Hamulce - modyfikacje elementów

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 sty 2010, 11:36

Wroniasty pisze:Nie miałem wprawdzie przyjemności sprawdzić osobiście jak hamuje BMW M6, ale we wszystkich testach hamulce wypadają świetnie, a są to właśnie jednotłoczkowe zaciski...

BMW M6 to chyba kiepski przykład auta które jest intensywnie eksploatowane w sporcie....miałem na myśli zupełnie inne samochody.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2010, 11:38

A to ja jeszcze się dorzucę z tekstem że hamulce nic nie dadzą jak masz słabe opony:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 sty 2010, 14:19

irakleo pisze:A to ja jeszcze się dorzucę z tekstem że hamulce nic nie dadzą jak masz słabe opony:)


To powinno być podwieszone - nie każdy zdaje sobie z tego sprawę :twisted:
110@???KM
134@???Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 sty 2010, 15:34

irakleo pisze:BMW M6 to chyba kiepski przykład auta które jest intensywnie eksploatowane w sporcie


Miata kolegi r73 też nie będzie intensywnie eksplatowana w sporcie... więc dyskusja o wyczynowych hamulcach nie ma większego sensu
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 sty 2010, 16:11

Wroniasty - Odniesienie do BMW M6 które jest luksusowym coupe jest całkowicie niezasadne. To auto do lansu z potężnym silnikiem, naszprycowane elektroniką, za wielką kasę którego raczej nie upala się na torach. Hamulce zastosowane w tym samochodzie nie są jak napisałeś zwyczajnymi jedno/tłokowymi heblami lecz wysokowydajnym zestawem składającym się z lekkich, perforowanych, kompozytowych tarcz i dwutłokowych jednolitych zacisków z aluminium. Jeśli nasz forumowy kolega ma zacięcie sportowe i pragnie wyżyć się co jakiś czas na torze to podstawowy zestaw z NBFL może być do wymiany po kilkudziesięciu minutach. Ludzie wstawiają do Miatek zestawy Wilwooda itp. w jakimś konkretnym celu albo z jakiejś przyczyny, a na tym forum wszyscy zawzięcie twierdzą że zestaw z NBFL jest najlepszy do wszystkiego i jakiekolwiek inne mody hamulców nie mają sensu.... Kończąc ten wywód - myślę że chyba żaden z forumowiczów na czele ze mną nie miał okazji rozgrzać na torze swoich hamulców do czerwoności i osobiście sprawdzić jak wydajne są poszczególne tarcze, klocki i zestawy zacisków z kolejnych modeli Miatek. Zdarzyło mi się w kilku autach doprowadzić seryjne hamulce do takiego stanu że zapierałem się w fotel a auto jechało dalej przed siebie....i miało to miejsce podczas ostrych przejażdżek po mieście a nie po torze. To naprawdę wątpliwa przyjemność, tak jak Kudłaty twierdzę że mody hamulców są zawsze wskazane jeśli chcemy auto eksploatować nawet sporadycznie w sporcie.

ps. jeśli zwykłe zaciski z BMW M6 warte są aż 1500 dolków....to dla mnie są raczej niezwykłe:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-M6-brake-caliper-set-front-reman_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c08922a10QQitemZ120402881040QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2010, 16:37

:shock:

Obserwując dyskusję jestem potężnie zdziwiona, że nie leżę w alpejskiej przełęczy i nie dymię oraz że jakimś cudem udało mi się wchodzić w zakręty w Bednarach czy Ułężu, mocno dohamowując. Innym jeżdzącym również na seryjnych hamulcach za mną lub przede mną tez nie wiem jak się to udawało. I jak oni urywali te sekundy z tymi seryjnymi hamulcami?
Ba! Nie wiem. Nikomu nic nie odpadło i hamulce były używane całymi dniami. Intensywnie.

Tak sobie myślę, że to dlatego że do codziennej jazdy miatą oraz wypadów na tor, to co do niej włożono wystarcza.

Rozumiem mody jeśli szalejemy sportowo ekstremalnie ale nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 sty 2010, 16:56

No ale fakt faktem, że na torze łatwo pokrzywić tarcze (zwłaszcza takie, które są zbyt małe)... choć równie łatwo zrobić to na autostradzie hamując ze 180-200km/h do zera :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

12 sty 2010, 17:38

majk pisze:A to ja jeszcze się dorzucę z tekstem że hamulce nic nie dadzą jak masz słabe opony:)

To najważniejsze zdanie jakie znalazłem w tej dyskusji :mrgreen:
Karolina pisze:jestem potężnie zdziwiona, że nie leżę w alpejskiej przełęczy i nie dymię oraz że jakimś cudem udało mi się wchodzić w zakręty w Bednarach czy Ułężu, mocno dohamowując.
Karolina pisze:Tak sobie myślę, że to dlatego że do codziennej jazdy miatą oraz wypadów na tor, to co do niej włożono wystarcza.

Nie do końca, seryjne hamulce we wczesnych NA nie dawały rady. Gdyby nie technika hamowania, to mógłbym z Alp nie wrócić...Te małe hamulce może i hamują na początku, jak pisze Five, ale po użyciu ich kilkakrotnie, mocno dohamowująć, przestają praktycznie działać, bo się szybko przegrzewają. Myślę, że 255 to minimum, a jak ktoś potrzebuje więcej, to tak jak pisze Majkel - 275 powinno sprawę załatwić.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 sty 2010, 18:30

irakleo, co do BMW M5/M6 (ten sam układ hamulcowy) - które jest furą do lansu i nikt jej nie upala na torze - to przykro mi, ale mijasz się z prawdą. Upalają je fabryczni kierowcy całymi dniami na Nurburgringu - na Ring TAXI i jakoś hamulce wyrabiają i nie tylko hamulce...

Wogóle nie wiem o czym jest ta dyskusja, r73 wyraźnie napisał czego wymaga:

r73 pisze:Teraz moje wymagania:
- nie chce sie bawic w "rzezbienie w g...nie" z prostej przyczyny, ze wzgledu na brak czasu chce sie skoncentrac na jezdzie (pelen szacunek dla tych co poskladaja wszystko i na dodatek bedzie dzialalo :grin: )
- w zwiazku z powyzszym potrzebuje albo gotowy set, badz jakas prosta i oczywista przekladk do szybkiego zalozenia w zaprzyjazionym miatowskim warsztacie
- ryzyko spasowanai musi byc sprowadzone do zera (bez eksperymentow)
- materialy eksploatacyjne (klocki etc) na przyszlosc swobodnie dostepne w Polsce (bez grzebania po ebayach etc)
- budzet 2500 KPLN (no moze troche wiecej).


Twoje pomysły nie spełniają tych wymogów, bo żaden dedykowany kit nie mieści się w budżecie, a zaciski z RX-7 FD nie wchodzą do Miaty plug&play - do tego r73 napisał wyraźnie, że nie chce szukać części po e-bay'ach itd.

r73 chce mieć graty od ręki, na miejscu, pasujące do siebie i sprawdzone, do tego całość musi się mieścić w budżecie 2500zł.

Zatem jedyna sensowna opcja jaka pozostaje, to:
- dobry klocek
- przewody w oplocie
- płyn
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 sty 2010, 19:26

Wroniasty pisze:Zatem jedyna sensowna opcja jaka pozostaje, to:
- dobry klocek
- przewody w oplocie
- płyn


Dobre nawiercane i nacinane tarcze do tego - na styk może uda się w 2500zł :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2010, 20:40

@ Panowie Irakleo i Wroniasty (z całym szacunkiem dla Waszej wiedzy) zaczynacie niebezpiecznie zmierzać w swoją zwykła stronę. Rozumiem, że macie odmienne zdania.
Ale ponieważ wielokrotnie Wasze dyskusje zbaczają z toru i zamiast być kopalnią wiedzy stają się popisówkami - to proszę w nastepnych postach w tym wątku skupić się na merytoryce tematu a nie na popisówkach.
Tym razem wczesne ostrzeżenie w poście, następne będą zgodnie z regulaminem. Proszę się nie ustosunkowywać do mojego posta.
Jest ryzyko - jest przyjemność
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 sty 2010, 20:43

Wroniasty pisze:irakleo, co do BMW M5/M6

sprawdź w specyfikacji jakie M6 i M5 mają seryjne hamulce.....może wtedy nie będziesz pisał kacapałów że są zwyczajne, jedno/tłoczkowe itd. bo to zwyczajna nieprawda. Wątek który założyłem miał dotyczyć swapu hamulców z innych aut i tego się trzymajmy. Nawet niektóre dedykowane zestawy P&P za grubą kasę są mocowane do zwrotnic za pomocą adapterów więc różnica polega tylko na tym że przy swapie zacisku z innego auta wykonujemy samodzielnie mocowanie. Jest również na forum temat dotyczący swapu zasisków z NBfl do NA itd. więc zainteresowanych odsyłam właśnie tam zamiast zaśmiecać ten wątek.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2010, 11:16

Kudlaty pisze:Jeśli zmieniać hamulce to

Kudlaty pisze:Nadal uważam że, EBC króre kolwiek to słaby produkt na to zapotrzebowanie.


Uściślijmy definicje, bo wydaje mi się że trochę inaczej podeszliśmy do kwestii "modyfikacji" :wink:
Tarcze i klocki przeznaczone do zestawu hamulców, które się ma zainstalowane to imho nie jest modyfikacja, o której r73 pisze. W takim przypadku każdy może sobie włożyć co mu się podoba. Ja akurat jeżdżę na klockach Hawk, bo mi one subiektywnie pasują i tyle, ale nie będę nikogo na siłę do nich zmuszał. Co do tarcz to akurat uważam że nie należy silić się na ekstremalnie drogie niewiadomoco (tu akurat tarcze EBC może nie są dobrym przykładem bo ich współczynnik cena/jakość jest nieco wysoki). Wolę założyć najtańsze możliwe (pomijam produkty które są tak fatalnie wykonane że same z siebie się rozpadają) i często zmieniać. Gdyby Mikoda produkował swoje śmiesznie kosztujące tarcze w mojej rozmiarówce to bym pewnie kupił karton i nie stanowiło by da mnie problemu 3 razy w sezonie zrobić wymianę.
Zupełnie inną sprawą jest modyfikacja zacisków i całej reszty, na ten temat ypowiedziałem się w pierwszym poście.

Kudlaty pisze:Po co r73 ma zakładać czesci, które po jednym wypadzie na tor przestaną istnieć.

irakleo pisze:Ludzie wstawiają do Miatek zestawy Wilwooda itp. w jakimś konkretnym celu albo z jakiejś przyczyny

Weź poprawkę, że piszesz o ludziach o których czytasz na forum mturbo i podobnych. To jest pewnie 5% populacji użytkowników emiksów, którzy wykorzystują je w prawdziwym sporcie, lub po prostu lubią takie modyfikacje. Nie do końca przystaje to do naszych warunków.

irakleo pisze:Jeśli nasz forumowy kolega ma zacięcie sportowe i pragnie wyżyć się co jakiś czas na torze to podstawowy zestaw z NBFL może być do wymiany po kilkudziesięciu minutach.

irakleo pisze:a na tym forum wszyscy zawzięcie twierdzą że zestaw z NBFL jest najlepszy do wszystkiego i jakiekolwiek inne mody hamulców nie mają sensu....

Nie zauważyłem aby ktoś tak twierdził. Ja za to twierdzę że jest on spełniający założenia kolegi r73, w oparciu o doświadczenia własne.

irakleo pisze:myślę że chyba żaden z forumowiczów na czele ze mną nie miał okazji rozgrzać na torze swoich hamulców do czerwoności i osobiście sprawdzić jak wydajne są poszczególne tarcze, klocki i zestawy zacisków z kolejnych modeli Miatek.

I tu się mylisz. Jest w tym kraju kilka osób mających odpowiednio duże doświadczenie wieloletniej jazdy emiksami po prawdziwych torach. Tylko nie biją bezsensownie piany na forum.
Jeśli jesteś zainteresowany ich opinią, wystarczy dla przykładu przeczytać relację Wocia z toru Poznań lub po prostu się zapytać obecnego tu Mayka czy Miszę.
Ja moją rekomendację zestawów z NBfl dla zdefiniowanych przez r73 potrzeb opieram nie na faktach zasłyszanych, tylko na własnych doświadczeniach.
Miałem przyjemność mieć pod nogą hamulce miatowe od NA do NC. A swoim NBfl mam zrobione jakieś 20.000 km w górskim terenie nie licząc pojeżdżawek pseudosportowych.
I w oparciu o to zgadzam się z irakleo że chce swoje seryjne heble z NA wymienić na coś lepszego. Projekt szczepu zacisków z RX-7 jest bardzo interesujący z technicznego punktu widzenia, natomiast ani nie przystaje wymaganiami do pytania r73, ani nie ma uzasadnienia warunkami w jakich poruszają się w PL emiksy.
Podany w moim pierwszym poście przykład użytkowania hebli NBfl w górach nie wziął się z powietrza, w takich warunkach bardzo szybko wychodzi co hamulce potrafią. Na temat wrażeń Karoliny i Przemasiego możecie przeczytać w postach wyżej.
Powiem więcej, poruszaliśmy się częściowo po pustych drogach zamkniętych dla normalnego tranzytowego ruchu i mogliśmy wykorzystać w pełni możliwości emiksów. A przynajmniej 2/3 ekipy która tam smigała posiadała wieloletnie doświadczenie jazdy różnymi wersjami MX-5 lub też wieloletnie doświadczenie jazdy w sporcie. Lub też jedno i drugie :wink:

irakleo pisze:jeśli chcemy auto eksploatować nawet sporadycznie w sporcie.

Nie widzę żadnego obiektu w Polsce poza dużym torem w Poznaniu, na którym zachodziłaby potrzeba pakowania do miaty profesjonalnych zestawów typu willwood lub tym podobne. Cała reszta są to amatorskie pojeżdżawki na lotniskach, na których posiadając prawidłową technikę jazdy nie są Ci one do niczego potrzebne. Po prostu nie wykorzystasz ich możliwości. Na temat hamowania miatą na obiektach klasy toru Poznań wystarczy zapytać Mayka, Miszę lub Wocia, ich doświadczenie i poziom techniki jazdy czyni ich kompetentnymi w tej kwestii. Proponowanie komuś zakupu profesjonalnego sprzętu za dużą kasę do amatorskich zastosowań jest zwyczajnym nadużyciem i wprowadzaniem w błąd.
Opinie Kudłatego, o ile się z nimi w ogólności zgadzam, o tyle w szczegółach pochodzą z innych marek samochodów użytkowanych w nieco innych warunkach niż te, które r73 określił w swoim pytaniu.

To tyle z mojej strony :wink:
Pozdr
eM
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 sty 2010, 12:23

Kudlaty, znasz jakiś dobry sklep, w którym można się zaopatrzyć w klocki Ferodo?
110@???KM
134@???Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 sty 2010, 13:10

Mayk, szczerze polecam ferodo.pl aka hamulce.net - wiedzą co sprzedają...

irakleo pisze:może wtedy nie będziesz pisał kacapałów że są zwyczajne


Błysnąłeś? :lol:

Tak faktycznie nie są to jednotłoki, a dwutłoczkowe zaciski (pomyliło mi się z E39 - mój błąd) - tym niemniej są to ZWYCZAJNE dwutłokowe zaciski (nie wiem co w tych zaciskach widzisz takiego nadzwyczajnego) - które hamują lepiej niż większość cztero i sześciotłokowych zestawów oferowanych przez inne firmy motoryzacyjne

Wspomniane M5 E39 ma jednotłokowe zaciski, wbrew Twoim teoriom świetnie hamują...

Ilość tłoczków nie ma bezpośredniego przełożenia na siłę hamowania. Jak widać najlepsza sportowa limuzyna świata sprzed dekady (ciężkie bydle rozpędzające się do 300km/h) ma jednotłoczkowe zaciski i wytrzymują. Sugerowanie, że zacisk z NBfl jest be, bo jest jednotłokowy to bzdura
emjay13
Posty: 95
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Wroclove

13 sty 2010, 13:17

Halo! Ja właśnie zakupiłem tarcze zwykle wentylowane Brembo na przód i tył i do tego klocki ferodo. W sobotę montaż i kiedyś dam znać jak się sprawują...
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

13 sty 2010, 13:39

po wszystkich wywodach wracamy do punktu wyjścia - hamulce z NBfl są wystarczające i nie ma sensu ich zmieniać na jakiekolwiek inne bo i tak tego nie wykorzystamy. Pozostaje nam jedynie wymieniać przewody i płyn na bardziej profi, eksperymentować z klockami, tarczami i dzielić się nabytymi doświadczeniami z forumowiczami. Idąc tym tokiem myślenia uturbianie też nie ma sensu....bo i po co? Drogi zapchane autami, nie ma gdzie depnąć 200 konnego auta a podnoszenie mocy za kwotę kilku tysięcy żeby tylko od czasu do czasu poszaleć na jakimś lotnisku które zostawili nam w spadku sowieci....przecież to czysty nonsens. Podobnie można podejść do tematu sprzęgła.... stage 1,2,3....spieki i inne wymysły których prawie nie wykorzystamy a zapłacimy kolejne tysiące złotych. Przecież seryjny zestaw co najwyżej poślizgnie się albo lekko spali przy sporadycznym wyżywaniu się na aucie. Zawieszenia o regulowanej twardości i wysokości na których auta ciągną podwozie prawie po asfalcie a nam wypadają plomby z zębów przy pokonywaniu najmniejszej nierówności - to jakiś absurd....itd.itp.
Wniosek - nie wszystko co modyfikujemy i zmieniamy musi być praktyczne i wykorzystywane w 100% ! Dla niektórych z nas to tylko fan ,zabawa, hobby, pasja, motoryzacyjna przygoda itd.
Założyłem ten wątek dla tych którzy myślą o ewentualnych swapach hamulców a wypowiadają się głównie zwolennicy pozostawania przy serii, przekonując wszystkich że taki mod nie ma sensu i to jedyna właściwy azymut. Faktycznie w tym dziale nie ma innego tematu dotyczącego hamulców w którym można by dzielić się swoimi doświadczeniami i wrażeniami z użytkowania konkretnych tarcz, klocków itd.....może więc warto taki założyć i nie zaśmiecać tego tematu?

Wroniasty pisze:
Tak faktycznie nie są to jednotłoki, a dwutłoczkowe zaciski (pomyliło mi się z E39 - mój błąd) - tym niemniej są to ZWYCZAJNE dwutłokowe zaciski

doceniam sprostowanie :wink: mimo to uważam że zwyczajne zaciski hamulcowe nie powinny kosztować aż tak dużo....coś więcej musi być na rzeczy

Wroniasty pisze:Jak widać najlepsza sportowa limuzyna świata sprzed dekady (ciężkie bydle rozpędzające się do 300km/h) ma jednotłoczkowe zaciski i wytrzymują.

no to w końcu jedno czy dwu tłoczkowe ? Nie wiem jak w nowoczesnych modelach BMW ale przyznaję że w starej E30 byłem pod wrażeniem wlotów powietrza w zderzaku i kanałów powietrznych kierujących strumień zimnego powietrza bezpośrednio na tarczę.
Wroniasty pisze:Ilość tłoczków nie ma bezpośredniego przełożenia na siłę hamowania.

nie ma kompletnie żadnego znaczenia - różnica polega na tym że zacisk jednotłoczkowy jednocześnie wywiera bezpośredni nacisk na jeden z klocków a drugi klocek jest dociskany przez pływające jarzmo zacisku. Zaleta polega na prostocie tego systemu natomiast wada na tym że powierzchnie na których zacisk się przemieszcza często zapiekają się pod wpływem wysokiej temperatury, nagromadzonej rdzy, błota, osadów ze zużytych klocków itd. Często przy wymianach klocków można zauważyć że jeden jest bardziej zużyty od drugiego co jest wynikiem nierównomiernego nacisku wywieranego na klocki. Zacisk w MX-5 jest dość solidnie wykonany i zabezpieczony przed dostawaniem się zanieczyszczeń na prowadnice a same klocki poruszają się po nierdzewnych blaszkach na których nie zapiekają się jak w innych autach.
Wroniasty pisze: Sugerowanie, że zacisk z NBfl jest be, bo jest jednotłokowy to bzdura

Nikt nie sugeruje że jest be, upieram się tylko że w zaciskach wielotłoczkowych klocki są bardziej równomiernie dociskane, klocki są na ogół większe dzięki temu powierzchnia przylegania klocka do tarczy jest większa itd.
ps. czy w modelu NB z tarczą 275 mm klocek jest dużo większy niż w wersji 255mm?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2010, 10:40

Wroniasty pisze:Mayk, szczerze polecam ferodo.pl aka hamulce.net - wiedzą co sprzedają...


Kontakt jest rewelacyjny, jest tylko jeden problem - nie ma ani Ferodo DS2500 ani DS3000 - jest tylko podstawowa wersja DS2000 - koszt 350zł.

Kudlaty pisze:EBC nadaja się do co dziennej jazdy, ale na torze płoną żywym ogniem, ogólnie to słaby produkt.


O jaką serię Ci chodzi? Greenstuff? Czy Redstuff także? Myślę ewentualnie o Yellow - macie jakieś sugestie?
110@???KM
134@???Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 sty 2010, 11:59

irakleo, fajnie, że da się wreszcie normalnie porozmawiać...

Doskonale rozumiem o czym piszesz i wcale nie twierdzę, że nie ma sensu swapować hamulców, albo inwestować w jakiś konkretny kit - chyba po prostu nie zrozumieliśmy się.

Piszę o tym, że nie warto w odniesieniu do konkretnego! przypadku kolegi r73. Jeśli ktoś ma ochotę/umiejętności/czas upgrade'ować hamulce samemu, albo stać go na dedykowany kit - to oczywiście warto to zrobić. Lepiej mieć lepsze hamulce - chociaż też nie warto przesadzać i pchać wyczynowego kitu do jazdy po bułki do sklepu. W wypadku kolegi r73, który nie chce rzeźbić, a jego budżet to 2500zł - zostaje jedynie zmiana klocków/płynu/przewodów - na więcej nie starczy kasy. A co więcej taki mod powinien w 100% wystarczyć do planowanej eksplatacji auta. To wszystko.

irakleo pisze:mimo to uważam że zwyczajne zaciski hamulcowe nie powinny kosztować aż tak dużo....coś więcej musi być na rzeczy


Ich cena to raczej efekt ceny M5/M6 - po prostu to dosyć nowe auta, sporo warte, a jako że te zaciski podchodzą plug&play do niższych modeli BMW to jest na nie sporty popyt - który nakręca ich cenę.

irakleo pisze:no to w końcu jedno czy dwu tłoczkowe ?


W M5 E39 o której wspomniałem są zaciski jednotłoczkowe. W M5 (E60)/M6 tak jak już doszliśmy do porozumienia dwutłoczkowe.

irakleo pisze:Nie wiem jak w nowoczesnych modelach BMW ale przyznaję że w starej E30 byłem pod wrażeniem wlotów powietrza w zderzaku i kanałów powietrznych kierujących strumień zimnego powietrza bezpośrednio na tarczę.


Powiem więcej do E30 oprócz tych wlotów można jeszcze dokupić specjalne rury i blachę która nawiewa powietrze bezpośrednio na tarczę/piastę - rewelacyjne rozwiązanie. Zaraz poszukam zdjęć jakichś i wkleję, bo swoją drogą jest to jeden z najtańszych i najskuteczniejszych modów hamulców!

irakleo pisze:Zaleta polega na prostocie tego systemu


I masie - analogiczny zacisk wielotłokowy, z analogicznego materiału będzie po prostu ważył więcej. Z resztą się w 100% zgadzam.

irakleo pisze:czy w modelu NB z tarczą 275 mm klocek jest dużo większy niż w wersji 255mm


Wymiar klocka NB to 114*58*14, a NBfl to 123*58*16 - wymiary z katalogu

Mayk, nic innego nie polecę, bo Ferodo kupowałem tylko tam - nie mogą ich ściągnąć na zamówienie, czy coś?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2010, 12:22

Wroniasty pisze:Mayk, nic innego nie polecę, bo Ferodo kupowałem tylko tam - nie mogą ich ściągnąć na zamówienie, czy coś?

Ja różne drobiazgi kupuję często tu: http://www.sklepmoto.pl/
Ferodo też mają, trzeba tylko znać partnumber...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2010, 12:33

Wroniasty pisze:Mayk, nic innego nie polecę, bo Ferodo kupowałem tylko tam - nie mogą ich ściągnąć na zamówienie, czy coś?


W katalogu nie ma :cry:
Wroniasty pisze:Wymiar klocka NB to 114*58*14


Dla NA 1.8, NB/NBfl 1.6 i 1.8 (początkowe roczniki, do 2002r nawet) dla tarczy 255mm;

> Wymiary klocka:
> Długość [mm]: 110
> Wysokość [mm]: 61
> Grubość [mm]: 13

Skąd wziąłeś ten wymiar? Nie znalazłem klocka o takim wymiarze, który był montowany w NB...
Wroniasty pisze:NBfl to 123*58*16 - wymiary z katalogu


To rozmiar nie tyle dla NBfl a dla wersji z tarczą 275mm...
110@???KM
134@???Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 sty 2010, 12:38

Wroniasty pisze:I masie - analogiczny zacisk wielotłokowy, z analogicznego materiału będzie po prostu ważył więcej.

Nie koniecznie i nie zawsze. Zaciski wielotłoczkowe najczęściej wykonane są z aluminium a seryjne ze stali albo żeliwa (nie wiem dokładnie). Kiedyś podczas regeneracji swojego fabrycznego zestawu pośredniczyłem w przesyłce zacisków Brembo z Evo. Z ciekawości otworzyłem paczkę i dokłdnie obejrzałem włoski produkt. Poza rewelacyjną konstrukcją zadziwiła mnie niska masa Brembo w porównaniu z serią w NA.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 sty 2010, 12:49

irakleo, piszę o wypadku użycia tych samych materiałów - przecież jednotłokowy zacisk również można wyprodukować np. ze stopu aluminium. Będzie on wtedy lżejszy niż wielotłok wykonany ze stopów alu. W autach stosunkowo tanich takich jak Miata - gdzie koszty produkcji mają duże znaczenie często stosuje się jednotłokowy zacisk właśnie z tych powodów. Wielotłok o podobnej masie (np. ze stopu alu) byłby po prostu kilkukrotnie droższy (chociaż oczywiście lepszy), a wielotłok z tego samego stopu po prostu znacząco cięższy - co miałoby niekorzystny wpływ na masy nieresorowane.

Zdaje się, że czterotłokowy zestaw Willwood'a jest właśnie lżejszy niż fabryczny zestaw, ale kosztuje też odpowiednio...

Wszystko rozbija się o koszty...

P.S. - Szukam tego zdjęcia BMW'owskiego nadmuchu na tarcze i nie mogę go znaleźć, ale nie poddam się łatwo - bo warto to pokazać w tym temacie :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 sty 2010, 13:01

Zestaw z RX7 turbo który mnie zaintrygował i który najprawdopodobniej wstawię składa się z alminiowych zacisków z przodu i zwykłych stalowych z tyłu. O ile rzeźba z tyłem raczej nie ma sensu skro są zwykłae i ciężkie t przód jest całkiem sensowny. Jedyna obawa to czy szerokość zacisków nie będzie kolidowała z felgą....a do jakichkolwiek dystansów jestem uprzedzony.
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

14 sty 2010, 13:57

Mayk, hamulce.net nie są wstanie tego wprowadzic? czy chciałeś od ręki?

Jesli chodzi o EBC to miałem do czynienia z tarczami Turbo groove i klockami Greenstuf i redstuff w różnych autach słabych i mocnych. Uważam, że są to słabe produkty tarcze jak i klocki.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 sty 2010, 14:06

Nie udało mi się znaleźć zdjęcia oryginalnego zestawu chłodzenia tarcz/piast BMW, za to udało mi się znaleźć zdjęcie takiego zestawu dedykowanego do NC:

Obrazek

Cała filozofia jak widać, to znalezienie odpowiedniej elastycznej rury (przypuszczam, że jakieś rury od instalacji sanitarnych sobie z tym poradzą) i odpowiednie umocowanie ich - wykonanie kierownicy powietrza na tarczę/piastę. Otwory z których można pobierać powietrze to w Miacie żaden problem.

Miałem to robić swego czasu w swoim aucie, ale jako, że hamulce nadspodziewanie dobrze sobie radziły, a niedługo potem auto sprzedałem to nie wdrożyłem tego pomysłu w życie, więc niestety nie znam tego z autopsji i nie wiem jak poprawia to odporność hamulców na przegrzanie. Jednak spotkałem się z opiniami osób, które mają takie kity zamontowane i twierdzą że to rewelacyjne rozwiązanie
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2010, 14:41

Kudlaty pisze:Mayk, hamulce.net nie są wstanie tego wprowadzic? czy chciałeś od ręki?


> > Trzeba chyba zapytac konkurencje. Ale takie greenstuff EBC nie bćdŕ
> > lepsze od zwyklych Ferodo. Moýe czerwone ?


W takim razie dysponuje jedynie DS2000/Performance za 350,- Niczego mocniejszego nie mam.
Nawet nie wiem, czy sa zamawialne w centrali.


Te same mogę wziąć za 308 gdzie indziej, jestem już w sumie zdecydowany.
Kudlaty pisze:Jesli chodzi o EBC to miałem do czynienia z tarczami Turbo groove i klockami Greenstuf i redstuff w różnych autach słabych i mocnych. Uważam, że są to słabe produkty tarcze jak i klocki.


Tarcze to faktycznie porażka, dobre opinie słyszałem tylko o klockach Yellow chociaż po necie krążą wprost rewelacyjne opinie o Greenstuff... Choć nikt na nich na trackday'u nie śmigał :twisted:

Najprawdopodobniej skończy się po prostu na DS2000.

Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

14 sty 2010, 16:39

Mayk, ds2500 i ds3000 w katalogu wystapuja do mazdy mx-5
Może carbon lorrine?
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2010, 16:56

W takim razie zostałem delikatnie spławiony ;)
Masz może numery katalogowe tych DS2500 i DS3000?
110@???KM
134@???Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 sty 2010, 17:02

może tutaj coś znajdziesz.....
http://www.zeckhausen.com/Mazda/Miata2.htm
ODPOWIEDZ