Hamulce - modyfikacje elementów

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

19 sty 2010, 7:51

Wygląda na to, że u Goodwina zestaw Big Brake Kit do NBFL z 6-o tłoczkowymi zaciskami (zamiast 4-o) kosztuje 1.999,- USD.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 lut 2010, 18:36

Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazdaspeed-Miata-Sport-Brakes-Kit-Calipers-and-Rotors_W0QQitemZ130329953595QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item1e5845453b
Załączniki
!B,GJhT!CGk~$(KGrHgoOKiIEjlLmVkUiBKp6)joq5!~~_12.jpg
!B,GJhT!CGk~$(KGrHgoOKiIEjlLmVkUiBKp6)joq5!~~_12.jpg (30.66 KiB) Przejrzano 1419 razy
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2010, 18:59

irakleo pisze:Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???


Jest napisane, że są takie same z tym, że inaczej wykończone - czytaj stylistyka...

Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 645
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

15 lut 2010, 22:26

Mayk pisze:
irakleo pisze:Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???


Jest napisane, że są takie same z tym, że inaczej wykończone - czytaj stylistyka...

Pozdrawiam


Moje Sportive wyglądają tak .Nabyłem trochę złomu i przygotowuję zestaw na przód .
Odlew całego zacisku wygląda jakby go wykonano w dymarkach.Toporna ordynarna robota.Trochę wygładziłem bo to wyglądało okropnie. Będzie ładna stylistyka. Arno poleca farbę do malowania kominków :Srebrną :roll: Może walnę jakiś atrakcyjny kolorek :shock: Poglądowo załączam też zdjęcie klocków: Zmiana z NA na NB już była . Teraz z NB na Sportive. Niestety trzeba też zmienić felgi na minimum 15". Żal będzie też tych małych uroczych kiełbasek.Może mi się jeszcze odmienić :razz: Na wszelki wypadek przyjmuję zapisy na komplet zacisków przód Sportive po renowacji. :lol: Lekko zużyte klocki Sumitomo za niewielką dopłatą :grin: Cena - na dzisiaj bezcenne :mrgreen:
Załączniki
20091205292 komp1.jpg
Klocki przód. od lewej Sportive, NB, NA
20091205292 komp1.jpg (36.33 KiB) Przejrzano 1412 razy
20091208294komp1.jpg
Zostało jeszcze trochę do wyszorowania
20091208294komp1.jpg (34.51 KiB) Przejrzano 1383 razy
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 lut 2010, 7:35

Yoozef pisze: Niestety trzeba też zmienić felgi na minimum 15". Żal będzie też tych małych uroczych kiełbasek.Może mi się jeszcze odmienić :razz: Na wszelki wypadek przyjmuję zapisy na komplet zacisków przód Sportive po renowacji. :lol: Lekko zużyte klocki Sumitomo za niewielką dopłatą :grin: Cena - na dzisiaj bezcenne :mrgreen:

Yoozef - przywiązanie do felg to straszna sprawa :mrgreen: .....znam ten ból bo lubię moje Watanaby i wciąż martwię się że zaciski od RX7 jakie idą zbiorową paczką wejdą w kolizję z felgami. Wówczas prędzej zrezygnuję z zacisków niż tych kół :evil:
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 645
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

16 lut 2010, 9:46

Yoozef - przywiązanie do felg to straszna sprawa :mrgreen: .....znam ten ból bo lubię moje Watanaby i wciąż martwię się że zaciski od RX7 jakie idą zbiorową paczką wejdą w kolizję z felgami. Wówczas prędzej zrezygnuję z zacisków niż tych kół :evil:[/quote].

A te Watanaby to 15" ? :mrgreen: Twój pomysł z zaciskami od RX7 za póżno do mnie dotarł.
Możesz mieć więcej szcześcia. Cosik mi sie wydaje ,że są rozsądnie odchudzone.
A może to te same co w NCC? to wtedy albo zaciski albo Watanabe.
Zapomniałem dodać ,że przy tym zabiegu z zaciskami trzeba wymienić owiewkę tarczy. Jazda na golasa nie zalecana . Szkoda tarcz. W rozmiar owiewki od NA( 235 mm) to juz 270 mm nie wejdzie. 255 mm po lekkim rozgięciu wchodziła .Aby nie rozbierać łożyska zapakuje całe półosie z zwrotnicą od Sportiva. No powiedzmy ,że przygotuję do założenia. Jak znajdę ciekawe lekkie felgi 15" to wtedy się zdecyduję na całość operacji.Do wiosny jeszcze kawał czasu.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 kwie 2010, 22:06

A ja mam pytanie z innej beczki - ile płynu hamulcowego potrzebuję do pełnej wymiany? 0,5l wystarczy czy trzeba więcej?

Przeczytałem cały wątek ale odpowiedzi nie znalazłem. Swoją drogą bardzo ciekawa i pouczająca lektura.

Można sobie nawet wyrobić poglądy na potencjalne łupgrejdy.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

05 maja 2010, 21:48

Podbijam pytanie rafała o [URL=http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=76880]tarcze DBA z miatamania.com[/URL]

Czy dobrze kombinuję, że jest to cena za set=zestaw na całą oś, znaczy się parę? :razz:
Bo jeśli tak to cena wydaje się być bardzo kusząca...

Czytałem wiele bardzo pozytywnych opinii na temat tarcz DBA :???:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

05 maja 2010, 21:50

Dżunior pisze:Czy dobrze kombinuję, że jest to cena za set=zestaw na całą oś


wg mnie tak, cena za dwie tarcze. ja bede kupowal.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

05 maja 2010, 23:41

rafal pisze:wg mnie tak, cena za dwie tarcze. ja bede kupowal.


Mam te tarcze, cena za dwie ;)
110@???KM
134@???Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 maja 2010, 7:58

Fajnie że zabezpieczone antykorozyjnie.....moje po roku pokryły się nalotem rdzy w miejscach na których nie pracuje klocek.
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

06 maja 2010, 8:12

Mayk pisze:Mam te tarcze, cena za dwie


zadowolony z nich jestes? jakie do tego masz klocki?
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 maja 2010, 9:15

rafal pisze:
Mayk pisze:Mam te tarcze, cena za dwie


zadowolony z nich jestes? jakie do tego masz klocki?


Jest zadowolony, służą za przycisk do papieru chwilowo :twisted:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2010, 9:34

dmk pisze:Jest zadowolony, służą za przycisk do papieru chwilowo :twisted:


Dokładnie tak, ładnie się prezentują na półce w pokoju :mrgreen:

rafal pisze:jakie do tego masz klocki?


Chwilowo nie mam, ale zamówię do nich Hawk'i DTC-30...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 maja 2010, 11:49

Mayk, kupowałeś te tarcze w miatamania.com? Wysyłałeś bezpośrednio do PL, czy może za pośrednictwem Polameru/czegoś podobnego?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2010, 12:19

Brałem z http://www.moss-europe.co.uk

Bezpośrednio pod drzwi :)
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2010, 12:28

Mayk pisze:zamówię do nich Hawk'i DTC-30...

a to fajny setup będzie :wink:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2010, 14:28

majkel_c pisze:a to fajny setup będzie :wink:


Też tak uważam :wink: Mam nadzieje, że nie zdołam ich przytopić i wytrzymają chociaż 30kkm bo są cholernie drogie :evil:
110@???KM
134@???Nm
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

10 maja 2010, 11:25

Wracając do tematu klocków.

Przed sezonem i pierwszą eliminacją YTP dokonałem małego zabiegu - lekko stoczyłem wszystkie tarcze (nie na gładko) i zmieniłem klocki - Ferodo DS Performance przód, zwykłe Ferodo Premier na tył. W Intercarsie cena klocków po zniżkach wyniosła bodaj 490 PLN (w proporcji 3,5:1). Mam tarcze NA 1.8/NB (czyli okolice 10 cali średnicy).

Po 18 przejazdach prób YTP (z czego 9 z kilkoma naprawdę ostrymi hamowaniami z ponad 120-130 km/h, a 15 z ponad 100km/h do ciasnych szykan/nawrotów) i 4 ostrych okrążeniach na Torze Poznań mogę stwierdzić, że klocki "dają radę". Tak jak poprzednio po kilku ostrzejszych hamowaniach (jakieś półtora okrążenia toru) pedał robił się miękko-sprężysty i po prostu brakowało siły hamowania (kiedyś o tym wspominałem, a opisywał to też dokładniej w zeszłym roku Wocio w którymś temacie o YTP), tym razem w ogóle nie zwróciłem uwagi, że coś się dzieje - tzn. hamowało się dobrze i przez całe 4 okrążenia tak samo.

Także moja rada: zacznijcie od klocków połączonych z ewentualną zmianą tarcz na większe (różnicę między małymi a większymi tarczami w NA czuć). Wentylacja i odprowadzanie mogą coś dać, ale z dwojga tych rzeczy - lepsze chyba dobre klocki i zwykłe tarcze niż odwrotnie.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

12 maja 2010, 17:17

Powtorze jeszcze raz - zgodnie z ludzmi ktorzy sie MX5 scigaja na serio, seryjne hamulce w daja rade pod warunkiem prawidłowego serwisowania i dobrych klockow. Ba, testy SCC wykazały ze kit Wilwooda z "duzymi" hamplami z przodu WYDŁUŻA HAMOWANIE o ok 4 metry - co wynika z zaburzenia balansu przód/tył.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

12 maja 2010, 18:15

jakiego balansu?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

12 maja 2010, 19:09

MiC pisze:jakiego balansu?

Podejrzewam że chodzi o rozkład mas - mocne dociśnięcie przodu odciąża tył, którego skuteczność hamowania może na tym ucierpieć.
mszczyrek, podrzuć źródło bo to ciekawe. W porównaniu uczestniczyły które hamulce, najmniejsze 235 z NA 1.6?
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

12 maja 2010, 19:17

no tez tak wlasnie pomyslalem, ciekawe rzeczywiscie...
czyli rozwiazania sa dwa :D
albo zarzucic wiekszy hebel równiez na tyl albo zostac przy serii ;)
wychodzi na to ze przy zestawie willwooda jest za duza dysproporcja miedzy osiami, ktorej nalezy unikac...
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2010, 19:26

Zwróćcie uwagę, że bardzo często stosuje się większe tarcze z tyłu:)
Co by nie powiedzieć to co się skośnym nie udało w Miacie to chyba jednak hamulce...Ciut za słabe jak do takiego autka z aspiracjami na sport:) Dobrze że są nowsze modele, z których można czerpać części(NA), oraz maaaaaaasaaaaa różnej maści klocków i tarcz mniej lub bardziej wyczynowych.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

12 maja 2010, 19:29

zastanawiam się jeszcze czy tłoczki z NB 255mm różnią się czymś od tych 270mm?
jeżeli nie to na laserze jarzmo wyciąć i wrzucić tarcze 280 jak to na bodajże pierwszej stronie ktoś pisał :)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 maja 2010, 21:42

Na sprawność działania układu hamulcowego składa się kilka czynników i tylko kompleksowe ogarnięcie tematu zapewnia sukces. Oczywiście klocki i tarcze to elementarna sprawa i w zależności od naszych potrzeb i indywidualnej eksploatacji auta dobieramy zestaw. Nie zgodzę się że najważniejsze są dobre klocki a tarcza może by"byle jaka".....z jakiegoś powodu jedne tarcze kosztują 150-250zł/kpl a za inne musimy zapłacić nawet kilkakrotnie więcej. Oczywiście płyn hamulcowy i przewody w oplotach też mają niebagatelny wpływ na sprawność układu hamulcowego. Jednak to wszystko nie zadziała odpowiednio bez sprawnie działających zacisków które warto co jakiś czas solidnie przejrzeć i przesmarować smarem miedzianym. Wszystkie ruchome elementy powinny pracować gładko bez najmniejszych oporów. Taki przegląd wszystkich zacisków trwa max. 2-3 godziny i warto raz w roku przeprowadzić taką operację.
Daję głowę że pozapiekane i zapyziałe big brake ze zwykłymi tarczami i klockami za kilkadziesiąt złotych będą gorsze od dobrze utrzymanych hebli z NA z wyczynową tarczą i klockiem :wink:
Wielu forumowiczów zachwyca się tarczami 275mm....moje zdumienie nie miało końca gdy pierwszy raz w życiu wziąłem do ręki taką tarczę - jest potwornie ciężka i masywna....nieporównywalnie cięższa od 235mm. Zachwycamy się lekkimi felgami a montujemy pancerne tarcze...to jakiś absurd.
Jeśli chodzi o Wilwoody i zaburzenie proporcji hamowaniu pomiędzy tylną a przednią osią to jest to oczywiste. Już w szkole podstawowej na lekcjach fizyki każdy z nas uczył się o zależnościach występujących w naczyniach połączonych.....dlatego wraz z takimi zaciskami należy wymienić pompę hamulcową na bardziej wydajną - inaczej przód będzie hamował słabiej w stosunku do serii i możemy mieć kłopoty zwłaszcza podczas hamowania w zakrętach.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

12 maja 2010, 21:51

Problem polega na tym, ze większośc ludzi uważa że najlepiej mieć "dużo i wielkie". Zwłaszcza w Stanach :mrgreen:
Test kitu Wilwooda:

"The problem of rear lockup is compounded by the huge amount of brake dive from the new front brakes. As more weight is shifted off the rear tires, less traction is available, which makes the rears even easier to lock up. So, a constant battle of getting more braking out of the front without locking up the rear brakes ensued. On average, the new brakes stopped the car in 230 feet, over 20 feet longer than the original setup. "

Oryginalny tekst:
http://www.modified.com/features/0603_sccp_project_miata/index.html

Sprawdzimy empirycznie gdy spotkamy się na Ułężu z Pmcompem :mrgreen: Choć podejrzewam że w jego wyposażonym w ABS samochodzie problem moze nie być tak wyraźny.

Irakleo, nie masz racji :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 maja 2010, 0:55

mszczyrek pisze:
Irakleo, nie masz racji :mrgreen:

To się rozpisałeś... :roll: Może chociaż wskażesz zdanie/zdania z którymi się nie zgadzasz?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

13 maja 2010, 6:20

irakleo pisze:Jeśli chodzi o Wilwoody i zaburzenie proporcji hamowaniu pomiędzy tylną a przednią osią to jest to oczywiste. Już w szkole podstawowej na lekcjach fizyki każdy z nas uczył się o zależnościach występujących w naczyniach połączonych.....dlatego wraz z takimi zaciskami należy wymienić pompę hamulcową na bardziej wydajną - inaczej przód będzie hamował słabiej w stosunku do serii i możemy mieć kłopoty zwłaszcza podczas hamowania w zakrętach.


Zaburzenie proporcji następuje wlasnie dlatego, że przód hamuje "za mocno", a nie słabiej w stosunku do serii. I nie ma to nic wspólnego z naczyniami połączonymi :mrgreen:

BTW: Tarcze w 800 konnym samochodzie F1 mają 278mm średnicy - mniej wiecej tyle co w NB sportive - i zatrzymują go ze 100kmh na ok 17 metrach. Przy duzych prędkościch generują opoźnienia rzędu 5g. Myśle że moje hamulce, które sa tylko o cal mniejsze :mrgreen: , sa w Miacie zupełnie wystarczające wszedzie poza wyścigami długodystansowymi.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 maja 2010, 8:16

mszczyrek pisze:BTW: Tarcze w 800 konnym samochodzie F1 mają 278mm średnicy - mniej wiecej tyle co w NB sportive - i zatrzymują go ze 100kmh na ok 17 metrach. Przy duzych prędkościch generują opoźnienia rzędu 5g. Myśle że moje hamulce, które sa tylko o cal mniejsze :mrgreen: , sa w Miacie zupełnie wystarczające wszedzie poza wyścigami długodystansowymi.


Tu należy się jeszcze zastanowić na takimi parametrami :
- materiały z których są wykonane tarcze i klocki
- ilu tłoczkowe są zaciski
- jak wydajna jest pompa hamulcowa
- i chyba najważniejsze heble w F1 wymienia się co wyścig - czyli ok. 300 - 350 km.....

Gratuluje porównania :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
ODPOWIEDZ