Strona 1 z 11

Hamulce

: 25 lip 2008, 13:26
autor: Dr.KoKoN
Witam :)

przyszedł czas na zrobienie układu hamulcowego w miatce....

zastanawiam sie nad ściągnięciem zestawu big brake z flyin miata na cztery kola.....

jest jeszcze opcja zrobienia w Polsce swapa hamulcy np na zaciski brembo od evo czy sti i dorobienia do tego jarzm oraz dobrania tarczy klocków.... natomiast na tył chciałbym wtedy wsadzić komplety ebc..

co o tym sadzicie? może macie jakieś doświadczenie w tym temacie... bądź znacie porównywalne tańsze kity big brakow?... może cos z D2racing? albo K-sport?

albo wystarczy przekładka hamulcy z NBFL? i do tego dobre tarcze i klocki?

chciałbym to zrobić raz a porządnie a nie za rok wymieniać na większe bo mi będzie brakowało hamulcu....

proszę o pomoc :)
pozdrawiam

Re: Hamulce

: 25 lip 2008, 14:33
autor: Standby
Sluba pisze:jest jeszcze opcja zrobienia w Polsce swapa hamulcy np na zaciski brembo od evo czy sti i dorobienia do tego jarzm oraz dobrania tarczy klocków.... natomiast na tył chciałbym wtedy wsadzić komplety ebc..


Tą opcję szczerze Ci odradzam. Będzie Ci bardzo ciężko dobrać odpowiednie siły działające na każde koło. O ile na suchej nawierzchni przy hamowaniu auto pewnie będzie się zachowywać ok, to na śliskim możesz doznać niezbyt przyjemnych wrażeń. Poza tym pachnie rzeźbą i druciarstwem :roll:

Poza tym pamiętaj o dobraniu odpowiedniej pompy hamulcowej i przewodów. Korektor siły hamowania z regulacją w kabinie też może się przydać :)

: 25 lip 2008, 18:12
autor: Standby
z hamulcami trzeba uważać, gdyż... http://www.autokrata.pl/ogien/4375/hamowanie_przodem/

: 26 lip 2008, 20:06
autor: damiano
pneumatyczna "katapulta"? gdyby w miacie zalozyc taka na obie osie, zaden prog nie bylby problemem :D

Re: Hamulce

: 28 lip 2008, 10:49
autor: Konrad
Sluba pisze:Witam :)

przyszedł czas na zrobienie układu hamulcowego w miatce....

zastanawiam sie nad ściągnięciem zestawu big brake z flyin miata na cztery kola.....

jest jeszcze opcja zrobienia w Polsce swapa hamulcy np na zaciski brembo od evo czy sti i dorobienia do tego jarzm oraz dobrania tarczy klocków.... natomiast na tył chciałbym wtedy wsadzić komplety ebc..

co o tym sadzicie? może macie jakieś doświadczenie w tym temacie... bądź znacie porównywalne tańsze kity big brakow?... może cos z D2racing? albo K-sport?

albo wystarczy przekładka hamulcy z NBFL? i do tego dobre tarcze i klocki?

chciałbym to zrobić raz a porządnie a nie za rok wymieniać na większe bo mi będzie brakowało hamulcu....

proszę o pomoc :)
pozdrawiam

Jeśli twierdzenia Pitagorasa i Talesa najpierw sam wyczaszkowałeś i udowodniłeś, a potem poznałeś na nudnej lekcji w szkole, pół Europy najpierw zwiedziłeś z plecakiem a potem zobaczyłeś na mapie, to myślę, że możesz spróbować poszukać jakiegoś nowatorskiego rozwiązania... W innym przypadku użyj gotowego. Możliwości jest kilka i wybrać musisz w zależności od potrzeb. Nie piszesz czy to auto do sportu, czy na ulicę. W tym drugim przypadku raczej nie będą Cię interesowały sportowe zestawy gwarantujące krótką żywotność, hałas, wysoką cenę i hamowanie dopiero przy trzeciej próbie (znaczy się po rozgrzaniu). Zdecydowanie radzę utrzymanie balansu pomiędzy przodem a tyłem, czyli robienie takiego samego upgrade'u i tu i tu. Jeśli masz małe tarcze (przed 94 zdaje się), to zacznij od tego, żeby zmieścić te większe. Myślę, że nie ma sensu zmieniać na zaciski z wersji NBFL Sportive - na rynku jest mniej zamienników pasujących do tego zestawu. Jeśli nie masz ABS, albo go odcinasz, to największe znaczenie będzie dla Ciebie miała precyzja pracy układu. Z doświadczenia wiem, że bardzo w tym pomaga dobry płyn i stalowe przewody (chodzi o same końcówki po 20cm, które łączą układ z zaciskami). Ja używam zestawu EBC Turbo Groove / GreenStuff. Działa ok, przód starcza na 30.000km, brudzi w normie, tarcza nie została zjedzona po 60.000. Przed rozgrzaniem hamowanie jak na oryginalnych hamulcach, potem lepiej z wyraźnie rosnącą sztwnością pedału - prawie czuć, jak klocki gryzą nacinaną tarczę.
Gdzieś na końcu są opony - za mocne hamulce spowodują, że energia będzie tracona na gumie, zamiast na klockach.
Pozdrawiam,

Hamulce - modyfikacje elementów

: 31 lip 2009, 7:41
autor: irakleo
Znalazłem na Ebay zaciski hamulcowe od RX7 w doskonałej kondycji i za niewielką kasę. Czy spotkaliście się kiedykolwiek z takim modem do Miaty ? Nic nie mogę znaleźć w necie na ten temat....

: 31 lip 2009, 8:20
autor: majkel
Trochę jest o tym tu:
http://www.miataturbo.net/forum/t36890/

Wygląda na to że to spora przeróbka...

Pozdr
eM

Hamulce - swapy itd.

: 28 lis 2009, 9:41
autor: irakleo
Fajnie tutaj sobie gaworzymy na tematy związane z podniesieniem mocy w naszych Miatach, ale kiedy już nasze ponad 200 konne potwory rozpędzą się do 200km/h w 10 sekund :mrgreen: warto pomysleć że prosta za chwilę się skończy i trzeba auto trochę wyhamować. Zaciski i tarcze w NA 1,6 są symboliczne - 235mm szału nie robi :twisted: więc zaczynam poważnie mysleć o większej tarczy i innym zacisku. Mam już swojego faworyta na swap ale zastanawiam się jak jest z wydajnością seryjnej pompy hamulcowej w przypadku zainstalowania zacisku 4-tłoczkowego?

Re: Hamulce - swapy itd.

: 28 lis 2009, 9:54
autor: pmcomp
irakleo pisze:Mam już swojego faworyta na swap ale zastanawiam się jak jest z wydajnością seryjnej pompy hamulcowej w przypadku zainstalowania zacisku 4-tłoczkowego?


Przy żadnym kicie z USA ani na miatanet nie spotkałem się z informacją, że nalezy pompę wymienić.

Z ciekawości co jest Twoim faworytem? Ja też juz mam swojego: Goodwin Big Brake Kit.

Pozdro

: 28 lis 2009, 10:08
autor: majkel
irakleo pisze:jak jest z wydajnością seryjnej pompy hamulcowej w przypadku zainstalowania zacisku 4-tłoczkowego?

Nie widziałem aby ktokolwiek zmieniał pompę. Natomiast wymieniłbym przewody na stalowe (to będzie mój jedyny upgrade NBFlowych hamulców na przyszły sezon).
LeDiable ma w Tequili zaciski willwooda od Goodwina, zapytaj się jakie są wrażenia z hamowania :mrgreen:

irakleo pisze:Zaciski i tarcze w NA 1,6 są symboliczne - 235mm szału nie robi :twisted:

Ano. Jak pierwszy raz miałem okazję się na takich przejechać, myślałem że hamulców w ogóle nie mam :wink: Przemasi po jeżdżeniu moją twierdził że ona staje w miejscu w porównaniu z NA :mrgreen:

Pozdr
eM

: 28 lis 2009, 10:17
autor: majk
Na temat hamulców przeprowadziłem wiele ciekawych dyskusji prowadzących w różnych kierunkach. Są różne opcje, możemy sobie kupić gotowego kita na 4 tłokach, wyrzeźbić coś z innego auta albo zostać przy miatowych hamulcach. Miata nie jest autem ciężkim i jeżeli ktoś nie szaleje po torze wydaje mi się że nie ma sensu się pakować jakieś wypasione kity. Oczywiście jak ktoś ma fundusze - fajnie, bo będzie dużo bezpieczniej ale koszty klocków i tarcz(te rzeczy się jednak zużywają) rosną znacznie w przypadku kitów Willwood itd. 2 opcja którą wymieniłem wydaje się być dosyć ciekawa - kupujemy zaciski od BMW 7 E38(czterotłoki brembo) które są jednymi z popularniejszych używanych przy swapach. Dodatkowo części są dostępne wszędzie. Trzeba wykonać adaptery(najlepiej laser! to musi być dokładne!) oraz zamówić tarcze z rozstawem 4x100(gadałem i w Mikodzie zrobią to bez najmniejszych problemów - nacinane i nawiercane). Do tego dobre klocuchy, regulator siły hamowania(gdzieś słyszałem że od Iveco pasują, ale już lepiej wymienionego wcześniej Willwooda czy Tiltona). Minusem takiego zestawu jest rzeźbienie się w g*wnie bo nikt na miacie takiego swapu nie robił a jak yanik w jakimś wątku napisał w naszych firmach tuningowych panuje średniowiecze(może zrobili by odlewane adaptery z gorącego ołowiu używanego do obrony fortu? :mrgreen: ). I przechodzimy do seryjnych zestawów mazdowych. Mamy tutaj wybór rozmiaru tarcz - 275(pakiet Sport NBFL), 255(NA, NB, NBFL) i 235(NA). Rozwojowe zestawy to oczywiście tylko 275 i 255. Minusem większego zestawu jest problem z dostaniem części eksploatacyjnych w PL ale ebay nam to wynagrodzi bo tam znajdziemy różne tarcze i klocki w cenach 200-250$ za komplet tarcz i klocków. Wersja 255 żeby dorównać większej siostrzyczce musi dostać naprawdę dobre tarcze i klocki. Dobry zestaw Brembo+Ferodo(bodajże DS3000 - tak mi kiedyś demol mówił) powinien spełnić nasze streetowe zachcianki. Możemy też ściągnąć jebajowy komplet nacinek i nawiertów z 'ceramicznymi' padami - trzeba tylko znaleźć o czymś takim opinię bo wygląda to niegłupio cenowo i jest dostępne na każdym kroku wizytacji na tym zacnym portalu aukcyjnym. Piszę to jako użytkownik NA przed '94, Sluba może się wypowiedzieć jak się hamuje na Sportach i jakie problemy są z nimi związane. Jeżeli zaś chodzi o NB FL - moim zdaniem dobre tarcze i klocki(nie kupujcie tarcz EBC - pocięli koszty i tarcze się gną i mają mniej rowków:P). Wiemy że project pompakompa jest dla większości outrangeous finansowo więc dlaczego by nie trzepnąć jakiś ogromniastych hamulców? Będzie profi Mizia. Za to szacuneczek ale niech każdy wybierze dla siebie opcję która mu będzie potrzebna i którą będzie wykorzystywał...

: 28 lis 2009, 10:35
autor: majkel
majk pisze:ale koszty klocków i tarcz(te rzeczy się jednak zużywają) rosną znacznie w przypadku kitów Willwood itd.

Akurat niekoniecznie. Klocki willwoda kosztują mniej niż na przykład normalne HAWK HPS do MX-5. Jak się nie szaleje bez przerwy na torze to się nie zużywają bardzo szybko. Z kolei przy kitach z dwuczęściowymi tarczami wymieniasz samą bieżnię, to też nie są dramatyczne koszta. Problem jest jedynie w kosztem kitu na wejściu...
majk pisze:regulator siły hamowania

One współpracują z ABSem, czy trzeba go wywalić ?
majk pisze:Jeżeli zaś chodzi o NB FL - moim zdaniem dobre tarcze i klocki

Dokładnie tak (oczywiście mowa o wersji 275mm). To są te same zestawy które siedzą seryjnie w Mazdaspeed, więc jakiś zapas mają i imho stanowią bardzo dobry materiał na swap. A cena w Kufelmanowym sklepie nie jest jakaś budżet rujnująca :mrgreen:

Pozdr
eM

: 28 lis 2009, 10:40
autor: irakleo
Nie mam zamiaru wydawać kilku tysi na hebel :wink: Gotowe kity są dla wygodnych z workiem pieniędzy :mrgreen: Myślę nad swapem z MX7 która posiadała zaciski aluminiowe z czterema tłoczkami. Jest tego cała masa na Ebay za naprawdę symboliczne pieniądze. Najtańsze można już zakupić za 40-50 dolków w całkiem dobrej kondycji a jeśli nawet coś się wysypie to dostepne są również gotowe zestawy naprawcze za grosze (tłoczki, gumki, oringi, osłonki itd.) Są także firmy które zajmują się kompleksową regeneracją (piaskowanie, malowanie proszkowe, wymiana uszczelniaczy i osłonek) takich zacisków i sprzedająje na aukcjach, przykład:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-RX-7-front-brake-calipers-powder-coated-Black_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c077ad690QQitemZ120384575120QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-RX-7-front-brake-calipers-powder-coated-blue_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518ced7b92QQitemZ350256724882QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-RX-7-front-calipers-powder-coated-Bright-Yellow_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c077aeb8dQQitemZ120384580493QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
te zaciski są często stosowanie w Miatkach a wykonanie adapterów to popierdółka. Tarcza w RX7 miała 276mm średnicy i 20-22mm grubości czyli prawie dokładnie tyle ile w Mazda Speed co ułatwia dobór tarcz.

majkel_c pisze: A cena w Kufelmanowym sklepie nie jest jakaś budżet rujnująca

nowe tarcze i klocki i tak musisz zakupić :twisted: z zaciski wolałbym chyba z RX7, lżejsze, ładniejsze :mrgreen: i 4-tłoczkowe

: 28 lis 2009, 10:47
autor: pmcomp
majk pisze:nie kupujcie tarcz EBC - pocięli koszty i tarcze się gną i mają mniej rowków


To prawda. Mam kumpla z Nissanem 200SX, który miał Turbo Groove na swoim aucie. Wyrzucił w diabły. Ziomale z Nissana nie cierpią EBC.
Klocki EBC za to polecam ... zielone.

Mayk zakupił teraz tarcze dba, mam nadzieję że sie pochwali jak się na tym jeździ.

Pozdro

: 28 lis 2009, 10:50
autor: pmcomp
majkel_c pisze:
majk pisze:regulator siły hamowania

One współpracują z ABSem, czy trzeba go wywalić ?


W NBFL jest "automatyczny" regulator siły hamowania (przód/tył) i w kitach go nie dokładają. Do pozostałych w kitach jest taki regulator.
Więcej tu: http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4539&parentid=0&stocknumber=14-76240

Pozdro

: 28 lis 2009, 10:51
autor: pmcomp
irakleo pisze:Nie mam zamiaru wydawać kilku tysi na hebel :wink: Gotowe kity są dla wygodnych z workiem pieniędzy :mrgreen:


To ja, tylko ... nic mi o tym worku nie wiadomo :shock: :mrgreen: . Macie jakiś na zbyciu? Tylko pełny :???: .

Pozdro

: 28 lis 2009, 10:55
autor: majkel
irakleo pisze:zaciski wolałbym chyba z RX7, lżejsze, ładniejsze :mrgreen: i 4-tłoczkowe

coś w tym jest na rzeczy :mrgreen:
pmcomp pisze:Mayk zakupił teraz tarcze dba, mam nadzieję że sie pochwali jak się na tym jeździ.

Pewnie tak jak na jakiejkolwiek innej popularnej tarczy :mrgreen:

PS... pmcomp, jakieś szkolenie z obsługi funkcji "edytuj" potrzebne ? :twisted:

Po
eM

: 28 lis 2009, 11:06
autor: pmcomp
majkel_c pisze:PS... pmcomp, jakieś szkolenie z obsługi funkcji "edytuj" potrzebne ? :twisted:


Nie, niepotrzebne. Tylko ja nie cierpię składać ręcznie odpowiedzi do postów w jedną całość.
Jak odpowiedź dotyczy jednego wątku to jakoś się lepiej czyta :mrgreen: .

Może mi warning potrzebny ? :oops: .

Pozdro

: 28 lis 2009, 11:43
autor: majk
Pamiętajmy jeszcze o rozdzieleniu tematu na 2 różne wątki ze względu na letką różnicę masową - NA i NB...W sumie...najlepiej jest przełożyć całą Mazdaspeed do klasycznej NA - wtedy będzie coś co jeździ niesamowicie, ma rewelacyjne zawieszenie i hamulce i będzie jedyne w swoim rodzaju :mrgreen:

: 28 lis 2009, 12:22
autor: Dżunior
majk, a ile ta różnica wynosi? Tyle co masa niepełnego baku paliwa? :razz: :mrgreen:

Jeśli chodzi o modyfikację zestawów o roboczo przyjętej tu nazwie "255", fajną opcją jest moim zdaniem przeróbka opisywana już w innym wątku a opierająca się o zestaw gotowych adapterów...
[URL=http://949racing.com/miatabigrotorkit94-02brk.aspx]Mam na myśli ofertę tego sklepu.[/URL]
Kupując dwa zestawy po 109USD każdy możemy zamienić tarcze przednie z 10" na 11" a tylne z 9,89" na 10,84". Dla leniuchów którym nie chce się otwierać zalinkowanej strony napiszę, iż z przodu będą to tarcze z VW Corrado (89-91), bardzo popularne, łatwo dostępne i tanie; z tyłu zaś tarcze od wersji "275" z późniejszych NBfl. Oczywiście wszystko na seryjnych zaciskach i klockach.
Dodatkowo w tym samym sklepie dostępny jest komplet przewodów w oplocie stalowym za 114USD. :smile:

: 28 lis 2009, 12:27
autor: Mayk
Dżunior pisze:Dodatkowo w tym samym sklepie dostępny jest komplet przewodów w oplocie stalowym za 114USD.


W UK komplet przewodów na ebayu chodzi po 50-60 funtów, także bardzo fajna cena - szczególnie, że przesyłka nie jest kosmicznie droga :)

: 28 lis 2009, 12:30
autor: DieSpinnePL
Jako użytkownik tych 255 tarcz od siebie dodam, że to nie jest coś niesamowitego. Samochód mógłby lepiej hamować. Oczywiście nie ma co porównywać do seicento, które to praktycznie nie hamuje, ale jak by szybciej blokowało koła to by było lepiej.

: 28 lis 2009, 12:44
autor: Dr.KoKoN
majkel_c pisze:
majk pisze:regulator siły hamowania

One współpracują z ABSem, czy trzeba go wywalić ?




ABS to zlo!! :D
zestaw ze sporitva + klocki i tarcze jakieś fajne do tego przewody i dobry płyn i do NA nic więcej nie potrzeba...

no może poza dobrymi oponami aby jakoś się trzymały tego asfaltu a nie od razu w poślizg wpadały...

po kiego pakować regulator siły hamowania ?

Dżunior ja mam wbite w dowodzie 950KG a nbfl podchodzą chyba pod 1100... nadal twierdzisz ze niema różnicy?

: 28 lis 2009, 12:50
autor: pmcomp
Sluba pisze:ABS to zlo!! :D


Dla przeciętnego, nawet nie niedzielnego kierowcy tylko nawet poniedziałkowo-piatkowego, ABS to wybawienie. Choć niestety nie wiem dlaczego "wszyscy" wierzą w moc sprawczą ABS-u a potem po dzwonie się dziwią jak do tego doszło.

Bez ABS-u jest lepiej to fakt ale trzeba wtedy UMIEĆ hamować i ćwiczyć i ćwiczyć.

Od 1991-ego roku jeżdżę autami z ABS-em i nie wiem czy potrafiłbym się odzwyczaić albo przestawiać raz autem z ABSem, a potem innym bez.

BTW sam kiedyś sobie naocznie udowodniłem, że droga hamowania bez ABS-u jest krótsza niż z (ten sam samochód, te same warunki jeznde - ot taki mały wyłączający pstrzyczek).

Pozdro

: 28 lis 2009, 13:43
autor: irakleo
Sluba pisze:ABS to zlo!! :D
zestaw ze sporitva + klocki i tarcze jakieś fajne do tego przewody i dobry płyn i do NA nic więcej nie potrzeba...

no może poza dobrymi oponami aby jakoś się trzymały tego asfaltu a nie od razu w poślizg wpadały...

po kiego pakować regulator siły hamowania ?

Dżunior ja mam wbite w dowodzie 950KG a nbfl podchodzą chyba pod 1100... nadal twierdzisz ze niema różnicy?

Zagadzam się w 100% :mrgreen: no może jednak w 90% bo te hamulce ze sportive to w zasadzie żadna rewelacja. Oczywiście do street-u w zupełności wystarczą ale daję głowę że na torze zagotują się na amen! Ja nie zamierzam szaleć po torach i zapewne wystarczyłyby mi w zupełności ale szukam czegoś mniej tuzinkowego co da mi większą satysfakcję :wink:
Dżunior pisze:Jeśli chodzi o modyfikację zestawów o roboczo przyjętej tu nazwie "255", fajną opcją jest moim zdaniem przeróbka opisywana już w innym wątku a opierająca się o zestaw gotowych adapterów...
[URL=http://949racing.com/miatabigrotorkit94-02brk.aspx]Mam na myśli ofertę tego sklepu.[/URL]
Kupując dwa zestawy po 109USD każdy możemy zamienić tarcze przednie z 10" na 11" a tylne z 9,89" na 10,84". Dla leniuchów którym nie chce się otwierać zalinkowanej strony napiszę, iż z przodu będą to tarcze z VW Corrado (89-91), bardzo popularne, łatwo dostępne i tanie; z tyłu zaś tarcze od wersji "275" z późniejszych NBfl. Oczywiście wszystko na seryjnych zaciskach i klockach.
Dodatkowo w tym samym sklepie dostępny jest komplet przewodów w oplocie stalowym za 114USD. :smile:

Kupowałem już w tym sklepie poliuretany - nie polecam, trzy razy dosyłali mi drobiazgi :twisted:
Jakoś nie uśmiechają mi się graty z auta dla ludu w mojej Miacie, ponadto zmieniasz tylko średnicę tarczy....a zacisk i klocek pozostaje seryjny.... To na co mi taki tuning? Poza tarczą trochę grzeją się jeszcze klocki i płyn hamulcowyw cylinderkach zacisków

: 28 lis 2009, 14:03
autor: Dr.KoKoN
Irakleo uwierz ze dorwać zestaw ze sportiva jest trudniej niż kupić 4tloczki i je wsadzić:D
a po odpowiednim zmodyfikowaniu i ulepszeniu wątpię aby się zagotowały na torze:D ale spoko w przyszłym roku to sprawdzę na pewno :)

: 28 lis 2009, 14:18
autor: pmcomp
Sluba pisze:Irakleo uwierz ze dorwać zestaw ze sportiva jest trudniej niż kupić 4tloczki i je wsadzić:D


Cieszę się ogromnie ... może sie dorobię :mrgreen: . Mój będzie na sprzedaż tak w marcu/kwietniu ale ... bez tylnych zacisków. Te muszą zostać.

Pozdro

: 28 lis 2009, 14:22
autor: Dżunior
irakleo, tak jak napisałem, temat ten był omawiany w innym wątku a tu dopisałem powyższy zestaw wyłącznie jako alternatywę dla innych opisywanych rozwiązań...

Pojemność cieplna i zwiększone ramię działania zacisku to istotne parametry. Z pewnością nie spowodują takiej poprawy jak montaż zacisków wielotłoczkowych z większymi klockami i większych tarcz, ale na pewno poprawią seryjne hamulce. Jeśli układ z późniejszych NBfl różni się od poprzednika wyłącznie wielkością tarcz i przeprojektowanymi zaciskami, skuteczność takiej modyfikacji może być porównywalna z przejściem właśnie na owy fabryczny zestaw "275".

Z tymi "rozwiązaniami z samochodów dla ludu" to IMO trochę przesadzasz. Że niby jak - tarcze do Mazd powstają z toledańskiej stali, w ściśle nadzorowanych, ukrytych fabrykach? :razz: Brzmi trochę jak teoria spiskowa... Ci sami producenci, w obrębie konkretnych serii produktów wykonują podzespoły do przeróżnych aut i nie uwierzę że ta do VW będzie jakaś słabsza niż do Mazdy czy nawet Porsche (o ile to ten sam produkt, tego samego producenta i serii). :wink:

: 28 lis 2009, 14:41
autor: irakleo
Dżunior pisze:
Z tymi "rozwiązaniami z samochodów dla ludu" to IMO trochę przesadzasz. Że niby jak - tarcze do Mazd powstają z toledańskiej stali, w ściśle nadzorowanych, ukrytych fabrykach? :razz: Brzmi trochę jak teoria spiskowa... Ci sami producenci, w obrębie konkretnych serii produktów wykonują podzespoły do przeróżnych aut i nie uwierzę że ta do VW będzie jakaś słabsza niż do Mazdy czy nawet Porsche (o ile to ten sam produkt, tego samego producenta i serii). :wink:

Nie mam nic go germańskich zacisków....ale oni sami montują do swoich najwyższych modelach Merców, BMW i innych superpaznzerwagenów zaciski Brembo które jeśli się nie mylę pochodzą z Italii (podobnie jest z EVO i Imprezą). Więc coś jest na rzeczy....Bardziej chodziło mi o to że z moim JDM-owym projektem kłóci się cokolwiek niemieckiego....no może poza felgami Smoor :wink:
przykład ile mogą kosztowac używane Brembo :mrgreen: :

http://cgi.ebay.co.uk/4X-Brembo-8-4Pot-Mercedes-AMG-Calipers-Pads-Audi-VW_W0QQitemZ320453193904QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4a9c7fb0b0

ps. ależ piękny ten temat hamulców....nuda tu była taka i nagle wszyscy ożyli :twisted:

: 28 lis 2009, 14:52
autor: Dżunior
irakleo pisze:ps. ależ piękny ten temat hamulców....nuda tu była taka i nagle wszyscy ożyli :twisted:

:mrgreen: :mrgreen:

Zaciski zostają seryjne, zmieniamy tylko kawał stali zwany tarczą hamulcową. :mrgreen:
Tak jak Ty starasz się zrobić projekt jak najbardziej JDM'owy, tak ja próbuję utrzymać swój jako "budżetow" :mrgreen: Oczywiści przy zachowaniu rozsądnej jakości i bezpieczeństwa, ale jednak... :smile:

W tym przypadku większa popularność VW działa na plus - z tego co się orientowałem: za pieniądze jakie wydalibyśmy na dobre, markowe tarcze do NBfl "275" możemy nabyć równie dobre tarcze 11" do Corrado i jeszcze na zielone klocki EBC zostanie. :mrgreen: