popularnie jako warszawski korek, stałem na wysokości kół Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155ps i moją uwagę, oczywiście poza piękną blond kierowniczką, przykuły właśnie hamulce błyskające spod niebrzydkiej 16stki. Otóż po sprawdzeniu w katalogach siedzi tam nic innego jak jeden z najmniejszych zacisków 4 tłoczkowych osadzony na tarczy o średnicy 281mm i grubości 26mm. Co ciekawe rozstaw śrub pozostał jak w innych słabszych wersjach AR, czy Fiata czyli 4x98 co z kolei pozwala podejrzewać, że adaptacja tego zestawu do Miaty mogłaby mieć ciekawe rezultaty - wszystko zależy jak się upchnie adaptery do zacisków. Cena jaka ostatnio się na allegro przewinęła to 1200zł za komplet tj. Zaciski, tarcze oraz klocki wyjęte zapewne z jakiegoś krótko jeżdżonego rozbitka...

: 08 paź 2010, 15:31
autor: marecek
...zacisków od AR jest na allegro zatrzęsienie :) fiat coupe też miał te zaciski z tarczami 305 i jeździł na 16tkach. Pytanie brzmi czy nie trzeba będzie odsadzić felgi na tyle daleko, że zacznie wystawać poza obrys auta, bo na średnicy to i 288 mm na zacisku 4 tłoczkowym się zmieści (przetestowane w innej marce :P).

Co do cen zacisku, to nie ma się co spinać na najdroższe, bo niby mało używane - i tak warto je zawsze rozebrać, wymienić gumki, a przy okazji jak już zdjęte, to wypiaskować i pomalować proszkowo. Wtedy nie ma znaczenia czy zacisk ma 2 czy 10 lat. Byle nie był poobijany...

(no, chyba że komuś zależy na napisie brembo albo porsche) :P


[tak btw: zacisk od AR na seryjnej tarczy 312mm w passacie - trzeba szybę przecierać od środka po każdym hamowaniu jak się pasażer nie spodziewa]
Obrazek

: 24 maja 2011, 13:09
autor: grzes
panowie szybkie pytanie bo na moje oko "Wszystko gra" ale nie robiłem jeszcze więc nie wiem, może coś się gdzieś "nie mija" "nie wchodzi" "nie pasi" i warto wiedzieć:

pacjent: NA 1.8 (BP) hample seria

dawca: NBFL (BBK) 270/276mm, komplet: tarcze, kloce oczywiście no i zaciski.

p&p?

: 24 maja 2011, 13:11
autor: Mayk
grzes pisze:p&p?


Tak ;)

: 24 maja 2011, 13:19
autor: grzes
Mayk, właśnie na szybko przyglądam się że problem to np. osłony, tzn. problem kiedy ich brak w raz z zestawem bbk...
jak tak myślę to zawsze można próbować rzeźbić te z 255 na 27x.

: 24 maja 2011, 19:19
autor: hella_flush
grzes, osłony możesz sobie porozginać (wiem drut) albo zdemontować (tak wiem, też drut). Ja kupiłem BBK bez osłon (one się rzadziej trafiają niż sam BBK) i idę w opcję rozginania... (tak wiem, druciarz jestem).

: 24 maja 2011, 19:33
autor: grzes
hola hola..
hella_flush pisze:druciarz jestem


ja jestem największy druciarz.

a tak na poważnie, zobaczę jak to się będzie układało, czy będzie z czego klepać, może coś z blachy samemu wystukam, albo po prostu pozbędę się ich zupełnie. Nie jeżdżę ani na tyle często, ani w tych okresach sezonu kiedy byłoby ich posiadanie szczególnie wskazane.

: 24 maja 2011, 19:43
autor: hella_flush
Nie mam zamiaru rywalizować o tytuł największego druciarza, oddaje walkowerem, bo też więcej drutów nie planuję w aucie... ;)

Pozdrawiam

: 17 cze 2011, 1:31
autor: Johny
A co myślicie o zestawie Ksport'a do MX'a? :roll:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 17 cze 2011, 6:41
autor: mszczyrek
Co jak co, ale NC już naprawde nie potrzebuje większych hamulców... BTW NA i NB o seryjnej mocy także...

Michal

: 17 cze 2011, 7:25
autor: irakleo
ProComp Front Brake Kits 1750 USD :kciuk: ale dla bardziej wybrednych dostępna super hiper wersja SuperComp Front Brake Kits za 3300 USSD
ProComp Rear Brake Kits 1950 USD :kciuk: lub SuperComp Rear Brake Kits za 3300USD i to jeszcze nie koniec bo "OEM handbrake will not function" dlatego należy dokupić hydrauliczny ręczny za kolejne tysiące USD :poklony: Ceny zestawów Wilwooda to przy tym popierdółka :wink:

: 17 cze 2011, 9:18
autor: Johny
mszczyrek pisze:Co jak co, ale NC już naprawde nie potrzebuje większych hamulców... BTW NA i NB o seryjnej mocy także...

Michal


Nie można było narzekać na pierwsze hamowanie, ale kolejnych już nie było. Przynajmniej w tym egzemplarzu :wink:

: 17 cze 2011, 10:17
autor: mateo
ale tam tył jest seria?

: 17 cze 2011, 14:19
autor: mszczyrek
Johny - to wskazuje raczej na "awarię" hamulców (stary gotujący się płyn?) niż ich niedostateczną wielkość...

Sens wymiany zacisku tylko z "jednego końca" już na forum opisywałem...

Michał

: 17 cze 2011, 14:28
autor: kammich
mszczyrek, nie wiem czy Johny, miał tutaj na myśli awarię, ja to rozumiem tak, że kolejnych nie było bo wymieniono je właśnie na ten kit ;)

: 17 cze 2011, 14:33
autor: mszczyrek
W moim rozumieniu: "nie można bylo narzekać na pierwsze hamowanie, ale kolejnych już nie było" = samochód przestawał hamować/hamował słabo po pierwszym zatrzymaniu. Jeśli było tak jak to interpretujesz, to ktoś wyrzucił pieniądze... Hamulce w NC są świetne, włącznie z nowoczesnym układem ABS - chciał bym takie w mojej NB.

Michał

: 17 cze 2011, 14:52
autor: kammich
mszczyrek pisze:Jeśli było tak jak to interpretujesz, to ktoś wyrzucił pieniądze...


"kto bogatemu zabroni"? :P

: 17 cze 2011, 16:20
autor: artur
panowie, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że hamulce ze zdjęcia pochodzą z mocno zmodzonej NCfl i być może dlatego hamulce skończyły się po pierwszym hamowaniu

tu: [url]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=98948#98948[/url]

: 17 cze 2011, 16:41
autor: mszczyrek
Aaa, jeśli 340KM to ma to sens... :mrgreen:

Michał

: 17 cze 2011, 18:15
autor: hella_flush
Johny pisze:A co myślicie o zestawie Ksport'a do MX'a? :roll:


Jak się montuje K-Sporta/D2 to koniecznie trzeba od razu kupić porządne klocki bo to co przychodzi w komplecie to w zgodnej opinii gówno nieprzeciętne.

: 17 cze 2011, 18:57
autor: Johny
Zgadza się. Można dołożyć 600pln do DS2500, ale jazda na klockach z zestawu przy jego powierzchni to już 'inny świat'. A gdy się skończą - chętnie założę jeszcze lepsze. :smile:

Z ciekawostek to 8tłoczkowy zacisk Ksport'a jest o 700g lżejszy od fabrycznego 1dno tłoczka. :wink:

: 17 cze 2011, 21:29
autor: grzes
Johny pisze:Z ciekawostek to 8tłoczkowy zacisk Ksport'a jest o 700g lżejszy od fabrycznego 1dno tłoczka

o tyle ciekawostka o ile się nie doda że ksport to alloy jak się nie mylę a seria to żelywo;)