Hamulce - modyfikacje elementów
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazdaspeed-Miata-Sport-Brakes-Kit-Calipers-and-Rotors_W0QQitemZ130329953595QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item1e5845453b
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazdaspeed-Miata-Sport-Brakes-Kit-Calipers-and-Rotors_W0QQitemZ130329953595QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item1e5845453b
- Załączniki
-
- !B,GJhT!CGk~$(KGrHgoOKiIEjlLmVkUiBKp6)joq5!~~_12.jpg (30.66 KiB) Przejrzano 1420 razy
irakleo pisze:Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???
Jest napisane, że są takie same z tym, że inaczej wykończone - czytaj stylistyka...
Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mayk pisze:irakleo pisze:Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???
Jest napisane, że są takie same z tym, że inaczej wykończone - czytaj stylistyka...
Pozdrawiam
Moje Sportive wyglądają tak .Nabyłem trochę złomu i przygotowuję zestaw na przód .
Odlew całego zacisku wygląda jakby go wykonano w dymarkach.Toporna ordynarna robota.Trochę wygładziłem bo to wyglądało okropnie. Będzie ładna stylistyka. Arno poleca farbę do malowania kominków :Srebrną Może walnę jakiś atrakcyjny kolorek Poglądowo załączam też zdjęcie klocków: Zmiana z NA na NB już była . Teraz z NB na Sportive. Niestety trzeba też zmienić felgi na minimum 15". Żal będzie też tych małych uroczych kiełbasek.Może mi się jeszcze odmienić Na wszelki wypadek przyjmuję zapisy na komplet zacisków przód Sportive po renowacji. Lekko zużyte klocki Sumitomo za niewielką dopłatą Cena - na dzisiaj bezcenne
- Załączniki
-
- Klocki przód. od lewej Sportive, NB, NA
- 20091205292 komp1.jpg (36.33 KiB) Przejrzano 1413 razy
-
- Zostało jeszcze trochę do wyszorowania
- 20091208294komp1.jpg (34.51 KiB) Przejrzano 1384 razy
Yoozef pisze: Niestety trzeba też zmienić felgi na minimum 15". Żal będzie też tych małych uroczych kiełbasek.Może mi się jeszcze odmienić Na wszelki wypadek przyjmuję zapisy na komplet zacisków przód Sportive po renowacji. Lekko zużyte klocki Sumitomo za niewielką dopłatą Cena - na dzisiaj bezcenne
Yoozef - przywiązanie do felg to straszna sprawa .....znam ten ból bo lubię moje Watanaby i wciąż martwię się że zaciski od RX7 jakie idą zbiorową paczką wejdą w kolizję z felgami. Wówczas prędzej zrezygnuję z zacisków niż tych kół
Yoozef - przywiązanie do felg to straszna sprawa .....znam ten ból bo lubię moje Watanaby i wciąż martwię się że zaciski od RX7 jakie idą zbiorową paczką wejdą w kolizję z felgami. Wówczas prędzej zrezygnuję z zacisków niż tych kół [/quote].
A te Watanaby to 15" ? Twój pomysł z zaciskami od RX7 za póżno do mnie dotarł.
Możesz mieć więcej szcześcia. Cosik mi sie wydaje ,że są rozsądnie odchudzone.
A może to te same co w NCC? to wtedy albo zaciski albo Watanabe.
Zapomniałem dodać ,że przy tym zabiegu z zaciskami trzeba wymienić owiewkę tarczy. Jazda na golasa nie zalecana . Szkoda tarcz. W rozmiar owiewki od NA( 235 mm) to juz 270 mm nie wejdzie. 255 mm po lekkim rozgięciu wchodziła .Aby nie rozbierać łożyska zapakuje całe półosie z zwrotnicą od Sportiva. No powiedzmy ,że przygotuję do założenia. Jak znajdę ciekawe lekkie felgi 15" to wtedy się zdecyduję na całość operacji.Do wiosny jeszcze kawał czasu.
A te Watanaby to 15" ? Twój pomysł z zaciskami od RX7 za póżno do mnie dotarł.
Możesz mieć więcej szcześcia. Cosik mi sie wydaje ,że są rozsądnie odchudzone.
A może to te same co w NCC? to wtedy albo zaciski albo Watanabe.
Zapomniałem dodać ,że przy tym zabiegu z zaciskami trzeba wymienić owiewkę tarczy. Jazda na golasa nie zalecana . Szkoda tarcz. W rozmiar owiewki od NA( 235 mm) to juz 270 mm nie wejdzie. 255 mm po lekkim rozgięciu wchodziła .Aby nie rozbierać łożyska zapakuje całe półosie z zwrotnicą od Sportiva. No powiedzmy ,że przygotuję do założenia. Jak znajdę ciekawe lekkie felgi 15" to wtedy się zdecyduję na całość operacji.Do wiosny jeszcze kawał czasu.
A ja mam pytanie z innej beczki - ile płynu hamulcowego potrzebuję do pełnej wymiany? 0,5l wystarczy czy trzeba więcej?
Przeczytałem cały wątek ale odpowiedzi nie znalazłem. Swoją drogą bardzo ciekawa i pouczająca lektura.
Można sobie nawet wyrobić poglądy na potencjalne łupgrejdy.
Przeczytałem cały wątek ale odpowiedzi nie znalazłem. Swoją drogą bardzo ciekawa i pouczająca lektura.
Można sobie nawet wyrobić poglądy na potencjalne łupgrejdy.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Podbijam pytanie rafała o [URL=http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=76880]tarcze DBA z miatamania.com[/URL]
Czy dobrze kombinuję, że jest to cena za set=zestaw na całą oś, znaczy się parę?
Bo jeśli tak to cena wydaje się być bardzo kusząca...
Czytałem wiele bardzo pozytywnych opinii na temat tarcz DBA
Czy dobrze kombinuję, że jest to cena za set=zestaw na całą oś, znaczy się parę?
Bo jeśli tak to cena wydaje się być bardzo kusząca...
Czytałem wiele bardzo pozytywnych opinii na temat tarcz DBA
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
rafal pisze:Mayk pisze:Mam te tarcze, cena za dwie
zadowolony z nich jestes? jakie do tego masz klocki?
Jest zadowolony, służą za przycisk do papieru chwilowo
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Jest zadowolony, służą za przycisk do papieru chwilowo
Dokładnie tak, ładnie się prezentują na półce w pokoju
rafal pisze:jakie do tego masz klocki?
Chwilowo nie mam, ale zamówię do nich Hawk'i DTC-30...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Mayk, kupowałeś te tarcze w miatamania.com? Wysyłałeś bezpośrednio do PL, czy może za pośrednictwem Polameru/czegoś podobnego?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Mayk pisze:zamówię do nich Hawk'i DTC-30...
a to fajny setup będzie
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wracając do tematu klocków.
Przed sezonem i pierwszą eliminacją YTP dokonałem małego zabiegu - lekko stoczyłem wszystkie tarcze (nie na gładko) i zmieniłem klocki - Ferodo DS Performance przód, zwykłe Ferodo Premier na tył. W Intercarsie cena klocków po zniżkach wyniosła bodaj 490 PLN (w proporcji 3,5:1). Mam tarcze NA 1.8/NB (czyli okolice 10 cali średnicy).
Po 18 przejazdach prób YTP (z czego 9 z kilkoma naprawdę ostrymi hamowaniami z ponad 120-130 km/h, a 15 z ponad 100km/h do ciasnych szykan/nawrotów) i 4 ostrych okrążeniach na Torze Poznań mogę stwierdzić, że klocki "dają radę". Tak jak poprzednio po kilku ostrzejszych hamowaniach (jakieś półtora okrążenia toru) pedał robił się miękko-sprężysty i po prostu brakowało siły hamowania (kiedyś o tym wspominałem, a opisywał to też dokładniej w zeszłym roku Wocio w którymś temacie o YTP), tym razem w ogóle nie zwróciłem uwagi, że coś się dzieje - tzn. hamowało się dobrze i przez całe 4 okrążenia tak samo.
Także moja rada: zacznijcie od klocków połączonych z ewentualną zmianą tarcz na większe (różnicę między małymi a większymi tarczami w NA czuć). Wentylacja i odprowadzanie mogą coś dać, ale z dwojga tych rzeczy - lepsze chyba dobre klocki i zwykłe tarcze niż odwrotnie.
Przed sezonem i pierwszą eliminacją YTP dokonałem małego zabiegu - lekko stoczyłem wszystkie tarcze (nie na gładko) i zmieniłem klocki - Ferodo DS Performance przód, zwykłe Ferodo Premier na tył. W Intercarsie cena klocków po zniżkach wyniosła bodaj 490 PLN (w proporcji 3,5:1). Mam tarcze NA 1.8/NB (czyli okolice 10 cali średnicy).
Po 18 przejazdach prób YTP (z czego 9 z kilkoma naprawdę ostrymi hamowaniami z ponad 120-130 km/h, a 15 z ponad 100km/h do ciasnych szykan/nawrotów) i 4 ostrych okrążeniach na Torze Poznań mogę stwierdzić, że klocki "dają radę". Tak jak poprzednio po kilku ostrzejszych hamowaniach (jakieś półtora okrążenia toru) pedał robił się miękko-sprężysty i po prostu brakowało siły hamowania (kiedyś o tym wspominałem, a opisywał to też dokładniej w zeszłym roku Wocio w którymś temacie o YTP), tym razem w ogóle nie zwróciłem uwagi, że coś się dzieje - tzn. hamowało się dobrze i przez całe 4 okrążenia tak samo.
Także moja rada: zacznijcie od klocków połączonych z ewentualną zmianą tarcz na większe (różnicę między małymi a większymi tarczami w NA czuć). Wentylacja i odprowadzanie mogą coś dać, ale z dwojga tych rzeczy - lepsze chyba dobre klocki i zwykłe tarcze niż odwrotnie.
Powtorze jeszcze raz - zgodnie z ludzmi ktorzy sie MX5 scigaja na serio, seryjne hamulce w daja rade pod warunkiem prawidłowego serwisowania i dobrych klockow. Ba, testy SCC wykazały ze kit Wilwooda z "duzymi" hamplami z przodu WYDŁUŻA HAMOWANIE o ok 4 metry - co wynika z zaburzenia balansu przód/tył.
MiC pisze:jakiego balansu?
Podejrzewam że chodzi o rozkład mas - mocne dociśnięcie przodu odciąża tył, którego skuteczność hamowania może na tym ucierpieć.
mszczyrek, podrzuć źródło bo to ciekawe. W porównaniu uczestniczyły które hamulce, najmniejsze 235 z NA 1.6?
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no tez tak wlasnie pomyslalem, ciekawe rzeczywiscie...
czyli rozwiazania sa dwa
albo zarzucic wiekszy hebel równiez na tyl albo zostac przy serii
wychodzi na to ze przy zestawie willwooda jest za duza dysproporcja miedzy osiami, ktorej nalezy unikac...
czyli rozwiazania sa dwa
albo zarzucic wiekszy hebel równiez na tyl albo zostac przy serii
wychodzi na to ze przy zestawie willwooda jest za duza dysproporcja miedzy osiami, ktorej nalezy unikac...
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Zwróćcie uwagę, że bardzo często stosuje się większe tarcze z tyłu:)
Co by nie powiedzieć to co się skośnym nie udało w Miacie to chyba jednak hamulce...Ciut za słabe jak do takiego autka z aspiracjami na sport:) Dobrze że są nowsze modele, z których można czerpać części(NA), oraz maaaaaaasaaaaa różnej maści klocków i tarcz mniej lub bardziej wyczynowych.
Co by nie powiedzieć to co się skośnym nie udało w Miacie to chyba jednak hamulce...Ciut za słabe jak do takiego autka z aspiracjami na sport:) Dobrze że są nowsze modele, z których można czerpać części(NA), oraz maaaaaaasaaaaa różnej maści klocków i tarcz mniej lub bardziej wyczynowych.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
zastanawiam się jeszcze czy tłoczki z NB 255mm różnią się czymś od tych 270mm?
jeżeli nie to na laserze jarzmo wyciąć i wrzucić tarcze 280 jak to na bodajże pierwszej stronie ktoś pisał
jeżeli nie to na laserze jarzmo wyciąć i wrzucić tarcze 280 jak to na bodajże pierwszej stronie ktoś pisał
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
Na sprawność działania układu hamulcowego składa się kilka czynników i tylko kompleksowe ogarnięcie tematu zapewnia sukces. Oczywiście klocki i tarcze to elementarna sprawa i w zależności od naszych potrzeb i indywidualnej eksploatacji auta dobieramy zestaw. Nie zgodzę się że najważniejsze są dobre klocki a tarcza może by"byle jaka".....z jakiegoś powodu jedne tarcze kosztują 150-250zł/kpl a za inne musimy zapłacić nawet kilkakrotnie więcej. Oczywiście płyn hamulcowy i przewody w oplotach też mają niebagatelny wpływ na sprawność układu hamulcowego. Jednak to wszystko nie zadziała odpowiednio bez sprawnie działających zacisków które warto co jakiś czas solidnie przejrzeć i przesmarować smarem miedzianym. Wszystkie ruchome elementy powinny pracować gładko bez najmniejszych oporów. Taki przegląd wszystkich zacisków trwa max. 2-3 godziny i warto raz w roku przeprowadzić taką operację.
Daję głowę że pozapiekane i zapyziałe big brake ze zwykłymi tarczami i klockami za kilkadziesiąt złotych będą gorsze od dobrze utrzymanych hebli z NA z wyczynową tarczą i klockiem
Wielu forumowiczów zachwyca się tarczami 275mm....moje zdumienie nie miało końca gdy pierwszy raz w życiu wziąłem do ręki taką tarczę - jest potwornie ciężka i masywna....nieporównywalnie cięższa od 235mm. Zachwycamy się lekkimi felgami a montujemy pancerne tarcze...to jakiś absurd.
Jeśli chodzi o Wilwoody i zaburzenie proporcji hamowaniu pomiędzy tylną a przednią osią to jest to oczywiste. Już w szkole podstawowej na lekcjach fizyki każdy z nas uczył się o zależnościach występujących w naczyniach połączonych.....dlatego wraz z takimi zaciskami należy wymienić pompę hamulcową na bardziej wydajną - inaczej przód będzie hamował słabiej w stosunku do serii i możemy mieć kłopoty zwłaszcza podczas hamowania w zakrętach.
Daję głowę że pozapiekane i zapyziałe big brake ze zwykłymi tarczami i klockami za kilkadziesiąt złotych będą gorsze od dobrze utrzymanych hebli z NA z wyczynową tarczą i klockiem
Wielu forumowiczów zachwyca się tarczami 275mm....moje zdumienie nie miało końca gdy pierwszy raz w życiu wziąłem do ręki taką tarczę - jest potwornie ciężka i masywna....nieporównywalnie cięższa od 235mm. Zachwycamy się lekkimi felgami a montujemy pancerne tarcze...to jakiś absurd.
Jeśli chodzi o Wilwoody i zaburzenie proporcji hamowaniu pomiędzy tylną a przednią osią to jest to oczywiste. Już w szkole podstawowej na lekcjach fizyki każdy z nas uczył się o zależnościach występujących w naczyniach połączonych.....dlatego wraz z takimi zaciskami należy wymienić pompę hamulcową na bardziej wydajną - inaczej przód będzie hamował słabiej w stosunku do serii i możemy mieć kłopoty zwłaszcza podczas hamowania w zakrętach.
Problem polega na tym, ze większośc ludzi uważa że najlepiej mieć "dużo i wielkie". Zwłaszcza w Stanach
Test kitu Wilwooda:
"The problem of rear lockup is compounded by the huge amount of brake dive from the new front brakes. As more weight is shifted off the rear tires, less traction is available, which makes the rears even easier to lock up. So, a constant battle of getting more braking out of the front without locking up the rear brakes ensued. On average, the new brakes stopped the car in 230 feet, over 20 feet longer than the original setup. "
Oryginalny tekst:
http://www.modified.com/features/0603_sccp_project_miata/index.html
Sprawdzimy empirycznie gdy spotkamy się na Ułężu z Pmcompem Choć podejrzewam że w jego wyposażonym w ABS samochodzie problem moze nie być tak wyraźny.
Irakleo, nie masz racji
Test kitu Wilwooda:
"The problem of rear lockup is compounded by the huge amount of brake dive from the new front brakes. As more weight is shifted off the rear tires, less traction is available, which makes the rears even easier to lock up. So, a constant battle of getting more braking out of the front without locking up the rear brakes ensued. On average, the new brakes stopped the car in 230 feet, over 20 feet longer than the original setup. "
Oryginalny tekst:
http://www.modified.com/features/0603_sccp_project_miata/index.html
Sprawdzimy empirycznie gdy spotkamy się na Ułężu z Pmcompem Choć podejrzewam że w jego wyposażonym w ABS samochodzie problem moze nie być tak wyraźny.
Irakleo, nie masz racji
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
mszczyrek pisze:
Irakleo, nie masz racji
To się rozpisałeś... Może chociaż wskażesz zdanie/zdania z którymi się nie zgadzasz?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
irakleo pisze:Jeśli chodzi o Wilwoody i zaburzenie proporcji hamowaniu pomiędzy tylną a przednią osią to jest to oczywiste. Już w szkole podstawowej na lekcjach fizyki każdy z nas uczył się o zależnościach występujących w naczyniach połączonych.....dlatego wraz z takimi zaciskami należy wymienić pompę hamulcową na bardziej wydajną - inaczej przód będzie hamował słabiej w stosunku do serii i możemy mieć kłopoty zwłaszcza podczas hamowania w zakrętach.
Zaburzenie proporcji następuje wlasnie dlatego, że przód hamuje "za mocno", a nie słabiej w stosunku do serii. I nie ma to nic wspólnego z naczyniami połączonymi
BTW: Tarcze w 800 konnym samochodzie F1 mają 278mm średnicy - mniej wiecej tyle co w NB sportive - i zatrzymują go ze 100kmh na ok 17 metrach. Przy duzych prędkościch generują opoźnienia rzędu 5g. Myśle że moje hamulce, które sa tylko o cal mniejsze , sa w Miacie zupełnie wystarczające wszedzie poza wyścigami długodystansowymi.
mszczyrek pisze:BTW: Tarcze w 800 konnym samochodzie F1 mają 278mm średnicy - mniej wiecej tyle co w NB sportive - i zatrzymują go ze 100kmh na ok 17 metrach. Przy duzych prędkościch generują opoźnienia rzędu 5g. Myśle że moje hamulce, które sa tylko o cal mniejsze , sa w Miacie zupełnie wystarczające wszedzie poza wyścigami długodystansowymi.
Tu należy się jeszcze zastanowić na takimi parametrami :
- materiały z których są wykonane tarcze i klocki
- ilu tłoczkowe są zaciski
- jak wydajna jest pompa hamulcowa
- i chyba najważniejsze heble w F1 wymienia się co wyścig - czyli ok. 300 - 350 km.....
Gratuluje porównania
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T