Hamulce - modyfikacje elementów

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

14 sty 2010, 17:40

Mayk, FCP1011

Edit:

[URL=http://www.csm-gdynia.pl/app/webroot/foto/Mx-5/Pages_107-251_FCP_padguideinc.drawings.pdf]Karta katalogowa z rysunkami klocków[/URL]
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2010, 17:54

Słuchajcie, skleroza... Intercars sprzedaje Ferodo, również wyższe półki... Może po prostu do nich uderzyć :wink:

Po
eM
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2010, 17:56

Potwierdzam, Ki(ł)a mogiła ostatnio ferodo dostała z IC i czeka na montaż;p
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

14 sty 2010, 17:57

majkel_c, Sprawdzalem maja na miejscu ds performance z ds2500 jest problem
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

14 sty 2010, 17:58

numer ds wIc to fds1011 przod i fds1012 tył
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2010, 18:08

Kudlaty pisze:majkel_c, Sprawdzalem maja na miejscu ds performance z ds2500 jest problem

Kurczę, co za kraj :cry: Nie dość że sporo rzeczy u nas drożej niż w cywilizowanych krajach to jeszcze kupienie czegoś lepszego to wyzwanie :cry:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

14 sty 2010, 18:13

majkel_c, No niestety. :roll:
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2010, 19:23

W IC faktycznie tylko Performance - i do tego po 400zł komplet....

majkel_c pisze:Ja różne drobiazgi kupuję często tu: http://www.sklepmoto.pl/


Nie mają DS2500 w systemie, wysłałem zapytanie o możliwość ściągnięcia.
110@???KM
134@???Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 sty 2010, 20:12

Mayk, czasem DS Performance to nie jest po prostu pośredni klocek, który zastąpił DS2000 i DS2500? Poza tym zdaje mi się, że DS2500 i DS3000 nie mają homologacji na ulicę... a DS Performance chyba ma, podobnie jak miało DS2000. Mogłem coś pokiełbasić :mrgreen:

Znając IC bankowo mają w ofercie tylko albo gość na filii nie ogarnia co mają, albo ktoś nie dodał tego do sklepu internetowego... No i znajdź kogoś kto ma zniżki - z maksymalnymi zniżkami zakupy u nich wychodzą naprawdę bardzo tanio.

A co do:

Mayk pisze:Skąd wziąłeś ten wymiar?


Z katalogu EBC - w innym nie sprawdzałem, możliwe że mają błąd jakiś
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2010, 20:24

Wroniasty pisze:Mayk, czasem DS Performance to nie jest po prostu pośredni klocek, który zastąpił DS2000 i DS2500? Poza tym zdaje mi się, że DS2500 i DS3000 nie mają homologacji na ulicę... a DS Performance chyba ma, podobnie jak miało DS2000. Mogłem coś pokiełbasić :mrgreen:


Dokładnie to coś pośredniego między 2000 a 2500. Z tą homologacją masz przynajmniej w połowie rację - nie mam pewności co do 2500.

W IC mam ładne zniżki, niestety nie działają na części 'tuningowe' - tak to ujął koleś. Zwykłe części mam dużo taniej, DS2000 kosztowały tyle samo ze zniżką jak i bez.
110@???KM
134@???Nm
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

15 sty 2010, 7:07

Po patrzcie czy kształt klocka i wymiary zgadzaja sie w katalogu poniżej strona 172 lub 66 z 145
[URL=http://www.csm-gdynia.pl/app/webroot/foto/Mx-5/Pages_107-251_FCP_padguideinc.drawings.pdf]Katalog[/URL]
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 sty 2010, 8:21

To są te wymiary :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

15 sty 2010, 8:21

Mała uwaga dla kupujących "części" do hamulców do NBFL 2001-2005 z tzw. big brake kit czyli średnica tarcz 270/275mm.

W sklepach jest ciężko wyszukać do takiej NBFL. Nalezy wtedy patrzeć na klamory do Mazdaspeed gdzie hamulce były identyczne.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

15 sty 2010, 10:52

ale klocki w NB i NBFL 270/275mm są takie same czy inne?
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

15 sty 2010, 11:40

Kudlaty pisze:ale klocki w NB i NBFL 270/275mm są takie same czy inne?


Wydaje mi się, że pytanie jest niezasadne ponieważ chyba w NB nie było big brake'ów.
Czy mam rację?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2010, 12:30

Kudlaty pisze:le klocki w NB i NBFL 270/275mm są takie same czy inne?

W NB seryjnie były hamulce 255 mm (tarcze przednie). W NBfl w zalezności od wersji 255 lub 270 mm (w późniejszych modelach wyłącznie 270mm). W Mazdaspeed tylko 270 mm.
W hamulcach 270 mm z przodu były zawsze takie same klocki, z tyłu były stosowane 2 wersje zacisków.
pmcomp pisze:chyba w NB nie było big brake'ów

Ja. Z tym że nie stosuj określenia "big brake" bo to raczej zwyczajowo zarezerwowane jest do takich niestandardowych kitów jak willwood i może prowadzić do nieporozumień.
pmcomp pisze:Nalezy wtedy patrzeć na klamory do Mazdaspeed gdzie hamulce były identyczne.

Z dokładnością do tylnich hamulców, tylne klocki do MSM nie pasują do dużych hamulców z pierwszych lat NBfl.
Wroniasty pisze:Nie udało mi się znaleźć zdjęcia oryginalnego zestawu chłodzenia tarcz/piast BMW, za to udało mi się znaleźć zdjęcie takiego zestawu dedykowanego do NC

Taki patent widziałem wbudowany w jakiś z body-kitów do MX-5. Bardzo fajnie wkomponowane wloty powietrza i kierownice po wewnętrznej stronie zderzaka. Niestety oprócz tego rozwiązania całość wyglądała jakby pochodziła z koszmarnego snu niemieckiego tunera :mrgreen:

A tak w nawiązaniu do tematu, sporo gotowych kitów które można wsadzić do emiksa znajdziecie tu:
http://www.horsepowerfreaks.com/performanceparts/Mazda/Miata/Brakes/Big_Brake_Kits



Po
eM
yooziu
Posty: 33
Rejestracja: 03 paź 2009, 9:03
Lokalizacja: Luboń/Poznań
Kontakt:

15 sty 2010, 14:52

Mayk pisze:
Wroniasty pisze:Mayk, czasem DS Performance to nie jest po prostu pośredni klocek, który zastąpił DS2000 i DS2500? Poza tym zdaje mi się, że DS2500 i DS3000 nie mają homologacji na ulicę... a DS Performance chyba ma, podobnie jak miało DS2000. Mogłem coś pokiełbasić :mrgreen:


W IC mam ładne zniżki, niestety nie działają na części 'tuningowe' - tak to ujął koleś. Zwykłe części mam dużo taniej, DS2000 kosztowały tyle samo ze zniżką jak i bez.


ten koles to ja :razz: i faktycznie klub mazdaspeed ma slabszy rabat na rynek tuning niz na reszte czesci eksploatacyjnych. DS2500 do mx-5 nie ma w ofercie ic ( do mazdy w ofercie tylko do starej 323 i 121 - jesli chodzi o DS2500)

pozdrawiam
MX-5 NA 1.6 & 323F BA owner :)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 sty 2010, 15:35

yooziu pisze:ten koles to ja :razz:


Ładnie, nie wiedziałem, że akurat z Tobą rozmawiałem :) - Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 sty 2010, 16:39

Witamy. Klocki hamulcowe przednie firmy Ferodo z serii DS2500 o symbolu FCP1101H są dostepne w sprzedazy na zamówienie z fabryki producenta w terminie 3-5 tygodni w cenie 435,00 zł za komplet.


Także zakupię po prostu DS2000 za 308zł ;)

Można by spróbować w przyszłości zamówić więcej sztuk DS2500 - może cenę się lepszą wynegocjuje.

Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

15 sty 2010, 19:10

Mayk, Ok. Jakbyś potrzebował to wiem kto może takie sprowadzić na zamówienie. I tak jak wczesniej proponowałem możesz zastanowić się jeszcze nad Carbon lorrine.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

15 sty 2010, 19:59

Ktoś tu chciał zaciski 6-o tłoczkowe.
Voila:

[URL=http://img23.imageshack.us/i/wilwooddp6caliper.jpg/]Obrazek[/URL]


http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0306.html

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

15 sty 2010, 22:04

pmcomp, dobra cena jak na taki kit
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

15 sty 2010, 22:36

Kudlaty pisze:pmcomp, dobra cena jak na taki kit


To jest cena za set zacisków na przednią oś. Do tego potrzebujesz komplet tarcz, klocków, zaciski na tył (w moich hamulcach sportive na tyle zostaja oryginalne zacisko Mazdy) i przewody.
Wtedy będzie kit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zapytałem Briana ile kosztuje Big Brake Kit 3 ze zmienionymi zaciskami z przodu z 4-o tłoczkowych własnie na te 6-o tłoczkowe, plus zmiana klocków (teraz będą większe).

Zobaczymy co odpowie.

Szacuję, że ok. 1800-2000 USD.

W każdym razie mi się podoba :mrgreen:

Goodwin przygotował już Big Brake Kit 4 w oparciu o lepiej wentylowane tarcze DBA, oczywiście dwuczęściowe z środkiem z aluminium. Dla wersji 90-02, zarówno z zaciskami 4-o tłoczkowymi (1500 USD) i 6-o tłoczkowymi (1999). Ciekawe czemu nie ma dla nowszych NBFL z hamulcami sportive i dla Mazdaspeed.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

16 sty 2010, 1:05

pmcomp pisze:6-o tłoczkowymi (1999)
5600 zł To i tak dobra cena, AP Racing czy Tarox to przynajmiej 10 000zł.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
emjay13
Posty: 95
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Wroclove

16 sty 2010, 21:10

Jakby ktoś chciał zobaczyć tarcze które naprawde potrzebowały wymiany zapraszam na strone
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=55753#55753 na samym dole :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2010, 7:23

Kudlaty pisze:5600 zł To i tak dobra cena, AP Racing czy Tarox to przynajmiej 10 000zł.

Goodwin to bardzo fajna firma z bardzo uczciwymi cenami na swoje produkty. Oni zresztą wyspecjalizowali się w konstrukcji mazdowych zestawów hamulców, to co można kupić w FM i paru innych dużych sklepach jest konstruowane i produkowane przez Goodwina. Mnie zadziwia jeszcze jedna rzecz, oni bardzo pilnują aby na ich zestawy hamulcowe dało się założyć jakaś felgę 15", niekoniecznie dowolną ale z reguły jakiś model pasuje :mrgreen:

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

17 sty 2010, 22:36

Po moim podczepieniu sie do watku byla masa sugestii, dzieki!!! :grin:

Jeszcze wszystkiego nie przetrawilem, a i tez tez ze wzgledu na pogode nie czas na doprecyzowywanie swoich oczekiwan na torze :grin:

Ale do rzeczy, zszedlem do garazu i zmierzylem moje tarcze. Warunki nie pozwolily na super dokladny pomiar. Troche sie zdziwilem bo z przodu mam 270/275 mm, a z tylu wymierzylem cos ok 250 mm (255mm?, roznica wydawala sie wieksza niz 15mm na srednicy raczej cos ok 20-25mm - ale jak wspomnialem pomiar byl "na szybko").

Co do mojego jezdzenia po torze to nie wyczulem do tej pory (moze ze wzgledu na braki w percepcji :oops: ) oslabiania sie skutecznosci hamulcow w miare uplywu okrazen, to czego mi brakowalo, to np. jadac prosta i dochodzac do ok 100km/h u wchodzac w waski (taka charakterystyka rakietowej) 90 stopniowy zakret chcialbym hamowac odrobine pozniej...

Pytanie:
- spotkaliscie sie moze z informacja zeby z tylu byly montowane mniejsze hamulce? moja miata nie byla w zadnym zakresie zmieniana/tuningowana i chyba nie byla bita (pierwszy wlasciciel), stad moge wnioskowac, ze wlasciciel raczej nie zmienial hamulcow
- jestem laikiem ale chyba przednie hamulce przejmuja wieksza sile troche przy hamowaniu? czy zatem zmiana tylu na 270/275 da odczuwalana poprawe?
Raf (r73)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2010, 7:27

r73 pisze:- spotkaliscie sie moze z informacja zeby z tylu byly montowane mniejsze hamulce? moja miata nie byla w zadnym zakresie zmieniana/tuningowana i chyba nie byla bita (pierwszy wlasciciel), stad moge wnioskowac, ze wlasciciel raczej nie zmienial hamulcow

Nie, nie było takiej kombinacji. Jeśli z przodu masz seryjnie 270mm, to z tyłu powinieneś mieć 275mm...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

18 sty 2010, 22:41

majkel_c pisze:Nie, nie było takiej kombinacji. Jeśli z przodu masz seryjnie 270mm, to z tyłu powinieneś mieć 275mm...


No to ciekawostka...
To zamiana tylu na numer wiekszy bedzie miala sens?
Raf (r73)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

19 sty 2010, 7:42

r73, Myśle, że tak. Wymiana tylnich wentylowanych tarcz + zacisków w Subaru z 255 mm na 290 mm poprawia hamowanie, z koleji w Leonie zmiana tarcz litych 232 mm na wentylowane 255 mm poprawia odporność cieplna.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
ODPOWIEDZ