Hamulce - modyfikacje elementów

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2010, 14:08

irakleo pisze:Korcą mnie - Hawk-i HPS vs EBC Yellow Stuff.....ceny zbliżone, ktoś miał do czynienia z tymi produktami?

Ja jeżdżę na HPSach (heble 270mm). Działają baaaardzo dobrze, emiks staje w miejscu :wink: Pylą oczywiście konkretnie :razz: Zresztą zapytaj się przemasiego jak mu się moje heble podobały, przejeździł na nich trochę...
Niedługo HPSy będą testowane na hamulcach 255mm, muszą się jedynie z nowymi tarczami ułożyć :wink:
Natomiast jeśli nie traktujesz emiksa jako codziennowozu to może pomyśl o Hawkach HPPlus. One są jeszcze fajniejsze, tyle że trzeba je trochę grzać. Z tego powodu się na nie nie zdecydowałem..

Po
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 cze 2010, 17:12

HPS-y w zupełności mi wystarczą......przekonałeś mnie - zamawiam z USA w cenie 135 USD za komplet przód i tył + przesyłka
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 wrz 2010, 17:15

Czy przewody hamulcowe od 1.6NB/NBfl będą pasowały do zacisków od 1.8 NBfl Sportive?
Pamiętam że przy okazji zakupów grupowych przewodów w oplocie stalowym należało określić wersję silnikową... :roll:
Pompa hamulcowa jest (jak się domyślam :wink: ) taka sama?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

13 wrz 2010, 21:58

pompa taka sama... przewody powinny pasowac bo w hel'ach nie ma tego dziubka wiec bedzie raczej git.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

14 wrz 2010, 17:46

Okazja do sprawdzenia ile daje BBK bedzie na Ułężu - mozna zrobic porównanie z oem-owymi heblami. Zgłaszam sie na ochotnika z serią. Rysujemy kreskę, najeżdzamy z zadaną prędkością i ogień. Albo jeszcze lepiej - może ktoś ma gtecha?

Michal
marecek
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2010, 8:31
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2010, 8:47

przepraszam jeśli to zabrzmi dziwnie, ale ile tłoczków mają te BBK z mazdy sportive i dlaczego taka duża awantura o to zachowanie balansu jest? Miałem okazję zmienić seryjne hamulce (w ciut innej klasy aucie, ale z lekkim tyłem) z 288 na 312, z 1 na 4 tłoczki i wrażenia z hamowania były niesamowite... Z perspektywy czasu wydaje mi się, że to powinna być pierwsza rzecz jaką powinienem zrobić zanim w ogóle przystąpiłem do modyfikacji silnika w poprzednim aucie...

Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2010, 10:05

marecek pisze:przepraszam jeśli to zabrzmi dziwnie, ale ile tłoczków mają te BBK z mazdy sportive

jeden :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

08 paź 2010, 10:12

marecek pisze:Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?


Ja testuję na swoim samochodzie zmiane z 2 tłoczków na 6 i żadnego nagatywu nie widzę :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2010, 10:28

pmcomp pisze:
marecek pisze:Ale tutaj macie zgoła inne przekonania. Czy ktoś już testował negatywny wpływ 4 tłoczków z przodu na jazdę, czy to tylko teoria jest?


Ja testuję na swoim samochodzie zmiane z 2 tłoczków na 6 i żadnego nagatywu nie widzę :mrgreen: .

Pozdro

Z 1 tłoczków Piotrze;)

Podsunę trop przyszłym poszukiwaczom siły G wyciągającej gałki oczne z czaszki. Zdarzyło mi się ostatnio przebywać w zjawisku znanym popularnie jako warszawski korek, stałem na wysokości kół Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155ps i moją uwagę, oczywiście poza piękną blond kierowniczką, przykuły właśnie hamulce błyskające spod niebrzydkiej 16stki. Otóż po sprawdzeniu w katalogach siedzi tam nic innego jak jeden z najmniejszych zacisków 4 tłoczkowych osadzony na tarczy o średnicy 281mm i grubości 26mm. Co ciekawe rozstaw śrub pozostał jak w innych słabszych wersjach AR, czy Fiata czyli 4x98 co z kolei pozwala podejrzewać, że adaptacja tego zestawu do Miaty mogłaby mieć ciekawe rezultaty - wszystko zależy jak się upchnie adaptery do zacisków. Cena jaka ostatnio się na allegro przewinęła to 1200zł za komplet tj. Zaciski, tarcze oraz klocki wyjęte zapewne z jakiegoś krótko jeżdżonego rozbitka...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
marecek
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2010, 8:31
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2010, 15:31

...zacisków od AR jest na allegro zatrzęsienie :) fiat coupe też miał te zaciski z tarczami 305 i jeździł na 16tkach. Pytanie brzmi czy nie trzeba będzie odsadzić felgi na tyle daleko, że zacznie wystawać poza obrys auta, bo na średnicy to i 288 mm na zacisku 4 tłoczkowym się zmieści (przetestowane w innej marce :P).

Co do cen zacisku, to nie ma się co spinać na najdroższe, bo niby mało używane - i tak warto je zawsze rozebrać, wymienić gumki, a przy okazji jak już zdjęte, to wypiaskować i pomalować proszkowo. Wtedy nie ma znaczenia czy zacisk ma 2 czy 10 lat. Byle nie był poobijany...

(no, chyba że komuś zależy na napisie brembo albo porsche) :P


[tak btw: zacisk od AR na seryjnej tarczy 312mm w passacie - trzeba szybę przecierać od środka po każdym hamowaniu jak się pasażer nie spodziewa]
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 maja 2011, 13:09

panowie szybkie pytanie bo na moje oko "Wszystko gra" ale nie robiłem jeszcze więc nie wiem, może coś się gdzieś "nie mija" "nie wchodzi" "nie pasi" i warto wiedzieć:

pacjent: NA 1.8 (BP) hample seria

dawca: NBFL (BBK) 270/276mm, komplet: tarcze, kloce oczywiście no i zaciski.

p&p?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 maja 2011, 13:11

grzes pisze:p&p?


Tak ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 maja 2011, 13:19

Mayk, właśnie na szybko przyglądam się że problem to np. osłony, tzn. problem kiedy ich brak w raz z zestawem bbk...
jak tak myślę to zawsze można próbować rzeźbić te z 255 na 27x.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 maja 2011, 19:19

grzes, osłony możesz sobie porozginać (wiem drut) albo zdemontować (tak wiem, też drut). Ja kupiłem BBK bez osłon (one się rzadziej trafiają niż sam BBK) i idę w opcję rozginania... (tak wiem, druciarz jestem).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 maja 2011, 19:33

hola hola..
hella_flush pisze:druciarz jestem


ja jestem największy druciarz.

a tak na poważnie, zobaczę jak to się będzie układało, czy będzie z czego klepać, może coś z blachy samemu wystukam, albo po prostu pozbędę się ich zupełnie. Nie jeżdżę ani na tyle często, ani w tych okresach sezonu kiedy byłoby ich posiadanie szczególnie wskazane.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 maja 2011, 19:43

Nie mam zamiaru rywalizować o tytuł największego druciarza, oddaje walkowerem, bo też więcej drutów nie planuję w aucie... ;)

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Johny
Posty: 20
Rejestracja: 31 lip 2010, 12:54

17 cze 2011, 1:31

A co myślicie o zestawie Ksport'a do MX'a? :roll:


Obrazek

Obrazek

Obrazek
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2011, 6:41

Co jak co, ale NC już naprawde nie potrzebuje większych hamulców... BTW NA i NB o seryjnej mocy także...

Michal
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

17 cze 2011, 7:25

ProComp Front Brake Kits 1750 USD :kciuk: ale dla bardziej wybrednych dostępna super hiper wersja SuperComp Front Brake Kits za 3300 USSD
ProComp Rear Brake Kits 1950 USD :kciuk: lub SuperComp Rear Brake Kits za 3300USD i to jeszcze nie koniec bo "OEM handbrake will not function" dlatego należy dokupić hydrauliczny ręczny za kolejne tysiące USD :poklony: Ceny zestawów Wilwooda to przy tym popierdółka :wink:
Johny
Posty: 20
Rejestracja: 31 lip 2010, 12:54

17 cze 2011, 9:18

mszczyrek pisze:Co jak co, ale NC już naprawde nie potrzebuje większych hamulców... BTW NA i NB o seryjnej mocy także...

Michal


Nie można było narzekać na pierwsze hamowanie, ale kolejnych już nie było. Przynajmniej w tym egzemplarzu :wink:
mateo
Posty: 291
Rejestracja: 21 paź 2009, 15:16
Lokalizacja: Żelazna - Warszawa

17 cze 2011, 10:17

ale tam tył jest seria?
Talking Head
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2011, 14:19

Johny - to wskazuje raczej na "awarię" hamulców (stary gotujący się płyn?) niż ich niedostateczną wielkość...

Sens wymiany zacisku tylko z "jednego końca" już na forum opisywałem...

Michał
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 cze 2011, 14:28

mszczyrek, nie wiem czy Johny, miał tutaj na myśli awarię, ja to rozumiem tak, że kolejnych nie było bo wymieniono je właśnie na ten kit ;)
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2011, 14:33

W moim rozumieniu: "nie można bylo narzekać na pierwsze hamowanie, ale kolejnych już nie było" = samochód przestawał hamować/hamował słabo po pierwszym zatrzymaniu. Jeśli było tak jak to interpretujesz, to ktoś wyrzucił pieniądze... Hamulce w NC są świetne, włącznie z nowoczesnym układem ABS - chciał bym takie w mojej NB.

Michał
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 cze 2011, 14:52

mszczyrek pisze:Jeśli było tak jak to interpretujesz, to ktoś wyrzucił pieniądze...


"kto bogatemu zabroni"? :P
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

17 cze 2011, 16:20

panowie, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że hamulce ze zdjęcia pochodzą z mocno zmodzonej NCfl i być może dlatego hamulce skończyły się po pierwszym hamowaniu

tu: [url]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=98948#98948[/url]
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2011, 16:41

Aaa, jeśli 340KM to ma to sens... :mrgreen:

Michał
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

17 cze 2011, 18:15

Johny pisze:A co myślicie o zestawie Ksport'a do MX'a? :roll:


Jak się montuje K-Sporta/D2 to koniecznie trzeba od razu kupić porządne klocki bo to co przychodzi w komplecie to w zgodnej opinii gówno nieprzeciętne.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Johny
Posty: 20
Rejestracja: 31 lip 2010, 12:54

17 cze 2011, 18:57

Zgadza się. Można dołożyć 600pln do DS2500, ale jazda na klockach z zestawu przy jego powierzchni to już 'inny świat'. A gdy się skończą - chętnie założę jeszcze lepsze. :smile:

Z ciekawostek to 8tłoczkowy zacisk Ksport'a jest o 700g lżejszy od fabrycznego 1dno tłoczka. :wink:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

17 cze 2011, 21:29

Johny pisze:Z ciekawostek to 8tłoczkowy zacisk Ksport'a jest o 700g lżejszy od fabrycznego 1dno tłoczka

o tyle ciekawostka o ile się nie doda że ksport to alloy jak się nie mylę a seria to żelywo;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ