Strona 7 z 11
: 05 cze 2010, 14:08
autor: majkel
irakleo pisze:Korcą mnie - Hawk-i HPS vs EBC Yellow Stuff.....ceny zbliżone, ktoś miał do czynienia z tymi produktami?
Ja jeżdżę na HPSach (heble 270mm). Działają baaaardzo dobrze, emiks staje w miejscu
Pylą oczywiście konkretnie
Zresztą zapytaj się przemasiego jak mu się moje heble podobały, przejeździł na nich trochę...
Niedługo HPSy będą testowane na hamulcach 255mm, muszą się jedynie z nowymi tarczami ułożyć
Natomiast jeśli nie traktujesz emiksa jako codziennowozu to może pomyśl o Hawkach HPPlus. One są jeszcze fajniejsze, tyle że trzeba je trochę grzać. Z tego powodu się na nie nie zdecydowałem..
Po
eM
: 05 cze 2010, 17:12
autor: irakleo
HPS-y w zupełności mi wystarczą......przekonałeś mnie - zamawiam z USA w cenie 135 USD za komplet przód i tył + przesyłka
: 13 wrz 2010, 17:15
autor: Dżunior
Czy przewody hamulcowe od 1.6NB/NBfl będą pasowały do zacisków od 1.8 NBfl Sportive?
Pamiętam że przy okazji zakupów grupowych przewodów w oplocie stalowym należało określić wersję silnikową...
Pompa hamulcowa jest (jak się domyślam
) taka sama?
: 13 wrz 2010, 21:58
autor: Dr.KoKoN
pompa taka sama... przewody powinny pasowac bo w hel'ach nie ma tego dziubka wiec bedzie raczej git.
: 14 wrz 2010, 17:46
autor: mszczyrek
Okazja do sprawdzenia ile daje BBK bedzie na Ułężu - mozna zrobic porównanie z oem-owymi heblami. Zgłaszam sie na ochotnika z serią. Rysujemy kreskę, najeżdzamy z zadaną prędkością i ogień. Albo jeszcze lepiej - może ktoś ma gtecha?
Michal
: 08 paź 2010, 8:47
autor: marecek
przepraszam jeśli to zabrzmi dziwnie, ale ile tłoczków mają te BBK z mazdy sportive i dlaczego taka duża awantura o to zachowanie balansu jest? Miałem okazję zmienić seryjne hamulce (w ciut innej klasy aucie, ale z lekkim tyłem) z 288 na 312, z 1 na 4 tłoczki i wrażenia z hamowania były niesamowite... Z perspektywy czasu wydaje mi się, że to powinna być pierwsza rzecz jaką powinienem zrobić zanim w ogóle przystąpiłem do modyfikacji silnika w poprzednim aucie...
Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?
: 08 paź 2010, 10:05
autor: majkel
marecek pisze:przepraszam jeśli to zabrzmi dziwnie, ale ile tłoczków mają te BBK z mazdy sportive
jeden
: 08 paź 2010, 10:12
autor: pmcomp
marecek pisze:Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?
Ja testuję na swoim samochodzie zmiane z 2 tłoczków na 6 i żadnego nagatywu nie widzę
.
Pozdro
: 08 paź 2010, 10:28
autor: majk
pmcomp pisze:marecek pisze:Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?
Ja testuję na swoim samochodzie zmiane z 2 tłoczków na 6 i żadnego nagatywu nie widzę
.
Pozdro
Z 1 tłoczków Piotrze;)
Podsunę trop przyszłym poszukiwaczom siły G wyciągającej gałki oczne z czaszki. Zdarzyło mi się ostatnio przebywać w zjawisku znanym popularnie jako warszawski korek, stałem na wysokości kół Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155ps i moją uwagę, oczywiście poza piękną blond kierowniczką, przykuły właśnie hamulce błyskające spod niebrzydkiej 16stki. Otóż po sprawdzeniu w katalogach siedzi tam nic innego jak jeden z najmniejszych zacisków 4 tłoczkowych osadzony na tarczy o średnicy 281mm i grubości 26mm. Co ciekawe rozstaw śrub pozostał jak w innych słabszych wersjach AR, czy Fiata czyli 4x98 co z kolei pozwala podejrzewać, że adaptacja tego zestawu do Miaty mogłaby mieć ciekawe rezultaty - wszystko zależy jak się upchnie adaptery do zacisków. Cena jaka ostatnio się na allegro przewinęła to 1200zł za komplet tj. Zaciski, tarcze oraz klocki wyjęte zapewne z jakiegoś krótko jeżdżonego rozbitka...
: 08 paź 2010, 15:31
autor: marecek
...zacisków od AR jest na allegro zatrzęsienie
fiat coupe też miał te zaciski z tarczami 305 i jeździł na 16tkach. Pytanie brzmi czy nie trzeba będzie odsadzić felgi na tyle daleko, że zacznie wystawać poza obrys auta, bo na średnicy to i 288 mm na zacisku 4 tłoczkowym się zmieści (przetestowane w innej marce
).
Co do cen zacisku, to nie ma się co spinać na najdroższe, bo niby mało używane - i tak warto je zawsze rozebrać, wymienić gumki, a przy okazji jak już zdjęte, to wypiaskować i pomalować proszkowo. Wtedy nie ma znaczenia czy zacisk ma 2 czy 10 lat. Byle nie był poobijany...
(no, chyba że komuś zależy na napisie brembo albo porsche)
[tak btw: zacisk od AR na seryjnej tarczy 312mm w passacie - trzeba szybę przecierać od środka po każdym hamowaniu jak się pasażer nie spodziewa]
: 24 maja 2011, 13:09
autor: grzes
panowie szybkie pytanie bo na moje oko "Wszystko gra" ale nie robiłem jeszcze więc nie wiem, może coś się gdzieś "nie mija" "nie wchodzi" "nie pasi" i warto wiedzieć:
pacjent: NA 1.8 (BP) hample seria
dawca: NBFL (BBK) 270/276mm, komplet: tarcze, kloce oczywiście no i zaciski.
p&p?
: 24 maja 2011, 13:11
autor: Mayk
grzes pisze:p&p?
Tak
: 24 maja 2011, 13:19
autor: grzes
Mayk, właśnie na szybko przyglądam się że problem to np. osłony, tzn. problem kiedy ich brak w raz z zestawem bbk...
jak tak myślę to zawsze można próbować rzeźbić te z 255 na 27x.
: 24 maja 2011, 19:19
autor: hella_flush
grzes, osłony możesz sobie porozginać (wiem drut) albo zdemontować (tak wiem, też drut). Ja kupiłem BBK bez osłon (one się rzadziej trafiają niż sam BBK) i idę w opcję rozginania... (tak wiem, druciarz jestem).
: 24 maja 2011, 19:33
autor: grzes
hola hola..
hella_flush pisze:druciarz jestem
ja jestem
największy druciarz.
a tak na poważnie, zobaczę jak to się będzie układało, czy będzie z czego klepać, może coś z blachy samemu wystukam, albo po prostu pozbędę się ich zupełnie. Nie jeżdżę ani na tyle często, ani w tych okresach sezonu kiedy byłoby ich posiadanie szczególnie wskazane.
: 24 maja 2011, 19:43
autor: hella_flush
Nie mam zamiaru rywalizować o tytuł największego druciarza, oddaje walkowerem, bo też więcej drutów nie planuję w aucie...
Pozdrawiam
: 17 cze 2011, 1:31
autor: Johny
: 17 cze 2011, 6:41
autor: mszczyrek
Co jak co, ale NC już naprawde nie potrzebuje większych hamulców... BTW NA i NB o seryjnej mocy także...
Michal
: 17 cze 2011, 7:25
autor: irakleo
ProComp Front Brake Kits 1750 USD
ale dla bardziej wybrednych dostępna super hiper wersja SuperComp Front Brake Kits za 3300 USSD
ProComp Rear Brake Kits 1950 USD
lub SuperComp Rear Brake Kits za 3300USD i to jeszcze nie koniec bo "OEM handbrake will not function" dlatego należy dokupić hydrauliczny ręczny za kolejne tysiące USD
Ceny zestawów Wilwooda to przy tym popierdółka
: 17 cze 2011, 9:18
autor: Johny
mszczyrek pisze:Co jak co, ale NC już naprawde nie potrzebuje większych hamulców... BTW NA i NB o seryjnej mocy także...
Michal
Nie można było narzekać na pierwsze hamowanie, ale kolejnych już nie było. Przynajmniej w tym egzemplarzu
: 17 cze 2011, 10:17
autor: mateo
ale tam tył jest seria?
: 17 cze 2011, 14:19
autor: mszczyrek
Johny - to wskazuje raczej na "awarię" hamulców (stary gotujący się płyn?) niż ich niedostateczną wielkość...
Sens wymiany zacisku tylko z "jednego końca" już na forum opisywałem...
Michał
: 17 cze 2011, 14:28
autor: kammich
mszczyrek, nie wiem czy
Johny, miał tutaj na myśli awarię, ja to rozumiem tak, że kolejnych nie było bo wymieniono je właśnie na ten kit
: 17 cze 2011, 14:33
autor: mszczyrek
W moim rozumieniu: "nie można bylo narzekać na pierwsze hamowanie, ale kolejnych już nie było" = samochód przestawał hamować/hamował słabo po pierwszym zatrzymaniu. Jeśli było tak jak to interpretujesz, to ktoś wyrzucił pieniądze... Hamulce w NC są świetne, włącznie z nowoczesnym układem ABS - chciał bym takie w mojej NB.
Michał
: 17 cze 2011, 14:52
autor: kammich
mszczyrek pisze:Jeśli było tak jak to interpretujesz, to ktoś wyrzucił pieniądze...
"kto bogatemu zabroni"?
: 17 cze 2011, 16:20
autor: artur
panowie, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że hamulce ze zdjęcia pochodzą z mocno zmodzonej NCfl i być może dlatego hamulce skończyły się po pierwszym hamowaniu
tu: [url]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=98948#98948[/url]
: 17 cze 2011, 16:41
autor: mszczyrek
Aaa, jeśli 340KM to ma to sens...
Michał
: 17 cze 2011, 18:15
autor: hella_flush
Johny pisze:A co myślicie o zestawie Ksport'a do MX'a?
Jak się montuje K-Sporta/D2 to koniecznie trzeba od razu kupić porządne klocki bo to co przychodzi w komplecie to w zgodnej opinii gówno nieprzeciętne.
: 17 cze 2011, 18:57
autor: Johny
Zgadza się. Można dołożyć 600pln do DS2500, ale jazda na klockach z zestawu przy jego powierzchni to już 'inny świat'. A gdy się skończą - chętnie założę jeszcze lepsze.
Z ciekawostek to 8tłoczkowy zacisk Ksport'a jest o 700g lżejszy od fabrycznego 1dno tłoczka.
: 17 cze 2011, 21:29
autor: grzes
Johny pisze:Z ciekawostek to 8tłoczkowy zacisk Ksport'a jest o 700g lżejszy od fabrycznego 1dno tłoczka
o tyle ciekawostka o ile się nie doda że ksport to alloy jak się nie mylę a seria to żelywo;)