Hamulce - modyfikacje elementów

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

28 lis 2009, 15:25

ale 11" to 275mm.... chyba ze nie umiem liczyć ;>

ja ewentualnie na tarcze ze sportiwa wsadził bym jakieś troszkę większe zacieki 4 tłoczkowe ale tak aby jeszcze 15" weszła.... czeto na allegro można znaleźć brembo 4 tłoczkowe z alfy albo Peugeota (nie pamiętam dokładnie) wyglądają na znacznie smuklejsze niż te z bmw evo czy sti a i ich cena jest ciekawe. jak znajdę to podlinkuje :)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 lis 2009, 15:42

Sluba pisze:ale 11" to 275mm.... chyba ze nie umiem liczyć ;>

Dokładniej 279,4. A z tego co napisałem wynikało coś innego? Nie rozumiem...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 lis 2009, 15:57

Sluba pisze: czesto na allegro można znaleźć brembo 4 tłoczkowe z alfy albo Peugeota (nie pamiętam dokładnie) wyglądają na znacznie smuklejsze niż te z bmw evo czy sti a i ich cena jest ciekawe. jak znajdę to podlinkuje :)

tutaj masz Brembo z 406 i wcale nie są takie smukłe:
http://cgi.ebay.co.uk/Peugeot-406-coupe-Brembo-calipers-new-discs-new-pads_W0QQitemZ180438650192QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2a02fb4d50
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lis 2009, 9:44

irakleo pisze:ps. ależ piękny ten temat hamulców....nuda tu była taka i nagle wszyscy ożyli :twisted:

No właśnie :mrgreen: Siedzicie na forum zamiast w garażach miaty udoskonalać przed wiosną :mrgreen:

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

30 lis 2009, 10:21

ja bym nie kombinował - 255, dobra tarcza klocki, świerzy płyn zupełności wystarczają, no chyba że ktoś chce szaleć na torze w poznaniu....

pmcomp pisze:Dla przeciętnego, nawet nie niedzielnego kierowcy tylko nawet poniedziałkowo-piatkowego, ABS to wybawienie. Choć niestety nie wiem dlaczego "wszyscy" wierzą w moc sprawczą ABS-u a potem po dzwonie się dziwią jak do tego doszło.


a ja zawsze jezdziłem autami bez ABSu i dopiero od maja pojawił sie u mnie ten wynalazek. na torze gdzie wiesz kiedy chcesz hamowac i masz przewidywalną trasę ABS to zło oczywiste ale juz w normalnej jezdzie uważam go za super wynalazek. w sytuacjach awaryjnych gdzie dochodza emocje nie chce mi sie wierzyć że ktoś jest w stanie wcisnąc hebel w podłoge skrecić koła i odpuszczać hamulec żeby mu sie koła nie zblokowały - do jazdy codziennej jak najbardziej.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 lis 2009, 15:30

yanik pisze:w sytuacjach awaryjnych gdzie dochodza emocje nie chce mi sie wierzyć że ktoś jest w stanie wcisnąc hebel w podłoge skrecić koła i odpuszczać hamulec żeby mu sie koła nie zblokowały - do jazdy codziennej jak najbardziej.

A ja sie pochwale (?) ze w sobote mialem bardzo awaryjne hamowanie z jakis złoty osiemdziesiat na okolicznosc tira (oby kierowca tego pojazdu mial do konca zycia prostate wielkosci arbuza i kamienie nerkowe jak kokosy), ktory po prostu sobei zmienil pas ruchu majac gleboko w powazaniu ze swiatelka w lusterku jada dosyc sprawnie lewym pasem... Jak kopnalem z wyczuciem w heble to az siwo sie za man zrobilo ale kol na szczescie nie zblokowalem, wyhamowalme doslownie na grubosc lakieru, czulem pod noga zapas hamulca ale nie chcialem postawic auta bokiem. Tak wiec wyzywam na uklepaną glebe kazdego, kto powie ze (sprawne) heble w 1.6 sa do niczego :razz:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 lis 2009, 20:14

yanik pisze: ale juz w normalnej jezdzie uważam go za super wynalazek


Zgadzam się.

Wczoraj w Złotoryi jadąc po mieście wieczorem na mokrej nawierzchni , nagle prosto przed maskę wyskoczył mi gościu niecałkiem trzeźwy :twisted: . Wdeptałem hamulec z całej siły i gdyby nie abs to bym poprostu go przejechał. Niech go szlag ! Bo mi się aż gorąco zrobiło :twisted: :twisted:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2009, 20:19

Ja dzisiaj odebrałem Miatkę po swapie hamulców na 255 więc zobaczymy co to to warte jak się wszystko ułoży;) Kloce się okazało że Ferodo :mrgreen: mi majkel nie może zarzucić że nic nie robię przed wiosną :twisted:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

30 lis 2009, 22:56

Mam na tyle Ferrodo i jedyny minus to straszne pylenie, po 60 km z czystej srebnej felgi mam teraz kolor gunmetal.
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 645
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

30 lis 2009, 23:41

Tomai pisze:
yanik pisze: ale juz w normalnej jezdzie uważam go za super wynalazek


Zgadzam się się też

No wreszcie jakiś temat dla mnie.

Najpierw o ABS. Też kiedyś mi się wydawało ,że ABS to mam w nodze.Cyk cyk zimne pompowanie . i sprawa załatwiona . Z hamowaniem zawsze się wyrabiałem. A to z prawej a to z lewej jakoś się te przeszkody, tiry, ominąć zdążyło. I gorąco też było. Ale po takim hamowaniu na dym a potem po kolejnym należy zapomnieć o możliwości wyważenia kół przednich.Nie do wyeliminowania wibracja kierownicy przy 100-120.Opona raz zahamowana na dym taki prawdziwy ze 140 do 20 już zawsze się w tym miejscu będzie zatrzymywała przy z mniejszych prędkości. Dwa komplety niezłych opon po 20 kkm były nie do wyważenia.Od kiedy mam ABS komplet opon wytrzymuje 60 - 70 kkm i też zdarza się ostro zahamować.
A teraz Big Brake swap. Na zimową porę przygotowałem sobie zajęcie. Stopniowa przesiadka z NB na Sportive. Raz już było z NA na NB a teraz wpychamy na front Sportivy. Aby nie kombinować to razem z półośkami i zwrotnicą z osłoną . W osłony NA nie ma mowy aby je wpasować .I ABS zostawiam. Zestaw z odzysku wymaga porządnego wyczyszczenia i pomalowania. Takie zajęcie na zimowe wieczory.Tarcze mazdowe i klocki Sumitomo wystarczą na parę sezonów .A jak przyjdą jazdy w Ułężu to się bezpiecznik wyjmie i po ABS.Chciałbym zostawić 14" .Gdzieś wyczytałem że" są takie co pasują" do Big Brake ale autor nie powiedział jakie.Może do wiosny się coś odszuka a jak nie to z bólem zmienię obuwie na jeden numer większy. A może coś Miatomaniacy wiedzę w tej sprawie?
Irakleo ma zawsze odjazdowe pomysły i ten z RX7 jest do przemyślenia. Żeby tak było P&P i wlazły do 14" .Na zdjęciu wyglądają ,że obudowa jest mniejsze ? Kto wie może komplet odpicowanego zestawu od sportiva wejdzie ponownie do obrotu?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2009, 23:44

majk pisze:Ja dzisiaj odebrałem Miatkę po swapie hamulców na 255

O! jednak nie wkładasz gigantów ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

01 gru 2009, 22:37

Pytanie:
Czy tylne zaciski z NBFL sportive, mazdaspeed itd. są identyczne z tylnymi zaciskami w NB 1,8? O ile parametry hamulców przednich lekko ogarniam to historii ewolucji tylnych nigdy nie zgłębiałem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 gru 2009, 23:52

irakleo pisze:Pytanie:
Czy tylne zaciski z NBFL sportive, mazdaspeed itd. są identyczne z tylnymi zaciskami w NB 1,8? O ile parametry hamulców przednich lekko ogarniam to historii ewolucji tylnych nigdy nie zgłębiałem.

Nie, są inne. Co więcej, o ile przednie zaciski od Sportive i MSM są takie same w rocznikach 2001-2005 o tyle Mazdaspeed i późne Sportive (tak naprawdę wszystkie późne NBfl 1.8) miały nieco zmienione tylne zaciski (drobna róznica w kształcie klocka). Zmiana nastąpiła gdzieś w ciągu 2003 roku, mój emiks wyprodukowany pod koniec 2002 ma jeszcze takie tylne zaciski jak rocznik 2001. W załącznikach są wszystkie 3 przypadki (z numerami klocków EBC)

Pozdr
eM
Załączniki
DP21685_MSM_rear.jpg
DP21685_MSM_rear.jpg (3.92 KiB) Przejrzano 10934 razy
DP21453_2002_rear.jpg
DP21453_2002_rear.jpg (3.89 KiB) Przejrzano 10934 razy
DP21003_1999_rear.jpg
DP21003_1999_rear.jpg (4.33 KiB) Przejrzano 10934 razy
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

02 gru 2009, 6:15

w NBFL 2001 z silnikiem 1.6 jest ten pierwszy rodzaj klocka
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 gru 2009, 15:35

Czy za zmianami kształtu klocków i budowy zacisków postępowały również jakieś modyfikacje tarcz tylnych?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2009, 15:39

irakleo pisze:Czy za zmianami kształtu klocków i budowy zacisków postępowały również jakieś modyfikacje tarcz tylnych?

Nie, w "dużych" hamulcach tarcze są od 2001 do 2005 identyczne (275 mm tył). Jeśli byś chciał szukać w polskich katalogach, czasami łatwiej je znaleźć pod Mazdaspeed niż MX-5 NBfl :mrgreen:

Mako pisze:w NBFL 2001 z silnikiem 1.6 jest ten pierwszy rodzaj klocka

Mako, mowa o zaciskach/klockach w powiększonej wersji. Ty masz w 1.6 zwykłe 255mm takie jak w NB.

Pozdr
eM
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2009, 20:07

Po 2 dniach jazdy na zeswapowanych hamulcach powiem - styka! dobre tarcze i klocki i więcej do szczęścia nie trzeba w NA:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

02 gru 2009, 22:54

a ja troche inaczej. czy zaciski z 255 i 270 przednie sa takie same?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

02 gru 2009, 23:13

Sluba, klocki są inne - logika wskazywałaby, że zaciski również
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 645
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

03 gru 2009, 11:27

Sluba pisze:a ja troche inaczej. czy zaciski z 255 i 270 przednie sa takie same?


Tak ,są większe i mają inny sposób mocowania do strzemienia ,więc tak jak przy swapie
z 235 na 255 ten numer nie przejdzie gdzie można zachować te same zaciski a tarcze i klocki sa większe no i oczywiście strzemienie trzeba wymienić.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 gru 2009, 15:01

Dzięki wszystkim za rady i opinie :wink:
Tył ze sportive jest sensowny i całkiem przypadł mi do gustu, natomiast przód nie przekonuje mnie wcale dlatego mam na oku całkowicie inne zaciski - ale to dopiero na wiosnę :twisted:
ps. bedę potrzebował jedną przednią starątarczę 275mm do przymiarek. Czy ktoś posiada starą i bezużyteczną tarczę lub komplet tarcz? Stan całkowicie obojętny.
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

10 sty 2010, 22:54

Podczepie sie pod temat i poprosze o porade, przeczytalem caly watek ale do tej pory nie znalazlem rozwiazania dla siebie:

Najpierw moje potrzeby (NBFL 2003 1.9, 107KW):
- hamulce w jezdzie codziennej calkowicie mi wystarczaja
- na wiosne wrzucam jednak kompresor
- okazyjnie wyjezdzam na wroclawski tor (Tor Rakietowa)
- w zwiazku z powyzszym chcialbym miec silniejsze hamulce zeby urwac jakies dziesiate sekundy :grin:

Teraz moje wymagania:
- nie chce sie bawic w "rzezbienie w g...nie" z prostej przyczyny, ze wzgledu na brak czasu chce sie skoncentrac na jezdzie (pelen szacunek dla tych co poskladaja wszystko i na dodatek bedzie dzialalo :grin: )
- w zwiazku z powyzszym potrzebuje albo gotowy set, badz jakas prosta i oczywista przekladk do szybkiego zalozenia w zaprzyjazionym miatowskim warsztacie
- ryzyko spasowanai musi byc sprowadzone do zera (bez eksperymentow)
- materialy eksploatacyjne (klocki etc) na przyszlosc swobodnie dostepne w Polsce (bez grzebania po ebayach etc)
- budzet 2500 KPLN (no moze troche wiecej).

Pomozecie :?:
Raf (r73)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2010, 23:59

r73 pisze:Podczepie sie pod temat i poprosze o porade,


1. Sprawdź jakie masz hamulce w tej chwili. Jeśli Twój emiks jest z rocznika 2003, powinien mieć "duże" zestawy (przednie tarcze 270mm). Od tego rocznika wszystkie takie miały. Łatwo to nawet bez mierzenia zweryfikować, tarcza prawie całkowicie wypełnia felgę 15".
2. Jeśli masz takie heble, nie rób nic :mrgreen: One są dość skuteczne, na MSM dają radę to i na Twoim kompresorze dadzą :wink: Jak się tarcze i klocki zużyją, załóż tanie tarcze i dobre klocki, np EBC redstuff. W PL dużego wyboru niestety nie ma. A zaoszczędzone 2500 PLN na benzynę :mrgreen:
3. Jeśli przypadkiem byś miał mniejszy zestaw, 255 mm z przodu, możesz zmienić na te większe i już :mrgreen:

Z dodatkowych "poprawiaczy" zastosowałbym dobrej jakości płyn hamulcowy i przewody w stalowym oplocie. Myślę że spokojnie wystarczy :mrgreen:
Wszystkie gotowe miatowe kity z FM lub Goodwin Racing (a to i tak ten sam sprzęt jest) przekraczają założony budżet a poz tym wiążą się ze sprowadzaniem części z US :wink:

Pozdr
Michał
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

11 sty 2010, 7:09

Popieram majkela, po pierwsze za 2500zł nie kupisz nic konkretnego. Większość kitów na obie osie to wydatek ok 1700$(znajdziesz pewnie tańsze). Jeżeli zaś chodzi o dostępność to tylko za oceanem. U nas na dobrą sprawę nie do dostania. Za 2500zł możesz myśleć o 4 tłokach ale skoro piszesz że nie chcesz rzeźbić więc odpada. A szkoda bo tu byłoby spore pole do popisu. Zaciski mogłyby podejść z BMW E38(Brembo), Peugeota 406 Coupe V6(Brembo) lub którejś alfy (BREMBO!). Do tego tarcze Mikody ~300mm(Five używał, pisał że ok a w necie raczej pozytywne opinie zbierają) gdyż ponieważ mogą tam wykonać dowolny rozstaw śrub jaki Ci będzie pasował. I oczywiście często widziane na Mikodach Ferodo z wyższej półki i taki zestaw na przedzie by gwarantował błyskawiczną zbiórkę przy przedniej szybie. Tył to już dobry zestaw OEMowy. Jeżeli nie chcesz rzeźby pozostaje Ci założenie dobrych tarcz i klocków - Brembo+Ferodo, może znalazłbyś coś Tarroxa, zmiana płynu i przewodów na stalowy oplot. Ja pewnie taką rzeźbę uskutecznię w przyszłym sezonie ogórkowym. Na racingforum jest gość który dorabia perfekt adaptery na inne zaciski w przyzwoitych cenach.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

11 sty 2010, 21:57

majkel_c pisze:Jeśli masz takie heble, nie rób nic One są dość skuteczne, na MSM dają radę to i na Twoim kompresorze dadzą Jak się tarcze i klocki zużyją, załóż tanie tarcze i dobre klocki, np EBC redstuff

Tu się nie zgodze, zawsze warto modyfikowac hamulce, może i są skuteczne ale jak bardzo?
EBC nadaja się do co dziennej jazdy, ale na torze płoną żywym ogniem, ogólnie to słaby produkt. :roll:
Jeśli zmieniać hamulce to tarcze zdecydowanie DBA ewentualnie ATE. Kolcki tylko Ferodo DS2500 troche piszczą ale hamują naprawde dobrze i nie trzeba ich nagrzewać aż tarcza zacznie świecić jak przy DS3000 :razz:
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 sty 2010, 22:40

Jedno/tłoczkowy zacisk nigdy jaj nie urywał.....to sprawdza się jedynie w cywilnych autach. Nie bez powodu w sporcie stosuje zaciski o zupełnie innej konstrukcji. Za 2500zł spokojnie ogarniesz dobry swap przednich zacisków (jakieś 4-tłoczkowe Brembo albo Sumitomo z RX7)....ale gotowego kitu raczej za taką kasę nie dostaniesz.
ps. zestaw za 300 dolków do którego trzeba tylko adaptery dorobić i złozyć w komplecie z tarczami z wersji sportive:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-RX7-92-95-BRAKE-CALIPERS-FR-RR-s155_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2304d120bdQQitemZ150404669629QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
można własnoręcznie odrestaurować zestaw:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Mazda-RX7-FD3S-Sumitomo-Brake-Calipers-Aluminum_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1e59e4db4fQQitemZ130357189455QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
i uszczelniacze
http://cgi.ebay.com/MAZDA-RX-7-FD3S-Brake-Caliper-overhaul-kit-FRONT_W0QQitemZ140373415804QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item20aee8577c
lub sam przód
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-RX-7-front-brake-calipers-powder-coated-Black_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c077ad690QQitemZ120384575120QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1986-91-MAZDA-RX7-TURBO-2-CALIPERS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4a9da51f30QQitemZ320472424240QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2010, 1:17

Kudlaty pisze:Tu się nie zgodze, zawsze warto modyfikowac hamulce, może i są skuteczne ale jak bardzo?

Na tyle, że przeszły katowanie w ostrej jeździe po Alpach dzień w dzień po kilkaset kilometrów górskich tras bez żadnego problemu.
irakleo pisze:.to sprawdza się jedynie w cywilnych autach

Kudlaty pisze:nadaja się do co dziennej jazdy, ale na torze płoną żywym ogniem

Ale nie mówimy tu o ogólnym przypadku, tylko o konkretnym zapotrzebowaniu r73. Przeczytajcie dokładnie, on potrzebuje zestaw do normalnej jazdy, oraz do wyskoczenia na Rakietową od czasu do czasu. I takie wymagania MSMowe heble spełniają z górką.
Jakakolwiek modyfikacja, która jest dostępna w postaci gotowego zestawu, sprzedawana na europejskim rynku i mieszcząca się w założonym budżecie niestety w przyrodzie nie występuje...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 sty 2010, 2:31

irakleo pisze:Jedno/tłoczkowy zacisk nigdy jaj nie urywał.....to sprawdza się jedynie w cywilnych autach


Nie miałem wprawdzie przyjemności sprawdzić osobiście jak hamuje BMW M6, ale we wszystkich testach hamulce wypadają świetnie, a są to właśnie jednotłoczkowe zaciski... Nie popadajmy w paranoję - to że jakiś zacisk jest jednotłoczkowy to nie dowód no to, że kiepsko hamuje
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

12 sty 2010, 6:23

majk pisze:Popieram majkela, po pierwsze za 2500zł nie kupisz nic konkretnego. Większość kitów na obie osie to wydatek ok 1700$(znajdziesz pewnie tańsze).


Bog Brake Kit Goodwina (270/275) z dwuczęściowymi lekkimi tarczami na obu osiach oraz z przodu z czterotłoczkowymi zaciskami Wilwooda plus klocki Wilwooda plus stalowe przewody kosztuje 1495 USD. Z tyłu zostają oryginalne zaciski.

Zgodzę się z michaelem_c, fabryczny big brake ze sportive/Mazda Speed z zielonymi EBS w Aplach test przeszedł celująco tzn. Stelvio w dół i w górę na maxa czyli ok. 100-u 180-o stopniowych zakrętów, aż śmierdziało. Co nie znaczy, że nie może być lepiej. O torze się nie wypowiem.
Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

12 sty 2010, 8:02

majkel_c pisze:Przeczytajcie dokładnie

Jeszcze raz przeczytałem dokładnie:
r73 pisze:
- okazyjnie wyjezdzam na wroclawski tor (Tor Rakietowa)
- w zwiazku z powyzszym chcialbym miec silniejsze hamulce zeby urwac jakies dziesiate sekundy

Nadal uważam że, EBC króre kolwiek to słaby produkt na to zapotrzebowanie. Po co r73 ma zakładać czesci, które po jednym wypadzie na tor przestaną istnieć.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
ODPOWIEDZ