Hamulce - modyfikacje elementów

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2013, 13:26

Chciałbym trochę odświeżyc temat zacisków. Co prawda nie 2 tłoczkowe ale pasujące z innej mazdy. Mianowicie Mazda 323, znanej zza wielką wodą jako Protego.

Tu jest fajny temat, co wy na to? :)

http://clubroadster.net/vb_forum/32-brakes-wheels-tires-sponsored-jscspeed-com/51298-na-rear-caliper-same-protege.html#post1014515
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

18 paź 2013, 16:48

Ponizej 300mm by mi sie nie chciało bawic. za 400pln kupujesz zaciski z alfy do tego jakas tarcza około 300-310 mm, Adapterek i masz pro hamulce w cenie do 1000zł z nowymi tarczami :]
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

18 paź 2013, 18:24

Hamburgery robią adaptery do tarcz z VW corrado i seryjnych zacisków.

Wiele rzeczy mogę dłubać, ale samodzielnego zrobienia (zaprojektowania i zamówienia) adapterów do zacisków, na tyle dobrych żeby im zaufać, raczej się w dniu dzisiejszym nie podejmę. Policzyć i klepać, chyba, że cena zbliży się do gotowca willwooda.
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

18 paź 2013, 21:30

panowie ale po co takie kombinacje , zapraszam przy okazji do przetestowania prostego setupu u mnie (zapytajcie Kitsona ;-) - tzw średnie heble z nbfl, tarcza mikodo, pilnik, przewody w oplocie, wszytko działajace przeczyszczone, pracujące dobrze prowadnice, wszystkie blaszki na miejscu, regularnie smarowane, płyn 5.1 .... nie mam wrażenia zeby cokolwiek więcej było tzreba bo opona puszcza (R1R) a nie heble ...robiłem to stopniowo i ostatnią rzecza były przewody w oplocie bo wcześniej puchło więc z mojego skromnego doświadczenia tak długo jak nie latacie na poznaniu czy innym naprawdę szybkim torze z heblowaniem z większych prędkości wszytkie ułęże, biłgoraje czy lubliny to po porstu pestka...pewnie szumnie nazywane Big brejki dają coś lepiej ale mam wrażenie , że więcej dają oploty i płyn wymieniany minimum raz na sezon niż większe tarcze

BTY po założeniu oplotów jeden zacisk zaczynał puszczać co łądnie pokazuje, jak się musza OEM przewody rozdymać i ile ciśnienia się traci na tym
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 paź 2013, 6:57

arturo_tiburon pisze:przewody w oplocie,


Zastanawiało mnie czy w aucie to ma sens, w motocyklu w którym przewody mają 10lat i więcej to dla mnie prawie podstawowy mod. Tam stalowy oplot daje bardzo precyzyjną dozowalność hamulca, a ten w MXie nie jest słaby, ale jednak dosyć tępy.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

19 paź 2013, 13:53

Zdecydowanie popieram przewody w oplocie.

Ponad 10 letnia guma już zmęczona... Różne uszczelki wciąż macie elastyczne? To samo się dzieje z przewodami... Warto wymienić nawet na zwykle - aby mieć "fabrykę", ale jak już wymieniać to na oplot. Lepszy i trwalszy. A przewody gumowe puchną też do "środka" - przyjamniej niektore (moze w miacie nie), i moga zablokować hamulec 200 km od domu - no ale to raczej np. 20-letnie...

Hamowanie ważna sprawa.. a na takim czymś takim jak za duży luz na pedale, puchnięcie przwodu, początkowy opór na prowadnicach... traci się setne sek. (plus reakcja kierowocy) - i może być tak że te np. 0,2 s spowoduje to, że auto zatrzyma się 20 cm przed albo 20 cm za przeszkodą...

Jak tylko będę mógł zmienię na oplot (choc i tak jestem zaskoczony skutecznością hamowania z dużej prędkosci).
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

20 paź 2013, 11:27

RS pisze:Wiele rzeczy mogę dłubać, ale samodzielnego zrobienia (zaprojektowania i zamówienia) adapterów do zacisków, na tyle dobrych żeby im zaufać, raczej się w dniu dzisiejszym nie podejmę. Policzyć i klepać, chyba, że cena zbliży się do gotowca willwooda.


Zrobienie adapterów to prościzna, fabrycznie zwrotnice mają uszy wąskie na np 15mm a grubość do 10, i jest to zwykła stal. Także jak wykonasz adapter ze stali 8-10mm odpowiedniej twardości to nic ci sie nie urwie.
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

23 paź 2013, 22:22

Nie ma czegoś takiego jak za dobre hamulce :]
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 paź 2013, 11:34

Zastanawiam się nad dorobieniem przewodów w stalowym oplocie. Powinno to wyjść taniej niż kupienie gotowych przewodów. Przewody byłyby dorabiane w firmie, która zajmuje się tym profesjonalnie, więc byłyby jakości takiej samej albo lepszej niż gotowce. Myślę o przewodach do NA (ktoś mógłby potwierdzić czy we wszystkich NA były takie same?).
Wstępnie pytam.
Ktoś byłby jeszcze zainteresowany? Cena pewnie w okolicach 400pln albo mniej, ale bez udania się do producenta bez starych przewodów do wyceny nie chcę nic konkretnego deklarować. Cena będzie też oczywiście zależeć od ilości kompletów.


Andy pisze: Także jak wykonasz adapter ze stali 8-10mm odpowiedniej twardości to nic ci sie nie urwie.

Może rzeczywiście trzeba podchodzić do tematu bardziej empirycznie.
zw1erz
Posty: 95
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:55
Lokalizacja: wwa

26 paź 2013, 14:31

RS pisze:Zastanawiam się nad dorobieniem przewodów w stalowym oplocie. Powinno to wyjść taniej niż kupienie gotowych przewodów. Przewody byłyby dorabiane w firmie, która zajmuje się tym profesjonalnie, więc byłyby jakości takiej samej albo lepszej niż gotowce. Myślę o przewodach do NA (ktoś mógłby potwierdzić czy we wszystkich NA były takie same?).
Wstępnie pytam.
Ktoś byłby jeszcze zainteresowany? Cena pewnie w okolicach 400pln albo mniej, ale bez udania się do producenta bez starych przewodów do wyceny nie chcę nic konkretnego deklarować. Cena będzie też oczywiście zależeć od ilości kompletów.

Ja bym był chętny na przewody do NA 1.8 94r
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 paź 2013, 18:41

Za ~300-350PLN da się wyrwać na brytyjskim ebay'u komplet HEL'a lub Goodridge'a.
Z tego [URL=http://www.mx5parts.co.uk/brake-hose-stainless-steel-mk1225-standard-brake-p-2227.html]linku[/URL] wynikałoby że wszystkie heble NA/NB/NBfl wyłączając BB mają takie same przewody.
BTW, moja Czarna jeździe w tej chwili na zestawie BB i przewodach HEL przeznaczonych do zwykłego zestawu 255/250 więc nie wiem w czym leży różnica...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

26 paź 2013, 18:53

Teflony w stalowych oplotach, zakute , wychodzą o jakieś 100zł szt ;) Wytrzymałość 100barów. Szukasz dobrej hydrauliki siłowej, i idziesz dorobić przewód w oplocie odpowiedniej średnicy i długości. Chyba 6mm robią wszyscy do hamulców.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 paź 2013, 19:51

Dżunior pisze:Za ~300-350PLN da się wyrwać na brytyjskim ebay'u komplet HEL'a lub Goodridge'a.


Najtańsze HELe znalazłem za 400pln na ebayu.

Mógłby mi ktoś powiedzieć co to za element, ta kostka metalowa i gdzie on przychodzi, bo jeżeli jego dorobienie też jest konieczne to trudno będzie zejść z ceną niżej.


Edit:
Już wiem.
Zejście z ceną poniżej gotowego HELa jest prawie nie wykonalne przy minimalnej ilości kompletów.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2013, 22:15

RS pisze:Zejście z ceną poniżej gotowego HELa jest prawie nie wykonalne przy minimalnej ilości kompletów.

Zapytaj się zakuwaczy, czy w ogóle wykonają przewód do hamulców. Firma, w której kiedyś robiliśmy przewody do sprzęgła oznajmiła nam, że mogą wykonać cokolwiek, byle nie przewody hamulcowe. Chodziło o jakieś kwity, nie wiem tylko czy dotyczące materiału czy procesu produkcji i testów.

A ja jebaju po prostu trzeba polować. W zeszłym roku widziałem kilkakrotnie nowe zestawy wystawiane poniżej 200 PLN.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2013, 10:08

Chyba niezła cena: http://www.jagspares.co.uk/Abingdon/partdetail.asp?partno=MXGH105
Obrazek

miatasm.com
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 paź 2013, 16:51

Dzięki funky, będę miał "prezent" z wysp na święta.

majkel pisze: byle nie przewody hamulcowe.


Firma z którą rozmawiałem nie miała z tym problemu, a zaznaczyłem wyraźnie, że chodzi o przewody hamulcowe.
Dorabiałeś przewód w oplocie do sprzęgła bo ma być lepszy, czy po prostu nie było niczego używanego w zasięgu ręki?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2013, 10:19

RS pisze:Dorabiałeś przewód w oplocie do sprzęgła bo ma być lepszy, czy po prostu nie było niczego używanego w zasięgu ręki?

Akurat Aro przewód pękł i dorabiał. Więc zrobiliśmy wtedy forumowy zakup grupowy i zakuli od razu całą serię. Lepiej wymienić zawczasu niż do domu bez sprzęgła wracać :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ubek
Donator
Donator
Posty: 1344
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

28 paź 2013, 10:40

No masz racje lepiej wymienić :mrgreen: ja sie na jazde bez sprzegła nie odważyłem.

Ile was wyszło dorobienie za szt?

nie został wam tam jakiś jeden zabłąkany przewodzik dla mnie :geeejj: ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2013, 19:53

ubek pisze:nie został wam tam jakiś jeden zabłąkany przewodzik dla mnie ?

Niestety, były robione dokładnie według listy chętnych :mrgreen:
ubek pisze:Ile was wyszło dorobienie za szt?

Z tego co pamiętam, 120 czy 130 PLN ? Z tym, że ceny mogą nie być zupełnie aktualne, bo robiliśmy je dość dawno. Z tego co pamiętam tą cenę robiły głównie koszta złącz.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2013, 6:44

Zaraz zrobie ZG w giełdzie.
Hades, jak nie masz bigbrejkow to na 100% pasują. Jak masz to podobno pasują :wink:
Obrazek

miatasm.com
adastra
Posty: 60
Rejestracja: 08 sie 2012, 12:11
Lokalizacja: Poznań

22 gru 2013, 10:27

Yoozef pisze:
Sluba pisze:a ja troche inaczej. czy zaciski z 255 i 270 przednie sa takie same?


Tak ,są większe i mają inny sposób mocowania do strzemienia ,więc tak jak przy swapie
z 235 na 255 ten numer nie przejdzie gdzie można zachować te same zaciski a tarcze i klocki sa większe no i oczywiście strzemienie trzeba wymienić.


Sorry, że odgrzewam tak starego kot.. posta, ale nie mogę tego nigdzie bardziej wprost napisanego niż powyżej znaleźć.

Otóż czy dobrze rozumiem więc, że przy upgrade hamulców z 235 do 255 w NA wystarczy zmiana tarcz i klocków na 255 a zaciski mogą zostać od 235? Czy to samo dotyczy tyłu, czyli zmiany z 231 na 255?
Pozdrawiam,
adastra

była: NA 1.6 '96 :sad:
ubek
Donator
Donator
Posty: 1344
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

22 gru 2013, 13:40

nie wystarczy, nie założysz większych (innych) klocków do tych zacisków :wink:
White NA BP'95
Macio_82
Posty: 7
Rejestracja: 23 mar 2015, 21:14
Model: NB
Wersja: Sport (Nardi)
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

28 cze 2015, 18:20

Bardzo dobry wątek - i nie prawda, że stary. Jest na czasie tak długo, jak będą istnieć Miaty. ;)

Ok, ja rozważam aktualnie zakup tego:
http://www.wilwood.com/BrakeKits/BrakeKitsProdFront.aspx?itemno=140-11704

ZA:
- jest w opisie, że chodzą ze standardową pompą
- 4 tłoczki
- wejdą pod standardową felgę 15"
- bardzo łatwy montaż, adapter w zestawie
- cena

PRZECIW:
- klocki trzeba będzie sprowadzać, na szczęście są dość tanie ("cywilna" mieszanka BP-10 z optymalną temp. 370°C już za $45, sportowa mieszanka E na temp. 600°C to koszt $86)

Wilwood nie oferuje zestawów na tył do NB - ale skoro ten przód chodzi na standardowej pompie, to mniemam, że tyłu nie trzeba zmieniać.

Docelowo chciałbym mieć jakieś 4kN z przodu - jeżdżę w 70% po autostradzie... :? A teraz mam niecałe 3kN... :(

Przyjmę wszelkie opinie na temat tego pomysłu.
Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

28 cze 2015, 20:17

pmcomp mial chyba wilwoody, ale nie wiem czy nie jakies wieksze jeszcze ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

28 cze 2015, 21:46

Macio_82 pisze:Bardzo dobry wątek - i nie prawda, że stary. Jest na czasie tak długo, jak będą istnieć Miaty. ;)

Ok, ja rozważam aktualnie zakup tego:
http://www.wilwood.com/BrakeKits/BrakeK ... =140-11704

ZA:
- jest w opisie, że chodzą ze standardową pompą
- 4 tłoczki
- wejdą pod standardową felgę 15"
- bardzo łatwy montaż, adapter w zestawie
- cena

PRZECIW:
- klocki trzeba będzie sprowadzać, na szczęście są dość tanie ("cywilna" mieszanka BP-10 z optymalną temp. 370°C już za $45, sportowa mieszanka E na temp. 600°C to koszt $86)

Wilwood nie oferuje zestawów na tył do NB - ale skoro ten przód chodzi na standardowej pompie, to mniemam, że tyłu nie trzeba zmieniać.

Docelowo chciałbym mieć jakieś 4kN z przodu - jeżdżę w 70% po autostradzie... :? A teraz mam niecałe 3kN... :(

Przyjmę wszelkie opinie na temat tego pomysłu.
Pozdrawiam.


Patrząc na to, że to tarcze 11 cali (czyli ~28cm, bardzo zbliżona wielkość do big brake'a) to nie lepiej big brake wrzucić z dobrą tarczą, klockiem i oponą?
Według mnie jeżeli nie robisz miaty typowo torowej to czterotłoczek z willwooda to trochę overkill, a i z dostępnością klocków/tarcz do big brakeów będziesz miał prościej...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
janekpower
Posty: 157
Rejestracja: 13 lip 2013, 16:59
Lokalizacja: Bytom

28 cze 2015, 22:24

R.E.D. pisze:pmcomp mial chyba wilwoody, ale nie wiem czy nie jakies wieksze jeszcze ;)


Tarcze z willwooda to są rozmiarowo Big breake'i
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 cze 2015, 0:17

Macio_82 pisze:Bardzo dobry wątek - i nie prawda, że stary. Jest na czasie tak długo, jak będą istnieć Miaty. ;)

Ok, ja rozważam aktualnie zakup tego:
http://www.wilwood.com/BrakeKits/BrakeK ... =140-11704

ZA:
- jest w opisie, że chodzą ze standardową pompą
- 4 tłoczki
- wejdą pod standardową felgę 15"
- bardzo łatwy montaż, adapter w zestawie
- cena

PRZECIW:
- klocki trzeba będzie sprowadzać, na szczęście są dość tanie ("cywilna" mieszanka BP-10 z optymalną temp. 370°C już za $45, sportowa mieszanka E na temp. 600°C to koszt $86)

Wilwood nie oferuje zestawów na tył do NB - ale skoro ten przód chodzi na standardowej pompie, to mniemam, że tyłu nie trzeba zmieniać.

Docelowo chciałbym mieć jakieś 4kN z przodu - jeżdżę w 70% po autostradzie... :? A teraz mam niecałe 3kN... :(

Przyjmę wszelkie opinie na temat tego pomysłu.
Pozdrawiam.


Ok... ale po co takie rzeczy na autostrady?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 cze 2015, 7:43

Przecież seryjne hamulce w Mxie (nie wiem jak małe tarcze, ale średnie już na pewno) bez problemu blokują koła. Pmcomp z tego co pamiętam nie uznał tego za opłacalny mod. Ma to sens jedynie jeżeli gonisz po torze i przegrzewasz hamulce.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 cze 2015, 8:44

poza tym przy masie MXa 4kN z przodu ciekawe czy da sie w ogole uzyskac. Nie wiem czy istnieja opony ktore beda mialy taka przyczepnosc.

Srednie brejki po regeneracji, swiezy plyn, dobre tarcze i klocki i nie ma problemu hamulca w MXie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2015, 9:13

RS pisze:nie wiem jak małe tarcze, ale średnie już na pewno

W NB miałem średnie, teraz w NA mam małe i nie czuję jakiegokolwiek downgrade'u, auto tak samo mocno hamuje i tak samo potrafi zblokować koła. Wiadomo, że na szybkim torze różnica pewnie by była znaczna względem big brake'ów (mniejsza pojemność cieplna), ale IMO na ulicy małe hamulce sprawdzają się w 100%.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ